Verzekeringen

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
golfruud
Forum newbie
Berichten: 99
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:19

Re: Verzekeringen

Bericht door golfruud » do 05 apr 2012, 21:52

Bryan schreef:
golfruud schreef:Aegon auto op maat.
3 jaar nieuwwaarde, ongevallen inzittenden, trede 14 = 75% korting,verzekerd bedrag 14500,-
Kosten per jaar € 364,--
Ook rechtsbijstandverzekering inclusief voor deze prijs want dan is het zeker erg interessant ;)

Bryan
Nee, ik heb geen rechtsbijstandverzekering. Wel verzekerd bedrag van 14500,-

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Verzekeringen

Bericht door Ron UP » do 05 apr 2012, 22:08

Grappig Eric, wereldje is echt klein dus haha
En? Mooi gestuucd zeker? :D
Leuk, hij heeft nu dus een eigen bedrijf he.
Mss handig om s te bellen voor een verzekering?
Ik stap over naar De Goudse als ik mn Up straks heb, voor 29 euro per maand all risk, goed verzekerd dus
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Verzekeringen

Bericht door up! » do 05 apr 2012, 22:14

Ik betaal 27 euro per maand, inclusief 3 jaar nieuwwaardedekking, all risk met max. 20.000km per jaar (75% korting).
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
eas
Vagling liefhebber
Berichten: 941
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 18:43
Locatie: krommenie

Re: Verzekeringen

Bericht door eas » do 05 apr 2012, 22:17

up! schreef:Ik betaal 27 euro per maand, inclusief 3 jaar nieuwwaardedekking, all risk met max. 20.000km per jaar (75% korting).
maar nu de grote vraag ... bij wie dan ?
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Verzekeringen

Bericht door up! » do 05 apr 2012, 22:25

Bij ASR Verzekeringen, via een tussenpersoon / verzekeringsbemiddelaar.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
dubbel-UP!
Vagling liefhebber
Berichten: 543
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 18:49
Locatie: het mooie Limburg

Re: Verzekeringen

Bericht door dubbel-UP! » vr 06 apr 2012, 07:51

Zo ook voor onze beide UP!'s, echter bij interpolis.
Ben trouwens erg content over Interpolis.
Als er eens wat is, er is nooit gezeik!
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

schuit_nl
Forum newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 30 mar 2012, 12:34
Locatie: Friesland

Re: Verzekeringen

Bericht door schuit_nl » vr 06 apr 2012, 08:38

Bij Centraal Beheer voor de Up!;
Met maximaal no-claim een All Risk zonder aanvullende dekkingen, geen eigen risico en een korting via de werkgever voor:
E 19,91.

Positief effect op de premie is de woonplaats in Friesland, minder kans op een aanrijding... ;-)

highup
Forum newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: di 03 apr 2012, 18:59

Re: Verzekeringen

Bericht door highup » vr 06 apr 2012, 17:41

Ik heb de Up van mijn vrouw bij centraal beheer verzekerd, ook 3 jaar nieuwaarde, mijn werkgever heeft een contract bij Centraal beheer dus daardoor wat korting. Kosten ongeveer 19 euro per maand

Gebruikersavatar
Piedro
Vagling liefhebber
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:15

Re: Verzekeringen

Bericht door Piedro » do 05 jul 2012, 20:18

Vandaag ook een brief van Pon gekregen m.b.t. de 'zeer complete All Risk verzekering' die zij via 'SKODA Bank' aan kunnen bieden. Naar aanleiding hiervan ben ik wat gaan rondkijken en vergelijken, maar ik zie door de bomen het bos niet meer: elke verzekeraar heeft weer andere voorwaarden en vergelijken is op die manier best lastig...

Ik heb jaren geleden een autoverzekering afgesloten en dat verder eigenlijk nooit zo bestudeerd, maar wat zijn punten om goed op te letten? Ik ga mijn Citigo sowieso All Risk verzekeren, maar als ik het goed begrijp, zit daar onderling ook nog weer verschil in (bijv. het aantal jaren nieuwwaarderegeling, de hoogte van het eigen risico of voor welk bedrag aan accessoires standaard meeverzekerd is). Ik heb wat gegevens ingevuld op diverse sites en er zit aardig wat verschil tussen de goedkopere aanbieders en mijn huidige verzekeringsmaatschappij...

