versnellingsbak nukken
versnellingsbak nukken
ik weet niet zo goed wat ik er mee aan moet en ik weet ook niet of meerdere uppers dit hebben.
de versnellingsbak.
over het algemeen gaat het schakelen prima, maar soms heeft hij nukken.
ik heb deze nukken in de 1e de 3e versnelling, soms 5e en een keertje in z'n achteruit.
het schakelen gaat stroef. van 2e naar 3e versnelling loopt niet soepel.
het heeft beter aangevoeld.
en ja ... het koppelingspedaal geheel naar onder bewogen.
de versnellingsbak.
over het algemeen gaat het schakelen prima, maar soms heeft hij nukken.
ik heb deze nukken in de 1e de 3e versnelling, soms 5e en een keertje in z'n achteruit.
het schakelen gaat stroef. van 2e naar 3e versnelling loopt niet soepel.
het heeft beter aangevoeld.
en ja ... het koppelingspedaal geheel naar onder bewogen.
Re: versnellingsbak nukken
Is wellicht omdat de bak nog helemaal nieuw is. Laat het anders eens beoordelen door de VW dealer?
Overigens herken ik het niet van mijn eigen auto, die schakelt heerlijk.
Overigens herken ik het niet van mijn eigen auto, die schakelt heerlijk.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen
Re: versnellingsbak nukken
Ik heb wel eens dat de bak niet/ of stroef in de eerste versnelling wil als ik het start/stop systeem soms gebruik. Ik moet dan de de koppeling loslaten en opnieuw indrukken en dan werkt het wel... Tevens kraakt de bak soms als ik de Up! in z'n achterruit versnelling zet. De auto staat dan volledig stil als ik de versnelling inschakel...
Het kan 'nieuwigheid' zijn.... de tijd zal het leren!
Het kan 'nieuwigheid' zijn.... de tijd zal het leren!
Re: versnellingsbak nukken
Wel herkenbaar, zie het niet als een probleem (nog). Af en toe merk ik dat ie 'blijft haken' als ik hem terug in zn 1 wil zetten. Moet ik 2 of 3x doen voordat ie soepel erin gaat. Tevens in zn 5 zit ook, maar dat kan aan mij zelf liggen omdat ik dan iets te laks schakel. Verder schakelt de bak erg goed en soepel. Even een paar 1000km aankijken. Zit nu op de 1800km.TOP UP! schreef:Ik heb wel eens dat de bak niet/ of stroef in de eerste versnelling wil als ik het start/stop systeem soms gebruik. Ik moet dan de de koppeling loslaten en opnieuw indrukken en dan werkt het wel... Tevens kraakt de bak soms als ik de Up! in z'n achterruit versnelling zet. De auto staat dan volledig stil als ik de versnelling inschakel...
Het kan 'nieuwigheid' zijn.... de tijd zal het leren!
Re: versnellingsbak nukken
Apart om dit soort dingen te lezen. De onze heeft werkelijk nergens last van. Hij schakelt juist superlicht! Gaat altijd gewoon normaal in de 1 of achteruit en geen gekraak ofzo. Vreemd dat sommige ups dat minder ervaren
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen
Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350
Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350
Re: versnellingsbak nukken
Ik heb alleen een paar keer gehad dat hij niet in zijn 3 wil, dubbel clutchen en daarna gaat het wel. Ik houd het voorlopig nog op nieuwigheid, als ik het over een maand nog heb ga ik het iig even op papier laten zetten bij de dealer, dat wanneer het aan blijft houden over bijvoorbeeld een jaar, ze weten dat ik er al bijzonder lang last van heb.
Gebeurd heel sporadisch overigens, maar je verwacht het niet bij een nieuwe auto
Gebeurd heel sporadisch overigens, maar je verwacht het niet bij een nieuwe auto
Pearl Black High Up 60pk BlueMotion met 16" Classic Velgen, Pearl Black Inleg, Titaanzwart Interieur, Geen Typeaanduiding, Plaatsvervangend Reservewiel, Drive Pakket en Executive Pakket
Re: versnellingsbak nukken
Merk hier helemaal niets van.
Schakelt bijzonder soepel.
Of zou het aan de chauffeur liggen?
Schakelt bijzonder soepel.
Of zou het aan de chauffeur liggen?
- Psycho_Mantis
- Vagling liefhebber
- Berichten: 912
- Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
- Locatie: Spijkenisse
Re: versnellingsbak nukken
Ik ken dit probleem.
Kort geleden toen ik dit had brak gewoon me versnellings-pookknop af omdat hij niet in z'n 1 wou.
