Ervaringen met VW-dealers bij het kopen van een Up!

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Jos Bosch
Vagling liefhebber
Berichten: 772
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 21:05

Re: Ervaringen met VW-dealers bij het kopen van een Up!

Bericht door Jos Bosch » za 28 sep 2013, 18:16

Wij hebben onze UP! Gekocht bij Wealer in Heerlen.Was eerst bij de Seat geweest voor de Mii maar deze konden me geen automaat aanbieden voor een testrit. Maar de verkoper van Seat was wel zo vriendelijk om meerder offertes te maken met onze Inruil auto.
Wij op een Zaterdag morgen naar Wealer in Heerlen en toen we aankwamen stond er een UP! Automaat bij de voordeur.
We werden al zeer vriendelijk ontvangen door een verkoper.Even uitgelegd dat ik voor een testrit naar hun was gestuurd door de Seat dealer in Sittard.
Hij vond dit absoluut niet vreemd en de automaat werd gelijk voor ons klaar gezet.Waarbij ik moet zeggen dat deze testrit super was bevallen.Toen de wagen weer netjes naar Wealer teruggebracht en werd natuurlijk de vraag gesteld wat we er van vonden.Natuurlijk geantwoord dat het een leuke goed rijdende auto was en bedankt voor de testrit.
Was natuurlijk van plan om terug te gaan naar Seat.Toen vroeg de verkoper(Thijs) waarom geen Volkswagen waarbij ik zij dat deze duurder waren dan Seat.
Nou zij Thijs gelijk daar komen wij dan uit.Moet zeggen dat hij zijn uiterste best deed om ons een UP! te. Verkopen en heeft dan ook verschillende offertes voor ons gemaakt.Was het niet eens over de inruilprijs van onze oude auto en zei dat ik bij Seat toch wel een veel mooiere prijs kreeg.Nou hebben ze allemaal hun eigen connecties want de inruil auto's van een vreemd merk blijven nooit bij Wealer.Dus na een telefoontje van Thijs kreeg ik dezelfde inruil prijs voor onze auto als bij Seat.
Na wat onderhandelingen over de het bij te betalen bedrag de koop op 2de Paasdag afgesloten.
Nou moet ik zeggen als je een iets nieuws koopt duurt een dag wachten al lang maar moet zeggen dat de afgesproken levertijd niet werd overschreden.
Dus gewoon tevreden over Wealer en onze verkoper Thijs Scheeren.
Had zelfs een grote kras bij afleveren op het kunststof midden stuk tussen de twee deuren.Niet op gemerkt maar bij thuis komst wel opgemerkt.Na een telefoontje werd dit een week later ook weer super opgelost door een nieuwe stuk te monteren.

Voor de rest zoals een beurt heeft onze UP! Nog niet gehad dus daar kan ik niet over oordelen.

Jos.
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Ervaringen met VW-dealers bij het kopen van een Up!

Bericht door Inge » zo 29 sep 2013, 06:53

I.P.V. waar moet je je Up! kopen ga ik voor waar moet je je Citigo kopen. Wat mij betreft allemaal bij Skodo Center Utrecht De Meern. Hier is men erg behulpzaam, meedenkend en bereid tot het komen van een leuke prijs. Iets wat ik van buurman Auto Muntstad De Meern Seat en van buurman of buurvrouw,natuurlijk, Auto Muntstad De Meern Volkswagen niet kan zeggen. Bovenstaande zijn 3 aparte garage gebouwen naast elkaar. Bij Seat was men aardig maar was er niet over de prijs te praten en bij Volkswagen was men mega arrogant in de trend van "je moet blij zijn dat we je een auto willen verkopen". Ook bij hen was er nergens over te praten en dacht men totaal niet met de klant mee. Kortom 2 garages waar ze me nooit meer zullen zien ook niet in de verre toekomst.

