Mijn nieuwe auto Up! TSI

Laat hier je nieuwe trots zien.
Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI

Bericht door Tom Westendorp » zo 15 aug 2021, 11:17

Top Maarten!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Maarten Klinge
Vagling liefhebber
Berichten: 206
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:55
Locatie: Enschede

Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI

Bericht door Maarten Klinge » di 17 aug 2021, 07:41

Gisteren een Setje JR-Wheels slotbouten rondom in de velgen gezet. Een klein detail maar ik ben blij met het nieuwe bling bling :dance:
Bijlagen
SLOTBOUTEN.jpg
Up! GTI 2018 Full option
152pk 276Nm • KW V1 • OZ Formula HLT • Milltek Road+ • Racingline intake

Vorige auto's:
Up! TSI 2017 Full option
Seat Ibiza 1.5 Full option

Instagram: @Little_tsi

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1383
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI

Bericht door Up!grade TSI » di 17 aug 2021, 09:51

Hele mooie bouten Maarten, maakt het af! Denk dat ik tzt mijn zwarte ook ga vervangen, dat vervaagt namelijk al.
En kun jij weer rustig slapen met 16 slotbouten :D

Trouwens, heb je ook al nagedacht over een rem-upgrade? Zie een aardige rand op je schijf...
Mijns inziens is dat echt een noodzakelijk iets, voor iedereen met Ups met pakweg 135-150 pk
Dan schieten de standaard remmen wel een beetje tekort als je het mij vraagt, al zal niet iedereen die visie delen.
Maar het heeft een reden natuurlijk dat een Up GTI schijven van 288mm en 25mm dik heeft. Tegenover 255mm en 22mm dik op alle overige Up's. En een GTI heeft standaard ongeveer 115pk :shifty:
Maar goed, ga lekker van je Up genieten 👍🏻
bekijk hier mijn vorige Up! GTi >>>https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=8147
bekijk hier mijn vorige Up! TSI >>>
https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=7319
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi] huidig>>>Up! GTi 8-)

Gebruikersavatar
UPyouGO
Vagling liefhebber
Berichten: 208
Lid geworden op: vr 31 mei 2013, 20:08

Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI

Bericht door UPyouGO » di 17 aug 2021, 14:25

Welke schijf upgrade is er eigenlijk aan te bevelen?
Wil eigenlijk wel een paar stevige schijven momteren die niet zo snel krom trekken!
Cross Up! Full Option!
Chip'd and dangerous!!!
Weinig meer aan doen....

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1383
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI

Bericht door Up!grade TSI » di 17 aug 2021, 15:10

UPyouGO schreef:
di 17 aug 2021, 14:25
Welke schijf upgrade is er eigenlijk aan te bevelen?
Wil eigenlijk wel een paar stevige schijven momteren die niet zo snel krom trekken!
https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php? ... 60#p113952
Als je hierboven klikt kun je lezen wat ik gemonteerd heb, aanrader👌🏻
bekijk hier mijn vorige Up! GTi >>>https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=8147
bekijk hier mijn vorige Up! TSI >>>
https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=7319
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi] huidig>>>Up! GTi 8-)

Gebruikersavatar
Maarten Klinge
Vagling liefhebber
Berichten: 206
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:55
Locatie: Enschede

Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI

Bericht door Maarten Klinge » di 17 aug 2021, 15:35

Up!grade TSI schreef:
di 17 aug 2021, 09:51
Hele mooie bouten Maarten, maakt het af! Denk dat ik tzt mijn zwarte ook ga vervangen, dat vervaagt namelijk al.
En kun jij weer rustig slapen met 16 slotbouten :D

