Voorstellen is wenselijk.

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!

Verplicht voorstellen is een goed idee.

Je mag 1 optie selecteren

 
 
Bekijk resultaten

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Voorstellen is wenselijk.

Bericht door Tom Westendorp » ma 19 nov 2012, 09:55

Geachte nieuwe leden,

Wanneer u zich aanmeld voor het vwupforum.nl, danwel het skodacitigoforum.nl, danwel het seatmiiforum.nl geeft u aan kennis te hebben genomen van onze algemene voorwaarden en gaan de moderators er vanuit dat u zich naar deze regels zult gedragen. Deze regels zijn er niet om mensen te irriteren maar om de sfeer op het forum goed te houden en enige normen en waarden in acht te nemen.

Voordat u dus gaat reageren of een nieuw onderwerp gaat plaatsen is het wenselijk dat u zich eerst voorstelt.

Vriendelijke groet, de Moderators van vwupforum.nl
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Bert
Forum newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: di 08 mei 2012, 14:14
Locatie: Breukelen

Re: VOORSTELLEN VERPLICHT!

Bericht door Bert » ma 19 nov 2012, 13:50

Had me even snel aangemeld en dacht: de rest komt wel. Maar dat schiet er altijd bij in blijkt maar weer.
Vandaag alsnog gedaan.
Groet, Bert
Laatst gewijzigd door Bert op ma 19 nov 2012, 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Eens een Up!,....altijd een Up!
Move Up! Candy White - Climatic - Drivepakket - Soundpakket met i.c.m. Clarion HiFi

Jantje
Forum newbie
Berichten: 28
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 09:59

Re: VOORSTELLEN VERPLICHT!

Bericht door Jantje » ma 19 nov 2012, 14:16

Ik zie echt het voordeel niet. Ik zit al een tijd op het forum en heb me nooit voorgesteld. Mijn Nederlands is zoals het hoort, ik heb nooit iemand beledigd en nooit onzin verspreid , wat volgens mij door anderen nog al eens gebeurd. Voorstellen kan iedereen onder willekeurig wat voor naam en met verzonnen gegevens. Mijn naam is tot op heden nergens te vinden op internet. Ik gebruik geen Hyves, Facebook oid en wil dit graag zo laten. Indien u mijn account wilt verwijderen dan is dat jammer. Ik ga dus niet aanmelden. Het lijkt mij beter om bepaalde types die andere mensen in de maling proberen te nemen of dubbelzinnige opmerkingen maken te verwijderen.

Mvgr jantje.

_1S_
Forum newbie
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 26 okt 2012, 17:41
Locatie: Vlaanderen

Re: VOORSTELLEN VERPLICHT!

Bericht door _1S_ » ma 19 nov 2012, 15:09

Petrolhead Tom schreef:Voordat u dus mag reageren of een nieuw onderwerp kunt plaatsen dient u zich eerst voor te stellen. Doet u dat niet zal uw account vanaf nu verwijderd worden.
Ik heb erg slechte ervaringen met dit slag -- als groep-admins.
Uiteindelijk maken zij hun vaak zelfgestarte forum ook weer kapot.


Gelieve per direct mijn account volledig te verwijderen.
(accountgegevens, alle geposte berichten en alle quotes)

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: VOORSTELLEN VERPLICHT!

Bericht door Psycho_Mantis » ma 19 nov 2012, 15:54

Tom, Ik snap best wel dat je het fijn vind dat je liever eerst heb dat iemand zich voorstelt
Maar dit gaat wel een beetje erg ver...

Er zijn genoeg mensen die gewoon even langs komen op het forum omdat ze een klein probleem hebben met hun up/mii/citigo en die niet gelijk lid willen worden van een hele club.

Ik hoop dat je deze regel dan ook weer snel afschaft, dit gaat leden kosten... :|

@ _1S_
Ik snap dat je het niet mee eens bent, maar misschien is je reactie dan wel iets overdreven?

Gebruikersavatar
Antera
Vagling liefhebber
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 16 nov 2012, 21:14
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: VOORSTELLEN VERPLICHT!

Bericht door Antera » ma 19 nov 2012, 16:54

Voorstellen verplichten kost een forum de nek. Je gaat dan snel de naam krijgen dat je niet welkom bent en weer van het forum word gebant. Want dat gebeurd er heb ik begrepen. Dit zijn helaas erg rigoreuse oplossingen die je beter kan toepassen op mensen die zich letterlijk mis dragen. Ik zit al zeker 16 jaar op het vwforum en heb daar deze regel ooit ook eens gezien en daar kwam men snel van terug.

