uitlaat

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Blackciti
Vagling liefhebber
Berichten: 216
Lid geworden op: di 24 okt 2017, 13:33

Re: uitlaat

Bericht door Blackciti » do 04 jun 2020, 15:33

UPyouGO schreef:
wo 03 jun 2020, 11:51
Hallo,

Wat mij regelmatig opvalt is dat problemen producteigenschappen worden genoemd.
Vaak is voor de dealer dan de "kous af".

het zijn problemen die irritant zijn ( anders ga je niet naar een dealer).
Maar zodra het een producteigenschap is, is er weinig meer te ondernemen.

Ik praat uit ervaring.......een trilling in de cross up blijkt een zo'n eigenschap, want meerdere cross up's hadden dit.
aandrijf as vervangen.....balanceren en.......... toen klaar!
Tja, als je zoals velen met irritante problemen wordt geconfronteerd en de dealer trekt zijn keutel in, zoals ook vaak de klacht over Pon, dan wil dat niets anders zeggen dan dat ze het nog altijd veel te goed hebben. Er wordt pas alles uit de kast gehaald wanneer ook deze branche het water aan de lippen komt te staan.

Deze branche klaagt dat de marge op auto's en m.n. kleine modellen erg laag is. Maar als je dan ziet in wat voor paleizen ze zijn gehuisvest en de hautaine manier waarop je vaak wordt behandeld in showrooms, vooral bij de grote merken waar iedereen zich directeur schijn te voelen, dan mag je daar wat mij betreft wel een paar vraagtekens bij zetten.

Ik zeg: niet lullen, maar de mouwen opstropen en je werk doen, want de rekening die je naar je klanten durft te sturen is niet misselijk, ook al is dat maar voor een kleinigheid.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: uitlaat

Bericht door Tom Westendorp » do 04 jun 2020, 18:23

Maar wat werkt er niet goed aan je auto dan? Ik heb zelf drieenhalf jaar bij een dealer gewerkt en: ja, de huisvesting is vaak opulent en er lopen wat incapabele mensen rond maar je geloof toch zelf niet dat een dealer zo’n groot gebouw neer kan zetten, onderhouden, mensen aan het werk kan houden en de tent kan laten groeien als alles maar dan ook alles zo slecht is zoals jij het hierboven beschrijft?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: uitlaat

Bericht door NidayFright » do 04 jun 2020, 21:33

'Trekt zijn keutel in' :D :D hahaha die is goud!
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
Jeroen Spits
Vagling liefhebber
Berichten: 233
Lid geworden op: do 07 jun 2012, 20:50
Locatie: Heerhugowaard

Re: uitlaat

Bericht door Jeroen Spits » za 06 jun 2020, 05:09

Tom Westendorp schreef:
za 30 mei 2020, 18:21
Jeroen! Welkom terug!

Leuk om weer aanwezig te zijn!

Blijvend euvel is een hobbelige up. Kort na montage schijven en 4x delinte banden ging de auto gevaarlijk hobbelen.De nieuwe schijven zijn inmiddels geslepen. Een paar duizend kilometer verder en weer hobbelen.

Als je rustig rolt lijkt de auto soms te deinen als een bootje op het water. Bij Hoge snelheid remmen voelt gevaarlijk.

Ik zal weer contact leggen met de garage. Misschien dat andere schijven dit probleem op kan lossen.
Up! op je bumper!

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: uitlaat

Bericht door Tom Westendorp » za 06 jun 2020, 05:49

Wiellager met speling misschien?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Jeroen Spits
Vagling liefhebber
Berichten: 233
Lid geworden op: do 07 jun 2012, 20:50
Locatie: Heerhugowaard

Re: uitlaat

Bericht door Jeroen Spits » za 06 jun 2020, 15:54

Tom Westendorp schreef:
za 06 jun 2020, 05:49
Wiellager met speling misschien?
Ik zal het vanzelf horen, vandaag was het ook weer bibberen, en ook het rem gedrag was zo. Ik vermoed dat de schijven dus weer niet goed zijn. In het begin reed alles weer strak zo na vervangen banden en schijven. Het heeft 1 week geduurd voordat dit begon. Nu na 1 maand dus weer.