Trouwens, heb je ook al nagedacht over een rem-upgrade? Zie een aardige rand op je schijf...
Mijns inziens is dat echt een noodzakelijk iets, voor iedereen met Ups met pakweg 135-150 pk
Dan schieten de standaard remmen wel een beetje tekort als je het mij vraagt, al zal niet iedereen die visie delen.
Maar het heeft een reden natuurlijk dat een Up GTI schijven van 288mm en 25mm dik heeft. Tegenover 255mm en 22mm dik op alle overige Up's. En een GTI heeft standaard ongeveer 115pk :shifty:
Maar goed, ga lekker van je Up genieten 👍🏻
Bedankt Erik! Ik heb de schijven ff laten checken door een monteur, hij zei dat ze waarschijnlijk nog wel 15.000km meegaan dus tot de volgende beurt. Maar ik laat ze bij de aanstaande beurt controleren voor de zekerheid. Niks trilt nog. Een rem upgrade gaat hem niet worden, ik vind het veel geld voor iets wat onnodig is in mijn optiek. Vooral omdat er meerdere mensen zijn die veel km hebben gereden met een gechipte TSI zonder problemen mits je het spul op tijd vervangt.
Up! GTI 2018 Full option
152pk 276Nm • KW V1 • OZ Formula HLT • Milltek Road+ • Racingline intake

Vorige auto's:
Up! TSI 2017 Full option
Seat Ibiza 1.5 Full option

Instagram: @Little_tsi

Gebruikersavatar
UPyouGO
Vagling liefhebber
Berichten: 208
Lid geworden op: vr 31 mei 2013, 20:08

Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI

Bericht door UPyouGO » di 17 aug 2021, 18:53

Up!grade TSI schreef:
di 17 aug 2021, 15:10
UPyouGO schreef:
di 17 aug 2021, 14:25
Welke schijf upgrade is er eigenlijk aan te bevelen?
Wil eigenlijk wel een paar stevige schijven momteren die niet zo snel krom trekken!
https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php? ... 60#p113952
Als je hierboven klikt kun je lezen wat ik gemonteerd heb, aanrader👌🏻
TOPPERT....Thx :clap:
Cross Up! Full Option!
Chip'd and dangerous!!!
Weinig meer aan doen....

Gebruikersavatar
Maarten Klinge
Vagling liefhebber
Berichten: 206
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:55
Locatie: Enschede

Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI

Bericht door Maarten Klinge » vr 10 sep 2021, 15:41

Vandaag 2 nieuwe dingetjes voor de Up gekocht! De GOEDE middenarmsteun van stof ipv de wankelende lederen variant. En rvs sportpedalen, oogt toch wat leuker als je instapt :D Volgende week gaat het spul ‘gemonteerd’ worden.
Bijlagen
50AD91CF-7E35-46E0-AD95-9BBF05CBA8F6.jpeg
Up! GTI 2018 Full option
152pk 276Nm • KW V1 • OZ Formula HLT • Milltek Road+ • Racingline intake

Vorige auto's:
Up! TSI 2017 Full option
Seat Ibiza 1.5 Full option

Instagram: @Little_tsi

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1383
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI

Bericht door Up!grade TSI » vr 10 sep 2021, 20:31

Mooie spulletjes, ik heb ook nog dat wiebelding, ook maar eens vervangen....
bekijk hier mijn vorige Up! GTi >>>https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=8147
bekijk hier mijn vorige Up! TSI >>>
https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=7319
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi] huidig>>>Up! GTi 8-)

Gebruikersavatar
Maarten Klinge
Vagling liefhebber
Berichten: 206
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:55
Locatie: Enschede

Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI

Bericht door Maarten Klinge » vr 10 sep 2021, 21:45

Bedankt Erik! Deze armsteun is echt een aanrader hij zit vast met een frame dus lekker stevig. Trouwens, nog mooie plaatjes die je kunt delen met ons van je mini meeting met Bob?! :)
Up! GTI 2018 Full option
152pk 276Nm • KW V1 • OZ Formula HLT • Milltek Road+ • Racingline intake

Vorige auto's:
Up! TSI 2017 Full option
Seat Ibiza 1.5 Full option

Instagram: @Little_tsi

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1383
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI

Bericht door Up!grade TSI » za 11 sep 2021, 14:45

Maarten Klinge schreef:
vr 10 sep 2021, 21:45
Bedankt Erik! Deze armsteun is echt een aanrader hij zit vast met een frame dus lekker stevig. Trouwens, nog mooie plaatjes die je kunt delen met ons van je mini meeting met Bob?! :)
Ohja, helemaal vergeten, thanks
bekijk hier mijn vorige Up! GTi >>>https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=8147
bekijk hier mijn vorige Up! TSI >>>
https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=7319
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi] huidig>>>Up! GTi 8-)

Gebruikersavatar
golfruud
Forum newbie
Berichten: 99
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:19

Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI

Bericht door golfruud » za 11 sep 2021, 21:18

Maarten Klinge schreef:
vr 10 sep 2021, 15:41
Vandaag 2 nieuwe dingetjes voor de Up gekocht! De GOEDE middenarmsteun van stof ipv de wankelende lederen variant. En rvs sportpedalen, oogt toch wat leuker als je instapt :D Volgende week gaat het spul ‘gemonteerd’ worden.
Mooi spul. Wat is het bestel nummer van de middenarmsteun? Als ik op de VW webshop kijk zie ik alleen de leren (nep leer) armsteun en geen stoffen? Gr. Golfruud.

Gebruikersavatar
Maarten Klinge
Vagling liefhebber
Berichten: 206
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:55
Locatie: Enschede

Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI

Bericht door Maarten Klinge » zo 12 sep 2021, 00:25

Ik heb het nummer niet zo, ik zou het ff opzoeken in de zoekbalk. Zo heb ik hem ook gevonden!
Up! GTI 2018 Full option
152pk 276Nm • KW V1 • OZ Formula HLT • Milltek Road+ • Racingline intake

Vorige auto's:
Up! TSI 2017 Full option
Seat Ibiza 1.5 Full option

Instagram: @Little_tsi

Gebruikersavatar
golfruud
Forum newbie
Berichten: 99
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:19

Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI

Bericht door golfruud » zo 12 sep 2021, 16:35

ZB1S0926005-armsteun-up-1-605.jpg
ZB1S0926005-armsteun-up-1-605.jpg (100.51 KiB) 9825 keer bekeken
Maarten Klinge schreef:
zo 12 sep 2021, 00:25
Ik heb het nummer niet zo, ik zou het ff opzoeken in de zoekbalk. Zo heb ik hem ook gevonden!
In de VW shop heb je alleen deze, maar dat is niet met stof.
https://www.vwupforum.nl/download/file. ... w&id=14434

Caddykaatje
Vagling liefhebber
Berichten: 622
Lid geworden op: wo 27 apr 2016, 20:41

Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI

Bericht door Caddykaatje » zo 12 sep 2021, 21:24

golfruud schreef:
zo 12 sep 2021, 16:35
ZB1S0926005-armsteun-up-1-605.jpg
Maarten Klinge schreef:
zo 12 sep 2021, 00:25
Ik heb het nummer niet zo, ik zou het ff opzoeken in de zoekbalk. Zo heb ik hem ook gevonden!
In de VW shop heb je alleen deze, maar dat is niet met stof.
https://www.vwupforum.nl/download/file. ... w&id=14434
Dit zou het nummer moeten zijn
Bijlagen
20160505_143734~3.jpg
Volkswagen UP GTI

Gebruikersavatar
golfruud
Forum newbie
Berichten: 99
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:19

Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI

Bericht door golfruud » ma 13 sep 2021, 18:26

Caddykaatje schreef:
zo 12 sep 2021, 21:24
golfruud schreef:
zo 12 sep 2021, 16:35
ZB1S0926005-armsteun-up-1-605.jpg
Maarten Klinge schreef:
zo 12 sep 2021, 00:25
Ik heb het nummer niet zo, ik zou het ff opzoeken in de zoekbalk. Zo heb ik hem ook gevonden!
In de VW shop heb je alleen deze, maar dat is niet met stof.
https://www.vwupforum.nl/download/file. ... w&id=14434
Dit zou het nummer moeten zijn
Bedankt. ;)

Gebruikersavatar
Maarten Klinge
Vagling liefhebber
Berichten: 206
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:55
Locatie: Enschede

Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI

Bericht door Maarten Klinge » di 18 jan 2022, 12:04

Het einde.

