Zou dit een serieuze concurrent voor onze Up! worden?

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: Zou dit een serieuze concurrent voor onze Up! worden?

Bericht door Marantz » vr 07 sep 2012, 07:10

Ik denk toch echt dat hier wat mensen zijn die bij de ontwikkel en design afdeling van een auto fabriekant moeten gaan werekn, die schatten de markt zo goed in............ ;)

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Zou dit een serieuze concurrent voor onze Up! worden?

Bericht door Up&Go » vr 07 sep 2012, 07:17

CBdicX schreef:Ik denk toch echt dat hier wat mensen zijn die bij de ontwikkel en design afdeling van een auto fabriekant moeten gaan werekn, die schatten de markt zo goed in............ ;)
;)

Gebruikersavatar
eas
Vagling liefhebber
Berichten: 941
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 18:43
Locatie: krommenie

Re: Zou dit een serieuze concurrent voor onze Up! worden?

Bericht door eas » vr 07 sep 2012, 11:39

eas schreef:
IjZeL schreef:Tja voor mij geen concurrent, franse rommel hoef ik niet en Opel is dan wel duits maar valt niet in mijn smaak. Ik blijf mooi bij VAG. :lol:
franse rommel ? uit welk land komt de up ? en denk nou niet de up gebouwd is met passie ... nee hoor met een rekenmachine !
ik vindt de up ook prima , maar reageerde ook op de tekst franse rommel
wij hebben ook een nieuwe twingo , en des te meer ik er in rij ! des te meer ik hem waardeer !
up! schreef:
eas schreef:denk nou niet dat de up gebouwd is met passie ... nee hoor met een rekenmachine!
Het is maar waar je in wilt geloven. Ik geloof dat de up met passie is gebouwd (en in ieder geval ontworpen). Ik loop zelf hélemaal warm voor de up! en kan me niet voorstellen dat de VW designers dat niet deden bij het ontwerpproces... Ik snap niet waarom je wil geloven dat de up! met een rekenmachine is ontworpen dan wel gebouwd. Maar iedereen zijn eigen mening!
ik zeg ook niet dat hij NIET met passie is ontworpen , maar er is wel duidelijk bezuinigd op diverse dingen
zoals een lampje in de kofferbak , schakelaar rechter portierraam , geen comfortschakeling , en de de ene die er is is niet verlicht , binnenschermen achterwielen , maar 1 klapsleutel ,geen regelbare intervalstand ruitenwissers
dat allemaal dus niet op je high up met black of white pakket met nepleer voor pak hem beet 15 duizend euro .... dus echt wel heeft de rekenmachine de uiteindelijke beslissing genomen

maar wat wel fijn is dat er bezuinigd is op het brandstof gebruik :D let wel dit is niet zo als het is ... maar slechts mijn mening !! ;)
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: Zou dit een serieuze concurrent voor onze Up! worden?

Bericht door Marantz » vr 07 sep 2012, 17:54

En ik doe die "nieuwe" Twingo juist weg vanwege div problemen.
Laatste 4 jaar:

3x airco gerepareerd (a 500 euro per keer 1x in de garantie)
1x startmotor (buiten de garantie)
piepende remmen (buiten de garantie)
1x nieuwe accu (buiten de garantie)
2 gebroken voor veren (buiten de garantie)
Blazer kapot (buiten de garantie)

Viva La France.......... :shock:
Ach, de franse slag zullen we maar zeggen, maar ik ben blij dat ik ervan af ben.

Gebruikersavatar
ericb
Forum newbie
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 03 aug 2012, 17:23

Re: Zou dit een serieuze concurrent voor onze Up! worden?

Bericht door ericb » vr 07 sep 2012, 18:06

Ik had een Renault Megane diesel. Na 200.000 km sloeg de turbo vast.
Was het niet meer waard om te maken, dus kwaliteit is in Frankrijk ver te zoeken.
Voor het eerst sinds hele lange tijd weer een Duitse auto, dus ben heel benieuwd of de grundlichkeit echt zo is!
Up! move up - BMT - 5 drs - 75 pk - Candy White - Reservewiel - Maps & More - Executive pakket

Gebruikersavatar
Nemad
Vagling liefhebber
Berichten: 132
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 19:18
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Zou dit een serieuze concurrent voor onze Up! worden?

Bericht door Nemad » vr 07 sep 2012, 23:13

De Adam ziet er erg gelikt uit maar zal geen directe concurrent van de UP! worden.
Door de prijsstelling en het ontbreken van een vijfdeurs versie zal deze voor een andere doelgroep bestemd zijn.
Dit soort ontwerpen zijn erg mode onderhevig.........nu leuk, maar wat over een tijdje :?:
De UP! is veel tijdlozer en daardoor waardevaster (wordt echter ook wel eens bestempeld als "saai").

Overigens wij hadden een Renault Megane Scenic.........
Na 90.000 brak er een veer voor,
na 92.000 stopte de versnellingsbak ermee,
en de randen van de wielkasten achter zaten vol met roest :cry:
Dus ook voor mij geen franse "rommel" meer...........maar ik ga er wel graag op vakantie :lol: :lol: :lol:

Overigens moet de UP! zich nog wel bewijzen, ook deze is niet 100% vrij van "mankementen" zoals hier op het forum al is te lezen :cry:
Laatst gewijzigd door Nemad op vr 07 sep 2012, 23:40, 3 keer totaal gewijzigd.
'Candy white' High Up! BMT 44kw/60pk, 4-deurs, Dynamic 'Triangle', Executive 'Maps & more', zonder type-aanduiding, reservewiel (plaatsbesparend) en decorinleg 'Black pearl'

Gebruikersavatar
IjZeL
Forum newbie
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 06 aug 2012, 21:17

Re: Zou dit een serieuze concurrent voor onze Up! worden?

Bericht door IjZeL » vr 07 sep 2012, 23:20

Gelukkig verschillen de smaken, want anders zou iedereen in dezelfde auto rondrijden en werd het toch zo saai in de file. Ikzelf ben gewoon niet van de franse auto's, ik heb er in zat gezeten, maar ik zit er niet lekker in en ik vind het allemaal zo zweverig. Qua techniek laat ik me leiden door een vriend die in de automaterialen zit en dan hoor je vanzelf welke automerken en types de meeste onderdelen nodig hebben. Het blijft natuurlijk mijn smaak en keuze, wat een ander koopt maakt mij niet uit.
Seat Mii - Style Sport Tornadorood - 60,00PK - Wegwijsmiep - Armsteun (in bestelling)

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Zou dit een serieuze concurrent voor onze Up! worden?

Bericht door Up&Go » vr 07 sep 2012, 23:24

We wijken af :-) het ging om de Opel Adam en niet om de Franse slag :-) Mijn mening over de Opel is dat het model me zeer aanspreekt, de motoren iets sterker zijn (en 4-cylinder), goed (optioneel) uitgerust zijn met leuke extra's die ik in de Up! een beetje mis. Er is wel een trend te zien dat de "kleintjes" steeds vaker op de "groten" gaan lijken qua uitrusting. En ja, daar hoort een prijskaartje bij. Als de Up! zaken als bijvoorbeeld automatische klimaatregeling als optie gaat krijgen in een volgend modeljaar dan krijgen veel andere kleintjes het zeker moeilijk. Je ziet nu dat Opel daar handig (naar mijn mening) op inspeelt. Of je het model mooi vindt is een kwestie van smaak en heeft niet veel te maken met de concurrentiepositie die de Adam dan mogelijk inneemt.

Gebruikersavatar
Nemad
Vagling liefhebber
Berichten: 132
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 19:18
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Zou dit een serieuze concurrent voor onze Up! worden?

Bericht door Nemad » vr 07 sep 2012, 23:48

In de toekomst zullen er niet veel luxere opties voor de UP! bij komen.
De auto zal dan zijn segment uit stijgen en teveel intern gaan concurreren met de Polo.
Overigens is de mogelijkheid tot cruisecontrol, PDC, donker glas & een panorama dak al erg bijzonder in dit segment.
En wat dacht je van een hoogte verstelbaar stuur, ESP en City emergency breaking die op de meeste uitvoeringen standaard zijn?
'Candy white' High Up! BMT 44kw/60pk, 4-deurs, Dynamic 'Triangle', Executive 'Maps & more', zonder type-aanduiding, reservewiel (plaatsbesparend) en decorinleg 'Black pearl'

Gebruikersavatar
Marvel
Forum newbie
Berichten: 19
Lid geworden op: di 12 jun 2012, 16:38

Re: Zou dit een serieuze concurrent voor onze Up! worden?

Bericht door Marvel » ma 17 sep 2012, 18:45

Door dat de instap prijs van de adam denk ik niet dat t een concurrent gaat worden van de UP!
Greets Marco,

VW Golf IV TDI (Daily) :cool:
VW Polo 6n XXL 1.4 (Lady's Daily)

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Zou dit een serieuze concurrent voor onze Up! worden?