Ik las ergens op het forum over geperforeerde schijven, ik ben wel een gangmaker en kan wel eens wat later remmen. Misschien is dat iets?
Up! op je bumper!

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: uitlaat

Bericht door NidayFright » za 06 jun 2020, 18:27

Is het bibberen als in trillingen? Heb je hier ook last van tijdens het remmen? Dan kan het in de remmen zitten maar in je vorige bericht had je het namelijk over 'het deinen van de auto', wat ik niet kan linken met de remmen maar eerder aan iets van de ophanging. Denk hierbij aan schokdempers etc. Dat zijn 1 van de belangrijkste onderdelen die heel veel invloed hebben op het rijgedrag. Als je rijdt en je voelt de auto deinen, beetje schommelen links en rechts en je hebt het gevoel alsof de auto op ieder moment kan uitbreken tijdens het remmen en wat meer naar voren helt dan zou ik het niet bij de remmen gaan zoeken maar het onderstel in het geheel eens laten controleren:) Plus vergeet niet dat de bandenspanning ook invloed heeft op het rijgedrag.
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
Jeroen Spits
Vagling liefhebber
Berichten: 233
Lid geworden op: do 07 jun 2012, 20:50
Locatie: Heerhugowaard

Re: uitlaat

Bericht door Jeroen Spits » zo 07 jun 2020, 07:12

Inderdaad trillingen, zeker als je gang hebt en gaat remmen voelt dat onveilig. Na het slijpen van de schijven was het even weg. Ik denk zelf dat het gewoon een set pechschijven zijn. Na ach jaar rijden is gerust niet alles meer zo strak als nieuw maat dit is gewoon vervelend. Maandag bellen, en laten oplossen. De beurt sws was totaal al 700 euro dus ik mag wel verwachten dat het goed functioneert.
Up! op je bumper!

Blackciti
Vagling liefhebber
Berichten: 216
Lid geworden op: di 24 okt 2017, 13:33

Re: uitlaat

Bericht door Blackciti » zo 07 jun 2020, 14:09

Tom Westendorp schreef:
do 04 jun 2020, 18:23
Maar wat werkt er niet goed aan je auto dan? Ik heb zelf drieenhalf jaar bij een dealer gewerkt en: ja, de huisvesting is vaak opulent en er lopen wat incapabele mensen rond maar je geloof toch zelf niet dat een dealer zo’n groot gebouw neer kan zetten, onderhouden, mensen aan het werk kan houden en de tent kan laten groeien als alles maar dan ook alles zo slecht is zoals jij het hierboven beschrijft?
Euh, nee, alles is niet slecht.
Maar wanneer je zo links en rechts van mensen hoort dat ze met terechte klachten vastlopen bij hun dealer dan mag je de conclusie trekken dat het ze nog altijd te goed gaat. Want als de klacht bij een dealer niet, maar bij een BOVAG Vak garage wel kan worden opgelost, dan mag je terecht conclusies trekken. Mijn eigen voorbeeld: een lawaaiige versnellingsbak wordt door de dealer als product eigen af geserveerd. Men wil er zelfs geen moeite voor doen er naar te kijken. De Vak garage echter heeft de moeite genomen om e.e.a. uit te sluiten en heeft uiteindelijk de olie ververst voor nieuwe, waarbij er een berg slijpsel uit de bak kwam t.g.v. van al dat onwillige gekraak. Dat zit er dan nu niet meer in, waardoor de bak toch iets beter en gewilliger is geworden. Het probleem van een slecht versnellingsbak ontwerp is er niet mee opgelost, maar wel dat ik de Vak garage nu verkies boven de dealer.
Bij de Vak garage ben je de klant die men wil helpen en bij de dealer ben je een nummer die lastig is wanneer je een probleem hebt.

