Alarm door Volkswagen inbouwen?

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
F.Moerland
Vagling liefhebber
Berichten: 224
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:32

Alarm door Volkswagen inbouwen?

Bericht door F.Moerland » vr 24 jan 2014, 11:04

Heeft iemand hier al ervaringen met het laten inbouwen van een alarm systeem inde Up! door de Volkswagen dealer?

Ik ben erg benieuwd naar de keuze van alarm installatie, de ervaringen, en uiteraard de kosten.

Gebruikersavatar
MicroUp
Vagling liefhebber
Berichten: 139
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 20:55
Locatie: Noord-Holland

Re: Alarm door Volkswagen inbouwen?

Bericht door MicroUp » vr 24 jan 2014, 20:21

Zo ver mijn kennis reikt, bied VW geen OEM systeem. Ik weet wel dat Clifford dit levert voor oa een up.
Een up! met wat extra's.

F.Moerland
Vagling liefhebber
Berichten: 224
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:32

Re: Alarm door Volkswagen inbouwen?

Bericht door F.Moerland » zo 26 jan 2014, 00:25

Volkswagen stuurde afgelopen week een mail waarin ze het zelf aanboden. Zouden ze het uitbesteden?

Gebruikersavatar
MicroUp
Vagling liefhebber
Berichten: 139
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 20:55
Locatie: Noord-Holland

Re: Alarm door Volkswagen inbouwen?

Bericht door MicroUp » zo 26 jan 2014, 11:55

F.Moerland schreef:Volkswagen stuurde afgelopen week een mail waarin ze het zelf aanboden. Zouden ze het uitbesteden?
Dat kan. Ik zal het eens uitzoeken.
Een up! met wat extra's.

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: Alarm door Volkswagen inbouwen?

Bericht door DonkUp » zo 26 jan 2014, 12:02

F.Moerland schreef:Volkswagen stuurde afgelopen week een mail waarin ze het zelf aanboden. Zouden ze het uitbesteden?
Kreeg je die mail van Volkswagen NL of van je dealer?
In het laatste geval zou het een service van de dealer kunnen zijn, hebben ze waarschijnlijk 1 (of meerdere) monteur(s) met een SCN diploma.
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

F.Moerland
Vagling liefhebber
Berichten: 224
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:32

Re: Alarm door Volkswagen inbouwen?

Bericht door F.Moerland » zo 26 jan 2014, 12:16

Het was een mail van De Waal Autogroep. Bij navraag: 800,- of 900,- inclusief level-sensor systeem, Beide prijzen zijn inclusief inbouw en BTW.

Gebruikersavatar
MicroUp
Vagling liefhebber
Berichten: 139
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 20:55
Locatie: Noord-Holland

Re: Alarm door Volkswagen inbouwen?

Bericht door MicroUp » zo 26 jan 2014, 12:19

Voor dat geld heb je een clifford systeem, waarmee je zelfs met je mobiel je up kan bedienen. Op afstand starten bijvoorbeeld.
Een up! met wat extra's.

F.Moerland
Vagling liefhebber
Berichten: 224
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:32

Re: Alarm door Volkswagen inbouwen?

Bericht door F.Moerland » zo 26 jan 2014, 12:21

Cool! Linkje?

Gebruikersavatar
MicroUp
Vagling liefhebber
Berichten: 139
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 20:55
Locatie: Noord-Holland

Re: Alarm door Volkswagen inbouwen?

Bericht door MicroUp » zo 26 jan 2014, 12:31

F.Moerland schreef:Cool! Linkje?
http://clifford.nl/news/20121123.html
Een up! met wat extra's.

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: Alarm door Volkswagen inbouwen?

Bericht door DonkUp » zo 26 jan 2014, 12:40

MicroUp schreef:Voor dat geld heb je een clifford systeem, waarmee je zelfs met je mobiel je up kan bedienen. Op afstand starten bijvoorbeeld.
Ik heb mn twijfels of dit bij moderne auto's nog allemaal kan.
-Van afstand starten kan alleen met een automaat, deze heeft een 'neutraal'-schakelaar. Bij een handgeschakelde versnellingsbak moet je (tegenwoordig) het koppelingspedaal ingedrukt houden om te kunnen starten.
-Om te kunnen starten moet het startblokkeringssysteem van VW de sleutel in het contactslot zitten. De sensorring die daar in zit ziet anders de chip in de sleutel niet.
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

Gebruikersavatar
MicroUp
Vagling liefhebber
Berichten: 139
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 20:55
Locatie: Noord-Holland

Re: Alarm door Volkswagen inbouwen?

Bericht door MicroUp » ma 27 jan 2014, 09:20

Geloof me, het werkt ook met een handbak. Echter moet je met een handbak, je versnelling vrij hebben staan. Ik heb het real life werkend mogen zien op een up!, fantastisch product!
Een up! met wat extra's.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2837
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Alarm door Volkswagen inbouwen?

Bericht door Autheo » ma 27 jan 2014, 10:03

MicroUp schreef:Voor dat geld heb je een clifford systeem, waarmee je zelfs met je mobiel je up kan bedienen. Op afstand starten bijvoorbeeld.
Wat is het nut van op afstand starten? Waarom zou je de motor laten draaien, als je zelf niet in de auto rijdt? Het start-stop systeem is toch ook juist bedoeld om de motor niet onnodig te laten draaien? En de motor in stilstand warm laten draaien is toch ook niet meer van deze tijd? :naughty:
Gewoon instappen, starten en direct wegrijden, dan heb je die overbodige optie niet nodig lijkt me. Maar goed, het ging eigenlijk over 'alarmsystemen', dat is een ander verhaal.

