Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters
Re: Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters
x
Laatst gewijzigd door GasDwerg op zo 30 mar 2014, 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters
Vanmorgen mijn twee weken 'oude' Up! naar de dealer gereden voor de extreme pieptoon na het tanken. Probleem is bekend bij VW, maar 'hoort' bij de aardgasauto. Bijzonder, het lijkt nu als ik wegrijdt, alsof een barrel uit 1990 de V-snaar stuk heeft. Niet iets waar je als trotse nieuwe autobezitters op zit te wachten.
Ik zag in dit topic dat meer eco-Up-bezitters hier last van hebben. Is er ook al iemand die dit heeft opgelost/gerepareerd?
Ik zag in dit topic dat meer eco-Up-bezitters hier last van hebben. Is er ook al iemand die dit heeft opgelost/gerepareerd?
Eco Up! - dark blue metallic
Re: Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters
x
Laatst gewijzigd door GasDwerg op zo 30 mar 2014, 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters
Dankjewel voor je reactie! Het probleem uit het Duitse forum lijkt exact op dat van mij. Fluittoon rechtsvoor, wordt erger bij scherpe bochten etc. Vlak na het tanken (meeste druk) is het al bijna 'normaal' voor mij. Ligt er ook aan waar ik tank of het snel weg is, of lang aanhoudt, heeft vast met de vuldruk te maken wat verschillend is per tankstation.
Het is een echt nieuw-nieuwe auto. Als ik de oplossing lees, zou ik met mijn serienummer (jan-2014) een andere drukregelaar moeten hebben. Dat is dus niet het geval. Ik ga nog maar eens bellen voor een nieuwe afspraak en mail de dealer de vermeende oplossing.
Het is een echt nieuw-nieuwe auto. Als ik de oplossing lees, zou ik met mijn serienummer (jan-2014) een andere drukregelaar moeten hebben. Dat is dus niet het geval. Ik ga nog maar eens bellen voor een nieuwe afspraak en mail de dealer de vermeende oplossing.
Eco Up! - dark blue metallic
Re: Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters
x
Laatst gewijzigd door GasDwerg op zo 30 mar 2014, 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters
Ja, ik kreeg hier na pakweg 4000 km last van. Drukregelaar vervangen, klaar. Sindsdien 3,75 kg per 100 km, maar wel op H-gas.Krispijn schreef:Vanmorgen mijn twee weken 'oude' Up! naar de dealer gereden voor de extreme pieptoon na het tanken. Probleem is bekend bij VW, maar 'hoort' bij de aardgasauto. Bijzonder, het lijkt nu als ik wegrijdt, alsof een barrel uit 1990 de V-snaar stuk heeft. Niet iets waar je als trotse nieuwe autobezitters op zit te wachten.
Ik zag in dit topic dat meer eco-Up-bezitters hier last van hebben. Is er ook al iemand die dit heeft opgelost/gerepareerd?
-
- Forum newbie
- Berichten: 42
- Lid geworden op: ma 19 aug 2013, 15:44
Re: Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters
Mijn CNG up wilde niet schakelen naar benzine wanneer de tank leeg was. Bleef maar naar CNG terug schakelen. Levensgevaarlijk. 3 dagen bij PON gestaan... konden niks vinden hoorde bij de auto.. alles was prima.... Nog een enorm kont verhaal over dat ie eigenlijk niet op benzine kan rijden en dat het alleen voor nood is bla bla bla bla. In Emmerich naar VW dealer geweest uitgelegd wat het probleem was. Wisten meteen waar ik het over had. Andere druk regelaar erin. En sindsdien probleem opgelost. Ga daar wel voortaan heen voor service.
