Arjan's Up TSI R-line

Laat hier je nieuwe trots zien.
Gebruikersavatar
Habenero TSI
Vagling liefhebber
Berichten: 173
Lid geworden op: ma 17 aug 2020, 21:41

Re: Arjan's Up TSI R-line

Bericht door Habenero TSI » wo 16 sep 2020, 19:43

Arjan-tsi schreef:
wo 09 sep 2020, 18:12
Vandaag tussendoor weer wat gedaan aan de up zoals kofferbak verlichting aangebracht aan der rechterkant.IMG_20200909_181119.jpg
De afdek doppen op de stoelrails geplaats. Standaard zit er maar 1 dop aan de instap zijde.IMG_20200909_180845.jpgIMG_20200909_180900.jpg
Ook de golf 7 naafdoppen zijn binnen voor de polygon wielen.IMG_20200909_190558.jpg
En het oude stuur is vervangen voor een nieuwe variant 😁IMG_20200909_163550.jpg
Heb je toevallig onderdeel nummers van die stoelrails afdek doppen? Vind dat ik er wel 6 bij moet hebben.
Habenero Orange VW UP! TSI Full options.
My other VAG ride is a 1078 CC aircooled

Arjan-tsi
Vagling liefhebber
Berichten: 280
Lid geworden op: za 08 dec 2018, 15:11

Re: Arjan's Up TSI R-line

Bericht door Arjan-tsi » wo 16 sep 2020, 20:34

Habenero TSI schreef:
wo 16 sep 2020, 19:43
Arjan-tsi schreef:
wo 09 sep 2020, 18:12
Vandaag tussendoor weer wat gedaan aan de up zoals kofferbak verlichting aangebracht aan der rechterkant.IMG_20200909_181119.jpg
De afdek doppen op de stoelrails geplaats. Standaard zit er maar 1 dop aan de instap zijde.IMG_20200909_180845.jpgIMG_20200909_180900.jpg
Ook de golf 7 naafdoppen zijn binnen voor de polygon wielen.IMG_20200909_190558.jpg
En het oude stuur is vervangen voor een nieuwe variant 😁IMG_20200909_163550.jpg
Heb je toevallig onderdeel nummers van die stoelrails afdek doppen? Vind dat ik er wel 6 bij moet hebben.
Ik zal morgen is kijken
VW Up TSI 153pk 258nm
VW golf GTI 409pk 532nm

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: Arjan's Up TSI R-line

Bericht door NidayFright » vr 18 sep 2020, 17:08

Arjan-tsi schreef:
wo 16 sep 2020, 18:55
NidayFright schreef:
wo 16 sep 2020, 17:45
Je vergelijkt het met een nieuwe GTI, dat is wel een ander verhaal natuurlijk. Voor de nieuwprijs van een 2020 Up GTI kan je zelfs nog een Golf MK7 GTI op de kop tikken en goedkoper uit zijn. Dat is appels met peren vergelijken. Stonden al redelijk snel 2e hands te koop terwijl ik nog een halfjaar op de aflevering van mijn GTI zat te wachten, laat staan hoeveel schade gevallen er in Duitsland al werden aangeboden. Dan had je los van een aantal aanpassingen goedkoper uit geweest lijkt mij. Maar ik snap je redenering wel en eigenlijk is dit wel leuker om te doen natuurlijk:) Het is altijd fijn om er nog een paar centen op te verdienen, al gaan we wel een andere tijd tegemoet :shhh:

Nu ik er weer aan denk btw, ik zag dat jij het beginscherm had aangepast en het logo nu langer zichtbaar is. Waar zit hem dat in? Heb weleens snel gekeken om de tijdsduur te veranderen maar kon het niet zo snel zien. Ik neem aan dat het dan waarschijnlijk een aanpassing is d.m.v. hex, bytes te veranderen? :)
Ook toen ik de up net had was hij meer dan twee keer zo goedkoop als toen der tijd de tweede hands gti-tjes.
Als ik je zie zal ik je wel vertellen wat ik ervoor gegeven heb toen hij een jaartje oud was. Dan begrijp je het wel waarom ik hem gekoch had .