Afeglopen Zondag heb ik mijn TSI verkocht aan een mede liefhebber en forumlid @Erik636

Toen ik de auto kocht in November 2020 was ik ervan overtuigt dat ik de auto jaren zal rijden. Dat is dus niet zo gegaan haha. De Up is de perfecte auto en heeft ook geen waardige concurrenten in mijn optiek, maar alsnog wou ik iets anders. Mijn eisen waren zoals altijd weer hoog: meer comfort, meer luxe, meer snelheid en niet teveel inleveren op verbruik en afschrijving. Een Golf/Leon is mij te groot en te saai en een Polo zie je overal en is ook alles behalve sportief.

Toen kwam ik al snel op het pad van de Seat Ibiza, eerst keek ik naar het vorige type maar daar heb ik toch vanaf gezien omdat het gewoon een lelijke auto is haha. Die conclusie bracht mij bij het nieuwe type van de Ibiza (KJ) een mooi formaat en erg modern met de juiste opties zoals FR en LED. Na een tijdje gekeken te hebben kwam ik een rode 1.0 TSI 115pk 6-bak tegen in mijn eigen drop. Auto had helaas wat schade, bijna een ton gelopen en het was een import. Toch proefgereden want de prijs was zeer interessant! Bijna de auto gekocht maarja ik kreeg een asociaal inruilvoorstel op de Up... Dan maar particulier verkopen.
Gelukkig kwam ik snel een andere auto tegen met een motor waarvan ik niet wist dat die in een Ibiza lag. De 1.5 TSI Evo (facelift blok van de 1.4) 150pk 250nm, 6 bak, Sperdiff, en een instelbaar onderstel! Dat vond ik erg leuk klinken :dance: Toen was bij mij de knoop doorgehakt, ik wil een Evo hebben! Anders ga ik er niet op vooruit. Zo gezegd zo gedaan kwam ik een exemplaar tegen met een prijs waar ik geen nee tegen kon zeggen.

Genoeg gelul, een mooi verhaaltje typen is niet een van mijn talenten.

Dit is mijn nieuwe auto! Voorzien van elke optie zoals: Panodak, Beats, Keyless, Leder/alcantara bekleding, 18'' velgen, Apple carplay, Draadloze telefoonlader, gordels met rode bies. Alleen geen zwarte hemel maar helaas kon je dat alleen krijgen bij een Automaat.
Bijlagen
thumbnail_Image.jpg
thumbnail_Image (2).jpg
thumbnail_Image (1).jpg
Up! GTI 2018 Full option
152pk 276Nm • KW V1 • OZ Formula HLT • Milltek Road+ • Racingline intake

Vorige auto's:
Up! TSI 2017 Full option
Seat Ibiza 1.5 Full option

Instagram: @Little_tsi

Gebruikersavatar
OnlyWay=Up!
Vagling liefhebber
Berichten: 263
Lid geworden op: wo 25 aug 2021, 17:14
Locatie: Rotterdam

Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI

Bericht door OnlyWay=Up! » di 18 jan 2022, 19:04

Maarten Klinge schreef:
di 18 jan 2022, 12:04
Het einde.

Afeglopen Zondag heb ik mijn TSI verkocht aan een mede liefhebber en forumlid @Erik636

Toen ik de auto kocht in November 2020 was ik ervan overtuigt dat ik de auto jaren zal rijden. Dat is dus niet zo gegaan haha. De Up is de perfecte auto en heeft ook geen waardige concurrenten in mijn optiek, maar alsnog wou ik iets anders. Mijn eisen waren zoals altijd weer hoog: meer comfort, meer luxe, meer snelheid en niet teveel inleveren op verbruik en afschrijving. Een Golf/Leon is mij te groot en te saai en een Polo zie je overal en is ook alles behalve sportief.