Bericht door Up&Go » za 22 dec 2012, 11:13

De instapprijs ligt blijkbaar net boven de High Up prijs met toeters en bellen. Daarvoor heb je dan een 4 cylinder 1.2 motor en een standaard redelijk goed aangeklede auto. Geen concurrentie voor de basis Up! maar zeker voor de mensen die klein willen rijden maar wel prijs stellen op nog wat meer luxe extra's. Ik blijf het met belangstelling volgen.

Gebruikersavatar
Piedro
Vagling liefhebber
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:15

Re: Zou dit een serieuze concurrent voor onze Up! worden?

Bericht door Piedro » za 22 dec 2012, 14:35

Ik vind het een ontzettend leuke auto! Hij wordt inderdaad hoger gepositioneerd en daarom wat duurder dan de Up, dus in de basis geen directe concurrent. Volgens tests schijnt 'ie het rijgedrag van de Mini aardig te benaderen en dat voorspelt veel goeds, ik zou alleen nog even wachten op een wat krachtiger motorvariant die iets later leverbaar wordt. De 1.2 heeft bewezen betrouwbare techniek, maar lijkt me nou niet bepaald een strepentrekker (al is dat voor het meeste gebruik eigenlijk van minder belang).

Standaard al dikke uitrustingen (op elke uitvoering bijvoorbeeld altijd minimaal 16 inch lichtmetaal, radio, in hoogte én diepte verstelbaar lederen stuurwiel, airco, boordcomputer, cruisecontrol en afhankelijk van de uitvoering ook o.a. Electronic Climate Control, schuif-/kanteldak, sportchassis standaard) en optioneel alle luxe die je maar bedenken kunt, tot een Rolls Royce-sterrenhemel, park-assist en ingebouwde fietsendrager aan toe. Al met al schijn je af-fabriek tienduizenden verschillende configuraties te kunnen maken, dus als je 'm nieuw bestelt, kun je 'm helemaal naar eigen smaak aankleden en een unieke auto samenstellen.

Ik heb laatst nog even met de configurator gespeeld, daar ben je zo een hele dag zoet mee. Helaas valt deze wagen op dit moment boven het budget dat ik aan een auto wil spenderen, maar wie weet... in de toekomst. Als 'ie bij de dealer staat, ga ik in elk geval een kijkje nemen.

Afbeelding
Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------

Afbeelding

Gebruikersavatar
Up-Jury
Donateur member
Berichten: 638
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 14:06
Locatie: Heerhugowaard

Re: Zou dit een serieuze concurrent voor onze Up! worden?

Bericht door Up-Jury » zo 23 dec 2012, 07:36

Fiat Ka 100

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Zou dit een serieuze concurrent voor onze Up! worden?

Bericht door Prohopper » ma 24 dec 2012, 13:07

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op za 16 mar 2013, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Piedro
Vagling liefhebber
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:15

Re: Zou dit een serieuze concurrent voor onze Up! worden?

Bericht door Piedro » ma 24 dec 2012, 16:26

Mijn ouders hebben ook zo'n geïntegreerde fietsendrager in hun auto; als je verder geen trekhaak nodig hebt, is het ideaal en een zeer solide oplossing voor het vervoeren van fietsen. De eerste keer is het even puzzelen hoe je dat ding uitklapt en wat de juiste verhoudingen zijn voor je fiets, daarna is het een fluitje van een cent. Wanneer je er regelmatig op uittrekt met je rijwiel, is het dus zeker het overwegen waard.
Voordelen: onverwachts een fiets meenemen is geen enkel probleem, geen trekhaak nodig, vereist ook geen ruimte in de schuur/berging
Nadelen: monteren van trekhaak is onmogelijk, reservewiel ontbreekt, zichtbare naad rondom kentekenplaat


Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------

Afbeelding

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Zou dit een serieuze concurrent voor onze Up! worden?

Bericht door Up&Go » ma 24 dec 2012, 18:32

Volgens mij wordt dit wel een succes voor Opel en dat hebben ze hard nodig. En daarnaast zal een Up GT ook een smak geld gaan kosten vrees ik.

Gebruikersavatar
MichelSchreurs
Forum newbie
Berichten: 62
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 14:00
Locatie: Wijchen

Re: Zou dit een serieuze concurrent voor onze Up! worden?

