'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin

Laat hier je nieuwe trots zien.
Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin

Bericht door NidayFright » do 03 sep 2020, 20:59

Up!grade schreef:
wo 26 aug 2020, 00:09
Je moet wat met je vrije tijd, lekker bezig! Gaat dat lamp'glas' er makkelijk af?
Het is gelukkig niet uit verveling :D Je moet veel geduld hebben en secuur te werk gaan om het glas eraf te halen.
Korte beschrijving: Enkel de lampjes met de rubbers eraf en een aantal kleine klemmetjes die t.h.v. de naad zitten moet je er uit halen. Voor de rest zit het glas gewoon vastgekit. De kit of beter gezegd de permaseal die voor de afdichting zorgt is taai spul. Dit moet je echt goed verwarmen en vervolgens zo veel mogelijk los snijden totdat het begint af te koelen. Heb de koplamp een aantal keer moeten verwarmen omdat permaseal vrij hard blijft t.o.v. butyl rubber. Het neemt wat tijd in beslag maar moeilijk is het niet:) Permaseal wel helemaal verwijderen en daar voor in plaats butyl rubber gebruiken om het glas weer terug te plaatsen. Om dit goed af te dichten zet je er een paar lijmklemmen op en vervolgens ook even verwarmen. Uiteraard wel even testen of hij vocht vrij blijft voordat je hem plaatst. Is dat niet het geval dan krijg je het glas er in ieder geval een stuk makkelijker af vanwege het butyl. Voordeel is dat dit spul veel zachter is en dat je het 9 vd 10 keer kan hergebruiken :dance:
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin

Bericht door NidayFright » do 03 sep 2020, 21:30

Deze week nog eventjes wat tijd gehad. Huidige status, die al deels permanent is. Sierlijst is nu hoogglans zwart en Tornado Rood, behuizing H4 reflector wordt hoogglans zwart. Ik twijfel alleen nog over het 'T stuk' tussen de LED en knipperlicht, of dat alleen de rand hier van zwart blijft zoals hij nu is of helemaal zwart wordt :doh: Ik ben al dik tevreden met het resultaat hoe de koplamp er momenteel uit ziet :D
Bijlagen
Tester.jpg
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin

Bericht door NidayFright » vr 23 okt 2020, 09:21

Spoiler Alert

Onlangs in een ander topic al vermeld, heb ik gisteren de Spoiler Extension van CSR gemonteerd die sinds vorige week is uitgebracht voor de Up! GTI. Prima materiaal en geheel passend, waar van ik niet anders had verwacht:) Dit merk is mij ook niet onbekend, de eerder gemonteerde Cup-spoiler is namelijk ook van CSR. Het doet niet onder voor Maxton Design, is btw ook exact dezelfde als die op de foto van Maxton Design.

https://www.vwupforum.nl/download/file. ... &mode=view

De spoiler cap heb ik in Hoogglans zwart besteld, hoef ik het zelf een keer niet over te spuiten :dance: Verder heb ik alleen de opstaande rand iets gewijzigd, die stond voor mij nog ietsjes te laag. Is dan ook zo gedaan:) Gisteravond nog wat foto's genomen. Het is even wennen, denk niet dat iedereen dit mooi zal vinden. Maar ik hou hier wel van, zat namelijk al maanden te wachten op het goede nieuws :clap:
Bijlagen
7.JPG
6.JPG
5.JPG
4.JPG
3.jpg
2.JPG
1.JPG
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1383
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin

Bericht door Up!grade TSI » vr 23 okt 2020, 10:31

Ziet er wel gaaf uit hoor, wat kost zoiets als ik vragen mag? En hoe heb je het bevestigd?
Wat bedoel je met -opstaande rand aangepast-?
Verder ben ik ook benieuwd of je daar nog wat van gaat merken qua windgeruis en of de achterzijde misschien minder snel vies wordt.
Het verbaasde mij te zien dat je bovenkant klep nog steeds de lakkleur heeft, ga je daar nog wat mee doen? een tijdje terug had je die ruitjesfolie maar dat beviel niet zo begreep ik...
Maar mooie upgrade weer! Op naar de volgende :dance:
bekijk hier mijn vorige Up! GTi >>>https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=8147
bekijk hier mijn vorige Up! TSI >>>
https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=7319
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi] huidig>>>Up! GTi 8-)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin

Bericht door Tom Westendorp » vr 23 okt 2020, 11:13

Wow wat super gaaf zeg! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin

Bericht door damianw26 » vr 23 okt 2020, 14:19

Lijkt er goed uit te zien! Heb je ook foto's bij daglicht ;) ?
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin

Bericht door NidayFright » za 24 okt 2020, 23:57

Up!grade schreef:
vr 23 okt 2020, 10:31
Ziet er wel gaaf uit hoor, wat kost zoiets als ik vragen mag? En hoe heb je het bevestigd?
Wat bedoel je met -opstaande rand aangepast-?
Verder ben ik ook benieuwd of je daar nog wat van gaat merken qua windgeruis en of de achterzijde misschien minder snel vies wordt.
Het verbaasde mij te zien dat je bovenkant klep nog steeds de lakkleur heeft, ga je daar nog wat mee doen? een tijdje terug had je die ruitjesfolie maar dat beviel niet zo begreep ik...
Maar mooie upgrade weer! Op naar de volgende :dance:
De spoiler-cap wordt geleverd met 3M dubbelzijdig tape, die dus al op de onderzijde zit bevestigd. Had nog extra toegevoegd voor de zekerheid, maar dat was eigenlijk overbodig merkte ik tijdens het monteren. Dat had ik niet verwacht eigenlijk :geek: Zit zo vast als een huis, ligt ook helemaal vlak tegen de huidige spoiler aan. Er hoeft verder niks aangepast te worden, geen gaten boren etc. Het is ontvetten en monteren:)

*Ik had alleen voor de zekerheid de plaatsing afgetekend, dat ik zeker wist dat de naden overal gelijk zullen lopen. Dit staat niet in de beschrijving, maar ik ben dan ook nogal precies om eerlijk te zijn :shhh: Verkeerd monteren kan bijna niet, mocht dat toch gebeuren dan zal het nog aardig lastig worden om hem er weer af te halen:P

Heb er uiteraard meegereden om zoals jij ook al benoemt, te controleren op eventueel windgeruis of andere bijgeluiden. Maar ik kan bevestigen dat er geen enkel bijgeluid of iets te horen is. Gelukkig maar:)
De achterzijde wordt eerder vies door de vrij korte achterkant en het opspatten van vuiligheid / water. Dat gaat een 'extra' spoiler niet minder maken ben ik bang. Mocht het wellicht toch ietsjes schelen dan kom ik hier nog op terug :pray:

Wat betreft het gedeelte van het dak, de ruitjesprint was inderdaad geen succes haha :doh: Had het heel anders voorgesteld in gedachte. Maakt verder niet uit, wist niet zo goed wat ik met die folie aan moest :P Had het al eens overwogen toen ik de auto net had om dit zwart te maken. Ik vind het zo als het nu is wel iets hebben, dat het wat gebroken is en de achterspoiler wat meer accentueert. Origineel of zwart, vindt het beide mooi staan :)

Volgende upgrade zal denk ik de custom made koplampen zijn waar ik zo nu en dan wat tijd in stop. En ben ook deels bezig met het plaatsen van het ontdreuningsmateriaal. Al sluit ik niet uit dat er tussendoor nog iets bij komt :shhh:
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin

Bericht door NidayFright » zo 25 okt 2020, 00:52

damianw26 schreef:
vr 23 okt 2020, 14:19
Lijkt er goed uit te zien! Heb je ook foto's bij daglicht ;) ?
Ging vanmiddag de auto wassen, heb wat foto's gemaakt uit bepaalde hoeken:)
Bijlagen
DSC_0325.jpg
DSC_0323.jpg
DSC_0320.jpg
DSC_0302.jpg
DSC_0293.jpg
DSC_0292.jpg
DSC_0291.jpg
DSC_0290.jpg
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin

Bericht door NidayFright » zo 25 okt 2020, 14:31

Up!grade schreef:
vr 23 okt 2020, 10:31
Ziet er wel gaaf uit hoor, wat kost zoiets als ik vragen mag?
* € 89,- ex. verzendkosten.
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin

Bericht door damianw26 » zo 25 okt 2020, 14:54

Ziet er top uit zo
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1383
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin

Bericht door Up!grade TSI » zo 25 okt 2020, 15:40

NidayFright schreef:
zo 25 okt 2020, 14:31
Up!grade schreef:
vr 23 okt 2020, 10:31
Ziet er wel gaaf uit hoor, wat kost zoiets als ik vragen mag?
* € 89,- ex. verzendkosten.
Thanks, ga er ook serieus over nadenken
bekijk hier mijn vorige Up! GTi >>>https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=8147
bekijk hier mijn vorige Up! TSI >>>
https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=7319
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi] huidig>>>Up! GTi 8-)

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin

Bericht door NidayFright » zo 25 okt 2020, 16:37

Up!grade schreef:
zo 25 okt 2020, 15:40
NidayFright schreef:
zo 25 okt 2020, 14:31
Up!grade schreef:
vr 23 okt 2020, 10:31
Ziet er wel gaaf uit hoor, wat kost zoiets als ik vragen mag?
* € 89,- ex. verzendkosten.
Thanks, ga er ook serieus over nadenken
Je hebt vier uitvoeringen. Dit is hoogglans zwart, maar je hebt nog een Carbon look die iets duurder is. Maar ook twee die juist iets goedkoper zijn, dat is de mat zwarte en een die alleen van grondlak is voorzien.

Zit nu toch te twijfelen om het dak gedeelte zwart te spuiten of te plakken bedankt dat je er over begon haha :doh: Ik heb plastidip in huis, speel ik wel op safe. Wellicht dat ik het straks eens ga proberen. Voordeel met plastidip is dat het makkelijk te verwijderen is dus waarom niet:P
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1383
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin

Bericht door Up!grade TSI » zo 25 okt 2020, 16:40

:lol: Ik ga voor glans👍🏻
bekijk hier mijn vorige Up! GTi >>>https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=8147
bekijk hier mijn vorige Up! TSI >>>
https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=7319
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi] huidig>>>Up! GTi 8-)

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin

Bericht door NidayFright » zo 25 okt 2020, 16:44

Up!grade schreef:
zo 25 okt 2020, 16:40
:lol: Ik ga voor glans👍🏻
Vind ik persoonlijk ook het beste passen, omdat de huidige spoiler in hoogglans is:)

Oh en btw. De opstaande rand bedoel ik de buitenste rand mee, waar de spoiler naar gevormd is. Die vond ik ietsjes naar beneden gericht staan, dat heb ik dus juist iets hoger gezet. Dat is zo gedaan. Het is ook maar net wat iemand mooier vindt staan :shhh:
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1383
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin

Bericht door Up!grade TSI » zo 25 okt 2020, 16:50

NidayFright schreef:
zo 25 okt 2020, 16:44
Up!grade schreef:
zo 25 okt 2020, 16:40
:lol: Ik ga voor glans👍🏻
Vind ik persoonlijk ook het beste passen, omdat de huidige spoiler in hoogglans is:)

Oh en btw. De opstaande rand bedoel ik de buitenste rand mee, waar de spoiler naar gevormd is. Die vond ik ietsjes naar beneden gericht staan, dat heb ik dus juist iets hoger gezet. Dat is zo gedaan. Het is ook maar net wat iemand mooier vindt staan :shhh:
Bedoel je door te buigen of een andere positie van plaatsen?
bekijk hier mijn vorige Up! GTi >>>https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=8147
bekijk hier mijn vorige Up! TSI >>>
https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=7319
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi] huidig>>>Up! GTi 8-)

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin

Bericht door NidayFright » zo 25 okt 2020, 18:02

Up!grade schreef:
zo 25 okt 2020, 16:50
NidayFright schreef:
zo 25 okt 2020, 16:44
Up!grade schreef:
zo 25 okt 2020, 16:40
:lol: Ik ga voor glans👍🏻
Vind ik persoonlijk ook het beste passen, omdat de huidige spoiler in hoogglans is:)

Oh en btw. De opstaande rand bedoel ik de buitenste rand mee, waar de spoiler naar gevormd is. Die vond ik ietsjes naar beneden gericht staan, dat heb ik dus juist iets hoger gezet. Dat is zo gedaan. Het is ook maar net wat iemand mooier vindt staan :shhh:
Bedoel je door te buigen of een andere positie van plaatsen?
De oplopende rand die er in zit ietsjes verder omhoog gebogen door het even te hebben verwarmd, zijn maar millimeters hoor:)
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1383
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin

Bericht door Up!grade TSI » zo 25 okt 2020, 19:48

NidayFright schreef:
zo 25 okt 2020, 18:02
Up!grade schreef:
zo 25 okt 2020, 16:50
NidayFright schreef:
zo 25 okt 2020, 16:44


Vind ik persoonlijk ook het beste passen, omdat de huidige spoiler in hoogglans is:)

Oh en btw. De opstaande rand bedoel ik de buitenste rand mee, waar de spoiler naar gevormd is. Die vond ik ietsjes naar beneden gericht staan, dat heb ik dus juist iets hoger gezet. Dat is zo gedaan. Het is ook maar net wat iemand mooier vindt staan :shhh:
Bedoel je door te buigen of een andere positie van plaatsen?
De oplopende rand die er in zit ietsjes verder omhoog gebogen door het even te hebben verwarmd, zijn maar millimeters hoor:)
Oké, helder, zie ik tegen die tijd wel dan of ik dat ook noodzakelijk vind...
bekijk hier mijn vorige Up! GTi >>>https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=8147
bekijk hier mijn vorige Up! TSI >>>
https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=7319
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi] huidig>>>Up! GTi 8-)

Gebruikersavatar
Berrie de jongh
Forum newbie
Berichten: 56
Lid geworden op: zo 12 aug 2018, 19:49
Locatie: kerk avezaath
Contacteer:

Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin

Bericht door Berrie de jongh » zo 25 okt 2020, 20:47

Ik heb het toen gelijk laten spuiten dat ziet er een stuk beter uit
Bijlagen
DC07FBF5-C831-4123-B6FC-6C026FA12733.jpeg
VW UP GTI

gti drivers do it faster

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin

Bericht door NidayFright » zo 25 okt 2020, 22:34

Berrie de jongh schreef:
zo 25 okt 2020, 20:47
Ik heb het toen gelijk laten spuiten dat ziet er een stuk beter uit
Kutzooi :p nog meer twijfels haha
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: 'Matchbox' Volkswagen UP! GTI Robin

Bericht door Tom Westendorp » zo 25 okt 2020, 22:39

Dik hoor! Past die zo op het kunststof deel van de GTI spoiler if is het compleet nieuw?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie