Mijn witte TSI

Laat hier je nieuwe trots zien.
Luukyy
Vagling liefhebber
Berichten: 103
Lid geworden op: wo 25 mar 2020, 22:15

Mijn witte TSI

Bericht door Luukyy » do 26 mar 2020, 21:10

Ik heb mij gisteren al even kort voorgesteld, maar nu dan het moment op mijn Upje te laten zien.

Sinds begin oktober 2019 de trotse eigenaar van deze Up. Op mijn 18e ben ik begonnen met een Ford Fiesta zetec s uit 2001. Een erg leuke auto maar dat ding roestte onder m'n reet vandaan. Het werd tijd voor iets anders.

Ik ben begonnen met kijken naar een aantal verschillende auto. Gereden in onder andere een Fiesta st (mk7), Alfa 147 GTA, Alfa Mito en een Aberth 500. Allemaal leuk, maar niet de goedkoopste auto's om dagelijks in te rijden. De zoektocht ging nog even verder.

Toen kreeg ik de kans om een Up MPI uit 2014 te kunnen rijden van een familielid. Dit was financieel erg gunstig en dit heb ik dus ook anderhalf jaar gedaan. De auto beviel mij erg goed. Comfortabel, betrouwbaar, super zuinig en beter dan ik in eerste instantie had verwacht. Uiteindelijk moest ik de auto weer inleveren en werd het dus tijd voor iets anders.

Als redelijke autoliefhebber wilde ik toch wel iets leukers dan de Up waar ik in reed. Maar de vaste lasten en het verbruik mochten niet te hoog worden. Een Up GTI was voor mij nog iets te duur, maar toen ik er achter kwam dat er ook een TSI exemplaar bestond wist ik het gelijk, dit moest hem worden!

Er stonden maar 2 exemplaren te koop op dat moment, voor hetzelfde bedrag. Alle opties en met de polygon velgen moest mijn exemplaar wel hebben, vandaar dat ik maar 2 stuks kon vinden die daar aan voldeden. Proefrijden kon beginnen.

De eerste was een honey yellow exemplaar (erg mooie kleur wel). Dit was mijn eerste ervaring in een Up TSI. Wow, wat een verschil met de MPI Up. Uiteraard het vermogen, maar ook de wegligging was een wereld van verschil. Dit exemplaar had 30.000 kilometer op de teller. Er waren wat kleine krasjes te vinden en ook rookte de uitlaat bij de koude start iets (geen condens maar lichte grijze/zwarte rook). Toch het andere exemplaar maar bekijken.

De twee stond bij een dealer en was wit. Hier was geen rook te zien bij het startte wat mij al meer beviel. Ook zag de lak er nog als nieuw uit, net als de rest van de auto. Hier stond 15.000 kilometer op en bij deze kon je echt spreken over zo goed als nieuw. De nieuwe auto geur kwam je tegemoet bij het instappen. Ook voelde de auto wat strakker tijdens de proefrit in vergelijking met de gele. Toen ik ook nog veel meer kon onderhandelen en de witte ver onder de prijs van de gele kwam was de keuze snel gemaakt. Ik had een witte Up TSI!
20200326_171854.jpg
20200326_171928.jpg
20200326_172010.jpg
Na bijna 10.000 kilometer met de auto te hebben gereden kan ik wel zeggen dat ik een goede keuze heb gemaakt. Echt een hele fijne auto.

En qua plannen? Niet zo gek veel. Ik zie hier op het forum een aantal hele mooie exemplaren voorbij komen. De auto iets verlagen zal hem goed doen, en ik vind de spoiler van de Up GTI ook erg mooi staan. Wellicht zijn dit nog dingen die ik in de toekomst een keer aanpak.
Ook zit chiptunen in mijn achterhoofd, maar aangezien ik nog bijna een jaar garantie heb en ik niet zeker ben hoe de versnellingsbak en de koppeling met het extra vermogen zullen omgaan laat ik dat nog even zitten. Gelukkig kan ik hier op het forum daarover vast wat informatie vinden.

