High Up! White

Laat hier je nieuwe trots zien.
Gebruikersavatar
Martin33
Vagling liefhebber
Berichten: 388
Lid geworden op: do 24 mei 2012, 17:26

High Up! White

Bericht door Martin33 » za 21 jul 2012, 15:20

Dit is mijn Up!.

nu nog even alleen een paar foto's als ik iets meer tijd heb zal ik ook mijn ervaringen over de up delen en heb er al heel wat.
Bijlagen
DSC00002.JPG
DSC00002.JPG (174.38 KiB) 4589 keer bekeken
kastje onder bestuurdersstoel voorzijde.JPG
kastje onder bestuurdersstoel voorzijde.JPG (197.48 KiB) 4589 keer bekeken
DSC00005.JPG
DSC00005.JPG (96.61 KiB) 4589 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Martin33 op zo 29 jul 2012, 14:01, 2 keer totaal gewijzigd.
high up! white 75pk bm. Acc: 4 drn, panoramadak, armsteun, drive pkkt, pltsbesprnd resrvwiel en lederen interieur.
Extra's: Led kofferbak verlichting 12V, dagrijverlichting 4250K, Xtreme dimlicht 4000K, Xtreme mistlampen 4000K 27 juli afgeleverd

Chily
Forum newbie
Berichten: 98
Lid geworden op: di 08 mei 2012, 10:49
Locatie: Midden Nederland

Re: High Up! White

Bericht door Chily » za 21 jul 2012, 15:33

Heb je de middenarmsteun al gezien, zit hij al bevestigd??? Ik wil er ook graag 1, maar de dealer zegt dat ze er nog niet zijn voor de up!

Mooie auto heb je, bijna, 27 juli krijg je hem toch? :D
Candy white, leder bekleding, panorama dak, high up! Dynamic ' triangle ' pakket, drive en executive pakket, 5 deus, 19-07-2012 afgeleverd.

Gebruikersavatar
Martin33
Vagling liefhebber
Berichten: 388
Lid geworden op: do 24 mei 2012, 17:26

Re: High Up! White

Bericht door Martin33 » za 21 jul 2012, 17:23

Chily schreef:Heb je de middenarmsteun al gezien, zit hij al bevestigd??? Ik wil er ook graag 1, maar de dealer zegt dat ze er nog niet zijn voor de up!

Mooie auto heb je, bijna, 27 juli krijg je hem toch? :D
ja de 27ste mag ik hem ophalen, maar helaas de armsteun zat er nog niet in :( ik heb ergens gehoord dat er in augustus toch een armsteun van vw op de markt komt. Dat is 1 van de nieuwe accesoires maar weet niet meer hoe het precies zat.

IK was gisteren weer even langs de dealer gereden om te kijken of dat mijn up er al stond en zag deze langs de weg staan, maar had nog niets van de dealer vernomen. Ik had hem gelijk toen ik thuis was een mail gestuurd of dat er al iets meer van mijn up bekend was. Even later belde hij mij op en zei dat toevallig mijn up binnen was gekomen?? en zodoende dus de afspraak gemaakt. Ik denk dat als ik zelf er niet zo bovenop had gezeten ik dus gewoon had kunnen wachten tot week 32 :cry: ! Ze parkeren die van mij wel elke keer langs de weg zodat iedereen hem kan bewonderen ook voor de opties (hun demo auto is wat kaaltjes). Zag dus dat hij al op 17 juli binnen was gekomen!
high up! white 75pk bm. Acc: 4 drn, panoramadak, armsteun, drive pkkt, pltsbesprnd resrvwiel en lederen interieur.
Extra's: Led kofferbak verlichting 12V, dagrijverlichting 4250K, Xtreme dimlicht 4000K, Xtreme mistlampen 4000K 27 juli afgeleverd

jUPiter
Vagling liefhebber
Berichten: 457
Lid geworden op: wo 06 jun 2012, 19:39
Locatie: Achterhoek

Re: High Up! White

Bericht door jUPiter » za 21 jul 2012, 19:05

Mooie Auto Martin, ik kan me voorstellen dat de dealer dez Up! aan de weg zet om te showen :P
Van een Passat Variant 1.8 Turbo naar een UP!

Gebruikersavatar
Martin33
Vagling liefhebber
Berichten: 388
Lid geworden op: do 24 mei 2012, 17:26

Re: High Up! White

Bericht door Martin33 » za 21 jul 2012, 19:26

jUPiter schreef:Mooie Auto Martin, ik kan me voorstellen dat de dealer dez Up! aan de weg zet om te showen :P
thx, maar ik vind het wel leuker om hem dan liever zelf te showen door ermee rond te rijden ;)
high up! white 75pk bm. Acc: 4 drn, panoramadak, armsteun, drive pkkt, pltsbesprnd resrvwiel en lederen interieur.
Extra's: Led kofferbak verlichting 12V, dagrijverlichting 4250K, Xtreme dimlicht 4000K, Xtreme mistlampen 4000K 27 juli afgeleverd

jUPiter
Vagling liefhebber
Berichten: 457
Lid geworden op: wo 06 jun 2012, 19:39
Locatie: Achterhoek

Re: High Up! White

Bericht door jUPiter » za 21 jul 2012, 20:46

Martin33 schreef:
jUPiter schreef:Mooie Auto Martin, ik kan me voorstellen dat de dealer dez Up! aan de weg zet om te showen :P
thx, maar ik vind het wel leuker om hem dan liever zelf te showen door ermee rond te rijden ;)
En daar heb jij weer helemaal gelijk in Martin, nog een weekje wachten, veel succes daarmee :D
Van een Passat Variant 1.8 Turbo naar een UP!

Gebruikersavatar
Jeroen Spits
Vagling liefhebber
Berichten: 233
Lid geworden op: do 07 jun 2012, 20:50
Locatie: Heerhugowaard

Re: High Up! White

Bericht door Jeroen Spits » za 28 jul 2012, 11:03

Woon jij toevallig aan de corona? stad van de zon? Volgens mij heb ik je auto zien staan!
Up! op je bumper!

Mii-Jordy
Forum newbie
Berichten: 53
Lid geworden op: vr 29 jun 2012, 19:26
Locatie: Flevoland

Re: High Up! White

Bericht door Mii-Jordy » zo 29 jul 2012, 09:20

Lekkere dealer! Dat hoeft de dealer waar ik mijn auto heb gekocht niet te doen. Leuk dat ze de auto willen showen, hadden ze zelf maar een full option moeten regelen als demo. Gelukkig hebben ze dat hier in Almere wel goed voor elkaar.
Seat Mii | 60PK | Style Chic | Candy White/Blue | Drive

Gebruikersavatar
Martin33
Vagling liefhebber
Berichten: 388
Lid geworden op: do 24 mei 2012, 17:26

Re: High Up! White

Bericht door Martin33 » zo 29 jul 2012, 09:45

Mii-Jordy schreef:Lekkere dealer! Dat hoeft de dealer waar ik mijn auto heb gekocht niet te doen. Leuk dat ze de auto willen showen, hadden ze zelf maar een full option moeten regelen als demo. Gelukkig hebben ze dat hier in Almere wel goed voor elkaar.
Zover was het niet helemaal gekomen hoor hij stond alleen buiten, maar zo heb ik hem zelf weten te spotten dus was wel goed. Ik was al regelmatig langs gereden in de periode ervoor om eventueel mijn uppie al te spotten. Zolang hij niet is afgeleverd zijn ze er maximaal verantwoordelijk voor.
high up! white 75pk bm. Acc: 4 drn, panoramadak, armsteun, drive pkkt, pltsbesprnd resrvwiel en lederen interieur.
Extra's: Led kofferbak verlichting 12V, dagrijverlichting 4250K, Xtreme dimlicht 4000K, Xtreme mistlampen 4000K 27 juli afgeleverd

Gebruikersavatar
Martin33
Vagling liefhebber
Berichten: 388
Lid geworden op: do 24 mei 2012, 17:26

Re: High Up! White

Bericht door Martin33 » zo 29 jul 2012, 09:47

Jeroen Spits schreef:Woon jij toevallig aan de corona? stad van de zon? Volgens mij heb ik je auto zien staan!
je hebt me gespot ;) dan woon je vast ook in de stad van de zon ik denk vlakbij het strand...
high up! white 75pk bm. Acc: 4 drn, panoramadak, armsteun, drive pkkt, pltsbesprnd resrvwiel en lederen interieur.
Extra's: Led kofferbak verlichting 12V, dagrijverlichting 4250K, Xtreme dimlicht 4000K, Xtreme mistlampen 4000K 27 juli afgeleverd

Gebruikersavatar
Jeroen Spits
Vagling liefhebber
Berichten: 233
Lid geworden op: do 07 jun 2012, 20:50
Locatie: Heerhugowaard

Re: High Up! White

Bericht door Jeroen Spits » zo 29 jul 2012, 18:25

Jazeker, aan de dampkring aan de achter/zij ingang van de tuin van halo staat de zilveren up! De White up ziet er echt mooi uit!
Up! op je bumper!

Gebruikersavatar
Martin33
Vagling liefhebber
Berichten: 388
Lid geworden op: do 24 mei 2012, 17:26

Re: High Up! White

Bericht door Martin33 » zo 29 jul 2012, 19:45

Jeroen Spits schreef:Jazeker, aan de dampkring aan de achter/zij ingang van de tuin van halo staat de zilveren up! De White up ziet er echt mooi uit!
ja dank je, das echt om de hoek :D kom maar een keertje buurten :D
high up! white 75pk bm. Acc: 4 drn, panoramadak, armsteun, drive pkkt, pltsbesprnd resrvwiel en lederen interieur.
Extra's: Led kofferbak verlichting 12V, dagrijverlichting 4250K, Xtreme dimlicht 4000K, Xtreme mistlampen 4000K 27 juli afgeleverd

Gebruikersavatar
Martin33
Vagling liefhebber
Berichten: 388
Lid geworden op: do 24 mei 2012, 17:26

Re: High Up! White

Bericht door Martin33 » zo 29 jul 2012, 20:47

Zo, heb mijn up nu al 48 uur dus tijd voor een gebruikersreview :) :

Bij het ophalen was de Up! netjes toegedekt en klaar voor de onthulling. Als eerste maar de papierwinkel in orde gemaakt en daarna nog een aantal bedieningen doorgelopen van de auto. Nog eerst even een taart in ontvangst genomen en toen rijden maar. De armsteun zit nog niet gemonteerd hiervoor was een verkeerde geleverd en de juiste zal waarschijnlijk aankomende week geleverd worden. Ik denk ook aan de armsteun voor de linkerzijde zoals hier al eerder op het forum voorbij was gekomen.

Hij ruikt nog steeds zo heerlijk nieuw als je instapt.

Gisteren de nieuwe lampen gemonteerd (dagrijlicht/stadslicht, dim/grootlicht en de mistlampen). Ter indicatie een foto gemaakt met aan de rechterzijde de originele lampen en aan de linkerzijde de Piaa's.



IK heb geen enkel probleem gehad voor zover met drempels deze zijn gewoon goed te doen zonder dat de bumper het wegdek raakt in tegenstelling zoals enkele mede uppers wel hebben.

Voor het behoud van de motor, moet eerst de auto de eerste 1250km rustig ingereden worden waarbij het toerental niet hoger komt dan 2500 n-1. Dus op de snelweg nog even een max. snelheid van 85km/h en in de stad heel snel opschakelen.

De maps & more alleen nog gebruikt met basisinstellingen dus kan hier nog niet heel veel over zeggen. Ik vind de weergave alleen even wennen voor wat ik gewend ben een beetje lage resolutie. Voor de spraak best tevreden. De radio is super, er zit zeer goed geluid in en bediening niet al te ingewikkeld.