De tijdsduur van de opstart logo kan je veranderen in 5f bij adaptions
Ja oke dus niet een GTI met schade zegmaar. Dat was eigenlijk mijn punt. Maar ik geloof je wel hoor, snap de keuze verder ook. Had het toen blijkbaar niet goed begrepen, vond het al raar :shhh: Het is dat ik flink wat korting kreeg en deze nog voor de bpm verhoging had besteld, anders was een import wel een mooi alternatief. Al ben ik hier wel enigszins op terug gekomen, dat ik de huidige nieuwprijs nou niet te duur vindt. Gebaseerd op mijn rij beleving/ervaring nu ik hem al 2 jaar hebt. Het is het elke cent waard. Het is maar net de vraag wat iemand zoekt in een auto natuurlijk:)

Oh thanks man! Ik neem aan dat je bij aanpassingen dan in het complete overzicht zit van de 5F ? Dat is natuurlijk het meest voor de hand liggend maar dan moet ik er over heen gekeken hebben. Of komt het door een benaming die misschien niet te herleiden valt aan dit?
GTI DARK SILVER

Arjan-tsi
Vagling liefhebber
Berichten: 280
Lid geworden op: za 08 dec 2018, 15:11

Re: Arjan's Up TSI R-line

Bericht door Arjan-tsi » za 19 sep 2020, 07:00

Een gti met schade koste toen ook veel meer omdat ze toen nog maar net er waren en er staat gti op dan denken de verkopers ook dat ze meer kunnen vragen.

Ik pas dat aan met vcds en dan in adaptions niet voor n de lange codering in module 5f (de radio)
VW Up TSI 153pk 258nm
VW golf GTI 409pk 532nm

Arjan-tsi
Vagling liefhebber
Berichten: 280
Lid geworden op: za 08 dec 2018, 15:11

Re: Arjan's Up TSI R-line

Bericht door Arjan-tsi » za 19 sep 2020, 12:50

NidayFright schreef:
vr 18 sep 2020, 17:08
Arjan-tsi schreef:
wo 16 sep 2020, 18:55
NidayFright schreef:
wo 16 sep 2020, 17:45
Je vergelijkt het met een nieuwe GTI, dat is wel een ander verhaal natuurlijk. Voor de nieuwprijs van een 2020 Up GTI kan je zelfs nog een Golf MK7 GTI op de kop tikken en goedkoper uit zijn. Dat is appels met peren vergelijken. Stonden al redelijk snel 2e hands te koop terwijl ik nog een halfjaar op de aflevering van mijn GTI zat te wachten, laat staan hoeveel schade gevallen er in Duitsland al werden aangeboden. Dan had je los van een aantal aanpassingen goedkoper uit geweest lijkt mij. Maar ik snap je redenering wel en eigenlijk is dit wel leuker om te doen natuurlijk:) Het is altijd fijn om er nog een paar centen op te verdienen, al gaan we wel een andere tijd tegemoet :shhh:

Nu ik er weer aan denk btw, ik zag dat jij het beginscherm had aangepast en het logo nu langer zichtbaar is. Waar zit hem dat in? Heb weleens snel gekeken om de tijdsduur te veranderen maar kon het niet zo snel zien. Ik neem aan dat het dan waarschijnlijk een aanpassing is d.m.v. hex, bytes te veranderen? :)
Ook toen ik de up net had was hij meer dan twee keer zo goedkoop als toen der tijd de tweede hands gti-tjes.
Als ik je zie zal ik je wel vertellen wat ik ervoor gegeven heb toen hij een jaartje oud was. Dan begrijp je het wel waarom ik hem gekoch had .

De tijdsduur van de opstart logo kan je veranderen in 5f bij adaptions
Ja oke dus niet een GTI met schade zegmaar. Dat was eigenlijk mijn punt. Maar ik geloof je wel hoor, snap de keuze verder ook. Had het toen blijkbaar niet goed begrepen, vond het al raar :shhh: Het is dat ik flink wat korting kreeg en deze nog voor de bpm verhoging had besteld, anders was een import wel een mooi alternatief. Al ben ik hier wel enigszins op terug gekomen, dat ik de huidige nieuwprijs nou niet te duur vindt. Gebaseerd op mijn rij beleving/ervaring nu ik hem al 2 jaar hebt. Het is het elke cent waard. Het is maar net de vraag wat iemand zoekt in een auto natuurlijk:)

Oh thanks man! Ik neem aan dat je bij aanpassingen dan in het complete overzicht zit van de 5F ? Dat is natuurlijk het meest voor de hand liggend maar dan moet ik er over heen gekeken hebben. Of komt het door een benaming die misschien niet te herleiden valt aan dit?
Ik heb ff gekeken voor je
IMG_20200919_134855.jpg
VW Up TSI 153pk 258nm
VW golf GTI 409pk 532nm