Aan jouw de keus natuurlijk.
In het bezit van VCDS/VCP voor afspraak APP of Bel +31 6 15 22 87 09

Voor alle verlagingen ben je welkom al dan niet met montage

Jason
Forum newbie
Berichten: 82
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 12:44

Re: VOORSTELLEN VERPLICHT!

Bericht door Jason » ma 19 nov 2012, 17:10

Is dit serieus ??
Helaas heb ik mij voorgesteld lang geleden.....
Ook ben ik zeker niet van plan dit te doen, dus ik zal binnenkort hier wel verdwijnen..
Iedereen vriendelijk bedankt voor de informatie en mooie foto's , vond het hier leuk... , op het moment dat mods verplichtingen gaan stellen is voor mij de tijd gekomen om af te haken.



Doe even normaal zeg..., je kan het ook overdrijven en TE serieus nemen....

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: VOORSTELLEN VERPLICHT!

Bericht door up! » ma 19 nov 2012, 18:10

Gaat veel te ver, verplicht voorstellen :(
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
High-up!
Vagling liefhebber
Berichten: 546
Lid geworden op: ma 06 feb 2012, 14:44
Locatie: Groningen

Re: VOORSTELLEN VERPLICHT!

Bericht door High-up! » ma 19 nov 2012, 18:56

Met verwondering lees ik de (energie die gestoken wordt in de) reacties. Kleine moeite toch? Je even voorstellen? 30 woorden, 2 minuten.
Als dat de voorwaarde is van de Moderator...
Misschien dat de Moderator met iets meer woorden toe kan lichten waarom hij ervoor gekozen heeft dit te 'verplichten'.
||High-up! | Candy White | Executive Pakket | Drive Pakket | Maps & More | 75PK ||

Jason
Forum newbie
Berichten: 82
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 12:44

Re: VOORSTELLEN VERPLICHT!

Bericht door Jason » ma 19 nov 2012, 19:17

High-up! schreef:Met verwondering lees ik de (energie die gestoken wordt in de) reacties. Kleine moeite toch? Je even voorstellen? 30 woorden, 2 minuten.
Als dat de voorwaarde is van de Moderator...
Misschien dat de Moderator met iets meer woorden toe kan lichten waarom hij ervoor gekozen heeft dit te 'verplichten'.
klopt,

Weinig moeite, maar de verplichting is inderdaad hetgeen waar ik zoveel moeite mee heb.

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: VOORSTELLEN VERPLICHT!

Bericht door JuP ! » ma 19 nov 2012, 19:31

Ik denk dat we hier even de nuance vergeten. Het "verplicht" voorstellen komt mede voort uit enkele mede-forummers die zich alleen aanmelden om iets te verkopen. Het hoeft ook geen uitgebreid verslag te zijn met alle specs, woonplaats, en pincode.
Als er iemand onaangekondigd aan je deur staat om iets te verkopen, is het wel zo aardig als je bij voorbaat weet met wie je van doen hebt.
_1S_ schreef:
Petrolhead Tom schreef:Voordat u dus mag reageren of een nieuw onderwerp kunt plaatsen dient u zich eerst voor te stellen. Doet u dat niet zal uw account vanaf nu verwijderd worden.
Ik heb erg slechte ervaringen met dit slag net-nazis als groep-admins.
Uiteindelijk maken zij hun vaak zelfgestarte forum ook weer kapot.


Gelieve per direct mijn account volledig te verwijderen.
(accountgegevens, alle geposte berichten en alle quotes)
Stoere taal !
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

Jason
Forum newbie
Berichten: 82
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 12:44

Re: VOORSTELLEN VERPLICHT!

Bericht door Jason » ma 19 nov 2012, 20:07

JuP ! schreef:Ik denk dat we hier even de nuance vergeten. Het "verplicht" voorstellen komt mede voort uit enkele mede-forummers die zich alleen aanmelden om iets te verkopen. Het hoeft ook geen uitgebreid verslag te zijn met alle specs, woonplaats, en pincode.
Als er iemand onaangekondigd aan je deur staat om iets te verkopen, is het wel zo aardig als je bij voorbaat weet met wie je van doen hebt.
_1S_ schreef:
Petrolhead Tom schreef:Voordat u dus mag reageren of een nieuw onderwerp kunt plaatsen dient u zich eerst voor te stellen. Doet u dat niet zal uw account vanaf nu verwijderd worden.
Ik heb erg slechte ervaringen met dit slag net-nazis als groep-admins.
Uiteindelijk maken zij hun vaak zelfgestarte forum ook weer kapot.