Re: Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters
x
Laatst gewijzigd door GasDwerg op zo 30 mar 2014, 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum newbie
- Berichten: 42
- Lid geworden op: ma 19 aug 2013, 15:44
Re: Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters
Ik heb nu 23.000 km gereden sinds september en mijn verbruik is hoger dan veel mensen aangeven. Maar ik rij vooral snelweg. Verbruik is 4.5KG per 100KM. Ik rij ritten van tussen de 50 en 100km en meestal rond de 120km/hr op de cruise control. CNG is van 98 cent per KG nu naar 1.119 per KG gestegen, fors. Maar goed ik hou de benzine prijzen niet meer bij.
Ik heb een high up met alles er op en eraan. Zwart. Zijn toch maar weinig CNG upjes het verbaast me. Het was voor ZZP'ers zonder topinkomen de koop van 2013 geweest. Je kan de CNG upjes goed herkennen aan het hangbuikje onder de bumper.
Ben tevreden met de auto zoals hij is. Het is niet de auto die ik pak voor even een lekker ritje. Daar is de gechipped TwinAir Turbo Panda de keuze... (De twinair turbo motor is echt een keer een proef ritje waard. Dat heeft fiat toch mooi in elkaar geklust!)
Min puntjes (in verhouding tot de Panda Turbo Sempre die we ook hebben)
- Radio / speakers zijn ronduit slecht.
- Handsfree bellen zonder voice / stuur control is eigenlijk net zo gevaarlijk als gewoon bellen.
- iPhone & Maps & More vinden elkaar niet zo lief geloof ik.
- rechter electrische raam bediening niet op linker deur aanwezig!!!
- Touch screen van Maps & More is slecht, langzaam en zeer irritant.
- Emotieloos rijden. Het is een verdomt saai karretje om te rijden.
- Geen touwtjes achterklep... strondt vervelend.
Plus puntjes
- Tanken blijft leuk
- Merkt wel dat het een degelijke auto is
- Ruim en netjes afgewerkt
- Goede stoelen
Ik heb een high up met alles er op en eraan. Zwart. Zijn toch maar weinig CNG upjes het verbaast me. Het was voor ZZP'ers zonder topinkomen de koop van 2013 geweest. Je kan de CNG upjes goed herkennen aan het hangbuikje onder de bumper.
Ben tevreden met de auto zoals hij is. Het is niet de auto die ik pak voor even een lekker ritje. Daar is de gechipped TwinAir Turbo Panda de keuze... (De twinair turbo motor is echt een keer een proef ritje waard. Dat heeft fiat toch mooi in elkaar geklust!)
Min puntjes (in verhouding tot de Panda Turbo Sempre die we ook hebben)
- Radio / speakers zijn ronduit slecht.
- Handsfree bellen zonder voice / stuur control is eigenlijk net zo gevaarlijk als gewoon bellen.
- iPhone & Maps & More vinden elkaar niet zo lief geloof ik.
- rechter electrische raam bediening niet op linker deur aanwezig!!!
- Touch screen van Maps & More is slecht, langzaam en zeer irritant.
- Emotieloos rijden. Het is een verdomt saai karretje om te rijden.
- Geen touwtjes achterklep... strondt vervelend.
Plus puntjes
- Tanken blijft leuk
- Merkt wel dat het een degelijke auto is
- Ruim en netjes afgewerkt
- Goede stoelen
Re: Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters
IK heb nu een aantal weken mijn Eco- Up en elke week bij de tankstation zie je me glunderen. Een volle tank tussen de € 10,00 en € 12,50 en ca 300 km op de teller.
Minpuntjes voor mij;
automobilisten irriteren zich aan mij als ik moet optrekken bij stoplichten, weet ook echt niet hoe ik sneller kan wegrijden Heb gekeken bij ander topics om misschien meer pktjes aan te schaffen maar wordt niet aangeraden en is vrij prijzig.
en ik mis een armsteun en cruisecontrol (is te duur om het nu in te laten zetten) maar verder heel tevreden.
Ik heb een demo auto gekocht en daar zaten die opties helaas niet bij.