Ook de nazorg is er erg goed bij Skoda bij het vervangen van mijn gril (wilde de chroom variant). Had men zich vergist in het aantal arbeidsuren maar die werden zoals het hoort totaal niet aan mij doorberekend (gril kan er blijkbaar alleen uit als de hele voorbumper eraf ligt). Ook als ik nu met vragen over iets kom wordt ik steeds geduldig en uitvoerig te woord gestaan en blijft men meedenken)
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Jos Bosch
Vagling liefhebber
Berichten: 772
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 21:05

Re: Ervaringen met VW-dealers bij het kopen van een Up!

Bericht door Jos Bosch » zo 29 sep 2013, 12:12

Inge schreef:I.P.V. waar moet je je Up! kopen ga ik voor waar moet je je Citigo kopen. Wat mij betreft allemaal bij Skodo Center Utrecht De Meern. Hier is men erg behulpzaam, meedenkend en bereid tot het komen van een leuke prijs. Iets wat ik van buurman Auto Muntstad De Meern Seat en van buurman of buurvrouw,natuurlijk, Auto Muntstad De Meern Volkswagen niet kan zeggen. Bovenstaande zijn 3 aparte garage gebouwen naast elkaar. Bij Seat was men aardig maar was er niet over de prijs te praten en bij Volkswagen was men mega arrogant in de trend van "je moet blij zijn dat we je een auto willen verkopen". Ook bij hen was er nergens over te praten en dacht men totaal niet met de klant mee. Kortom 2 garages waar ze me nooit meer zullen zien ook niet in de verre toekomst.

Ook de nazorg is er erg goed bij Skoda bij het vervangen van mijn gril (wilde de chroom variant). Had men zich vergist in het aantal arbeidsuren maar die werden zoals het hoort totaal niet aan mij doorberekend (gril kan er blijkbaar alleen uit als de hele voorbumper eraf ligt). Ook als ik nu met vragen over iets kom wordt ik steeds geduldig en uitvoerig te woord gestaan en blijft men meedenken)

Hoi Inge,

Dat is het ook.Je voelt gelijk of je ergens serieus word benaderd of zoal bij die VW dealer die je liever niet die auto verkoopt.Zo zijn er genoeg dealers hoor.Maar langzaam zullen er zich steeds meer achter de oren gaan krabbelen dat ze ook de kopers van kleine auto's normaal moeten gaan behandelen.
Ben ook bij verschillende merken geweest waar ik zo'n belachelijk laag bod kreeg op onze inruilauto dat we gelijk naar buiten zijn gelopen.
En als je voor je gevoel ergens netjes word behandeld en de prijs is ook nog goed dan ga je ook graag daar terug.

Jos
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

UpSie
Vagling liefhebber
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 18:36

Re: Ervaringen met VW-dealers bij het kopen van een Up!

Bericht door UpSie » zo 29 sep 2013, 13:19

Heb onze up bij M de Koning gekocht.
Goed behandeld, hele prettige aflevering met een leuke VW taart voor zeker 8 personen.
Plus een heel mooi model naar keuze voor onze zoon, weer eens wat anders dan zo'n bos verlepte bloemen en fles wijn.
Verder geen irritante verkopers of zo, en bij far de beste inruilprijs voor onze oude 107.

Groeten Leen.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2837
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Ervaringen met VW-dealers bij het kopen van een Up!

Bericht door Autheo » zo 29 sep 2013, 17:32

Mijn ervaring gaat natuurlijk over het kopen van de Seat Mii. Had eerst bij Kreijne in Amersfoort even naar een Citigo gekeken. Werd daar uitstekend te woord gestaan. Maar wilde zelf toch liever iets dichter bij huis. Had in mijn woonplaats in het verleden ervaring met de VW dealer gehad. Ze willen best verkopen, maar als klant ben je gewoon maar een nummer, een van de velen. Had goede ervaringen van anderen gehoord over Seat Bakker in Harderwijk, een veel kleiner bedrijf, waar men persoonlijke aandacht voor de klant heeft. Voor mij is een garage net zoiets als een tandarts: je moet er een goed vertrouwen in kunnen hebben, anders kun je het lelijk voor de kiezen krijgen. Wel, Seat Bakker wist bij de eerste kennismaking een bijzonder betrouwbare indruk te wekken. Er kon een prima afspraak voor een zeer uitgebreide proefrit gemaakt worden. De geboden inruilprijs voor m'n Cuore was zo interessant dat ik een dief van eigen portemonnee zou zijn als ik er niet op in zou zijn gegaan. Ook de aftersales service en de onderhoudservaringen zijn uitstekend. Wie op de NW Veluwe iets zoekt, kan ik dit bedrijf van harte aanbevelen.