Gelieve per direct mijn account volledig te verwijderen.
(accountgegevens, alle geposte berichten en alle quotes)
Stoere taal !

Hier ben ik het deels mee eens, ik zie hier ook reclames voorbij komen waar ik niet om vraag.....

Voor wat betreft de Nazis ergens in betrekken.....geen empatisch vermogen en behoorlijk kortzichtig.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: VOORSTELLEN VERPLICHT!

Bericht door Tom Westendorp » ma 19 nov 2012, 21:31

Ik zal het even nader toelichten. Als men van plan is om actief deel te gaan nemen aan het forum vind ik het niet meer dan normaal om je even voor te stellen. Nogmaals ik verwacht van niemand dat ze hun naam voluit schrijven of dat ze een adres of zelfs maar een woonplaats aangeven. Gewoon iets van een beetje normen en waarden. Als je in een nieuw gezelschap bent stel je je toch ook even voor? Dat praat toch ook makkelijker?

Mensen die met Nazi termen strooien horen sowieso niet op een forum of welke sociale plek dan ook. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: VOORSTELLEN VERPLICHT!

Bericht door Tom Westendorp » ma 19 nov 2012, 21:39

Daarbij sta ik open voor feedback. Als mensen aangeven dat het veel te ver gaat dan kan dat indien er een goed onderbouwd verhaal komt en er een open discussie plaats kan vinden. Indien mensen het nodig achten om de vergelijking te gaan trekken met Nazi Duitsland dan zie ik werkelijk het nut er niet van in om dit forum in de lucht te houden.

Het gaat er mij om dat de continuïteit van het forum zoveel mogelijk gewaarborgd kan worden. Als dat gebeurt door strenger toe te zien op het aanmelden van nieuwe leden en het voorsteltopic dan zie ik daar geen probleem in. De mensen die tot nu toe reageren hebben zich met uitzondering van een enkele allemaal netjes voorgesteld conform de voorwaarden waar iedereen bij het aanmelden mee akkoord gaat. Waarom zou je je aanmelden op een forum wanneer je je niet kunt vinden in de regels die er gehanteerd worden?

Er melde zich vorige week iemand aan die zich nog nooit op een internet forum had geregistreerd en mailde mij naar aanleiding van een slotje op zijn te koop topic. Wanneer dat gebeurt leg ik iemand uit dat het wenselijk is om zich even voor te stellen en dat na het voorstellen het topic weer opengaat. De bezoeker heeft wat geleerd en de regels worden nageleefd zoals dat hoort. Iedereen blij lijkt me? Ik zie dus het probleem in de hele discussie niet.

Alles is hier in principe toegestaan. Behalve wanneer je van plan bent om krachttermen als Nazi-Moderator te gebruiken of mensen op een andere manier persoonlijk gaat aanvallen. Maar dat zal ieder weldenkend mens begrijpen?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: VOORSTELLEN VERPLICHT!

Bericht door Tom Westendorp » ma 19 nov 2012, 21:41

@Jason als die reclames er niet zouden zijn zou het forum er niet staan op de manier zoals we het nu kennen. simpel zat. Tevens hebben die advertenties al wat leuke voordelen opgeleverd voor de leden en verwacht ik dat dit in de toekomst alleen maar meer wordt. Gelet op de omvang van de partijen die mij op dit moment benadert hebben.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: VOORSTELLEN VERPLICHT!

Bericht door Tom Westendorp » ma 19 nov 2012, 21:57

Nogmaals mensen ik heb de waarheid niet in pacht. Als er betere oplossingen zijn dan hoor ik die graag. Maar dan wel graag in een nette setting. Ik zou hier graag een open discussie voeren over hoe je het forum het best kun inrichten. De hoeveelheid reacties zegt misschien ook iets. Ik zal even een poll toevoegen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: VOORSTELLEN VERPLICHT!

Bericht door henri » ma 19 nov 2012, 22:34

Tom, ik kan me voorstellen dat jij het erg prettig vindt dat nieuwe mensen zich netjes voorstellen als ze beginnen met posten. Ik ben bang dat verplicht voorstellen eerder mensen weg zal jagen dan aantrekken.