Minpuntjes voor mij;
automobilisten irriteren zich aan mij als ik moet optrekken bij stoplichten, weet ook echt niet hoe ik sneller kan wegrijden Heb gekeken bij ander topics om misschien meer pktjes aan te schaffen maar wordt niet aangeraden en is vrij prijzig.
en ik mis een armsteun en cruisecontrol (is te duur om het nu in te laten zetten) maar verder heel tevreden.
Ik heb een demo auto gekocht en daar zaten die opties helaas niet bij.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters
Dat kan zonder kosten te maken. Gewoon maximaal doortrekken als hij warm is.Avonne schreef:IK heb nu een aantal weken mijn Eco- Up en elke week bij de tankstation zie je me glunderen. Een volle tank tussen de € 10,00 en € 12,50 en ca 300 km op de teller.
Minpuntjes voor mij;
automobilisten irriteren zich aan mij als ik moet optrekken bij stoplichten, weet ook echt niet hoe ik sneller kan wegrijden Heb gekeken bij ander topics om misschien meer pktjes aan te schaffen maar wordt niet aangeraden en is vrij prijzig.
en ik mis een armsteun en cruisecontrol (is te duur om het nu in te laten zetten) maar verder heel tevreden.
Ik heb een demo auto gekocht en daar zaten die opties helaas niet bij.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
-
- Forum newbie
- Berichten: 58
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 23:07
- Locatie: gem. Wijdemeren / omg. Hilversum
Re: Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters
En bij het wegrijden de toerenteller al op minimaal 2000tpm houden, scheelt ook al aanzienlijk in trekkracht. Het blijft een traag karretje, maar als je 'm (met beleid) op z'n staart trapt hoef je je echt niet te schamen bij het stoplicht.Petrolhead Tom schreef:Dat kan zonder kosten te maken. Gewoon maximaal doortrekken als hij warm is.
Move Up! 1.0 EcoFuel 68pk, 5drs, handmatige airco "Climatic", Deep Black Pearl (metallic), Drive pakket: Cruise control, Park Distance Control achter en Boordcomputer 'Plus'
BBS RS764 16" velgen
BBS RS764 16" velgen
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters
Mwoah vol in de toeren hoeft bij het wegrijden niet eens. Je gaat de koppeling laten slippen waardoor het lijkt alsof je harder weg rijdt. Je kunt gewoon rustig de koppeling op laten komen zoals je dat altijd doet maar pas bij 5000 toeren schakelen in plaats van 2000. Maakt een wereld van verschil.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
-
- Forum newbie
- Berichten: 58
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 23:07
- Locatie: gem. Wijdemeren / omg. Hilversum
Re: Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters
Ik bedoelde ook niet 'vol in de toeren', maar in ieder geval niet met 1000tpm wegrijden want dan ontbreekt enige trekkracht.Petrolhead Tom schreef:Mwoah vol in de toeren hoeft bij het wegrijden niet eens. Je gaat de koppeling laten slippen waardoor het lijkt alsof je harder weg rijdt. Je kunt gewoon rustig de koppeling op laten komen zoals je dat altijd doet maar pas bij 5000 toeren schakelen in plaats van 2000. Maakt een wereld van verschil.
Move Up! 1.0 EcoFuel 68pk, 5drs, handmatige airco "Climatic", Deep Black Pearl (metallic), Drive pakket: Cruise control, Park Distance Control achter en Boordcomputer 'Plus'
BBS RS764 16" velgen
BBS RS764 16" velgen
Re: Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters
Beste aardgas-rijders,
Ik erger maar al een tijdje aan het beloofde verbruik van VW en de gerealiseerde prestatie.
De PR-gedreven verkoopmachine van VW laat na te vermelden dat er een heel groot verschil is in de prestaties van het Duitse CNG en het Nederlandse. Ik heb jl. zondag getankt in Gronau en ik behaalde met een tank van 13 kg CNG een bereik van 390 km! Dat komt in de buurt van het door VW beloofde verbruik van 1:34,5
In Nederland haal ik met een tankje CNG vaak niet meer dan 280 kilometer, dat komt overeen met een verbruik van 1:21. Ik vind het schandelijk dat VW 1:34,5 belooft en in NL amper 60% daarvan waarmaakt.