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: Arjan's Up TSI R-line

Bericht door NidayFright » za 19 sep 2020, 14:23

Oh top! Zal VCDS wel even aanslingeren :thumbup:
GTI DARK SILVER

Arjan-tsi
Vagling liefhebber
Berichten: 280
Lid geworden op: za 08 dec 2018, 15:11

Re: Arjan's Up TSI R-line

Bericht door Arjan-tsi » za 19 sep 2020, 18:55

NidayFright schreef:
za 19 sep 2020, 14:23
Oh top! Zal VCDS wel even aanslingeren :thumbup:
Ik zou in 44 het stuurgedrag naar dynamic veranderen dat is wel een aanrader 😉
VW Up TSI 153pk 258nm
VW golf GTI 409pk 532nm

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: Arjan's Up TSI R-line

Bericht door NidayFright » ma 21 sep 2020, 00:02

Klopt inderdaad nu je het zegt. Heb er verder nooit naar omgekeken eigenlijk, met de gedachte dat het geen extra toevoeging zal zijn :shhh: Je bent de eerste die ik hier over hoor. Thanks voor de tip! Ben nu wel benieuwd :D
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Arjan's Up TSI R-line

Bericht door Tom Westendorp » ma 21 sep 2020, 15:29

Is het eigenlijk nog gelukt om die bloedirritante traction control permanent uit te schakelen? :mrgreen:
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Arjan-tsi
Vagling liefhebber
Berichten: 280
Lid geworden op: za 08 dec 2018, 15:11

Re: Arjan's Up TSI R-line

Bericht door Arjan-tsi » ma 21 sep 2020, 17:18

Tom Westendorp schreef:
ma 21 sep 2020, 15:29
Is het eigenlijk nog gelukt om die bloedirritante traction control permanent uit te schakelen? :mrgreen:
De codering heb ik nu ik moet alleen nog een keer in de stroomschema's kijken. Op welke positie hij moet zitten bij de ABS pomp.
VW Up TSI 153pk 258nm
VW golf GTI 409pk 532nm

Arjan-tsi
Vagling liefhebber
Berichten: 280
Lid geworden op: za 08 dec 2018, 15:11

Re: Arjan's Up TSI R-line

Bericht door Arjan-tsi » ma 21 sep 2020, 17:29

Vandaag de zesbak gemonteerd het geeft wel een speels effect maar het is wel ff wennen.
Ik kijk het ff een tijdje aan en anders gaat de vijfbak er weer terug onder.

De zesbak maakt idd wel meer geluid dan de 5 bak.

Je hebt alleen de bak nodig aangezien de baksteun niet past in een normale up.
De up gti heeft aan de linker chassis balk andere beugels waar de baksteun in valt. Je hoeft alleen de schakelheuvel van je originele bak over te zetten omdat die van de zesbak weer net tegen de chassis poot komt.
De andere baksteun zullen het wel voor het vermogen gedaan hebben want kwa gewicht wegen de versnellingsbakken even veel.
IMG_20200921_111814.jpg
VW Up TSI 153pk 258nm
VW golf GTI 409pk 532nm

Luukyy
Vagling liefhebber
Berichten: 103
Lid geworden op: wo 25 mar 2020, 22:15

Re: Arjan's Up TSI R-line

Bericht door Luukyy » ma 21 sep 2020, 17:53

Wow, gaaf om te zien Arjan! Flinke klus wel....

Het komt niet heel enthousiast over betreft de 6 bak, misschien zijn die lange verhoudingen met de 5 bak toch wel fijn in combinatie met dat vermogen.

Ben benieuwd wat je bevindingen zijn over een week.
VW Up! TSI 2017 - Beats audio - Polygon's - Panodak - Eibach pro kit

Arjan-tsi
Vagling liefhebber
Berichten: 280
Lid geworden op: za 08 dec 2018, 15:11

Re: Arjan's Up TSI R-line

Bericht door Arjan-tsi » ma 21 sep 2020, 18:57

Luukyy schreef:
ma 21 sep 2020, 17:53
Wow, gaaf om te zien Arjan! Flinke klus wel....

Het komt niet heel enthousiast over betreft de 6 bak, misschien zijn die lange verhoudingen met de 5 bak toch wel fijn in combinatie met dat vermogen.

Ben benieuwd wat je bevindingen zijn over een week.
Kwa werk valt het wel mee het is gewoon de problemen oplossen waar je tegen aan loop.

Binnendoor is de vijfbak wel fijner de zesbak voelt wat zenuwachtiger aan maar mijn max koppel zit ook al bij 1800rpm misschien heeft dat er ook wel mee te maken
Maar het doortrekken op hogere snelheden is echt een heel groot verschil.

Ik heb maar nog maar een klein stukje gereden dus het is nog te vroeg om een definitieve conclusie te geven.
VW Up TSI 153pk 258nm
VW golf GTI 409pk 532nm

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1383
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: Arjan's Up TSI R-line

Bericht door Up!grade TSI » ma 21 sep 2020, 20:26

Wat Luukyy zegt, flinke klus. Maar vooral knap dat je dat allemaal zelf kunt, en je moet wel heel veel van je vrouw houden dat je dat allemaal voor haar doet zeg. Zo heb je hem althans geïntroduceerd toch, de up van het vrouwtje? :lol: Of heb je hem stiekem voor je zelf gehouden?
Waar ik dan nieuwsgierig naar ben, waar verdiend zo iemand z'n brood mee? Hoef je natuurlijk geen antwoord op te geven. Maar complimentje hoor, je hebt zo ongeveer de meest begeerlijke,gemodificeerde TSI van den lande gecreëerd :clap: Waar houdt het op?
bekijk hier mijn vorige Up! GTi >>>https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=8147
bekijk hier mijn vorige Up! TSI >>>
https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=7319
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi] huidig>>>Up! GTi 8-)

Arjan-tsi
Vagling liefhebber
Berichten: 280
Lid geworden op: za 08 dec 2018, 15:11

Re: Arjan's Up TSI R-line

Bericht door Arjan-tsi » ma 21 sep 2020, 21:47

Up!grade schreef:
ma 21 sep 2020, 20:26
Wat Luukyy zegt, flinke klus. Maar vooral knap dat je dat allemaal zelf kunt, en je moet wel heel veel van je vrouw houden dat je dat allemaal voor haar doet zeg. Zo heb je hem althans geïntroduceerd toch, de up van het vrouwtje? :lol: Of heb je hem stiekem voor je zelf gehouden?
Waar ik dan nieuwsgierig naar ben, waar verdiend zo iemand z'n brood mee? Hoef je natuurlijk geen antwoord op te geven. Maar complimentje hoor, je hebt zo ongeveer de meest begeerlijke,gemodificeerde TSI van den lande gecreëerd :clap: Waar houdt het op?
Het valt echt wel mee hoor als je gewoon logisch nadenkt kan iedereen het wel. Het is net een puzzel 😅
Me eigen auto heb ik ook al genoeg aan verbouwd hoor. Het is ook maar net waar ik allemaal tegenaan loop kwa onderdelen 😁.

Ik heb zelf me eigen bedrijf in auto's restylen (parkeerdeukjes,hagelschade enz )
VW Up TSI 153pk 258nm
VW golf GTI 409pk 532nm

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1383
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: Arjan's Up TSI R-line

Bericht door Up!grade TSI » di 22 sep 2020, 10:01

Arjan-tsi schreef:
ma 21 sep 2020, 21:47
Up!grade schreef:
ma 21 sep 2020, 20:26
Wat Luukyy zegt, flinke klus. Maar vooral knap dat je dat allemaal zelf kunt, en je moet wel heel veel van je vrouw houden dat je dat allemaal voor haar doet zeg. Zo heb je hem althans geïntroduceerd toch, de up van het vrouwtje? :lol: Of heb je hem stiekem voor je zelf gehouden?
Waar ik dan nieuwsgierig naar ben, waar verdiend zo iemand z'n brood mee? Hoef je natuurlijk geen antwoord op te geven. Maar complimentje hoor, je hebt zo ongeveer de meest begeerlijke,gemodificeerde TSI van den lande gecreëerd :clap: Waar houdt het op?
Het valt echt wel mee hoor als je gewoon logisch nadenkt kan iedereen het wel. Het is net een puzzel 😅
Me eigen auto heb ik ook al genoeg aan verbouwd hoor. Het is ook maar net waar ik allemaal tegenaan loop kwa onderdelen 😁.

