Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Brechtje
Forum newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: di 10 feb 2015, 17:46

Re: Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters

Bericht door Brechtje » di 17 feb 2015, 11:27

Oh ja en ik heb gelezen dat het beter is om te tanken voordat je gaat rijden dan dat ik 's avonds tank als ik thuiskom ivm afkoelen gas en dat ik zo minder inhoud overhoud??

Brenda_L
Forum newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 12:08

Re: Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters

Bericht door Brenda_L » di 17 feb 2015, 11:37

Volgens onze dealer is het wel beter om de benzine soms te gebruiken. Maar wij doen dat ook amper hoor.
Verder merk ik weinig verschil tussen tanken met koud en warm weer. Dus ik denk dat sochtends tanken niet heel veel uithaalt. Wat wel een verschil maakt zijn tankplekken die zelf afslaan of waar je zelf een knop ingedrukt moet houden. In het laatste geval pers je er altijd meer in.

Brechtje
Forum newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: di 10 feb 2015, 17:46

Re: Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters

Bericht door Brechtje » di 17 feb 2015, 11:42

Ok! Bedankt voor je snelle reactie!

Whazz'Up!
Forum newbie
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 23:07
Locatie: gem. Wijdemeren / omg. Hilversum

Re: Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters

Bericht door Whazz'Up! » di 17 feb 2015, 12:26

Na verloop van tijd gaat benzine wel in kwaliteit achteruit, maar niet dusdanig snel dat het na enkele maanden al 'onbruikbaar' wordt. Als je het benzinetankje van de EcoUp! minimaal 1x/jaar helemaal leeg rijdt en weer van verse peut voorziet dan zul je er verder weinig van merken.
Move Up! 1.0 EcoFuel 68pk, 5drs, handmatige airco "Climatic", Deep Black Pearl (metallic), Drive pakket: Cruise control, Park Distance Control achter en Boordcomputer 'Plus'
BBS RS764 16" velgen

Brenda_L
Forum newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 12:08

Re: Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters

Bericht door Brenda_L » di 17 feb 2015, 12:30

Maar je rijdt je benzine nooit helemaal leeg want dan sta je echt stil ;)

Gebruikersavatar
Berger
Forum newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 08:28

Re: Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters

Bericht door Berger » di 17 feb 2015, 12:58

Als de motorfiets in de winterslaap gaat gaat er altijd een toevoeging van Forte bij om de brandstof te conserveren.
Misschien bestaat dat ook voor auto's

Gr William

Whazz'Up!
Forum newbie
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 23:07
Locatie: gem. Wijdemeren / omg. Hilversum

Re: Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters

Bericht door Whazz'Up! » di 17 feb 2015, 13:50

Berger schreef:Als de motorfiets in de winterslaap gaat gaat er altijd een toevoeging van Forte bij om de brandstof te conserveren.
Misschien bestaat dat ook voor auto's

Gr William
Zo'n flesje Forté is misschien net zo duur als een tankje benzine?! :?
Move Up! 1.0 EcoFuel 68pk, 5drs, handmatige airco "Climatic", Deep Black Pearl (metallic), Drive pakket: Cruise control, Park Distance Control achter en Boordcomputer 'Plus'
BBS RS764 16" velgen

Whazz'Up!
Forum newbie
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 23:07
Locatie: gem. Wijdemeren / omg. Hilversum

Re: Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters

Bericht door Whazz'Up! » di 17 feb 2015, 13:51

Brenda_L schreef:Maar je rijdt je benzine nooit helemaal leeg want dan sta je echt stil ;)
Uiteraard heb je daar helemaal gelijk in. Als je je benzinetank zover leeg rijdt totdat het lampje is gaan branden, dan heb je in ieder geval verhoudingsgewijs een hoop verse brandstof erbij gemengd. :)
Move Up! 1.0 EcoFuel 68pk, 5drs, handmatige airco "Climatic", Deep Black Pearl (metallic), Drive pakket: Cruise control, Park Distance Control achter en Boordcomputer 'Plus'
BBS RS764 16" velgen

Brechtje
Forum newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: di 10 feb 2015, 17:46

Re: Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters

Bericht door Brechtje » di 17 feb 2015, 16:10

Bedankt voor de reacties iedereen. Erg fijn om mijn vragen te kunnen stellen hier!!

Avonne
Forum newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 19 feb 2014, 12:29

Ventilatie

Bericht door Avonne » zo 22 feb 2015, 12:06

Beste Eco uppers,

Ik ben harstikke tevreden met mijn up maar soms heb ik problemen met het zicht. Gisteren boodschappen gedaan startte mijn motor en in een mum van tijd was mijn voorruit beslagen ondanks de airco aan. Levensgevaarlijk er reden auto's achter mij en ik zag letterlijk niets.
Enig idee hoe dat kan.

Graag zie ik jullie welkome reacties tegemoet.

Gebruikersavatar
Vinniepilon
Donateur member
Berichten: 588
Lid geworden op: za 04 mei 2013, 21:09
Locatie: Hoofddorp

Re: Ventilatie

Bericht door Vinniepilon » zo 22 feb 2015, 12:50

Avonne schreef:Beste Eco uppers,

Ik ben harstikke tevreden met mijn up maar soms heb ik problemen met het zicht. Gisteren boodschappen gedaan startte mijn motor en in een mum van tijd was mijn voorruit beslagen ondanks de airco aan. Levensgevaarlijk er reden auto's achter mij en ik zag letterlijk niets.
Enig idee hoe dat kan.