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: uitlaat

Bericht door NidayFright » zo 07 jun 2020, 16:04

Jeroen Spits schreef:
zo 07 jun 2020, 07:12
Inderdaad trillingen, zeker als je gang hebt en gaat remmen voelt dat onveilig. Na het slijpen van de schijven was het even weg. Ik denk zelf dat het gewoon een set pechschijven zijn. Na ach jaar rijden is gerust niet alles meer zo strak als nieuw maat dit is gewoon vervelend. Maandag bellen, en laten oplossen. De beurt sws was totaal al 700 euro dus ik mag wel verwachten dat het goed functioneert.
Als er al trillingen aanwezig zijn tijdens het rijden zonder het rempedaal aan te raken kan dit ook aan de aandrijving liggen. De wielen kunnen ook onbalans hebben, dat zou ik wel eerst uitsluiten. Het is een beetje vreemd dat er na het vervangen van de remmen nog steeds trillingen aanwezig zijn. Maar zeg nooit nooit:) Ik heb het een keer meegemaakt en bleek dat de remschijf door het roest op de wielnaaf niet helemaal vlak tegen de naaf zat. En nieuwe remschijven afdraaien zou niet eens mogen, dan is het geen beste kwaliteit remschijven:p Maar de garage zal de remmen vast nog even goed controleren en misschien nog een nieuwe set monteren bij twijfel. AIs het trillen daarna nog steeds niet weg is, dan moet het wel iets anders zijn. Inderdaad als eerst even langs gaan, wie weet is het zo verholpen. Je hebt er immer genoeg geld voor neergelegd:)
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: uitlaat

Bericht door Tom Westendorp » ma 08 jun 2020, 09:38

Blackciti schreef:
zo 07 jun 2020, 14:09
Tom Westendorp schreef:
do 04 jun 2020, 18:23
Maar wat werkt er niet goed aan je auto dan? Ik heb zelf drieenhalf jaar bij een dealer gewerkt en: ja, de huisvesting is vaak opulent en er lopen wat incapabele mensen rond maar je geloof toch zelf niet dat een dealer zo’n groot gebouw neer kan zetten, onderhouden, mensen aan het werk kan houden en de tent kan laten groeien als alles maar dan ook alles zo slecht is zoals jij het hierboven beschrijft?
Euh, nee, alles is niet slecht.
Maar wanneer je zo links en rechts van mensen hoort dat ze met terechte klachten vastlopen bij hun dealer dan mag je de conclusie trekken dat het ze nog altijd te goed gaat. Want als de klacht bij een dealer niet, maar bij een BOVAG Vak garage wel kan worden opgelost, dan mag je terecht conclusies trekken. Mijn eigen voorbeeld: een lawaaiige versnellingsbak wordt door de dealer als product eigen af geserveerd. Men wil er zelfs geen moeite voor doen er naar te kijken. De Vak garage echter heeft de moeite genomen om e.e.a. uit te sluiten en heeft uiteindelijk de olie ververst voor nieuwe, waarbij er een berg slijpsel uit de bak kwam t.g.v. van al dat onwillige gekraak. Dat zit er dan nu niet meer in, waardoor de bak toch iets beter en gewilliger is geworden. Het probleem van een slecht versnellingsbak ontwerp is er niet mee opgelost, maar wel dat ik de Vak garage nu verkies boven de dealer.
Bij de Vak garage ben je de klant die men wil helpen en bij de dealer ben je een nummer die lastig is wanneer je een probleem hebt.
Ik wil echt niet stellen dat een dealer altijd alles goed doet. Waar mensen werken worden fouten gemaakt en de ene monteur is net iets beter dan de andere monteur, dat blijft. Conclusies als: "dat het ze nog altijd te goed gaat" vind ik dan weer nergens op slaan. Een dealer moet geld verdienen en een klant wil goede service, dat zit allemaal bij in de prijzen. Daarnaast zijn er ook klanten die zo ongelooflijk onredelijk zijn, het maakt niet uit hoe je het voor ze op wilt lossen, het is toch nooit goed. Dat vergeten alleen veel mensen, die zien alleen de dealer als grote boze geldverdiener.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Blackciti
Vagling liefhebber
Berichten: 216
Lid geworden op: di 24 okt 2017, 13:33