Gebruikersavatar
MicroUp
Vagling liefhebber
Berichten: 139
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 20:55
Locatie: Noord-Holland

Re: Alarm door Volkswagen inbouwen?

Bericht door MicroUp » ma 27 jan 2014, 10:48

Smartstart van Clifford kan je toevoegen op een alarm systeem van hun. Het systeem gaat niet alleen over starten op afstand, maar veel meer. Wellicht moet je eerst verdiepen in de materie, alvorens te beginnen over "deze tijd". :)
Een up! met wat extra's.

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Alarm door Volkswagen inbouwen?

Bericht door Inge » ma 27 jan 2014, 11:28

Waarom zou je een alarm op je auto willen hebben?

Volgens mij vallen onze "dinky toys" nu niet onder de auto's die het dievengilde graag wil meenemen.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
el coche SEAT
Donateur member
Berichten: 818
Lid geworden op: wo 15 feb 2012, 15:25
Locatie: BrunssUP!m

Re: Alarm door Volkswagen inbouwen?

Bericht door el coche SEAT » ma 27 jan 2014, 13:27

Een alternatief voor alarm is een versnellingsbak slot van Bearlock.
Zie: http://www.bearlock.nl/Home.html

Zowel voor de schakel als ook voor de automaat beschikbaar.
VW UP! GTI, Kings Red with Black roof, 115 pk, 2023

VW Golf Variant, R-line, Dolphin Grey, 130 pk, 2023

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2837
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Alarm door Volkswagen inbouwen?

Bericht door Autheo » ma 27 jan 2014, 16:03

MicroUp schreef:Smartstart van Clifford kan je toevoegen op een alarm systeem van hun. Het systeem gaat niet alleen over starten op afstand, maar veel meer. Wellicht moet je eerst verdiepen in de materie, alvorens te beginnen over "deze tijd". :)
Juist omdat ik me probeer te verdiepen in de materie (alarmsystemen dus), vraag ik me af wat daarbij nu het nut is van starten op afstand. Op de site van Clifford lees ik:
"Nu de winter eraan komt is het grote voordeel dat je alvast je motor kunt starten om de ruiten te ontdooien en de stoelverwarming in te schakelen. In de zomer komt het van pas om de auto alvast te koelen met de airconditioning."
En dan zeg ik inderdaad: dat is toch niet meer van deze tijd? We weten toch allemaal dat het stationair laten draaien van de motor (zeker als die koud is) heel slecht is voor enerzijds de motor en anderzijds het milieu? Als je de auto van te voren wil verwarmen en de ruiten wilt ontdooien, zijn er toch betere oplossingen? En na even met open ramen te rijden hoeft een airco toch veel minder hard te werken?

Gebruikersavatar
MicroUp
Vagling liefhebber
Berichten: 139
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 20:55
Locatie: Noord-Holland

Re: Alarm door Volkswagen inbouwen?

Bericht door MicroUp » ma 27 jan 2014, 16:53

Ach ja, als je gadget geil bent, is dit product van Clifford wel leuk. Het kan los of als toevoeging op je alarm geplaatst worden. Wat is het nu van een alarmsysteem? Dat is ook weer een discussie. Ach ja, voor ieder wat wils :)
Een up! met wat extra's.

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: Alarm door Volkswagen inbouwen?

Bericht door DonkUp » ma 27 jan 2014, 20:01

MicroUp schreef:Geloof me, het werkt ook met een handbak. Echter moet je met een handbak, je versnelling vrij hebben staan. Ik heb het real life werkend mogen zien op een up!, fantastisch product!
Laten ze dan de sleutel in het contact zitten? Zonder gecodeerde sleutel zou de auto niet mogen starten. Als Clifford dat weet te omzeilen kan ik me voorstellen dat (o.a.) de VAG-groep hier niet blij mee zal zijn.
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

Gebruikersavatar
Reeve
Forum newbie
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 23 dec 2013, 22:27
Locatie: Noord-Holland

Re: Alarm door Volkswagen inbouwen?

Bericht door Reeve » ma 27 jan 2014, 20:17

Iemand al bekend met een stuurwiel slot? Deze beschermd dan meteen de airbag welke de boefjes interessant vinden.
Move UP! | 60 PK | BlueMotion | 3-deurs | Candy White | Maps&More | Executive | Reservewiel | Polo 6R antenne | Armsteun | Getinte ramen |

Gebruikersavatar
MicroUp
Vagling liefhebber
Berichten: 139
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 20:55
Locatie: Noord-Holland

Re: Alarm door Volkswagen inbouwen?

Bericht door MicroUp » di 28 jan 2014, 08:47

DonkUp schreef:
MicroUp schreef:Geloof me, het werkt ook met een handbak. Echter moet je met een handbak, je versnelling vrij hebben staan. Ik heb het real life werkend mogen zien op een up!, fantastisch product!
Laten ze dan de sleutel in het contact zitten? Zonder gecodeerde sleutel zou de auto niet mogen starten. Als Clifford dat weet te omzeilen kan ik me voorstellen dat (o.a.) de VAG-groep hier niet blij mee zal zijn.
Er komt ergens een kastje met een reservesleutel. PON werkt veel samen met Clifford, dus daar hoef je geen zorgen over te maken :)
Een up! met wat extra's.

Plaats reactie