Achteruit de hellingproef...

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Achteruit de hellingproef...

Bericht door Ron UP » vr 25 jul 2014, 17:45

Gisteren moest ik parkeren in een parkeergarage in Assen. De slagbomen waren een verdieping lager dus ik moest een helling afrijden. De slagboom ging dus niet open en ik was genoodzaakt om achteruit terug omhoog te rijden....
Dat was op zich geen probleem maar omdat je toch aardig veel gas moet geven en met je koppeling moet spelen begon het echt onwijs erg te stinken. Echt niet normaal gewoon!!!!
Mn koppelingsplaten waren gewoon aan het verbranden.
Het was gelukkig maar een stukje van 20 meter ofzo maar was erugh blij dat ik weer boven was.....

Bij parkeren stonk de hele parkeergarage naar brand. Toen we na een half uurtje terugkwamen was die lucht weg getrokken maar binnenin de Up meurde het nog onwijs


Ik heb echte vele autos gehad maar dit heb ik nog nooit eerder gehad eigenlijk.....wel een erg zwakke koppeling zeg...
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Achteruit de hellingproef...

Bericht door N!jntje » vr 25 jul 2014, 22:33

Ook meegemaakt met de mijne. Achteruit is niet zo sterk bleek wel :roll: Verder geen schade aan over gehouden... behalve dat het een beetje rook :lol:

Altos
Vagling liefhebber
Berichten: 215
Lid geworden op: ma 14 apr 2014, 15:00

Re: Achteruit de hellingproef...

Bericht door Altos » za 26 jul 2014, 06:40

Ik ben er niet bij geweest dus mag eigenlijk niet oordelen maar een koppeling hoeft in principe nooit te stinken als je deze maar op het juiste moment laat opkomen, lijkt dus sterk op een menselijke foutje welke na wat stinkende geurtjes weer verdwenen is...uit ervaring weet ik dat nissan ook wat gevoeliger is voor dit soort situaties...no worries

Gebruikersavatar
Patrick-Brand
Vagling liefhebber
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 22:59
Locatie: Drechtsteden

Re: Achteruit de hellingproef...

Bericht door Patrick-Brand » za 26 jul 2014, 09:20

Zat er geen intercom bij de slagboom? Ik zou sowieso al niet zo snel achteruit gaan rijden op een helling. Maar dat is misschien meer mijn eigen hooghartigheid :lol:
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Achteruit de hellingproef...

Bericht door RobertJ » za 26 jul 2014, 12:33

Ach, zolang je niet op een steile helling in een file staat met een volbeladen(lees:overbeladen) renault met sleurhut, dan valt het vast mee

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Achteruit de hellingproef...

Bericht door Ron UP » za 26 jul 2014, 14:05

Nee er was geen intercom. Ik kon niet anders dan achteruit. Met een sleurhut omhoog heb ik ook ervaring mee maar dat was vooruit, achteruit is toch net ff wat lastiger hoor.
Ach, na 29 jaar rijervaring hebben we weer wat extra geleerd he
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
StefanK-Mii
Vagling liefhebber
Berichten: 138
Lid geworden op: za 15 feb 2014, 21:46
Locatie: Assen

Re: Achteruit de hellingproef...

Bericht door StefanK-Mii » za 26 jul 2014, 21:13

Dit was vast de parkeergarage bij de Jumbo, mooie garage alleen heb daar slechte ervaringen.... "mompelt iets met een wintervelg en krap bochtje..."
Afbeelding Volvo V40 D2 R-Design MY13, Black Sapphire, Intro, Winter, Dynamic Line

Afbeelding Seat Mii Dynamic Sport MY14, Tornado Red, Drive Pack

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Achteruit de hellingproef...

Bericht door Ron UP » zo 27 jul 2014, 10:30

Nee, niet bij de jumbo maar onder de bioscoop. De nieuwe Kolk.
Op zich een perfecte ruime garage
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Plaats reactie