Graag zie ik jullie welkome reacties tegemoet.
Niet per ongeluk op recirculatie gezet? Dan moet de airco wel het vocht eruit halen maar duurt het langer. Of misschien een paar keer vochtig in de auto gaan zitten? Wat meestal helpt als er geen lekkages zijn, de ramen op een kiertje zetten en door waaien het liefst in het zonnetje zoals vandaag in Hoofddorp 8-)
VW Passat 2.0TDI
BMW R1100GS

Brechtje
Forum newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: di 10 feb 2015, 17:46

Re: Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters

Bericht door Brechtje » ma 02 mar 2015, 17:10

Weet iemand de actuele kgprijs CNG?

Brenda_L
Forum newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 12:08

Re: Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters

Bericht door Brenda_L » ma 02 mar 2015, 18:36

Ik betaalde net 1,099 maar soms is het net een paar cent goedkoper.

Jup
Forum newbie
Berichten: 54
Lid geworden op: di 27 jan 2015, 16:41

Re: Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters

Bericht door Jup » ma 02 mar 2015, 19:45

http://directlease.nl/tankservice/" onclick="window.open(this.href);return false;

Overigens: onder bedrijfsup is vorige week naar de dealer geweest: software update gehad wegens het niet altijd direct naar cng overschakelen na het tanken. Voor zover ik heb kunnen beoordelen: werkt!
Geen problemen meer gehad van 'niet direct doorschakelen naar cng'.

Brechtje
Forum newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: di 10 feb 2015, 17:46

Re: Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters

Bericht door Brechtje » ma 02 mar 2015, 21:50

En hoeveel kg gaat erin? Volle tank voor hoeveel euro? Minimum aantal kms per tank bij bijna alles snelweg?

Jup
Forum newbie
Berichten: 54
Lid geworden op: di 27 jan 2015, 16:41

Re: Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters

Bericht door Jup » ma 02 mar 2015, 22:21

Tanks gaat 11 kilogram aardgas in.

Bij gebruik van cruisecontrol op de snelweg en nederlands aardgas/groengas kom je met gemak 300 km op één aardgas vulling. (3,5 kg/100 of 1 op 28 ).

Volle tank dus voor circa dan 12 euro, als je m helemaal leeg rijdt, maar als je slim bent, rij je niet hélémáál leeg, want op benzine rijden doe je natuurlijk liefst zo min mogelijk. Woon/Werk je dicht bij een aardgaspomp? Doen. Moet je meer dan 5 minuten omrijden om te tanken? Misschien niet doen als je niet nu al reuze enthausiast bent. Want já er zijn tankstations zat, maar nee, als je altíjd moet omrijden, ben je niet blij.

Brechtje
Forum newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: di 10 feb 2015, 17:46

Re: Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters

Bericht door Brechtje » ma 02 mar 2015, 22:30

Ik heb een cng tankstation bij mij in de straat gelukkig. Ik rij ca. 180 km per dag. Bijna alleen snelweg.
Ik heb al een eco up gekocht. Ik krijg m rond eind maart! Ben erg benieuwd!!

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters

Bericht door Tom Westendorp » di 03 mar 2015, 10:20

Brechtje schreef:Ik heb een cng tankstation bij mij in de straat gelukkig. Ik rij ca. 180 km per dag. Bijna alleen snelweg.
Ik heb al een eco up gekocht. Ik krijg m rond eind maart! Ben erg benieuwd!!
Mooie techniek zit er in! Gaaf! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Jup
Forum newbie
Berichten: 54
Lid geworden op: di 27 jan 2015, 16:41

Re: Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters

Bericht door Jup » ma 09 mar 2015, 09:40

Brechtje: top!

Wel een behoorlijke afstand die je dagelijks aflegt dan! 180 km,. zou je dan niet liever iets groters, en op diesel rijden? Alhoewel: Als ik met de bedrijfs-Up! weg ga, is het echt geen straf, ook niet op de snelweg. Cruisecontrol aan en rollen maar.

180 km betekent dan wel dagelijks tanken: 360 km ga je niet halen op Nederlands aard/groengas. ( Maar op één gas+benzine haal je dat dan weer makkelijk, dus mocht je een keer met een half lege tank wegrijden, dan kom je heus wel thuis )

Je komt er waarschijnlijk ook vanzelf wel achter dat de hoeveelheid die je in de tank gepest krijgt nogal kan afwijken. Als wij hier helemaal leeg rijden, kan het maar zo een kilo (in de plus) schelen. (hier op 't werk hebben we meerdere aardgas auto's, met grotere tanks).

Brechtje
Forum newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: di 10 feb 2015, 17:46

Re: Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters

Bericht door Brechtje » vr 13 mar 2015, 14:33

Mijn partner heeft nu een Up! Bluemotion en daar rijd ik nu al mee heen en weer naar mijn werk. Ik moet zeggen het bevalt prima, je hebt helemaal niet het idee dat je in een kleine auto zit qua rijgedrag vind ik.
En op de route naar mijn werk zitten ook nog een aantal tankstations maar ik tank gewoon iedere avond als ik thuiskom even.
Vooralsnog kan ik niet wachten totdat de auto geleverd wordt.
Scheelt me 200 euro per maand aan benzine!

Plaats reactie