Hi,
Goede avond allemaal
,
Was er inderdaad van door met de up
.
Ik was s'morgens eerst maar is langs de dealer geweest of het hele proefrijden wel doorging i.v.m het weer en berijdbaarheid van de wegen.
De dealer had namelijk de high up niet staan in de 75 pk versie dus moest naar PON in leusden om de up daar te aanschouwen.
Bij binnenkomst gelijk netjes geholpen, en kreeg het bekende kopje koffie
. Na een kleine rondleiding kwamen we bij de UP uit, en hij stond daar in het zwart met het dynamic pakket, executive pakket en drive pakket.
Ik moet eerlijk toegeven dat er een mooi ogend bakkie stond en dacht dat ik de velgen iets te overdrven vond maar al gauw vond ik ze eigenlijk best stoer en maakte haar breder en dikker dan ze eigenlijk is.
Verder was de auto voorzien van het lichte interieur, met de beige bies verwerkt in de stoel, wat ik persoonlijk erg fris maar tegelijkertijd erg sjiek (chic,chique) vond staan.
Eerst even wat gespeeld met het PID systeem dat word geleverd met het executive pakket en moet zeggen dat het toch een goede toevoeging is.
Zo kun je je actuele en gemiddelde verbruik goed in de gaten houden, en vooral belangerijk te motor temp. en vele andere opties tot het bedienen van je iphone.Dit laatste heb ik niet geprobeerd.
En nu de rij eigenschappen: over het motorvermogen kan ik kort zijn want daar zit toch verschil in met de 60 pk versie en dat merk je over het hele toerenbereik.
De algehele indruk is eigenlijk dat de motor veel soepeler loopt,en gretiger is in reactie op het gaspendaal wat voor mij een verrijking is voor de rijervaring.
Waar je het verschil vooral opmerkt is bij het invoegen op een snelweg waarbij je makkelijk mee kan komen en zelfs zonder veel moeite kan inhalen.
Wel is natuurlijk terugschakelen noodzakelijk als je er even vlug voorbij wil, maar neemt niet weg dat als je in zijn 5 gas geeft bij een gangetje of 100 je toch op een normaal tempo in kan inhalen.
Het wegtrekken bij het stoplicht geeft je onderin de toeren net even wat meer reserve, waardoor je wat makkelijker even wat vlotter kan rijden en zelf wat minder hard hoeft werken. Ik bedoel hier niet te zeggn dat de 60 pk versie traag is en niet mee kan komen met het overige verkeer, maar de 75 pk versie rijd met meer overtuiging wat voor mij doorslaggevend zou zijn.
Verder was deze high up voorzien van het dynamic pakket wat een sportonderstel met zich meebrengt en dat merk je.
Twee weken geleden reed ik met de move up zonder verlaagd onderstel die wat bodyroll had, maar niet de wegligging negatief beinvloede, maar het mocht van mij wel allemaal even wat strakker.
Wat opviel is dat het sportonderstel niet echt inleverd op comfort wat je wel zou verwachten en tegelijkertijd toch net even scherper reageerd op stuurcommando's.
Wat ik heel goed vind van de algehele ophanging is dat de auto zo volwassen aanvoelt en je geen seconde het idee hebt dat je eigenlijk in een kleine rakker zit. Dat hebben ze goed voor elkaar bij VW
.
Verder helpt het ASR (anti slip regeling) je recht op de weg te houden. Ik heb verschillende keren op half gladde wegen proberen te glijden maar telkens greep het systeem in
Verder weet ik ook zeker dat de 16 inch velgen ook even meewerken aan het strakkere stuurgedrag wat ik persoonlijk preferreer en het oogt ook nog leuk( persoonlijke smaak).
Conclusie:
Ik keek erg uit naar vandaag, en ben blij dat ik even de moeite heb genomen om even langs leusden te rijden.
Als ik de auto ga bestellen word het zeker de 75 pk versie omdat:
-betere response gaspendaal
-meer trekkracht over hele toerenbereik
-motor draait soepeler
-je hoeft zelf minder hard te werken
-je voelt jezelf zekerder omdat je meer reserve hebt om te anticiperen
Mvgr,
Bryan
Ps: als er nog vragen zijn stel ze gerust