Wat wel op de planning staat is een grondige poetsbeurt. Wassen, kleien, polijsten en in een coating zetten van Carpro. Spullen zijn al gekocht, nu nog de mentale voorbereiding. ;) Maar hier zal ik wel een nieuw topic voor starten.

Ik ga nog even verder kijken op het forum. Jullie zullen mij wel vaker gaan zien hier.
VW Up! TSI 2017 - Beats audio - Polygon's - Panodak - Eibach pro kit

Gebruikersavatar
Down
Vagling liefhebber
Berichten: 398
Lid geworden op: ma 01 okt 2012, 16:54
Locatie: Beuningen

Re: Mijn witte TSI

Bericht door Down » do 26 mar 2020, 22:39

Kijk een tsi heerlijke auto ik kan het weten rij er ook 1.

En al je hem laat chippen begint het rijplezier pas echt. (Rij nu 40000 km gechipt alles nog heel)

Trouwens heerlijke velgen heb je op de auto.
Exen.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km

Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.

Gebruikersavatar
NickAlan
Vagling liefhebber
Berichten: 213
Lid geworden op: vr 27 apr 2018, 15:48
Locatie: Groningen

Re: Mijn witte TSI

Bericht door NickAlan » do 26 mar 2020, 22:48

Mooie auto!
VOLKSWAGEN up! Beats 2018
75pk, Beatsaudio, Bi-LED 5700K, schuifdak, 16" La Boca White velgen.

Insta: dutch_upbeats

Afbeelding

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Mijn witte TSI

Bericht door damianw26 » do 26 mar 2020, 22:59

Welkom, leuke keuze! Een tsi is een bizar goede auto qua vaste lasten, en nog leuk ook. Chippen kan ik niet anders dan aanraden (na je garantie). Auto transformeert er echt van. Maar een verlaging zou prioriteit nr1 hebben als het mijn up was ;)
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Luukyy
Vagling liefhebber
Berichten: 103
Lid geworden op: wo 25 mar 2020, 22:15

Re: Mijn witte TSI

Bericht door Luukyy » do 26 mar 2020, 23:11

Nu ik hier zo op het forum zit te lezen komen er toch een hoop dingen voorbij waarvan ik denk... hmmm, dat wil ik ook wel, en dat... en dat...

Ik zie dat de Up van Down ook led verlichting heeft. Dat stoorde mij nogal, dat de dagrijverlichting led is, maar de rest gewoon halogeen. Ik ben er zelf nog niet helemaal uit gekomen hoe dat aan te passen is, dus ben benieuwd hoe dat te realiseren is.

En ook de auto van Damian, echt petje af.. ziet er prachtig uit. Verlaging is inderdaad iets wat ook in mn gedachte zit.

Dit forum gaat me geld kosten ;)
VW Up! TSI 2017 - Beats audio - Polygon's - Panodak - Eibach pro kit

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Mijn witte TSI

Bericht door damianw26 » vr 27 mar 2020, 00:02

Ja dat is het hem, je kan er zo ontzettend veel goede spullen voor krijgen, budget is de limiet ;)
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: Mijn witte TSI

Bericht door NidayFright » vr 27 mar 2020, 02:14

Nette auto:) De combinatie van de lakkleur wit met het 'donker' gekleurde glasdeksel en de mooiste wielen voor de TSI maakt de auto wel meer compleet! De kleur "Honey Yellow" bij de High uitvoering is ook heel mooi trouwens. Maar zo te lezen heb je een goede keuze gemaakt:) En wat hierboven al wordt gemeld, de Up! verlagen maakt de auto al zoveel sportiever en het rijgedrag wordt er aanzienlijk beter van :dance:
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Mijn witte TSI

Bericht door Tom Westendorp » vr 27 mar 2020, 09:05

Luukyy schreef:
do 26 mar 2020, 23:11
Nu ik hier zo op het forum zit te lezen komen er toch een hoop dingen voorbij waarvan ik denk... hmmm, dat wil ik ook wel, en dat... en dat...