Re: uitlaat

Bericht door Blackciti » di 09 jun 2020, 15:55

Tom Westendorp schreef:
ma 08 jun 2020, 09:38
Blackciti schreef:
zo 07 jun 2020, 14:09
Tom Westendorp schreef:
do 04 jun 2020, 18:23
Maar wat werkt er niet goed aan je auto dan? Ik heb zelf drieenhalf jaar bij een dealer gewerkt en: ja, de huisvesting is vaak opulent en er lopen wat incapabele mensen rond maar je geloof toch zelf niet dat een dealer zo’n groot gebouw neer kan zetten, onderhouden, mensen aan het werk kan houden en de tent kan laten groeien als alles maar dan ook alles zo slecht is zoals jij het hierboven beschrijft?
Euh, nee, alles is niet slecht.
Maar wanneer je zo links en rechts van mensen hoort dat ze met terechte klachten vastlopen bij hun dealer dan mag je de conclusie trekken dat het ze nog altijd te goed gaat. Want als de klacht bij een dealer niet, maar bij een BOVAG Vak garage wel kan worden opgelost, dan mag je terecht conclusies trekken. Mijn eigen voorbeeld: een lawaaiige versnellingsbak wordt door de dealer als product eigen af geserveerd. Men wil er zelfs geen moeite voor doen er naar te kijken. De Vak garage echter heeft de moeite genomen om e.e.a. uit te sluiten en heeft uiteindelijk de olie ververst voor nieuwe, waarbij er een berg slijpsel uit de bak kwam t.g.v. van al dat onwillige gekraak. Dat zit er dan nu niet meer in, waardoor de bak toch iets beter en gewilliger is geworden. Het probleem van een slecht versnellingsbak ontwerp is er niet mee opgelost, maar wel dat ik de Vak garage nu verkies boven de dealer.
Bij de Vak garage ben je de klant die men wil helpen en bij de dealer ben je een nummer die lastig is wanneer je een probleem hebt.
Ik wil echt niet stellen dat een dealer altijd alles goed doet. Waar mensen werken worden fouten gemaakt en de ene monteur is net iets beter dan de andere monteur, dat blijft. Conclusies als: "dat het ze nog altijd te goed gaat" vind ik dan weer nergens op slaan. Een dealer moet geld verdienen en een klant wil goede service, dat zit allemaal bij in de prijzen. Daarnaast zijn er ook klanten die zo ongelooflijk onredelijk zijn, het maakt niet uit hoe je het voor ze op wilt lossen, het is toch nooit goed. Dat vergeten alleen veel mensen, die zien alleen de dealer als grote boze geldverdiener.
Nu even heel eerlijk, zonder in extremen te vallen en in welles nietes heb ik ook weinig zin: als ik zeg dat het ze nog altijd te goed gaat, dan komt dat omdat veel merkdealers het imago van boze geldverdieners over zichzelf hebben afgeroepen. Kom er met jouw auto om te informeren naar een goede inruilprijs omdat je geïnteresseerd bent in een andere, of nieuwe, die je daar hebt zien staan. De aardigheid is je snel over wanneer je de prijs hoort die ze voor jouw auto willen geven en de uiteindelijke prijs die moet worden afgerekend voor de nieuwe. Want de prijs die wordt vermeld, daar komt nog een behoorlijke bak geld bovenop voordat je jezelf eigenaar mag noemen. Het komt er grofweg op neer, dat ze voor jouw auto geen roestige spijker willen geven, maar voor de auto die je van hun wilt kopen goud willen ontvangen. Het word je helemaal duidelijk wanneer jij een week later je eigen auto in de verkoop ziet en de prijs die ze daarvoor vragen.

Behalve in het verleden voor die onwillige versnellingsbak kom ik weinig tot nooit in de garage, alleen voor beurten. Maar vergelijk voor de aardigheid eens de factuur van een merkdealer met die van een BOVAG Vak garage, voor exact dezelfde beurt. Dan weet je genoeg.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: uitlaat

Bericht door Tom Westendorp » di 09 jun 2020, 17:20

Laten we de discussie inderdaad maar sluiten. Als het zo slecht zou zijn als jij nu neerzet weet ik zeker dat er geen dealer de deuren nog open zou kunnen houden. Toch lukt het er nog genoeg met veel succes.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
~Thijs~
Vagling liefhebber
Berichten: 281
Lid geworden op: ma 10 dec 2012, 10:25
Locatie: Amersfoort