Is een inzittendenverzekering belangrijk? Ik zit 95 procent van de tijd alleen in de auto, maar wat zijn de risico's als ik een ongeluk krijg en mijn passagier houdt hier letsel aan over zónder zo'n extra verzekering? Is dit niet overlappend met de normale autoverzekering of andere vezekeringen? Stel: er steekt plotseling een wild zwijn de weg over, ik geef van schrik een ruk aan het stuur, de auto knalt tegen een boom, mijn passagier raakt zwaargewond en als gevolg van dit ongeluk blijvend invalide. De kans hierop is relatief klein en ik hoop het nooit mee te maken, maar zoiets valt nooit uit te sluiten. Wat zijn dan de gevolgen?

Ik ben wat dit soort zaken betreft niet graag onderverzekerd, maar betaal als het even kan ook niet veel meer premie dan noodzakelijk (en wie wel? ;)).
Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------

Afbeelding

Gebruikersavatar
Martin33
Vagling liefhebber
Berichten: 388
Lid geworden op: do 24 mei 2012, 17:26

Re: Verzekeringen

Bericht door Martin33 » do 05 jul 2012, 21:01

Ik ben ook op speurtocht en lees bijvoorbeeld bij de anwb dat inzittenverzekering geldt ook als "huisgenoten in andere auto's zitten. Waarom willen verzekeraars dit nog apart afdekken? iedereen heeft toch een ´verplicht ziektenkosten verzekering en is dus verzekerd voor zichzelf?? dus zou dubbel verzekeren zijn.....

als je 3 jaar aanschafwaarde verzekering erbij neemt dan ben je ook verplicht 3 jaar bij die verzekeraar te blijven?
Als je rechtsbijstand hebt voor bijvoorbeeld je motorverzekering hoef je deze voor je auto niet apart af te sluiten volgens mij....
all risk voor een nieuwe auto is aan te raden tot 5-7 jaar.

De verschillen die ik bij verzekeraars ben tegengekomen zijn (voorwaarden):

#te rijden kilometers per jaar
#aanschafwaarde garantie tot 3 jaar
#inzittende verzekering
#eigen risico
#accesoires...dus die niet af fabriek zijn, geldt dit nu dus ook voor de maps and more??
#collectieve korting
#opbouw en terugval van schadevrije jaren
high up! white 75pk bm. Acc: 4 drn, panoramadak, armsteun, drive pkkt, pltsbesprnd resrvwiel en lederen interieur.
Extra's: Led kofferbak verlichting 12V, dagrijverlichting 4250K, Xtreme dimlicht 4000K, Xtreme mistlampen 4000K 27 juli afgeleverd

piet48
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: do 22 mar 2012, 13:50

Re: Verzekeringen

Bericht door piet48 » do 05 jul 2012, 22:57

highup schreef:Ik heb de Up van mijn vrouw bij centraal beheer verzekerd, ook 3 jaar nieuwaarde, mijn werkgever heeft een contract bij Centraal beheer dus daardoor wat korting. Kosten ongeveer 19 euro per maand
"Mijn"vrouw heeft d'r Up ook bij Centraal Beheer verzekerd maar daar betaald zij veel meer als die 19 euro.
Het verzekerd bedrag is €11345,00 en voor €5000, aan accessoires wat standaard is.
Rechtsbijstand 3,66
5% collectieviteit p/jr
Ongevallenverz inzittenden 1,88
Schadeverz inzittenden 2,51
Mndpremie 4,39
5% collectieviteit p/jr
Autoverz wettelijke aansprakelijkheid 9,28
Ruit 1,44
Brand,storm en natuur 0,79
Diefstal en inbraak 2,37
Aanrijding en vandalisme 11,35
22% collectieviteitskorting
totale mndpremie 3,66+4,39+25,23= 33,28
Er zit wel 6,66 assurantiebelasting bij inbegrepen,alleen ongevallen inzittenden is vrijgesteld van die belasting die collectieviteitkorting zit erbij inbegrepen en is verrekend bij die bedragen.En 36mnd nieuwwaarde.
Bonus malus 75% en 14 schadevrije jaren.
Grt Piet
High Up 75pk BlueMotion Techn. Up! Black pakket Drve pakket res.wiel

Gebruikersavatar
Paulus
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 06 mei 2012, 10:42
Locatie: Utrecht

