up! GT

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
dvh
Vagling liefhebber
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 20:23

Re: up! GT

Bericht door dvh » di 31 jan 2012, 11:43

Zo'n GT lijkt me toch wel erg gaaf.
Zeker omdat het een turbo is, lekker makkelijk wat sneller te maken dmv een chip.

Als je op 135pk uitkomt ( wat me realistisch lijkt, het is geen diesel ) heb je een lekker bommetje op 900kg.
Icm een 6 bak moet dat gewoon fun zijn..!

De grootste lol heb ik altijd nog gehad toen ik als 18jarige een Suzuki Swift GTI had. 850kg , 100pk ( later 110 )..
Altijd pret.

Daarbij is de UP vol met leuke gadgets. Iets wat je normaal niet ziet in deze klasse.
En dat maakt het totaalplaatje eigenlijk al onweerstaanbaar..

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: up! GT

Bericht door Tom Westendorp » di 31 jan 2012, 11:51

Die navi mogen ze van mij houden. Laatst nog een navigon ding in mijn handen gehad dat haalt het gewoon lang niet bij een TomTom. Iphone inbouwen lijkt me dan wel weer leuk.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: up! GT

Bericht door Tom Westendorp » wo 01 feb 2012, 20:04

Is een reguliere Up je te gewoontjes, dan biedt Volkswagen een leuke upgrade: de Cross-Up. Wij reden alvast met deze nieuwe modelvariant in Wolfsburg.


Net zoals onder andere de Polo, de Golf en de Touran dat al zijn, wordt ook de Up leverbaar als Cross-model. Feitelijk niet meer dan een Up die iets hoger op z’n wielen staat – 1,5 centimeter om precies te zijn – en voorzien is van enkele cosmetische wijzigingen. Voornamelijk de voor Cross-Volkswagens kenmerkende donkere plastic rand onderaan de carrosserie. De panelen op de voor- en achterbumper zijn bij de Up zilverkleurig uitgevoerd, net zoals de dakrails en delen van de buitenspiegels. Daarbij staat de auto op iets grotere wielen met zwarte accenten.
Op weg merk je weinig verschil tussen de gewone Up en z’n Cross-broertje, afgezien van de iets verhoogde ophanging. In het interieur valt op dat de schakelpook net wat chiquer versierd is dan in de reguliere A-segmenter. De Cross-Up is er alleen als vijfdeurs, waarbij opvalt dat de achterdeuren binnen verrassend kleine opbergvakjes hebben. Tevens zijn de raampjes daar alleen op een kier naar buiten te zetten, vergelijkbaar met de Aygo/C1/107. We moeten nog wel even geduld hebben voor de auto: vanaf medio 2013 komt de Cross-Up op de markt.
 
Lees ons uitgebreide verslag over de introductie van de vijdeurs Up, waar we ook met dit Cross-Up prototype konden rijden, in AutoWeek 5. Die ligt vanaf vandaag in de winkels.
Bron: Autoweek.nl
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: up! GT

Bericht door henri » wo 01 feb 2012, 20:11

Petrolhead Tom schreef:Die navi mogen ze van mij houden.
Helemaal met je eens. De grafische weergaven van watertemperatuur, radio en parkeersensoren is wel leuk.

De bediening van het navigatiegedeelte is daarentegen waardeloos. Garmin en TomTom zijn beiden geheel intuïtief te bedienen. Met de Navigon kreeg ik al gelijk ruzie met het invoeren van een bestemming.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: up! GT

Bericht door Tom Westendorp » wo 01 feb 2012, 20:13

Ik heb nog nooit een systeem gebruikt wat zo mooi werkt als een TomTom. Mijn vriendin heeft een nieuwe 500 met ingebouwde TomTom dat had een UP! Helemaal afgemaakt.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
eas
Vagling liefhebber
Berichten: 941
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 18:43
Locatie: krommenie

Re: up! GT

Bericht door eas » wo 01 feb 2012, 20:28

iemand al daadwerkelijk met DEZE navigon gewerkt ......
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: up! GT

Bericht door Tom Westendorp » wo 01 feb 2012, 21:05

Nee maar wel met elke andere Navigon die er is en die werken nooit zo mooi als een TomTom. Dit systeem kreeg in de pers ook al weer kritiek dat het te traag zou zijn.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
eas
Vagling liefhebber
Berichten: 941
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 18:43
Locatie: krommenie