Re: uitlaat

Bericht door ~Thijs~ » di 09 jun 2020, 19:17

Blackciti schreef:
di 09 jun 2020, 15:55
Tom Westendorp schreef:
ma 08 jun 2020, 09:38
Blackciti schreef:
zo 07 jun 2020, 14:09

Euh, nee, alles is niet slecht.
Maar wanneer je zo links en rechts van mensen hoort dat ze met terechte klachten vastlopen bij hun dealer dan mag je de conclusie trekken dat het ze nog altijd te goed gaat. Want als de klacht bij een dealer niet, maar bij een BOVAG Vak garage wel kan worden opgelost, dan mag je terecht conclusies trekken. Mijn eigen voorbeeld: een lawaaiige versnellingsbak wordt door de dealer als product eigen af geserveerd. Men wil er zelfs geen moeite voor doen er naar te kijken. De Vak garage echter heeft de moeite genomen om e.e.a. uit te sluiten en heeft uiteindelijk de olie ververst voor nieuwe, waarbij er een berg slijpsel uit de bak kwam t.g.v. van al dat onwillige gekraak. Dat zit er dan nu niet meer in, waardoor de bak toch iets beter en gewilliger is geworden. Het probleem van een slecht versnellingsbak ontwerp is er niet mee opgelost, maar wel dat ik de Vak garage nu verkies boven de dealer.
Bij de Vak garage ben je de klant die men wil helpen en bij de dealer ben je een nummer die lastig is wanneer je een probleem hebt.
Ik wil echt niet stellen dat een dealer altijd alles goed doet. Waar mensen werken worden fouten gemaakt en de ene monteur is net iets beter dan de andere monteur, dat blijft. Conclusies als: "dat het ze nog altijd te goed gaat" vind ik dan weer nergens op slaan. Een dealer moet geld verdienen en een klant wil goede service, dat zit allemaal bij in de prijzen. Daarnaast zijn er ook klanten die zo ongelooflijk onredelijk zijn, het maakt niet uit hoe je het voor ze op wilt lossen, het is toch nooit goed. Dat vergeten alleen veel mensen, die zien alleen de dealer als grote boze geldverdiener.
Nu even heel eerlijk, zonder in extremen te vallen en in welles nietes heb ik ook weinig zin: als ik zeg dat het ze nog altijd te goed gaat, dan komt dat omdat veel merkdealers het imago van boze geldverdieners over zichzelf hebben afgeroepen. Kom er met jouw auto om te informeren naar een goede inruilprijs omdat je geïnteresseerd bent in een andere, of nieuwe, die je daar hebt zien staan. De aardigheid is je snel over wanneer je de prijs hoort die ze voor jouw auto willen geven en de uiteindelijke prijs die moet worden afgerekend voor de nieuwe. Want de prijs die wordt vermeld, daar komt nog een behoorlijke bak geld bovenop voordat je jezelf eigenaar mag noemen. Het komt er grofweg op neer, dat ze voor jouw auto geen roestige spijker willen geven, maar voor de auto die je van hun wilt kopen goud willen ontvangen. Het word je helemaal duidelijk wanneer jij een week later je eigen auto in de verkoop ziet en de prijs die ze daarvoor vragen.

Behalve in het verleden voor die onwillige versnellingsbak kom ik weinig tot nooit in de garage, alleen voor beurten. Maar vergelijk voor de aardigheid eens de factuur van een merkdealer met die van een BOVAG Vak garage, voor exact dezelfde beurt. Dan weet je genoeg.
Zoals jij het stelt zal je bijna gaan vermoeden dat er een verdienmodel achter zit? :shock:

Blackciti
Vagling liefhebber
Berichten: 216
Lid geworden op: di 24 okt 2017, 13:33

Re: uitlaat

Bericht door Blackciti » do 11 jun 2020, 12:22

Beste ~Thijs~ ,

Hoewel ik achteraf jouw reactie wel een beetje kan begrijpen, zit er zeer beslist geen verdienmodel achter! Het zijn uitsluitend een paar ervaringen met de branche die er achter zit.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: uitlaat

Bericht door Tom Westendorp » vr 12 jun 2020, 07:35

Volgens mij bedoelt Thijs te vertellen dat er voor een dealer geen verdienmodel bestaat als ze zo zouden werken zoals jij het beschrijft.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie