Mijn 3-deurs 2019 Take-Up.

Laat hier je nieuwe trots zien.
PlannedObsol
Forum newbie
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 20:42
Locatie: Assen

Mijn 3-deurs 2019 Take-Up.

Bericht door PlannedObsol » wo 24 jul 2019, 21:25

Na 10 weken wachten, heb ik vanmiddag om 17:00 de Up opgehaald. Mijn voorkeur gaat uit naar 3-deurs auto's, waardoor de Up besteld moest worden, was lang wachten, maar wel volgens planning. :roll:

Op het reservewiel na een full-option uitvoering. Is ook niet zo moeilijk, op de Take-Up is alleen airco, radio/usb aansluiting en veiligheidspakket te bestellen. Dat laatste gebeurt niet zo vaak bij de kaalste Up, 3-deurs ook niet. Kon helaas geen 3-deurs High Up bestellen. :evil:

Mijn hernieuwde eerste indruk van de Up is dat het heel erg comfortabel rijdt, licht stuurt en de versnellingsbak een stuk beter is geworden, prestaties zijn natuurlijk beperkt maar zeker niet slecht. Totaal anders dan de Cooper(s) met 15" en 17" (met stugge runflats), en zo moet het ook. Up is bedoeld voor woon/werkverkeer en in de winter relaxed rondtoeren.

Ten opzichte van m'n vorige Up in 2013 (Easy-Up) is deze wat duurder (door BPM, inflatie en stuntprijs destijds). Maar heeft dan nu ook:
centrale deurvergrendeling/afstandbediening, in hoogte verstelbaar bestuurdersstoel, elektrische raambediening en tot mijn grote verrassing: het dashboardkastje en toch nog een toerenteller/optimistische benzinemeter (zou er niet inzitten volgens spec).

Silvervisions geinstalleerd (met bloedende handen, blijft een ramp om zelf te doen, niks beter dus de facelift) en de Mii kofferbakinleg geplaatst (die kost 29, Citigo 39 en Up 59, de Up is dan zeker premium :lol: ).

Op de planning voor volgend voorjaar: Waffle-velgen bestellen, rondkijken voor de dubbele bodem en evt. hoogteverstelling op bijrijderstoel.

Begreep van de verkoper dat de Up t/m september nog bestelbaar is met benzinemotor. Zo ja, dan is dit wel m'n laatste VW, voor elektrisch spaar ik voor een Mini (ergens in 2025).
Bijlagen
Up1.jpg
Met Silvervision, bloed is van de Up verwijderd voor de foto.
Up2.jpg
De thuisbasis, helaas buiten, binnen is voor BRG Cooper.
Up3.jpg
Met voordelige Seat kofferbakinleg.
Seat Ibiza 1.5 Sport 2022 Pure Red, Mini JCW 2021 Rebel Green, Dacia MCV 2014 Black

SteGo
Forum newbie
Berichten: 64
Lid geworden op: za 09 feb 2019, 12:24

Re: Mijn 3-deurs 2019 Take-Up.

Bericht door SteGo » za 27 jul 2019, 09:05

3 deurs :clap: :dance:

Veel plezier gewenst met de nieuwe aanwinst!
Afbeelding

PlannedObsol
Forum newbie
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 20:42
Locatie: Assen

Re: Mijn 3-deurs 2019 Take-Up.

Bericht door PlannedObsol » vr 04 dec 2020, 22:16

Een Up!date: 3 naar 5 deuren, wit naar rood, 60 naar 115 pk
Afbeelding
Seat Ibiza 1.5 Sport 2022 Pure Red, Mini JCW 2021 Rebel Green, Dacia MCV 2014 Black

SteGo
Forum newbie
Berichten: 64
Lid geworden op: za 09 feb 2019, 12:24

Re: Mijn 3-deurs 2019 Take-Up.

Bericht door SteGo » za 05 dec 2020, 06:27

Zo .. jij was al snel weer uitgekeken op de 3-drs up. :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1383
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: Mijn 3-deurs 2019 Take-Up.

Bericht door Up!grade TSI » za 05 dec 2020, 14:03

PlannedObsol schreef:
vr 04 dec 2020, 22:16
Een Up!date: 3 naar 5 deuren, wit naar rood, 60 naar 115 pk
Afbeelding
Lekker hè die extra peekaa's, stiekem zijn het er circa 120 heb ik eens ergens gelezen hier.
Maar als je hem laat chippen i.c.m. een Milltek, dan wordt het helemaal een bommetje...
Ik had hiervoor ook een Mini Cooper F56 die jij ook hebt/had met de fijne 1.5 driecilinder van 136pk.
Maar die woog 1090 kg. Nu heb ik 151 pk en weegt maar 900 kg :dance:
bekijk hier mijn vorige Up! GTi >>>https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=8147
bekijk hier mijn vorige Up! TSI >>>
https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=7319
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi] huidig>>>Up! GTi 8-)

PlannedObsol
Forum newbie
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 20:42
Locatie: Assen

Re: Mijn 3-deurs 2019 Take-Up.

Bericht door PlannedObsol » za 05 dec 2020, 20:50

@SteGo: het ontwerp van de Up 3-deurs heeft nog steeds mijn voorkeur. Jammer genoeg hier niet meer te koop.

@Up!grade TSI: jouw Up is waarschijnlijk een ongekende ervaring met zo'n gewicht/pk verhouding. Mijn Coopertje is bij voorbaat al kansloos. Hoe aanlokkelijk tuning mij ook lijkt zijn garantieverlies, herkeuren en/of verzekering de struikelblokken. Rij graag en veel in Duitsland en wil geen gezeur mocht ik daar een aanrijding krijgen. Uit Duitse fora blijkt zelfs een knipperlichtje zonder E-keur al problematisch te zijn.

Gisteravond en vandaag met plezier in totaal bijna 300 km gereden. Stuurt/schakelt lekker licht, comfortabel geveerd, is voor mij snel genoeg. Fijne korte versnellingen (Mini heeft eigenlijk 3 versnellingen + 3 overdrives). Sound actuator blijft leuk (had de Polo ook, mis ik in de Mini, krijg je pas bij een S), de radio met luidsprekers aanzienlijk beter dan in m'n vorige Up's. Maps+more vind ik wat geknutsel (inpassen in houder en wegvallen bluetooth bij herverbinden), het idee is op zich wel leuk. Vind zelf (draadloos) CarPlay handiger waarbij Flitsmeister automatisch opstart op de achtergrond met twee piepjes.

Wat nog mist zijn de zilverkleurige knipperlichtjes, kijken of ik er met mijn vingers bij kan komen.
Seat Ibiza 1.5 Sport 2022 Pure Red, Mini JCW 2021 Rebel Green, Dacia MCV 2014 Black

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Mijn 3-deurs 2019 Take-Up.

Bericht door damianw26 » za 05 dec 2020, 21:20

Mooie upgrade en ook leuk die f56’s erbij! Ben toch erg benieuwd hoe je het verschil ervaart tussen de up gti en een cooper.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

PlannedObsol
Forum newbie
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 20:42
Locatie: Assen

Re: Mijn 3-deurs 2019 Take-Up.

Bericht door PlannedObsol » zo 06 dec 2020, 16:56

@daminw26: fraaie Up die je hebt. Zelf heb ik nog maar 1 F56, de zwarte is verkocht.

Qua prestaties is er niet zoveel verschil, wel in rijden, de Mini is groter en geeft een sportiever gevoel: komt in dit geval door de JCW kuipstoelen, beter/stugger onderstel en de veel lagere zit. Het 'opgeslotene' werkt daar zeker aan mee. Maar, daar moet je wel van houden. De Up is lekker ruim, no-nonsense en een allemansvriend. Ik vind beide leuk om mee te rijden. Nu helaas niet, ligt hier weer vol met pekelzooi.

Gisteren tijdens het rijden realiseerde ik me ineens waarom het dashboard zo vertrouwd voor mij is: identiek aan die van de Beetle (zelf twee cabrio's gehad in 2013 en 2017). Kijk maar:
Afbeelding
Seat Ibiza 1.5 Sport 2022 Pure Red, Mini JCW 2021 Rebel Green, Dacia MCV 2014 Black

PlannedObsol
Forum newbie
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 20:42
Locatie: Assen

Gezinsuitbreiding, m'n eerste Seat.

Bericht door PlannedObsol » vr 26 feb 2021, 23:03

Helaas begint de Agila elektronische nukken te vertonen. Ongetwijfeld oplosbaar, maar economisch niet zinvol om te repareren, dus eerstvolgende APK is het denk ik einde oefening (of eerder). Als toekomstige vervanger heb ik vanmiddag eindelijk m'n (tweedehands) Seat Mii kunnen ophalen (Corona maakt alles niet sneller). Thuiswerken mag niet, dus nu kan ik genieten bij woon/werkverkeer van radio en airco, kortom decadente luxe.

Voor de gelegenheid een groepsfotootje. Allemaal kleine autootjes, maar parkeren bij huis begint nu wel wat krap te worden :D

Afbeelding
Seat Ibiza 1.5 Sport 2022 Pure Red, Mini JCW 2021 Rebel Green, Dacia MCV 2014 Black

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1383
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: Mijn 3-deurs 2019 Take-Up.

Bericht door Up!grade TSI » za 27 feb 2021, 19:07

Aardige collectie 👌🏻
Mag ik jou er even op wijzen dat de Mini fout geparkeerd staat? Vw parking only lees ik op de schutting :lol:
bekijk hier mijn vorige Up! GTi >>>https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=8147
bekijk hier mijn vorige Up! TSI >>>
https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=7319
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi] huidig>>>Up! GTi 8-)

PlannedObsol
Forum newbie
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 20:42
Locatie: Assen

Re: Mijn 3-deurs 2019 Take-Up.

Bericht door PlannedObsol » za 27 feb 2021, 20:51

@Up!grade TSI: Helemaal goed gezien. De Mini moest even uit de garage voor de Mii om wielen om te zetten. Is
daarna weer gauw teruggestopt . :oops:

De Mii rijdt ook met de nieuwe wielen ietsje stugger, maar nog wel lekker relaxed, ideaal voor woon/werkverkeer. De Up een tijdje gebruikt voor won/werkverkeer, maar ongemerkt :roll: ga ik steeds harder over de N-wegen (trekkertje voorbij, bejaarde Agilaatjes voorbij...). De Cooper heeft hetzelfde probleem.

Denk dat ik dit bordje maar moet plaatsen:

Afbeelding
http photo ru
Bijlagen
image.gif
image.gif (2.92 KiB) 6786 keer bekeken
Seat Ibiza 1.5 Sport 2022 Pure Red, Mini JCW 2021 Rebel Green, Dacia MCV 2014 Black

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1383
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: Mijn 3-deurs 2019 Take-Up.

Bericht door Up!grade TSI » za 27 feb 2021, 21:14

PlannedObsol schreef:
za 27 feb 2021, 20:51
@Up!grade TSI: Helemaal goed gezien. De Mini moest even uit de garage voor de Mii om wielen om te zetten. Is
daarna weer gauw teruggestopt . :oops:

De Mii rijdt ook met de nieuwe wielen ietsje stugger, maar nog wel lekker relaxed, ideaal voor woon/werkverkeer. De Up een tijdje gebruikt voor won/werkverkeer, maar ongemerkt :roll: ga ik steeds harder over de N-wegen (trekkertje voorbij, bejaarde Agilaatjes voorbij...). De Cooper heeft hetzelfde probleem.

Denk dat ik dit bordje maar moet plaatsen:

Afbeelding
http photo ru
👍🏻 :clap:
bekijk hier mijn vorige Up! GTi >>>https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=8147
bekijk hier mijn vorige Up! TSI >>>
https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=7319
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi] huidig>>>Up! GTi 8-)

PlannedObsol
Forum newbie
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 20:42
Locatie: Assen

Re: Take-Up -> Up GTI -> Mii en nieuwe Mini

Bericht door PlannedObsol » zo 02 mei 2021, 23:59

De Up GTI is om praktische redenen ingeruild op een Opel Astra SportTourer. De Mii moet nu binnen mijn wagenparkje het VAG front verdedigen.

De Mini is evenmin ongeschonden uit de strijd gekomen. Deze wordt in augustus/september (als de Engelsen zin hebben) opgevolgd door mijn 'ultieme' Mini: LCI2 JCW in rebel green/red met handbak.

Groeten, Hendrik.
Seat Ibiza 1.5 Sport 2022 Pure Red, Mini JCW 2021 Rebel Green, Dacia MCV 2014 Black

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Mijn 3-deurs 2019 Take-Up.

Bericht door Tom Westendorp » ma 03 mei 2021, 10:51

Wat een heerlijke upgrade van die Mini zeg. Mijn moeder heeft een Rebel Green met automaat. Heerlijke auto's. Leuke aan Rebel Green vind ik dat als je over twee jaar iets nieuws zou willen een verandering van het dak naar wit of zwart de look van de auto compleet veranderd. Sterkte met wachten.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

PlannedObsol
Forum newbie
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 20:42
Locatie: Assen

Re: Mijn 3-deurs 2019 Take-Up.

Bericht door PlannedObsol » ma 03 mei 2021, 14:01

@Tom Westendorp: dank je. Groen rijden schijnt tegenwoordig in te zijn, vandaar rebel green/red. Nooit live gezien, dus laat ik me verrassen wanneer die komt. Sinds de jongste facelift is een donkere kleur zeker aan te raden, het snuitje gaat helaas richting Audi single frame formaat.

Een jonggebruikte had mijn voorkeur (Mini's schrijven dan behoorlijk af, mijn huidige ook), maar hebben vrijwel altijd een panorama-dak (waardoor ik er niet goed in kan zitten), kwetsbaar (namaak-)leer en automaat. Dan maar bestellen met als voordeel dat je krijgt wat je wilt (binnen budget natuurlijk), nadeel is natuurlijk het wachten. First world problem, ik mag zeker niet klagen.

Groeten, Hendrik.
Seat Ibiza 1.5 Sport 2022 Pure Red, Mini JCW 2021 Rebel Green, Dacia MCV 2014 Black

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Mijn 3-deurs 2019 Take-Up.

Bericht door damianw26 » di 04 mei 2021, 22:26

Gave upgrade en leuke spec!
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Plaats reactie