Tom's GTI Killer - De opvolger! P64

Laat hier je nieuwe trots zien.
Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom's GTI Killer - BOV p.44

Bericht door Tom Westendorp » ma 15 jul 2019, 20:14

Ik ben echt heel enthousiast over de producten van Forge. De kwaliteit is echt top. Mocht iemand gaan bestellen in de UK wil je het mij dan even laten weten? Ik ben mijn blauwe spring kwijt. :(
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom's GTI Killer - BOV p.44

Bericht door Tom Westendorp » zo 28 jul 2019, 18:17

Gisteren was het weer eens tijd voor een ouderwets auto-dagje.

Een vriend van mij is afgelope jaar naar Keulen verhuisd en ik vond het de hoogste tijd hem eens op te gaan zoeken. De bedoeling was om Motorworld in Keulen te bezoeken en daarna misschien nog wat autogerelateerde activiteiten te ontplooien en Keulen te bekijken.

De dag begon goed met een lege autobaan waar de up! De hele tijd boven de 200 heeft gekruist. Opvallend is dat de katalysator lang niet meer zo heet wordt als vroeger. In het verleden haalde ik moeiteloos temperaturen van tegen de 1200 graden, gisteren kwam ik niet verder dan tegen de 900. Zou de kat al een stuk zijn leeggebrand?

Door de lege autobanen was ik een halfuur eerder dan afgesproken in Keulen. De eerste stop was Motorworld. Niet alleen om oude en nieuwe auto’s te bekijken maar ook de Schumacher tentoonstelling met eigen ogen te aanschouwen. Die viel niet tegen kan ik u verzekeren. Een prachtige verzameling met auto’s, pakken, petten en andere zaken uit de indrukwekkende carriere van Michael Schumacher zijn aanwezig.

In Motorworld zit ook een Bentley/Lamborghini dealership. Deze had een Bentayga V8 op voorraad (heb ik niks mee) een Bentley Mulsanne (zou ik morgen willen hebben) en een nieuwe Continental GT in het Groen metallic (voor het eerst dat ik een Conti GT zou willen hebben). Aan de andere kant stonden een Paarse Huracan Performante spyder, een gele Huracan Evo Spyder en een Aventador S in het wit, niet zomaar een collectie supercars dus. Heel gaaf om te zien.

In de opslagboxen stond ook nog een zelfde gele Murcielago zoals deze op de voorkant van Need For speed Most Wanted stond, het jeugdsentiment spatte er vanaf.

Na een goede kop koffie was het tijd om verder te kijken. Ik wist dat Maranello Motors ook in Keulen zit, tijdens mijn zoektocht naar bepaalde Ferrari’s was ik deze dealer al meermaals tegengekomen dus ik wilde eigenlijk wel even een kijkje nemen. Wat een prachtige showroom. Het is beslist niet groot (Munsterhuis Hengelo is misschien wel een keer zo groot) maar wat stonden de auto’s er prachtige bij. Een Argento Nurburgring 812 Superfast is voor mij de absolute droom. Wat een geniale auto. Naast de Ferrari showroom zat ook een Maserati showroom maar deze leek gesloten.

Naast Maranello Motors zit een andere dealer die ik al vele malen tegen ben gekomen tijdens mijn zoektocht naar verschillende auto’s. De BMW dealer Procar heeft alle merken, is Alpina dealer en beschikt ook over een Rolls Royce dealership. De showroom in Keulen is gigantisch maar niet per sé heel erg mooi ingericht. Opvallend was bovendien dat de nieuwe X7, 7-serie en X5 schitterden door afwezigheid tussen de nieuwe auto’s, zal deze dealer zelf al inzien dat niemand op die absurde grille zit te wachten?

In onze jacht naar tweedehands M-auto’s stonden we ineens oog in oog met de Rolls Royce showroom. Buiten stond een Cullinan maar die interesseert mij ongeveer net zoveel als een How-to om herpes op te lopen, wat een gedrocht van een auto. De nieuwe Phantom daarentegen is in mijn ogen de perfecte limousine en alles wat een Rolls Royce hoort te zijn. Wat een onwijs statige auto. Als ik morgen de loterij win dan wil ik er een hebben als daily. Hoewel ik de Ghost nog steeds een mooiere auto vind en deze in mijn ogen ook beter in proportie is dan de grotere broer. Een Ghost is namelijk al enorm!

Daarna werd het tijd om de binnenstad van Keulen onveilig te gaan maken: letterlijk! In Nederland zijn elektrische deelstepjes verboden maar heel Keulen krioelt ervan! Omwille van de tijd hadden we niet de mogelijkheid om de hele stad door te wandelen dus een step die 20 kilometer per uur gaat was een welkom alternatief. Je registreert jet met een app, kijkt op de kaart waar een vrije step staat, scant de code, gaat akkoord met 1 euro starttarief en 15 cent per minuut en je kunt gaan. We hebben uiteindelijk een uur door Keulen geracet en in mijn ogen was het de best bestede 10 euro van deze maand. Wat een lol! Echt een briljante uitvinding.

Daarna werd het tijd om weer huiswaarts te keren. De up! Had nog ongeveer een halve tank waar ik zo’n 250 kilometer mee zou moeten kunnen halen. Het was 185 kilometer naar huis dus dat zou goed moeten gaan. In het begin waren er veel baustelles dus kon ik niet doorrijden. Daarna belande ik in een wolkbreuk en ging de gemiddelde snelheid zelfs naar rond de 60 kilometer per uur. Hilarisch om grote 7-series en mega SUV’s in te halen omdat ze allemaal aan het aquaplannen zijn en de smalle bandjes van de up! Nog steeds grip hadden.