Ik zie dat de Up van Down ook led verlichting heeft. Dat stoorde mij nogal, dat de dagrijverlichting led is, maar de rest gewoon halogeen. Ik ben er zelf nog niet helemaal uit gekomen hoe dat aan te passen is, dus ben benieuwd hoe dat te realiseren is.

En ook de auto van Damian, echt petje af.. ziet er prachtig uit. Verlaging is inderdaad iets wat ook in mn gedachte zit.

Dit forum gaat me geld kosten ;)
Rome is ook niet in één dag gebouwd. Gewoon lekker rustig aan doen. ;)
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Luukyy
Vagling liefhebber
Berichten: 103
Lid geworden op: wo 25 mar 2020, 22:15

Re: Mijn witte TSI

Bericht door Luukyy » vr 27 mar 2020, 11:01

Tom Westendorp schreef:
vr 27 mar 2020, 09:05
Rome is ook niet in één dag gebouwd. Gewoon lekker rustig aan doen. ;)
Dat is helemaal waar. En dan blijft het ook leuk, af en toe een aanpassing. De verlaging en het monteren van de spoiler van de GTI staan nu toch wel op het lijstje. Ook het monteren van LED verlichting (als dat mogelijk is) heeft wel een grote voorkeur. Naja, kalm aan.. Jullie gaan ieder geval nog meer zien van deze Up :D

Ik heb mij ook gelijk even geabonneerd op je kanaal. Ziet er tof uit!
VW Up! TSI 2017 - Beats audio - Polygon's - Panodak - Eibach pro kit

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Mijn witte TSI

Bericht door Tom Westendorp » vr 27 mar 2020, 13:25

Thanks! Dat waardeer ik enorm!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Luukyy
Vagling liefhebber
Berichten: 103
Lid geworden op: wo 25 mar 2020, 22:15

Re: Mijn witte TSI

Bericht door Luukyy » vr 27 mar 2020, 17:45

Nou, vandaag toch maar gelijk een offerte aangevraagd bij Vagtechniek voor het plaatsen van Eibach pro verlagingsveren. Lijkt een mooie set waarbij ik niet hoef in te leveren in comfort, en de looks net iets beter zijn maar ook weer niet te overdreven. Ben alleen wel benieuwd hoe ik mij dan ga storen aan de wielen die wat naar binnen staan in de wielkasten. Ik kan mij voorstellen dat bij een verlaging dit alleen maar meer geaccentueerd wordt? Maar misschien valt het ook mee. Anders moet ik me weer gaan verdiepen in de spacers.. Komt dat er ook nog is bij.

Ook zou ik dan gelijk bij hun een controle / aankoopkeuring willen laten uitvoeren (vooral motor / ophanging) aangezien de garantie einde van dit jaar verloopt er er dan misschien nog problemen naar boven komen waar ik momenteel niet van op de hoogte ben. Mocht dat een garantie geval zijn kan ik daar nog gebruik van maken. Misschien een beetje ver gezocht, maar ach..

Ook loop ik te zoeken naar de r-line / gti sideskirts. Deze moeten er ook op. Nieuw zag ik al prijzen van € 350,00, waar ik een beetje van schrok. Nu maar aan het neuzen naar 2e hands exemplaren. Volgens mij zijn die skirts standaard te bevestigen toch? kwestie van schroefjes erin en klaar? Dat is wel andere koek bij het bevestigen van de spoiler van de GTI zag ik.. gaten boren en alles.. daar ben ik nog niet helemaal klaar voor denk ik :shhh:

Nouja, zo blijven we lekker bezig he.. :whistle:
VW Up! TSI 2017 - Beats audio - Polygon's - Panodak - Eibach pro kit

Gebruikersavatar
Down
Vagling liefhebber
Berichten: 398
Lid geworden op: ma 01 okt 2012, 16:54
Locatie: Beuningen

Re: Mijn witte TSI

Bericht door Down » vr 27 mar 2020, 18:18

De gti spoiler valt ook reuzen mee.
Even 6 gaatjes boren (uiteraard even aftekenen door de spoiler er voor te houden)
Dan 6 blindklinkmoeren er in trekken.
Vast schroeven en klaar.

P.s. vergeet de gaatjes niet te schilderen voor dat je de blindklinkmoeren er in trekt.

De led lampen kun je zo bestellen op internet.
Als je een lampje kan wisselen is dit ook te doen.
Exen.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km

Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: Mijn witte TSI

Bericht door NidayFright » vr 27 mar 2020, 18:47

Even ter info. Weet niet hoe ver je de auto wilt verlagen? Maar of je nu voor een verlaging van 25 of 35 mm gaat, daar zit qua comfort heel weinig verschil tussen. Je gaat hoe dan ook merken dat de auto stugger is geworden. Ze zeggen ook vaak dat Eibach comfortabeler rijdt dan bv H&R door het verschil van de veerwikkeling, maar het schijnt dat het verschil tussen beide niet echt op te merken is zoals ik had vernomen.
Verlagen sowieso doen in ieder geval maar je gaat hoe dan ook comfort inleveren ook al beweren ze van niet.

Spacers zijn ook een aanrader. Ik stoorde bij mijn Gti ook vooral aan het gat bij de achterste wielkasten. Spacers zijn daar een goede oplossing voor :dance:

De sideskirts van een Up! GTI zitten volgens mij verlijmd aan de carrosserie van de auto en dacht nog een paar spreidpluggen aan de onderzijde. Zeker weten doe ik het niet ook al heb ik ze zelf. Ben je een beetje netjes en handig zou dat vast goed moeten komen :pray:

Sideskirts van CSR zijn btw ook van goede kwaliteit en scheelt ook wel wat qua prijs. Misschien als alternatief.

Excuus voor dit lange bericht :whistle:
GTI DARK SILVER

Luukyy
Vagling liefhebber
Berichten: 103
Lid geworden op: wo 25 mar 2020, 22:15

Re: Mijn witte TSI

Bericht door Luukyy » vr 27 mar 2020, 20:00

Side skirts wel 2e hands gevonden bij FZN parts. Zit hier redelijk in de buurt dus misschien rij ik even langs. Ik ben wel iemand die het zoveel als mogelijk OEM wilt houden, dus andere skirts laat ik even links liggen.

Prijs opgave ook gekregen van Vagtechniek voor verlaging... €339,-. Aardig prijsje nog wel.. dat stel ik nog heel even uit.
VW Up! TSI 2017 - Beats audio - Polygon's - Panodak - Eibach pro kit

Gebruikersavatar
Down
Vagling liefhebber
Berichten: 398
Lid geworden op: ma 01 okt 2012, 16:54
Locatie: Beuningen

Re: Mijn witte TSI

Bericht door Down » vr 27 mar 2020, 22:04

Als je op eventueel op zaterdag tijd hebt.
Kun je ook nog een offerte bij http://www.lowering.nl doen.
Is soms interessant geprijsd.
Set je veren eibach kost namelijk 175 euro advies verkoop.

Trouwens als je de veren laat plaatsen laat er gelijk dunnere rubbers achter tussen plaatsen.
Dan staat voor en achter gelijk. (Kost ongeveer 12-15euro)
Exen.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km

Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.

Luukyy
Vagling liefhebber
Berichten: 103
Lid geworden op: wo 25 mar 2020, 22:15

Re: Mijn witte TSI

Bericht door Luukyy » vr 27 mar 2020, 22:48

Down schreef:
vr 27 mar 2020, 22:04
Als je op eventueel op zaterdag tijd hebt.
Kun je ook nog een offerte bij http://www.lowering.nl doen.
Is soms interessant geprijsd.
Set je veren eibach kost namelijk 175 euro advies verkoop.