Ik zie het Up-forum als een kroeg. Je kunt vrij binnenlopen, rondkijken en evt. een praatje met iemand beginnen. De een zal zich persoonlijk aan je voorstellen. Met de ander raak je aan de praat, komt hem of haar nog velen malen tegen, maar weet niet zijn of haar naam. Toch kun je het superleuk hebben met de desbetreffende persoon. Voorstellen is prettig, maar geen must, is mijn mening.

Wat betreft mensen, die met hun eerste post al gelijk iets te koop aanbieden. Dit is te voorkomen door iemand bijvoorbeeld eerst 50 zinvolle posts te laten doen, voordat hij/zij iets te koop aan kan bieden. Dit gebeurt ook op het forum van ShowYourSound.

Wat betreft nieuwelingen, die een zoveelste topic openen over bijvoorbeeld trekken naar links of vocht in de Up, kunnen niet alleen door de moderators, maar ook andere actieve gebruikers gewezen op een reeds lopend topic over het betreffende onderwerp. Bijvoorbeeld: Zie dit topic link naar topic. Dit is vriendelijker en minder afschrikwekkend dan dwingen iemand zich voor te laten stellen of anders maatregelen te nemen.

Ik hoop dat er nog meer gebruikers met nuttige feedback komen zoals Antera dat doet. Het VW Up forum is een leuk forum, waaraan we samen moeten werken om dat ook zo te houden.

Jason
Forum newbie
Berichten: 82
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 12:44

Re: VOORSTELLEN VERPLICHT!

Bericht door Jason » ma 19 nov 2012, 22:39

Tom,
Het verhaal over de reclames is natuurlijk onzin, degene die de homepage heeft, heeft te maken met een aantal bezoekers en op basis daarvan is een selectie/hits, dit heeft niets te maken met het forum( affiliate netwerk misschien ? ) in zijn huidige hoedanigheid, hooguit traffic cost,landingspagina's e.d en aanverwanten heeft dit forum niets mee te maken(https://www.phpbb.com/), maar daar ga ik verder niet op in, jij weet zelf ook dat het anders werkt, dus doe niet net alsof ik iets raars zeg, want het ligt anders.
verder sta ik zeer ver van het Nazi verhaal, zoals al eerder gezegd heeft degene die deze vergelijking maakt geen enkel empatisch vermogen en weet waarschijnlijk niet eens wat hij zegt.
Mijn mening is simpel, ik vind het een overbodige actie, maar het ligt er volledig aan wat je met het forum wil en hoe je het wilt uitrollen, daar heb ik niets mee te maken.

Goed idee om een poll te openen zodat iedereen zijn mening anoniem kan geven..... ik hou het in de gaten ;)
Mijn bedoeling is niet om je aan te vallen, maar om het vanuit een ander perspectief te benaderen, zoals al vermeld in het andere topic ; de welbekende spiegel.
Laatst gewijzigd door Jason op ma 19 nov 2012, 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Forum newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: di 08 mei 2012, 14:14
Locatie: Breukelen

Re: VOORSTELLEN VERPLICHT!

Bericht door Bert » ma 19 nov 2012, 23:06

Er wordt niet gevraagd naar bankrekeningnummer, sofinummer, Creditkaartnummer of andere gevoelige zaken. Toch? ;)
Eens een Up!,....altijd een Up!
Move Up! Candy White - Climatic - Drivepakket - Soundpakket met i.c.m. Clarion HiFi

Gebruikersavatar
Mikester
Vagling liefhebber
Berichten: 143
Lid geworden op: di 31 jul 2012, 21:50

Re: VOORSTELLEN VERPLICHT!

Bericht door Mikester » ma 19 nov 2012, 23:21

Henri, je had t niet beter kunnen formuleren. Ik ben t helemaal met je eens. Verplicht voorstellen schrikt af en een moderator die in verschillende topics bedreigingen uit naar nieuwe leden met het verbannen van degene neem ik niet serieus. Als daar ook nog capslock voor gebruikt moet worden wordt t bijna lachwekkend en begint t op kinderlijk gedrag te lijken, die schreeuwen ook soms als ze hun zin niet krijgen.

Die 50 posts zijn een goed idee en daarnaast kunnen de moderators topics schoonhouden of verwijderen naar hun inzicht. Kansloze topics worden nl ook geopend door leden die zich wel netjes voorstellen

Plaats reactie