Re: up! GT

Bericht door eas » do 02 feb 2012, 10:06

alles moet al zo snel tegenwoordig , op je werk en prive ...
dus lekker onthaasten samen met je navigon in je up :mrgreen:
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: up! GT

Bericht door henri » do 02 feb 2012, 14:00

Ik heb het Navigon Maps&More systeem kort geprobeerd tijdens de proefrit met de Up. Voor mijn ervaringen: zie mijn reactie hierboven.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: up! GT

Bericht door Tom Westendorp » di 07 feb 2012, 18:05

Iemand nog nieuws vernomen?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Crash
Vagling liefhebber
Berichten: 240
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 20:50

Re: up! GT

Bericht door Crash » di 07 feb 2012, 18:12

Petrolhead Tom schreef:Iemand nog nieuws vernomen?
Volgens mij is er niks nieuws omtrent de Up GT. Alleen dat het zeker is dat ie volgend jaar op de markt komt.
| High Up! | Dark Silver | 75pk Bluemotion | Executive | Drive | Dynamic 'Triangle' | Kunstlederen stoelbekleding | Zonder type-aanduiding | Dashboardpad Dark Silver |

dvh
Vagling liefhebber
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 20:23

Re: up! GT

Bericht door dvh » di 07 feb 2012, 22:16

Hoezo is dat zeker ? Bron ?

De dealer vertelde me vorige week nog dat de prijzen rond Juli/Aug komen, en de eerste nog dit jaar op naam gezet gaan worden.

Lastige van zo'n lange wachttijd is wel dat je steeds meer leuks tegen komt :)
Voor 15-20k is er genoeg leuks te halen natuurlijk.

Maar ik ben een rationeel consevatief iemand. Zo'n UP GT is eigenlijk gewoon een goede keuze.
Goedkoop, fun, hip, goede restwaarde, ect.

Dus ik wacht rustig af :)

Bryan
Vagling liefhebber
Berichten: 429
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 17:55

Re: up! GT

Bericht door Bryan » di 07 feb 2012, 22:22

Hi,

Het liefst wacht ik ook op de Up! GT, maarja mijn wederhelft vind de gt versie niet zo belangerijk :shock: :D .
Ik krijg gelijk de opmerking " dan had je net zo goed je type R kunnen houden". zucht vrouwen :lol:

Bryan

Gebruikersavatar
Crash
Vagling liefhebber
Berichten: 240
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 20:50

Re: up! GT

Bericht door Crash » di 07 feb 2012, 22:24

Crash schreef:
Petrolhead Tom schreef:Iemand nog nieuws vernomen?
Volgens mij is er niks nieuws omtrent de Up GT. Alleen dat het zeker is dat ie volgend jaar op de markt komt.
Laatst gewijzigd door Crash op di 14 feb 2012, 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
| High Up! | Dark Silver | 75pk Bluemotion | Executive | Drive | Dynamic 'Triangle' | Kunstlederen stoelbekleding | Zonder type-aanduiding | Dashboardpad Dark Silver |

Gebruikersavatar
Crash
Vagling liefhebber
Berichten: 240
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 20:50

Re: up! GT

Bericht door Crash » di 14 feb 2012, 17:13

| High Up! | Dark Silver | 75pk Bluemotion | Executive | Drive | Dynamic 'Triangle' | Kunstlederen stoelbekleding | Zonder type-aanduiding | Dashboardpad Dark Silver |

Bryan
Vagling liefhebber
Berichten: 429
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 17:55

Re: up! GT

Bericht door Bryan » di 14 feb 2012, 17:54

Dit is toch wel een heel wijs karretje hoor 8-) .

Bryan

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: up! GT

Bericht door Tom Westendorp » do 01 mar 2012, 13:54

Iemand nog nieuws? :mrgreen:
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: up! GT

Bericht door Tom Westendorp » vr 02 mar 2012, 09:31

Ik heb gisteren even de EVO gelezen. De heren van, misschien wel het beste autoblad ter wereld, hebben er mee gereden en zijn er erg van onder de indruk. Hij rijdt lekker en klinkt ook erg goed. Ze zullen hevig verbaasd en teleurgesteld zijn als de up GT niet komt. Op dit moment rijdt de topman van VW ermee dus ik verwacht dat het wel goedkomt.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

dvh
Vagling liefhebber
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 20:23

Re: up! GT

Bericht door dvh » za 03 mar 2012, 19:31

Ff scannen en posten svp :-)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: up! GT

Bericht door Tom Westendorp » zo 04 mar 2012, 21:05

Dat gaat lastig met een ipad subscription. :mrgreen:
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie