Buitenkant ramen, ik blijf wissen!

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Jos Bosch
Vagling liefhebber

Re: Buitenkant ramen, ik blijf wissen!

Bericht door Jos Bosch » za 07 sep 2013, 19:08

N!jntje schreef:Achja ieder zn eigen ding. Ik gebruik hem iniedergeval nog alleen aan de buitenkant van de ramen. Het voordeel van de megs is wel dat deze schoon en streeploos opdroogt. Maar er zit ook een reinigingsgedeelte in ofterwijl zeep.
Ik hou me hieraan ^^
http://www.youtube.com/watch?v=aVUtdlzrktI
Heb even gekeken en de raampjes werden inderdaad goed schoon :shock:
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

Inge
Forum eindbaas

Bericht door Inge » zo 08 sep 2013, 07:08

Klopt ieder zijn eigen ding. Maar wat glascleaner sprayen op een mf doek, dan op het raam aanbrengen en daarna uitpoetsen met een bijv. Monello Vetro Bianco doek (speciaal voor glas ontwikkeld) zorgt voor een super streeploos resultaat.

En inderdaad af en toe met een APC je ramen schoonmaken is natuurlijk altijd goed. Doch moet eerlijkheidshalve toegeven dat ik dat tot nu toe nog niet heb gedaan. Ook nog niet nodig. Heb op de binnenruit ook een laagje Reload aangebracht wat het schoonmaken makkelijker maakt (wel mega goed uitpoetsen anders mistige ruit).
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

N!jntje
Forum eindbaas

Bericht door N!jntje » zo 08 sep 2013, 11:25

Reload Love it :D
Alleen jammer genoeg gaat alles van carpro eruit............................. :o (Bij CC)
Ook ik moet naar een vervanger gaan zoeken....
Ik hoop dat er een degelijke vervanger komt voor de IronX.... Ik heb veel velgenreinigers gebruikt maar niks werkt zoals IronX dat doet.

Buitenkant gebruik ik dus zo nu en dan een scheermesje en dan daarna schoonmaken en ontvetten en afwerken met glass scrub/rain clear. Polijsten heb ik tot nog toe niet gedaan op de up zn ruiten.
Binnenkant doe ik natuurlijk niet met een scheermesje ;) Daar zit folie op :o Snel schoonmaken doe ik met 1 druppeltje dreft plus een klein beetje roze ruitenwisservloeistof en heel veel water. nabehandelen met APC.

Inge
Forum eindbaas

Bericht door Inge » zo 08 sep 2013, 12:11

Zelfde hier - heb nog maar een klein voorraadje Cpro spullen besteld (Reload, Eraser, Merino Mitt, Iron x). Hoop dat het nieuwe merk GYeon net zo een goede en fijne producten gaat leveren. Heb nu weer 1 1/2l Iron-X, 1l Reload en 1 1/2l eraser) en kan dus weer een tijdje vooruit.

Glass scrub/ Rain clear staat nog op de verlanglijst om ooit eens uit proberen maar Reload doet het wat mij betreft ook perfect. Scheermesje heb ik ook nog niet op de ruiten gehad - krijg ze zo nog steeds prima schoon.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Plaats reactie