Toen kwam ik al snel op het pad van de Seat Ibiza, eerst keek ik naar het vorige type maar daar heb ik toch vanaf gezien omdat het gewoon een lelijke auto is haha. Die conclusie bracht mij bij het nieuwe type van de Ibiza (KJ) een mooi formaat en erg modern met de juiste opties zoals FR en LED. Na een tijdje gekeken te hebben kwam ik een rode 1.0 TSI 115pk 6-bak tegen in mijn eigen drop. Auto had helaas wat schade, bijna een ton gelopen en het was een import. Toch proefgereden want de prijs was zeer interessant! Bijna de auto gekocht maarja ik kreeg een asociaal inruilvoorstel op de Up... Dan maar particulier verkopen.
Gelukkig kwam ik snel een andere auto tegen met een motor waarvan ik niet wist dat die in een Ibiza lag. De 1.5 TSI Evo (facelift blok van de 1.4) 150pk 250nm, 6 bak, Sperdiff, en een instelbaar onderstel! Dat vond ik erg leuk klinken :dance: Toen was bij mij de knoop doorgehakt, ik wil een Evo hebben! Anders ga ik er niet op vooruit. Zo gezegd zo gedaan kwam ik een exemplaar tegen met een prijs waar ik geen nee tegen kon zeggen.

Genoeg gelul, een mooi verhaaltje typen is niet een van mijn talenten.

Dit is mijn nieuwe auto! Voorzien van elke optie zoals: Panodak, Beats, Keyless, Leder/alcantara bekleding, 18'' velgen, Apple carplay, Draadloze telefoonlader, gordels met rode bies. Alleen geen zwarte hemel maar helaas kon je dat alleen krijgen bij een Automaat.
Gefeliciteerd Maarten! Erg mooie auto!
Hopelijk blijven we de Up ook zien op het forum!
EX: '17 UP! TSI

Luukyy
Vagling liefhebber
Berichten: 103
Lid geworden op: wo 25 mar 2020, 22:15

Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI

Bericht door Luukyy » za 12 feb 2022, 19:39

Leuk, prachtige bak zeg! Gefeliciteerd!
Knap om in deze tijd een nette auto te vinden voor een redelijke prijs. Ben zelf ook wel eens aan het kijken naar een polo of ibiza, maar die prijzen slaan nergens op als je uberhaupt al een net exemplaar kan vinden, want t meeste is zo verkocht.
VW Up! TSI 2017 - Beats audio - Polygon's - Panodak - Eibach pro kit

Gebruikersavatar
Maarten Klinge
Vagling liefhebber
Berichten: 206
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:55
Locatie: Enschede

Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI

Bericht door Maarten Klinge » ma 14 feb 2022, 00:38

Luukyy schreef:
za 12 feb 2022, 19:39
Leuk, prachtige bak zeg! Gefeliciteerd!
Knap om in deze tijd een nette auto te vinden voor een redelijke prijs. Ben zelf ook wel eens aan het kijken naar een polo of ibiza, maar die prijzen slaan nergens op als je uberhaupt al een net exemplaar kan vinden, want t meeste is zo verkocht.
Dankjewel! Ik heb echt geluk gehad met de aankoop van deze auto hoor, als ik hem nu zou verkopen zou ik een beste winst maken. Maarja ik ben er ook altijd extreem snel bij en handel snel, dus dat loont wel degelijk! Zo is het ook met mijn Up gegaan destijds, vrijdag gezien en zaterdag gekocht. Met de Ibiza iets langer gewacht tho. Als je echt een auto wilt voor een goede prijs of je wilt een auto waar weinig aanbod aan is moet je gwn meerdere keren per dag kijken op autoscout, marktplaats en gaspedaal :)
Up! GTI 2018 Full option
152pk 276Nm • KW V1 • OZ Formula HLT • Milltek Road+ • Racingline intake

Vorige auto's:
Up! TSI 2017 Full option
Seat Ibiza 1.5 Full option

Instagram: @Little_tsi

Plaats reactie