Bericht door MichelSchreurs » di 25 dec 2012, 16:02

Ik heb met veel interesse dit topic gelezen. Vanaf januari ga ik bij Opel werken op afdeling communicatie en mijn account wordt ... de ADAM! Het is een model dat moet aanspreken, een beetje een lifestyle-grondslag. Aan de andere kant: dit moét haast wel een succes worden voor Opel, ze hebben het nodig.

Het hele marketingportfolio voor de ADAM sluit ook aan op de grondslag. De winkel in Amsterdam is daar slechts een voorbeeld van. Ik ben erg benieuwd en hoop natuurlijk dat het gaat lukken :lol:
Laatst gewijzigd door MichelSchreurs op wo 26 dec 2012, 00:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Skoda Citigo 44kW Tour - Candy White - Mediapakket (6 speakers) - Zwarte Apus velgen

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Zou dit een serieuze concurrent voor onze Up! worden?

Bericht door Up&Go » di 25 dec 2012, 23:47

Vandaag eens gaan configureren, jee wat een klus :-) Zoveel mogelijkheden daar is geen doorkomen aan. De dealers zullen flink moeten studeren want foute bestellingen liggen op de loer. Je kan overigens van de Adam ook een conventionele auto "maken" als je wilt zonder te gek te doen met allerlei extra snufjes. Voor mij zeker een serieuze overweging over een jaartje. Tot die tijd geniet ik nog elke dag van mijn Uppie, ook al mis ik af en toe wel wat dingen.
Oh en Michel, als je nog leuke weetjes hebt over de Adam dan hoor ik die graag van je. :-)

Gebruikersavatar
Witte Reus
Vagling liefhebber
Berichten: 200
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 13:10

Re: Zou dit een serieuze concurrent voor onze Up! worden?

Bericht door Witte Reus » wo 08 jan 2014, 01:29

Marantz schreef:Ik denk toch echt dat hier wat mensen zijn die bij de ontwikkel en design afdeling van een auto fabriekant moeten gaan werekn, die schatten de markt zo goed in............ ;)
Indertijd was dit (lijkt mij) toch wat cynisch bedoeld maar inmiddels blijken die betreffende mensen t toch niet zo heel erg verkeerd te hebben gezien ;)

De cijfers:
De Opel Adam is in z'n eerste jaar (2013) 1.252 keer over de toonbank gegaan. De Volkswagen Up! deed dat in z'n eerste jaar (2012) 12.749 keer.

Alhoewel ik mijn mening over het ontwerp van de Adam nog niet heb herzien is afgelopen jaar wel heel erg duidelijk geworden dat de prijs in het A-segment voor heel veel kopers van doorslaggevend belang is: de frans/japanse 3-ling heeft in totaal beter verkocht dan de VAG-drieling. Alhoewel we het er toch over eens kunnen zijn dat de Up/Mii/Citigo de betere auto's zijn heeft de "uitverkoop-strategie" van de concurrenten kennelijk gewerkt. Het hele jaar door actie-modellen (9.000-9.500 incl. airco en radio) is overtuigender geweest dan betere stoelen, grotere kofferbak etc. Of zou het ontwerp van de C1/107/Aygo zo sterk zijn dat er nog steeds heel veel klanten daarvoor gaan?

Ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe de verhoudingen komen te liggen als straks de frans/japanse autootjes in nieuwe vorm in de showroom staan en de prijzen (vermoedelijk) op hetzelfde niveau komen te liggen als de VAG broertjes/zusjes?

Iemand die zich nu al aan een uitspraak durft te wagen??? :lol:
High UP White Edition met Oxxio Razor 17” => KLIK

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2837
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Zou dit een serieuze concurrent voor onze Up! worden?

Bericht door Autheo » wo 08 jan 2014, 18:59

Witte Reus schreef:
Ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe de verhoudingen komen te liggen als straks de frans/japanse autootjes in nieuwe vorm in de showroom staan en de prijzen (vermoedelijk) op hetzelfde niveau komen te liggen als de VAG broertjes/zusjes?

Iemand die zich nu al aan een uitspraak durft te wagen??? :lol:
Zal vermoedelijk nog wel een flinke dobber voor de VAG groep worden. Er zijn ongetwijfeld een redelijk aantal tevreden huidige frans/japanse trio bezitters, die (zeker alsze ook goede ervaringen met hun dealer hebben) bij vervanging merk-trouw zullen blijven. Een aantal onder hen heeft vast de inruil van de huidige auto nog even uitgesteld in afwachting van de komst van de nieuwe modellen. Die gaan de overstap naar ons Bratislaavse trio vast niet maken!

Plaats reactie