Hij begint nu na 1500 km wel soepeler te schakelen, dus ik zie het niet als een probleem.
Kort geleden toen ik dit had brak gewoon me versnellings-pookknop af omdat hij niet in z'n 1 wou.
Hij begint nu na 1500 km wel soepeler te schakelen, dus ik zie het niet als een probleem.
- Witte Reus
- Vagling liefhebber
- Berichten: 200
- Lid geworden op: do 16 feb 2012, 13:10
Re: versnellingsbak nukken
Geen problemen hier. Als t spreekwoordelijke warme mes door de boter.
Maar versnellingsbakken willen nieuw nog wel s wat hakerig zijn. Met mn motor heb ik t wel, dit in tegenstelling tot de vorige die volkomen probleemloos (lees: niet hakend) was. Verdwijnt doorgaans na verloop van tijd.
Eigenlijk wel vreemd dat t, bij zo'n massa-product, exemplarisch is.
Maar versnellingsbakken willen nieuw nog wel s wat hakerig zijn. Met mn motor heb ik t wel, dit in tegenstelling tot de vorige die volkomen probleemloos (lees: niet hakend) was. Verdwijnt doorgaans na verloop van tijd.
Eigenlijk wel vreemd dat t, bij zo'n massa-product, exemplarisch is.
High UP White Edition met Oxxio Razor 17” => KLIK
Re: versnellingsbak nukken
M'n Uppie is zo'n 5 weken oud en heb er inmiddels zo'n 1600 km mee gereden. Nu zo'n 10-tal keren meegemaakt dat de versnelling moeilijk in z'n 1 te krijgen is vanuit stilstand, b.v. wachtend voor een stoplicht. Moet dan snel gaan 'roeren', kost een paar seconden, soms onder protest van de bak dan toch opeens in z'n 1 kunnen krijgen .. Voel me er flink opgelaten door, zeker als er eentje achter je staat te toeteren. Vindt het gewoon hakerig schakelen!
Vandaag daarvoor bij de dealer geweest, volgens hun zou het aan de synchromesh ringen kunnen liggen. Die van 1 naar 2 schijnt enkelvoudig uitgevoerd te zijn, de andere versnellingen die van 2 > 3, 3 > 4 etc. zijn dubbel uitgevoerd. Volgens de monteur is het probleem lastig te verhelpen.
Hoe is dat uiteindelijk bij jullie, die met hetzelfde euvel te kampen hebben gehad, opgelost?
Vandaag daarvoor bij de dealer geweest, volgens hun zou het aan de synchromesh ringen kunnen liggen. Die van 1 naar 2 schijnt enkelvoudig uitgevoerd te zijn, de andere versnellingen die van 2 > 3, 3 > 4 etc. zijn dubbel uitgevoerd. Volgens de monteur is het probleem lastig te verhelpen.
Hoe is dat uiteindelijk bij jullie, die met hetzelfde euvel te kampen hebben gehad, opgelost?
White Up! | 55kW BMT | 5 Deur | M&M | Drive Pakket | VAG COM Instellingen | Pilot Bi-Xenon | PIAA H724 Dagrij | Philips Silvervision & INPRO LED Zijknippers | W8 | SEAT Armsteun
Re: versnellingsbak nukken
Latere uitvoeringen hebben een aangepaste koppelingspomp volgens de explodedview tekeningen op pagina 12 van 'vocht problemen'
Re: versnellingsbak nukken
Probleem van 1>2 schakelen hebben wij ook. Verder tikt de bak bij het opkomen van de koppeling.
Re: versnellingsbak nukken
Sinds een paar dagen rijden we de 60pk versie nu, daarvoor hadden we de 75 pk.
Ik heb begrepen dat er verschillende versn bakken inzitten. Merk je ook wel met rijden . Eerlijk gezegd vind ik mn huidige Up beter en lekkerder schakelen dan mn vorige 75 pk versie.
Ook klappert de bak minder als jeje gas loslaat.
Tot nu toen, eigenlijk geen problemen met de bak, ook geen drukgroepgeluidjes te horen( 600 km gereden)
Ik heb begrepen dat er verschillende versn bakken inzitten. Merk je ook wel met rijden . Eerlijk gezegd vind ik mn huidige Up beter en lekkerder schakelen dan mn vorige 75 pk versie.
Ook klappert de bak minder als jeje gas loslaat.
Tot nu toen, eigenlijk geen problemen met de bak, ook geen drukgroepgeluidjes te horen( 600 km gereden)
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen
Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350
Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350