ABT-UP
Donateur member
Berichten: 255
Lid geworden op: ma 15 jul 2013, 17:04

Re: Ervaringen met VW-dealers bij het kopen van een Up!

Bericht door ABT-UP » di 01 okt 2013, 06:48

mijn ervaring met AVENU almere/lelystad is om schofterig te noemen,2x polo 6r gekocht , 2x probleem met motor steun die afbreekt ,weken bezig geweest,monteur hoorde telkens niets,.
tevens qwa inruil,zou ik ook niet na AVENU gaan,.
voorbeeld Avenu inruil €14586 de waal tiel € 17138 inruil op zelfde auto,terwijl ik al 2 auto,s bij AVENU heb gekocht.

de waal tiel raad ik iedereen aan ,goede juiste service, en normale inruil prijzen, netjes email hoe het staat met de Up up box voor mijn kleine meid kado,

Gebruikersavatar
CityGo010
Forum newbie
Berichten: 57
Lid geworden op: di 24 sep 2013, 21:29
Locatie: Spijkenisse Vriesland

Re: Ervaringen met VW-dealers bij het kopen van een Up!

Bericht door CityGo010 » di 01 okt 2013, 22:30

Zelden zo'n fijne dealer meegemaakt als Hoogenboom in Spijkenisse, lekker compact daar , gezellige sfeer, staan altijd klaar je te helpen zonder $$$ in hun ogen !
na de kille en koude autoritaire houding van vw dealer Maarten de Koning uit Rotterdam ommoord een verademing !!

Maarten de Koning in Capelle is qua receptie / werkplaats ook prima , maar de verkopers daar lijken wel kouwe kille vreselijke dominante slagers !
Skoda CityGo 5 drs. Silver Mystique 9-2013 Gekocht bij Hoogenboom in Spijkenisse

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Ervaringen met VW-dealers bij het kopen van een Up!

Bericht door Inge » wo 02 okt 2013, 07:25

Jos je slaat de spijker helemaal op zijn kop :P
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
Rick-89
Forum newbie
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 22 jul 2013, 09:39
Locatie: Almere

Re: Ervaringen met VW-dealers bij het kopen van een Up!

Bericht door Rick-89 » do 03 okt 2013, 12:55

swiebs up schreef:mijn ervaring met AVENU almere/lelystad is om schofterig te noemen,2x polo 6r gekocht , 2x probleem met motor steun die afbreekt ,weken bezig geweest,monteur hoorde telkens niets,.
tevens qwa inruil,zou ik ook niet na AVENU gaan,.
voorbeeld Avenu inruil €14586 de waal tiel € 17138 inruil op zelfde auto,terwijl ik al 2 auto,s bij AVENU heb gekocht.

de waal tiel raad ik iedereen aan ,goede juiste service, en normale inruil prijzen, netjes email hoe het staat met de Up up box voor mijn kleine meid kado,
Gaat hier om de VW Dealer Avenu gok ik?
Was vroeger Jedi en vond het toen al een ballentent. Bij het kopen van onze Mii ook bij Avenu VW Almere geweest, nog altijd een ballentent.
Avenu Seat Almere echter zeer netjes en vriendelijk geholpen en zou ik iedereen aanbevelen. Zo zie je maar weer dat 1 concern niet gelijk hoeft te zijn. Ik zou dus wel naar Avenu Almere gaan, maar niet naar de VW variant ervan ;)
--------------------------------------------------------
Porsche 944S2 - 3.0l 4 cyl. - 211pk - 1989
Seat Mii - 1.0l 3 cyl. - 60pk - 2013 - Verbruik | Review

ABT-UP
Donateur member
Berichten: 255
Lid geworden op: ma 15 jul 2013, 17:04

Re: Ervaringen met VW-dealers bij het kopen van een Up!

