Black up! GunSpeed

Laat hier je nieuwe trots zien.
Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door GunSpeed » zo 19 aug 2012, 12:27

GunSpeed schreef:Net een telefoontje gehad dat het rubber en de velgjes reeds binnen zijn en gemonteerd op mij staan te wachten :D Ben benieuwd :twisted:
Ben ze gisteren gaan oppikken en wat moet ik zeggen... Gaat goed komen denk ik :twisted:
Zal straks een paar foto's plaatsen. ;)
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door GunSpeed » zo 19 aug 2012, 13:14

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door GunSpeed » zo 19 aug 2012, 13:23

Afbeelding
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door GunSpeed » zo 19 aug 2012, 13:24

Afbeelding
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door GunSpeed » zo 19 aug 2012, 13:25

Afbeelding
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
Toine
Vagling liefhebber
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 02 jul 2012, 09:00

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door Toine » zo 19 aug 2012, 16:17

Gaaf! 8-) dat gaat er goed uitzien icm de verlaging, hoe laag ga je hem zetten, of hou je hem wat hoger voor beetje comfort.... :mrgreen:
Seat Mii Style Sport 75 PK Candywit, Airco, Seat Sound System 2 + SPS, Drive Pakket

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door GunSpeed » zo 19 aug 2012, 17:08

Toine schreef:Gaaf! 8-) dat gaat er goed uitzien icm de verlaging, hoe laag ga je hem zetten, of hou je hem wat hoger voor beetje comfort.... :mrgreen:
Dank je. :) Ik denk ook wel dat het mooi zal worden al ben ik zelf meer te vinden voor OEM of OEM replicavelgen.

Heel laag zal het zeker niet worden omdat ik het niet zo mooi vind en voor het comfort natuurlijk. Ik zou hem graag vlak krijgen, dus niet met de neus in de grond of met het kontje omhoog of omgekeerd... zo staat ie achteraan al standaard met een enorm gat tussen de band en het spatbord!
Nu, als uitgangspunt ga ik vooraan beginnen met de gulden middenweg. Wanneer ik de kits van H&R (-35mm va) en Eibach (-25mm va) zo bekijk dan zal ik de KW op -30mm zetten (kan nog altijd iets zakken...). Voor de achteras denk ik aan -40mm om mee te beginnen en dan zien wat het geeft (Eibach zakt achteraan ook meer dan vooraan en dat staat hem veel beter). Als die setup bevalt dan ga ik er zo een weekje of twee mee rijden om hem te laten settelen om hem dan uiteindelijk volledig af te stellen naar wens.

Als er mensen zijn die ervaring hebben met zo'n schroefkit wees dan zo vrij je mening hier te posten. Dit is de eerste keer dat ik met een schroefkit werk en ik vraag me af of dit een goede werk/denkwijze is?

Grtz
Gunter
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door GunSpeed » vr 24 aug 2012, 12:41

Voila, nog een pakje binnengekomen :D


Afbeelding


Met dit erin... :twisted:


Afbeelding


Zoals jullie kunnen zien is deze set dus eveneens voor onze andere VAG vrienden :mrgreen:


Afbeelding

Grtz
Gunter
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
Mikester
Vagling liefhebber
Berichten: 143
Lid geworden op: di 31 jul 2012, 21:50

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door Mikester » vr 24 aug 2012, 20:43

Gaaf! Ben benieuwd naar je mening over het comfort met deze set onder de up. Ik heb in het verleden een VW Lupo met -40mm KW veren + schokbrekers gehad. Dat reed werkelijk waar als een kart, maar het gaf de term stuiterbak een compleet nieuwe dimensie :mrgreen: Natuurlijk speelt de relatief korte wielbasis ook parten in deze. Daarom ben ik nu juist zo benieuwd!

Gebruikersavatar
eas
Vagling liefhebber
Berichten: 941
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 18:43
Locatie: krommenie

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door eas » vr 24 aug 2012, 21:19

zo hee die durft :o ik vind mijn up bm met 14 inch ballonbanden al stug ... :oops:
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013

Gebruikersavatar
Mikester
Vagling liefhebber
Berichten: 143
Lid geworden op: di 31 jul 2012, 21:50

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door Mikester » vr 24 aug 2012, 21:30

Wie mooi wil zijn moet pijn lijden zou een goede ondertitel voor je zijn :mrgreen:

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door GunSpeed » vr 24 aug 2012, 21:47

Pfff ben ook benieuwd wat het gaat worden hoor :mrgreen:

Voor mij de eerste keer dat ik voor KW ga maar als ik jouw ervaringen met de Lupo zo lees dan zou het wel eens heel stug kunnen worden haha :twisted:
up! Black BMT 75pk 3d

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door Prohopper » za 25 aug 2012, 12:16

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op zo 17 mar 2013, 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Toine
Vagling liefhebber
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 02 jul 2012, 09:00

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door Toine » za 25 aug 2012, 13:53

ik moet zegen dat ik als ik de foto's vergelijk op internet met H&R en EIbach, dat de H&R iets lager is, maar dat is puur het vergelijk van de set van Martin van vagtechniek en de foto's van H&R zelf...