De geloofwaardigheid van alle autorubrieken die de nieuwe modellen testen is bij mij ook flink gedaald, want geen e e n maakte vooraf melding van het grote verschil in verbruik.
Hoe zijn jullie ervaringen wat betreft verbruik?
Ik erger maar al een tijdje aan het beloofde verbruik van VW en de gerealiseerde prestatie.
De PR-gedreven verkoopmachine van VW laat na te vermelden dat er een heel groot verschil is in de prestaties van het Duitse CNG en het Nederlandse. Ik heb jl. zondag getankt in Gronau en ik behaalde met een tank van 13 kg CNG een bereik van 390 km! Dat komt in de buurt van het door VW beloofde verbruik van 1:34,5
In Nederland haal ik met een tankje CNG vaak niet meer dan 280 kilometer, dat komt overeen met een verbruik van 1:21. Ik vind het schandelijk dat VW 1:34,5 belooft en in NL amper 60% daarvan waarmaakt.
De geloofwaardigheid van alle autorubrieken die de nieuwe modellen testen is bij mij ook flink gedaald, want geen e e n maakte vooraf melding van het grote verschil in verbruik.
Hoe zijn jullie ervaringen wat betreft verbruik?
Re: Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters
Ik heb geen cng-up gekocht, omdat ik uit diverse media vernam, dat de actieradius hier te lande met slochteren-gas erg klein is.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters
Ik denk niet dat VW heel veel kan doen aan de kwaliteit van de brandstof in Nederland.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters
Wat ze wel kunne doen is vooraf helder communiceren over het grote verschil in actieradius.Petrolhead Tom schreef:Ik denk niet dat VW heel veel kan doen aan de kwaliteit van de brandstof in Nederland.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters
Je zou hooguit kunnen stellen dat een verkoper daar misschien even melding van had kunnen maken. Aangezien de kwaliteit van alle brandstoffen elk jaar nog verbeterd word kan ik me zo voorstellen dat een betrekkelijke nieuwkomer als CNG ook nog verder ontwikkeld gaat worden en er dus vanzelf een hogere actieradius mogelijk wordt.mosshuub schreef:Wat ze wel kunne doen is vooraf helder communiceren over het grote verschil in actieradius.Petrolhead Tom schreef:Ik denk niet dat VW heel veel kan doen aan de kwaliteit van de brandstof in Nederland.
Is altijd in Duitsland tanken geen mogelijkheid? Of was je toevallig in Duitsland?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Een vast topic voor CNG Eco Up bezitters
Ik was toevallig een keer in Duitsland. De dichtstbijzijnde CNG-pomp vanaf mijn huisadres bevindt zich op 28 km, een retour betekent 56 km en vergt zeker een uur reistijd. Niet te doen dus.Petrolhead Tom schreef:Je zou hooguit kunnen stellen dat een verkoper daar misschien even melding van had kunnen maken. Aangezien de kwaliteit van alle brandstoffen elk jaar nog verbeterd word kan ik me zo voorstellen dat een betrekkelijke nieuwkomer als CNG ook nog verder ontwikkeld gaat worden en er dus vanzelf een hogere actieradius mogelijk wordt.mosshuub schreef:Wat ze wel kunne doen is vooraf helder communiceren over het grote verschil in actieradius.Petrolhead Tom schreef:Ik denk niet dat VW heel veel kan doen aan de kwaliteit van de brandstof in Nederland.
Is altijd in Duitsland tanken geen mogelijkheid? Of was je toevallig in Duitsland?
Belangrijker is dat VW - niet in de brochures voorafgaand aan de aankoop, noch door de VW-dealer - het niet communiceert.