Re: Verzekeringen

Bericht door Paulus » zo 08 jul 2012, 09:38

piet48 schreef:
highup schreef:Ik heb de Up van mijn vrouw bij centraal beheer verzekerd, ook 3 jaar nieuwaarde, mijn werkgever heeft een contract bij Centraal beheer dus daardoor wat korting. Kosten ongeveer 19 euro per maand
"Mijn"vrouw heeft d'r Up ook bij Centraal Beheer verzekerd maar daar betaald zij veel meer als die 19 euro.
Het verzekerd bedrag is €11345,00 en voor €5000, aan accessoires wat standaard is.
Rechtsbijstand 3,66
5% collectieviteit p/jr
Ongevallenverz inzittenden 1,88
Schadeverz inzittenden 2,51
Mndpremie 4,39
5% collectieviteit p/jr
Autoverz wettelijke aansprakelijkheid 9,28
Ruit 1,44
Brand,storm en natuur 0,79
Diefstal en inbraak 2,37
Aanrijding en vandalisme 11,35
22% collectieviteitskorting
totale mndpremie 3,66+4,39+25,23= 33,28
Er zit wel 6,66 assurantiebelasting bij inbegrepen,alleen ongevallen inzittenden is vrijgesteld van die belasting die collectieviteitkorting zit erbij inbegrepen en is verrekend bij die bedragen.En 36mnd nieuwwaarde.
Bonus malus 75% en 14 schadevrije jaren.
Grt Piet
Ik ben geen kenner van autoverzekeringen, maar als ik je opsomming bekijk zitten er diverse 'extra' pakketjes bij die m.i. standaard in een all-risk zitten. Te denken aan, diefstal en inbraak, storm, brandschade, ruit. Ongevallen en schadeverzekering is bij mijn verzekering 1 noemer en dus 1 bedrag, en lager dan de 2 bedragen bijelkaar bij CB. Wellicht zijn dit aanvullingen waardoor de uit te keren bedragen hoger zijn, dan is het te verklaren.

Bij mijn verzekering kan ik na All risk te hebben geselecteerd, rechtsbijstand, inzittende en no claim beschermer als extra kiezen. Al het overige in jouw lijstje zit standaard in (mijn) all risk.

RODON
Forum newbie
Berichten: 87
Lid geworden op: ma 09 apr 2012, 17:21

Re: Verzekeringen

Bericht door RODON » ma 09 jul 2012, 07:20

Ik zal de verzekering voor jullie spekken :lol:

Ik betaal het dubbele omdat ik zo'n ukkie ben :)
In het bezit van mijn gave donkerblauwe UP!

Gebruikersavatar
Up-Jury
Donateur member
Berichten: 638
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 14:06
Locatie: Heerhugowaard

Re: Verzekeringen

Bericht door Up-Jury » di 14 apr 2015, 10:55

oude topic maar bij deze heropen ik hem even voor aanvulling.

mijn verzekering dekt accessoires tot 2000 euro extra.
Nu heb ik even gekeken naar mijn bonnetjes wat ik gespendeerd heb aan mijn auto en kom ik daar al iets overheen.
Contact gezocht met mijn verzekering en die zullen mijn extra dekking aanpassen op mijn bonnetjes.

Dit betekend dat als er iets gebeurt ik in ieder geval alles terug krijgt.
Volgens mij is het ook zo dat als een auto total los gereden wordt dan mag je er niets afhalen en een opkoper een bedrag bied op alles.

misschien even om bij stil te staan of voor jezelf in kaart te brengen en aan te geven bij je verzekering.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Verzekeringen

Bericht door Tom Westendorp » di 14 apr 2015, 11:24

Goede tip
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

rednax
Vagling liefhebber
Berichten: 115
Lid geworden op: di 15 okt 2013, 08:48

Re: Verzekeringen

Bericht door rednax » wo 22 apr 2015, 10:14

Ik heb de VW/Seat/Skoda verzekering niet genomen.

Naast het feit dat de aanbieding duurder is dan mijn huidige verzekering, vond ik het een nadeel dat je bij de verzekering via de dealer bij total loss geen geldbedrag krijgt maar een vergelijkbare nieuwe auto, te leveren door de dealer. Die beperking in vrijheid vind ik niet prettig.
Seat Mii Sport 5d Tribu 2013 - 2017
VW High Up! 5d Honey Yellow 2017 - 2018
VW Up! GTI Tornado Red 2018 - 2021
Uploos 2021 -

Jos Bosch
Vagling liefhebber
Berichten: 772
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 21:05

Re: Verzekeringen

Bericht door Jos Bosch » wo 22 apr 2015, 20:40

dubbel-UP! schreef:Zo ook voor onze beide UP!'s, echter bij interpolis.
Ben trouwens erg content over Interpolis.
Als er eens wat is, er is nooit gezeik!
Dat kan ik beamen.Ben een keer op mijn multifocale bril gaan liggen op de bank en gewoon netjes vertelt wat er is gebeurd en binnen 3 dagen het volledige bedrag van mijn twee glazen vergoed.
En voor mijn UP betaal ik 24 euro per maand met 20 jaren schade vrij dus de volledige no claim.
En natuurlijk 3 jaar verzekert tegen nieuwwaarde.
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

Plaats reactie