Bericht door ABT-UP » vr 04 okt 2013, 16:28

Rick-89 schreef:
swiebs up schreef:mijn ervaring met AVENU almere/lelystad is om schofterig te noemen,2x polo 6r gekocht , 2x probleem met motor steun die afbreekt ,weken bezig geweest,monteur hoorde telkens niets,.
tevens qwa inruil,zou ik ook niet na AVENU gaan,.
voorbeeld Avenu inruil €14586 de waal tiel € 17138 inruil op zelfde auto,terwijl ik al 2 auto,s bij AVENU heb gekocht.

de waal tiel raad ik iedereen aan ,goede juiste service, en normale inruil prijzen, netjes email hoe het staat met de Up up box voor mijn kleine meid kado,
Gaat hier om de VW Dealer Avenu gok ik?
Was vroeger Jedi en vond het toen al een ballentent. Bij het kopen van onze Mii ook bij Avenu VW Almere geweest, nog altijd een ballentent.
Avenu Seat Almere echter zeer netjes en vriendelijk geholpen en zou ik iedereen aanbevelen. Zo zie je maar weer dat 1 concern niet gelijk hoeft te zijn. Ik zou dus wel naar Avenu Almere gaan, maar niet naar de VW variant ervan ;)
ik heb mijn vw dealer gevonden,en dat is DE WAAL tiel,zeer netjes geholpen,en normale inruilprijs gekregen,goede service,.,dus blijf hier mijn Up in onderhoud houden

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Ervaringen met VW-dealers bij het kopen van een Up!

Bericht door Ron UP » za 05 okt 2013, 18:55

Prima ervaring met Martin Schilder in Heemskerk.
Goede behandeling, aardige snuiters daar.
Mn Up gister opgehaald omdat er wat deukjes in zaten wegens een fiets.
Een week een knappe Ibiza gehad, een Aspen winterset gekocht voor een nette prijs en geconstateerd bij ophalen dat ik schade op mn Triangel velg had....
Waarschijnlijk door het op/afrijden vd trailer door het schadespuitbedrijf..

Zonder te morren is er gelijk een nieuwe velg besteld!!

Gewoon superservice vind ik dit!
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Ervaringen met VW-dealers bij het kopen van een Up!

Bericht door up! » za 05 okt 2013, 20:07

Kheb me up bij Pouw in Zwolle gekocht. Zeer klantvriendelijk!
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Hatchback
Forum newbie
Berichten: 57
Lid geworden op: za 07 jul 2012, 16:51

Re: Ervaringen met VW-dealers bij het kopen van een Up!

Bericht door Hatchback » zo 10 nov 2013, 12:53

[quote="Marantz"]Ik heb mijn UP in Almere gekocht bij Avenu [Knip]

Ook ik kocht mijn Up's, ja al twee, via Avenu, maar dan in Naarden, al had ik eerst contact in Almere.
Ik zal jullie een heel lang verhaal besparen over wat er allemaal mis is gegaan, waardoor ik aan mijn tweede toe ben.
In het verleden heb ik daar al eens over gepost.

Over de werkplaatsservice niets dan lof!! Ook over de behandeling die ik daar (Almere) had toen ik nog een Golf reed. Dat heb ik hen uiteraard ook al meermaals gemeld.
Daar wordt het geld verdiend, middels o.a. de "gouden" olie prijzen. Reden te meer om de verkoop beter aan te sturen zou ik denken.
Ik heb Avenu gemeld dat het me verbaast en dat ik het jammer vind dat het verschil tussen verkoop en werkplaats erg groot is.