Ik heb de 12V ledverlichting voor de kofferbak al wel gemonteerd maar de geschakelde 12V zelf is nog even zoeken want de ruimte om overal bij te komen houdt niet over.

Ik heb dus ook het kastje onder de bestuurdersstoel maar niet aan de achterzijde daar is voetruimte genoeg maar aan de voorzijde. Hier zal niemand er last van kunnen hebben.

De stoelverwarming is denk ik zeer lekker in de winter, deze is in twee standen schakelbaar.
Zoals al meerde rijders hadden aangegeven dimt de dashboardverlichting naar mate het donkerder wordt (traploos), de lichtsensor hiervoor zit in de toerenteller aan de onderzijde.

Het panoramadak is zeer lekker, voor zover weinig windgeruis (80km/h) en als het zonnetje erin schijnt kan gewoon het dakscherm dicht.

De stoelen zijn heerlijk om te zitten met goede steun.

Ik vind de korte voorruit een klein nadeeltje want als je het verkeerslicht iets te dicht moet naderen moet je naar voren leunen om deze nog goed te kunnen zien. Door het panoramadak kijken is weer net te ver.

De steun van de motorkap is niet echt solide. Ik ben van de bedrijfswagen gasveren gewend en nadat ik de motorkap dicht deed (was de stok vergeten :oops: ) boog is deze al om zonder al te veel kracht uit te oefenen.

Het startstop systeem wordt uitgeschakeld als de auto op de handrem staat, maar wanneer de auto afslaat door bijvoorbeeld dat je de koppeling laat schieten en je druk de koppeling weer in zal de auto vanzelf starten dus hoeft dat niet met het contactslot.

Het reservewiel is weliswaar een 14 inch, maar toch volwaardig omdat de buitendiameter maar 4mm verschilt met de originele banden, hij is alleen 20mm smaller, dus je kunt gewoon normaal verder rijden en niet dus maximaal 80km/h zoals met een thuiskomer.

De wat lagere instap geeft een beetje het kart gevoel.

Het glas rondom is heerlijk je kan goed om je heen kijken.

Op de planning staat nog:
Armsteun aan de linkerzijde, led kofferbakverlichting, instapfolie ook voor de kofferbak, een set winterbanden op stalen velgen, gasveer op de motorkap.
Bijlagen
compleet.JPG
alles vervangen behalve de knippers
compleet.JPG (81.04 KiB) 4466 keer bekeken
de linkerhelft.JPG
de linkerhelft vervangen
de linkerhelft.JPG (68.89 KiB) 4466 keer bekeken
before.JPG
before
before.JPG (65.94 KiB) 4466 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Martin33 op ma 30 jul 2012, 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
high up! white 75pk bm. Acc: 4 drn, panoramadak, armsteun, drive pkkt, pltsbesprnd resrvwiel en lederen interieur.
Extra's: Led kofferbak verlichting 12V, dagrijverlichting 4250K, Xtreme dimlicht 4000K, Xtreme mistlampen 4000K 27 juli afgeleverd

stUp!
Vagling liefhebber
Berichten: 221
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 17:29

Re: High Up! White

Bericht door stUp! » zo 29 jul 2012, 20:57

Martin33 schreef:Gisteren de nieuwe lampen gemonteerd (dagrijlicht/stadslicht, dim/grootlicht en de mistlampen). Ter indicatie een foto gemaakt met aan de rechterzijde de originele lampen en aan de linkerzijde de Piaa's.
Mis ik hier een foto?

Gebruikersavatar
Jeroen Spits
Vagling liefhebber
Berichten: 233
Lid geworden op: do 07 jun 2012, 20:50
Locatie: Heerhugowaard

Re: High Up! White

Bericht door Jeroen Spits » zo 29 jul 2012, 22:18

Welk huisnummer is het dan? kan best eens een praatje komen maken, leuk man zo dichtbij elkaar 2 uppies.

