Zuinige auto's met relatief schone motoren hebben een nadeel: je mag er niets mee trekken: geen karretje, dus je moet het dak op.
Vorige week dakdragers voor mijn Up! gekocht. Uiteindelijk voor Thule gekozen, want die zijn goedkoper dan die van VW zelf. (Thules kun je kopen onder de 190 euro, die van VW zelf zijn een stuk duurder). Er is nog een reden om voor Thule te kiezen: het is een modulair systeem: je kunt er ook adapters voor krijgen voor bijv. een kano of andere elementen die je op je Up! kunt knopen (mits niet te zwaar!)
Een BMW met ede-motor mag ook niets trekken. Dus, ook dakdragers besteld bij de dealer. Vanmorgen de dakdragers voor de BMW van mijn vrouw opgehaald. Origineel BMW, compleet met logo's en duur instructieboekje. Prijs? 119 euro! Enne... met iets dat ik nog nooit gezien had: een schroevendraaier met ingebouwd momentsleuteltje! Zodat je de schroeven vande dragers precies op 8 Nm aan kunt halen! NASA-technologie!
Tot nu toe vond ik de Up! altijd heel goedkoop qua onderdelen en accessoires, maar dit is wel een schok! Het heeft natuurlijk alles te doen met de prijsstelling die Pon (of Thule) hanteert voor dergelijke accessoires en BMW zal er minder marge op willen hebben. Maar, ik denk dat het goed is om te morren over de overprijsde dakdragers! Wellicht komt Pon tot inkeer en gaan ze wat aan de prijs doen.
M.
Oef, best wel duur in vergelijking met...
- MauriceR.
- Vagling liefhebber
- Berichten: 479
- Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
- Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn
Oef, best wel duur in vergelijking met...
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.
Re: Oef, best wel duur in vergelijking met...
PON gaat daar echt niets aan doen hoor. Vergeet dat maar. Die doen er eerder nog wat bovenop.
PON is een heel groot arrogant bedrijf die geen service biedt en van coulance nog nooit gehoord heeft (TSI debacle).
Hopelijk krijg ik nooit te maken met die figuren daar.
Het is dat ik VW minded ben, maar anders wilde ik niets te maken hebben met PON.
Daar waar ik de mogelijkheden heb, haal en doe ik alles in Duitsland.
PON is een heel groot arrogant bedrijf die geen service biedt en van coulance nog nooit gehoord heeft (TSI debacle).
Hopelijk krijg ik nooit te maken met die figuren daar.
Het is dat ik VW minded ben, maar anders wilde ik niets te maken hebben met PON.
Daar waar ik de mogelijkheden heb, haal en doe ik alles in Duitsland.
Re: Oef, best wel duur in vergelijking met...
Haha als je de originele dakdragers had gekocht dan had je er ook zo'n mooi momentsleuteltje bij gehad....
Seat Mii Style Sport 75 PK Candywit, Airco, Seat Sound System 2 + SPS, Drive Pakket
- el coche SEAT
- Donateur member
- Berichten: 818
- Lid geworden op: wo 15 feb 2012, 15:25
- Locatie: BrunssUP!m
Re: Oef, best wel duur in vergelijking met...
De adapters van Thule met het zogenaamde T-nut system passen ook gewoon op de VW dragers.MauriceR. schreef:Er is nog een reden om voor Thule te kiezen: het is een modulair systeem: je kunt er ook adapters voor krijgen voor bijv. een kano of andere elementen die je op je Up! kunt knopen (mits niet te zwaar!)
VW UP! GTI, Kings Red with Black roof, 115 pk, 2023
VW Golf Variant, R-line, Dolphin Grey, 130 pk, 2023
VW Golf Variant, R-line, Dolphin Grey, 130 pk, 2023