Trouwens als je de veren laat plaatsen laat er gelijk dunnere rubbers achter tussen plaatsen.
Dan staat voor en achter gelijk. (Kost ongeveer 12-15euro)
Thanks voor de tip! Ik heb gelijk contact gezocht. Even afwachten wat daar uitkomt.
VW Up! TSI 2017 - Beats audio - Polygon's - Panodak - Eibach pro kit

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: Mijn witte TSI

Bericht door NidayFright » vr 27 mar 2020, 23:54

Luukyy schreef:
vr 27 mar 2020, 20:00
Side skirts wel 2e hands gevonden bij FZN parts. Zit hier redelijk in de buurt dus misschien rij ik even langs. Ik ben wel iemand die het zoveel als mogelijk OEM wilt houden, dus andere skirts laat ik even links liggen.

Prijs opgave ook gekregen van Vagtechniek voor verlaging... €339,-. Aardig prijsje nog wel.. dat stel ik nog heel even uit.
Let wel op eventuele beschadigingen zoals scheurtjes etc. Zeker als het nog in kleur gespoten moet worden. Dan zal het er met de tijd niet meer mooi uitzien doordat de lak kan gaan scheuren etc. Plus let op de verwijderde plakstrip en of restjes ervan. Goed ontvetten en nieuw dubbelzijdig tape of eventueel kit is dan wel een pré, anders sluit de bovenzijde niet mooi aan:)
GTI DARK SILVER

Luukyy
Vagling liefhebber
Berichten: 103
Lid geworden op: wo 25 mar 2020, 22:15

Re: Mijn witte TSI

Bericht door Luukyy » do 02 apr 2020, 16:40

Down schreef:
vr 27 mar 2020, 22:04
Als je op eventueel op zaterdag tijd hebt.
Kun je ook nog een offerte bij http://www.lowering.nl doen.
Is soms interessant geprijsd.
Set je veren eibach kost namelijk 175 euro advies verkoop.

Trouwens als je de veren laat plaatsen laat er gelijk dunnere rubbers achter tussen plaatsen.
Dan staat voor en achter gelijk. (Kost ongeveer 12-15euro)
Hier ook een prijsje voor gekregen. € 379,00, nog duurder dus. Wel met uitlijnen erbij.. :think:
VW Up! TSI 2017 - Beats audio - Polygon's - Panodak - Eibach pro kit

Gebruikersavatar
Down
Vagling liefhebber
Berichten: 398
Lid geworden op: ma 01 okt 2012, 16:54
Locatie: Beuningen

Re: Mijn witte TSI

Bericht door Down » do 02 apr 2020, 17:22

Mm oke had ik niet verwacht.

Overigens was het uitlijnen bij mij niet nodig.
(Wel laten controleren)
Exen.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km

Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: Mijn witte TSI

Bericht door NidayFright » do 02 apr 2020, 18:35

Luukyy schreef:
do 02 apr 2020, 16:40
Down schreef:
vr 27 mar 2020, 22:04
Als je op eventueel op zaterdag tijd hebt.
Kun je ook nog een offerte bij http://www.lowering.nl doen.
Is soms interessant geprijsd.
Set je veren eibach kost namelijk 175 euro advies verkoop.

Trouwens als je de veren laat plaatsen laat er gelijk dunnere rubbers achter tussen plaatsen.
Dan staat voor en achter gelijk. (Kost ongeveer 12-15euro)
Hier ook een prijsje voor gekregen. € 379,00, nog duurder dus. Wel met uitlijnen erbij.. :think:
De €175,00 die wordt benoemd is zonder montagekosten dus wel begrijpelijk dat het goedkoper is :p Als die 175 trouwens alleen voor een setje veren met 20-25mm verlaging is, dan is het nog wel prijzig. Voor dezelfde prijs heb je H&R veren 35-35mm. Die zijn net zo goed. Maar dat is persoonlijke voorkeur :dance:

En de uitlijning controleren/afstellen na het verlagen, wordt aangeraden om dat pas na het volledig in zakken van de veren uit te voeren.

Het kan zijn dat de sporing niet eens afgesteld hoef te worden, bij de een wel de ander niet. Ik heb het bij mijn Up wel moeten afstellen. Het is dan wel geheel je eigen keuze:)
GTI DARK SILVER

Plaats reactie