Vandaag heeft de up! in Den Helder gestaan, dagje Texel naar de schoonfamilie. Toevallig nog een briefje zien hangen in de buurt met een vermiste poes? Is van ons. Vanavond komt dat beessie plots weer tevoorschijn. Net nog even een ronde gedaan, alle pamfletten weggehaald. Terug via de witte up! natuurlijk!

Het zicht met stoplichten ben ik met je eens, maar ligt er aan hoe je zit, ik zit vrij laag en dan valt het zicht wel mee! Ik heb trouwens de auto ingereden richting frankrijk (verslag gelezen?) Genoeg klappen gehad. Maar specifiek inrijden tot 1250 km? nee hoor ging prima over de route national met veel bergen. Pit genoeg dus die kleine up!
Up! op je bumper!

Gebruikersavatar
Up-Jury
Donateur member
Berichten: 638
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 14:06
Locatie: Heerhugowaard

Re: High Up! White

Bericht door Up-Jury » ma 30 jul 2012, 14:45

Ziet er goed uit martin en een informatieve revieuw! heel veel rijplezier !

Gebruikersavatar
Martin33
Vagling liefhebber
Berichten: 388
Lid geworden op: do 24 mei 2012, 17:26

Re: High Up! White

Bericht door Martin33 » ma 30 jul 2012, 18:19

stUp! schreef:
Martin33 schreef:Gisteren de nieuwe lampen gemonteerd (dagrijlicht/stadslicht, dim/grootlicht en de mistlampen). Ter indicatie een foto gemaakt met aan de rechterzijde de originele lampen en aan de linkerzijde de Piaa's.
Mis ik hier een foto?
neehoor staan onderaan :mrgreen:
high up! white 75pk bm. Acc: 4 drn, panoramadak, armsteun, drive pkkt, pltsbesprnd resrvwiel en lederen interieur.
Extra's: Led kofferbak verlichting 12V, dagrijverlichting 4250K, Xtreme dimlicht 4000K, Xtreme mistlampen 4000K 27 juli afgeleverd

Gebruikersavatar
sneeuw
Vagling liefhebber
Berichten: 129
Lid geworden op: do 05 jul 2012, 22:27

Re: High Up! White

Bericht door sneeuw » ma 30 jul 2012, 18:20

Ziet er goed uit! Ook met dat kunst leder.

Hoelang was je wachttijd als ik vragen mag?

Gebruikersavatar
Martin33
Vagling liefhebber
Berichten: 388
Lid geworden op: do 24 mei 2012, 17:26

Re: High Up! White

Bericht door Martin33 » ma 30 jul 2012, 18:23

voor mij heb ik totaal maar 9 weken hoeven wachten en dat was alleen maar voor het panoramadak uit mijn hoofd.
De stoelen zitten ook heerlijk voor mij een perfecte vorm dus glij ook niet heen en weer over de stoel met het leer.
high up! white 75pk bm. Acc: 4 drn, panoramadak, armsteun, drive pkkt, pltsbesprnd resrvwiel en lederen interieur.
Extra's: Led kofferbak verlichting 12V, dagrijverlichting 4250K, Xtreme dimlicht 4000K, Xtreme mistlampen 4000K 27 juli afgeleverd

Gebruikersavatar
Martin33
Vagling liefhebber
Berichten: 388
Lid geworden op: do 24 mei 2012, 17:26

Re: High Up! White

Bericht door Martin33 » ma 30 jul 2012, 18:40

Up-Jury schreef:Ziet er goed uit martin en een informatieve revieuw! heel veel rijplezier !
ja dank je komt helemaal goed 8-)

er rijden toch minimaal al 4 uppies alleen al in HHwaard rond
high up! white 75pk bm. Acc: 4 drn, panoramadak, armsteun, drive pkkt, pltsbesprnd resrvwiel en lederen interieur.
Extra's: Led kofferbak verlichting 12V, dagrijverlichting 4250K, Xtreme dimlicht 4000K, Xtreme mistlampen 4000K 27 juli afgeleverd

Plaats reactie