Maar, het is eigenlijk gewoon prima te doen. Ik had slechter verwacht!
![Wink ;)](./images/smilies/icon/wink.gif)
... en geen plek voor je schoonmoeder.Wil graag met een SLK of Z4 op vakantie en op de foto's ,dan maar wat meer benzinekosten.
Ik heb dit nog nooit zo ervaren... Vind het een fantastische auto, ook op de snelweg.Jstruijk schreef:de minste aanraking van het stuur geeft al een reactie en dat kan op de snelweg als minder prettig worden ervaren.
Ergens tussen de 160 en 190up! schreef:Langste ritten in de up! waren 1.000 km. Eén keer naar Oostenrijk, en één keer naar Noorwegen. Echt een heerlijke auto op de lange afstand... Je rijdt heerlijk 140-150 op de Autobahn in alle comfort. En af en toe tussen de 160 en 190 (op de teller)... Het zitcomfort is fantastisch. Ik heb ook een Phaeton 4.2, maar qua zitcomfort vind ik de up! echt even goed op de lange afstand. Enige reden om de Phaeton te verkiezen is dat je iets rustiger met hoge snelheden rijdt. Maar de up! is fantastisch op de Autobahn... Na 1.000 km ben ik even fit als wanneer ik uit de Phaeton stap.
143 km/h gemiddeld inclusief pauzes en tanken is onwaarschijnlijk snel voor een ritje van Nederland naar het Gardameer. Dan moet je knalhard doorrijden, en eigenlijk in Duitsland continu 220+ rijdenRobertJ schreef:Mn laatste rit gardameer was 1430km (in 10 uur heen incl pauzes en tankendat was dus niet in de up....
)
(wat voor auto was dat eigenlijk waarmee je reed?). Zo'n gemiddelde haal ik in Duitsland ook wel, maar dan is het traject bijvoorbeeld Keulen-Frankfurt. Op het traject Nederland-Gardameer is het extreem snel. Je hebt het vast echt gedaan, maar sneller dan 128 km/h gemiddeld over 1.000 km (inclusief tankstops/pauze) heb ik nooit klaargespeeld, en dan reed ik in een Porsche naar Zwitserland met constante snelheden tussen de 160 en 240 in Duitsland
Ongeveer 13 liter per 100 km op traject Zermatt-Maastricht. Als ik met de up! een gelijke gemiddelde snelheid aanhoud, zit ik op ongeveer 8 liter per 100 km, scheelt 5 liter (8 euro) per 100 km. Valt wel meeSuperEd schreef:Maar een Phaeton is echt absoluut de overtreffende trap vind ik, geweldige auto![]()
![]()
Zal wel wat meer verbruiken dan de UP.