Rond het "nieuwe haring seizoen" kreeg ik een uitnodiging om in de vestiging Naarden Hollandse Nieuwe te komen proeven. Aan dergelijke acties geef ik gewoonlijk geen gehoor, maar ik was benieuwd of en zo ja wat men er qua verkoopactie /klantenbinding aan had gekoppeld.

Het geheel viel tegen. Geen welkom, dus zoeken naar de haringkar. Ook daar was geen VW medewerker te bespeuren. Wel liepen er twee jongeren rond die iets te drinken aanboden. Ook nadat ik wat had rondgelopen door de showroom en een tijd aan een tafel met een paar andere "happers" heb gesproken was er geen contact met Avenu medewerkers.
Als de oorzaak hiervan zou liggen in de grote toestroom van potentiële klanten zou ik me daarbij iets kunnen voorstellen, maar het was rustig.
Jammer dat de gastheer de kans liet liggen om een beeld te krijgen van wat er onder zijn klanten speelt.

Dat de haring voor "de handel" was had me het signaal moeten geven om direct te vertrekken, maar ja… ik ben netjes opgevoed.
Ik rij meestal Hi :roll: in m'n uppie
Oops ik bedoel in m'n Hi uppie :mrgreen:

Gebruikersavatar
MuziekUP
Vagling liefhebber
Berichten: 154
Lid geworden op: vr 08 nov 2013, 19:02

Re: Ervaringen met VW-dealers bij het kopen van een Up!

Bericht door MuziekUP » zo 10 nov 2013, 13:46

Mijn Up is besteld bij Vallei Auto Groep in Veenendaal. Had daar reeds goede ervaringen opgedaan: aanschaf en onderhoud van mijn Seat Ibiza. Nette behandeling als klant, nooit klachten gehad over de verrichtte werkzaamheden of de facturen.

Bij VW-afdeling voldoende tijd en aandacht van verkoper gekregen, niet opdringerig of extra's proberen te verkopen, maar dat is met een Groove Up ook moeilijk :)
Eerst informatief gesprek, zonder haast. Later proefrit in High Up, want vergelijkbaar met Groove Up, kreeg ook daar alle tijd voor. Bij derde gesprek heb ik o.a. set winterbanden ingebracht, waarna offerte werd aangepast (o.a. inruilprijs nog wat verhoogd). Uiteindelijk is er een auto besteld zoals ik hem hebben wilde, voor een prijs die ik ook voor ogen had. Zeer tevreden dus.

Als ik verder had gezocht had ik ergens anders misschien iets minder betaald (?), maar liever ietsje meer betalen daar waar de service goed is en je fatsoenlijk behandeld wordt. Dat zal zich uiteindelijk terugbetalen is mijn ervaring.
groove up - 60pk bmt - hot orange - fender sound - 16" triangle velgen (silver) - high up extra's & accessoires
opties/extra's: 4 deuren - panoramadak - winterbanden op 15" waffle velgen - verlaagd (eibach proline) - vagcom

pio_up
Forum newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 09:50

Re: Ervaringen met VW-dealers bij het kopen van een Up!

Bericht door pio_up » di 12 nov 2013, 15:01

Wij werden heeeel goed behandeld bij Autoservice van der Velden in Zoetermeer.

Bij afhaling bleken bij onze darksilver up wat extra's meegeleverd te zijn die ik niet had verwacht, waar we niet voor hadden betaald (want ik had volgens mij een fikse korting) en waar zij op geen enkele manier aandacht voor hebben gevraagd: die korte antenne van de Polo, zwarte VW-velgdoppen op de Upsilon's (die staan beter dan die lichtere), en slotbouten op alle 4 de velgen. Verder een fles wijn in een houten doos en wat gebakjes. Voor dat laatste moesten ze natuurlijk wel even onze aandacht vragen...

Enige wat iets minder was, is de reactietijd van onze zeer vriendelijke verkoper op zijn mail, maar misschien had ik die beter naar het sales mail-adres kunnen sturen. Ik heb de indruk dat hij ergens anders is gaan werken en dat dat ten grondslag ligt aan zijn reactietijd... enfin, dat zoek ik nog wel uit...

Plaats reactie