Wat natuurlijk helemaal top is bij deze set, dat je zelf kunt bepalen hoe laag ie komt te liggen, maar een nadeel (ieder voor zich...:mrgreen:) is dat de dempers vaak een heel stuk stugger/harder zijn.... en icm. de 205/40/17 is dat lekker stevig te noemen....
Mijn vorige auto had ik een Koni sport set onder laten zetten met ongeveer 30mm verlaging, de dempers waren in te stellen kwa stugheid/hardheid met het terugveren(als ik mij niet vergis)
Ik had toen gelijk een set 17" met 205/40 banden eronder en dat was zo hard, dat als je op bepaalde punten dacht je auto breekt in 2en....:mrgreen:
En de snelheidsbeleving werd een heel stuk minder, dus daarna een set 16" met 205/45 banden en de OZ ultraleggera, maar dat maakt dan weer niets uit met de originele band velg combi, al scheelde het per velg/band combi ongeveer 4
KG....
Ik heb ook in de demo van mijn dealer gereden, maar die heeft ook 17" met 205/40 en alleen verlagings veren af fabriek, volgens mij eibach en dat was heel goed te doen!!

Het voordeel van stugge demping is wel weer dat je minder snel met de neus over de straat snuffelt.... :roll:
Seat Mii Style Sport 75 PK Candywit, Airco, Seat Sound System 2 + SPS, Drive Pakket

MAZE
Vagling liefhebber
Berichten: 288
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 10:54
Locatie: Noord-Holland

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door MAZE » za 25 aug 2012, 14:01

Ben benieuwd hoe het er uit gaat zien op schroef, ik ga er volgend jaar eens naar kijken naar een schroefset voor onder de go. Mijn oude 107 was de eerste van de toyodrie in nederland op schroef dus ook de go gaat er aan geloven niet als een van de eerste maar hij krijgt hem wel. Wat wielen betreft, ik ga voor 15 of 16 inch oem replica skoda wiel wat veel lijkt op de octavia wielen vanmn maatje zn oude occi vind oem net eff meer hebben. Ik heb zelf nog rssen, maar die zijn verkocht en ik heb setje lotus eclat wielen gereserveerd liggen 14 inch maar steek 4x114,3 misschien die maar omboren naar 4x100. Wielen hebben wat weg van de zender turbo/ schmidt th

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door GunSpeed » za 25 aug 2012, 18:43

Hé jongens, bedankt allemaal om met me mee te denken... :D

Waar ik persoonlijk altijd al problemen mee gehad heb is dat je af-fabriek eigenlijk bijna nooit een wagen kunt kopen die praktisch is in gebruik en nog mooi op de weg ligt ook. En dan verkopen ze meestal nog van die sportonderstellen (-10mm, -15mm of -20mm) die wel super rijden maar er eigenlijk nog best SUV-achtig uit zien. :evil:
Dus gaan mensen zoals ik (en jullie haha) op zoek naar dé oplossing!! En ja, verlagen is altijd een beetje kiezen tussen de pest en de Cholera haha... Ik ben er zeker van, zoals toine al zei, dat de Eibach-kit (evenals de H&R-kit) bijna even goed rijdt als een originele setup maar wanneer je over verkeersremmers heen moet gaan die bijna altijd doorwiegen. Kies je daarentegen voor een volledige kit (schokdempers + veren) ga je dit fenomeen niet zo snel hebben maar dat ga je zowiezo voelen aan't comfort.
Met een schroefkit weet ik het niet... Vermits deze berekend is om tussen de 30mm en de 60mm te zakken denk ik (hoop ik), dat deze ietwat toleranter gaat zijn wanneer je de wagen niet tot het uiterste laat zakken of ben ik nu aan't dromen haha... Really don't know :?:

Ik hoop één ding dat ie niet zo hard wordt als mijn Golf II in 1986, deze stond toen op verstelbare gele sport Koni's met verlaagde veren!!! Niet te doen op gebied van comfort maar wat een wegligging!!! :shock: Super voor een kerel van 25 jaar maar nu ??? Ben benieuwd hoor :D
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
TV_UP!
Forum eindbaas
Berichten: 1247
Lid geworden op: ma 09 jul 2012, 20:12
Locatie: Fijnaart

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door TV_UP! » za 25 aug 2012, 19:20

ben benieuwd naar het eindresultaat.
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,

Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L

Gebruikersavatar
Mikester
Vagling liefhebber
Berichten: 143
Lid geworden op: di 31 jul 2012, 21:50

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door Mikester » za 25 aug 2012, 19:37

Wat betreft de af-fabriek sportonderstellen heb je helemaal gelijk. Dat stelt niet bijster veel voor mbt verlaging. Mijn Ibiza 6j stond ook standaard op een sportonderstel. Icm met de 215/40 bandjes was dat in het begin wat wennen. Vooral kleine oneffenheden werden flink doorgegeven. Dit vanwege de banden, maar ook vanwege de stuggere schokdempers met relatief slappe veren. De Ibiza stond ook voor t gevoel zo hoog als een tractor. Nu zit er al een aantal maanden een eibach verenset onder. Deze maakt m nog wat stugger, maar veel meer in balans. Overhellen in bochten is zeker 50% minder en ook stuurt de Ibiza een stukje strakker. Stuiteren doet ie niet, maar op slechte (met name) snelwegen wens je soms wel iets meer comfort. Met de UP durf ik t niet aan. Ik ben te bang dat deze op de vorige Lupo gaat lijken.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door Tom Westendorp » zo 26 aug 2012, 19:26

Dat gaat er heel heel heel dik uitzien denk ik!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Black up! GunSpeed

Bericht door GunSpeed » zo 26 aug 2012, 22:06

Mikester schreef: Met de UP durf ik t niet aan. Ik ben te bang dat deze op de vorige Lupo gaat lijken.
Chicken!!! Het leven is aan de durvers hé :mrgreen:
Nee hoor grapje, ik hoop dat ik het me niet beklaag haha ;)
up! Black BMT 75pk 3d

Plaats reactie