Ik heb zelf me eigen bedrijf in auto's restylen (parkeerdeukjes,hagelschade enz )
Aha, leuk om te weten. Dat verklaart een en ander, dat je bv makkelijker aan je auto kunt werken dan met een niet-technisch beroep aangezien jij nou eenmaal de mogelijkheden en middelen hebt om het te kunnen doen. En de kennis uiteraard ;)
Doe je ook steenslag-chips herstellen/spuiten of is dat iets heel anders?
En zoja, wat kost zoiets per chip als ik vragen mag en last but not least, in welke stad/dorp ben je gevestigd? Als je dat liever niet wereldkundig maakt mag je natuurlijk ook een pb sturen.
Groet Erik
bekijk hier mijn vorige Up! GTi >>>https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=8147
bekijk hier mijn vorige Up! TSI >>>
https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=7319
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi] huidig>>>Up! GTi 8-)

Luukyy
Vagling liefhebber
Berichten: 103
Lid geworden op: wo 25 mar 2020, 22:15

Re: Arjan's Up TSI R-line

Bericht door Luukyy » di 22 sep 2020, 10:10

Up!grade schreef:
di 22 sep 2020, 10:01
Arjan-tsi schreef:
ma 21 sep 2020, 21:47
Up!grade schreef:
ma 21 sep 2020, 20:26
Wat Luukyy zegt, flinke klus. Maar vooral knap dat je dat allemaal zelf kunt, en je moet wel heel veel van je vrouw houden dat je dat allemaal voor haar doet zeg. Zo heb je hem althans geïntroduceerd toch, de up van het vrouwtje? :lol: Of heb je hem stiekem voor je zelf gehouden?
Waar ik dan nieuwsgierig naar ben, waar verdiend zo iemand z'n brood mee? Hoef je natuurlijk geen antwoord op te geven. Maar complimentje hoor, je hebt zo ongeveer de meest begeerlijke,gemodificeerde TSI van den lande gecreëerd :clap: Waar houdt het op?
Het valt echt wel mee hoor als je gewoon logisch nadenkt kan iedereen het wel. Het is net een puzzel 😅
Me eigen auto heb ik ook al genoeg aan verbouwd hoor. Het is ook maar net waar ik allemaal tegenaan loop kwa onderdelen 😁.

Ik heb zelf me eigen bedrijf in auto's restylen (parkeerdeukjes,hagelschade enz )
Aha, leuk om te weten. Dat verklaart een en ander, dat je bv makkelijker aan je auto kunt werken dan met een niet-technisch beroep aangezien jij nou eenmaal de mogelijkheden en middelen hebt om het te kunnen doen. En de kennis uiteraard ;)
Doe je ook steenslag-chips herstellen/spuiten of is dat iets heel anders?
En zoja, wat kost zoiets per chip als ik vragen mag en last but not least, in welke stad/dorp ben je gevestigd? Als je dat liever niet wereldkundig maakt mag je natuurlijk ook een pb sturen.
Groet Erik
Nouja.. in deze informatie heb ik ook wel interesse i.v.m. een kleine chip en een wat lelijke deuk in de A stijl door een tak die op mijn auto terrecht kwam tijdens een ritje door een storm.. :(

Je haalt nog werk binnen Arjan door dit forum 8-)
VW Up! TSI 2017 - Beats audio - Polygon's - Panodak - Eibach pro kit

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Arjan's Up TSI R-line

Bericht door Tom Westendorp » di 22 sep 2020, 10:24

Kan ik dibs op de bak krijgen? ;)
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Arjan-tsi
Vagling liefhebber
Berichten: 280
Lid geworden op: za 08 dec 2018, 15:11

Re: Arjan's Up TSI R-line

Bericht door Arjan-tsi » di 22 sep 2020, 18:54

Steenslag herstellen doe ik niet
En ik kom zelf uit halsteren.
VW Up TSI 153pk 258nm
VW golf GTI 409pk 532nm

Arjan-tsi
Vagling liefhebber
Berichten: 280
Lid geworden op: za 08 dec 2018, 15:11

Re: Arjan's Up TSI R-line

Bericht door Arjan-tsi » di 22 sep 2020, 18:55

Tom Westendorp schreef:
di 22 sep 2020, 10:24
Kan ik dibs op de bak krijgen? ;)
Mocht hij er weer onderuit gaan laat ik je het weten.
VW Up TSI 153pk 258nm
VW golf GTI 409pk 532nm

Plaats reactie