Nadat ik de wolkbreuk achter mij had gelaten was de weg weer leeg en kon het gas weer open. Lekker met dik 200 naar huis geknald en met 15 kilometer rijbereik aangekomen bij het tankstation. Een gemiddeld verbruik van 1 op 11,2 vind ik uitzonderlijk zuinig te noemen voor wat de up! Moest doen.

Het was een fantastische dag en ik kan niet wachten om weer een middag over de Duitse autobanen te kunnen blazen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Emiel25
Vagling liefhebber
Berichten: 322
Lid geworden op: vr 03 jun 2016, 19:30

Re: Tom's GTI Killer - BOV p.44

Bericht door Emiel25 » zo 28 jul 2019, 19:57

Mooi verslagje!
Goed idee inderdaad om naar het Schumachermuseum te gaan. Staat nog op mijn lijstje.
Rij je nou continue 200 met dat ding? Zal toch wel niet?
Up! GTI / Red & Black

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom's GTI Killer - BOV p.44

Bericht door Tom Westendorp » zo 28 jul 2019, 21:46

Als de weg leeg is wel.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Sven
Forum newbie
Berichten: 76
Lid geworden op: di 30 jul 2019, 20:36

Re: Tom's GTI Killer spoiler p.29

Bericht door Sven » do 01 aug 2019, 21:14

Petrolhead Tom schreef:
vr 16 mar 2018, 22:04


AfbeeldingUp! TSI with the up! GTI roofspoiler. by Tom westendorp, on Flickr
Wat een wereld van verschil! 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-)
Past deze spoiler ook op een gewone up? Zou je me wat meer info via PB willen sturen?

Gebruikersavatar
Down
Vagling liefhebber
Berichten: 398
Lid geworden op: ma 01 okt 2012, 16:54
Locatie: Beuningen

Re: Tom's GTI Killer - BOV p.44

Bericht door Down » do 15 aug 2019, 15:39

Ik heb ruim 120000 km ervaaring met de kw v1 schroefset. Als hij niet extreem laag staat blijft hij goed comfortabel.

En ook na al die kilometers nog verstelbaar.

De bilstein geen ervaaring mee.

Voor de rest mooie auto heb je met leuke updates.
Exen.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km

Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom's GTI Killer - BOV p.44

Bericht door Tom Westendorp » wo 18 sep 2019, 09:12

Na bijna een jaar was het weer tijd voor een servicebeurt. De dure 60k beur viel de up! deze keer ten deel. Bougies, remolie, interieurfilter, olie, oliefilter en een algehele inspectie. Er kwam vanzelfsprekend niets vreemds aan het licht. De up! loopt nog net zo mooi als sinds de eerste dag.

Afgelopen zondag ben ik er mee naar het DTM geweest op de Nurburgring. De hele weg 200 kilometer per uur en de up! geeft geen krimp. Sterker nog, ze nam met slechts 1 op 10 genoegen. De film van de DTM volgt.

Kortom ik ben nog steeds topgelukkig met mijn auto.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom's GTI Killer - BOV p.44

Bericht door Tom Westendorp » di 12 nov 2019, 09:38

Afgelopen weekend kwam er wel een hele mooie kans voorbij. Ik heb een set Rial Mesh velgen kunnen kopen. New old stock. De velgen zijn 20 jaar oud maar nog nooit gemonteerd geweest.

Vanmiddag een set winterbanden er op draaien en monteren! :D

Sneak Peak!

AfbeeldingRial mesh by Tom Westendorp, on Flickr
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom's GTI Killer - BOV p.44

Bericht door Tom Westendorp » di 12 nov 2019, 20:54

Ze zitten er onder!
9FC12CCA-4D60-4584-8829-ECB00475AE1A.jpeg
9FC12CCA-4D60-4584-8829-ECB00475AE1A.jpeg (116.25 KiB) 9200 keer bekeken
7CE1E7F3-DF32-4A0C-B740-F8C9F24A161B.jpeg
7CE1E7F3-DF32-4A0C-B740-F8C9F24A161B.jpeg (91.87 KiB) 9200 keer bekeken
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Tom's GTI Killer - BOV p.44

Bericht door N!jntje » di 12 nov 2019, 22:01

Gelukkig heeft een ieder zijn eigen smaak :whistle: :mrgreen:
Ik denk de velgen wel weg. Dan is de up weer dik :lol:

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Tom's GTI Killer - BOV p.44

Bericht door dennuus1 » di 12 nov 2019, 22:13

Het idee is erg gaaf, alleen een inch te klein naar mijn mening.

Maar inderdaad ieder z'n ding en lekker doen wat je zelf mooi vind :)

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Tom's GTI Killer - BOV p.44

Bericht door Autheo » di 12 nov 2019, 22:34

Zien er wel mooi uit, maar hoe ga je die schoon houden, vooral bij de voorwielen? Of heb je keramische remblokken?

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Tom's GTI Killer - BOV p.44

Bericht door damianw26 » di 12 nov 2019, 22:35

Uitgaande van jouw filosofie over kleine velgen icm iets unieks is het best geslaagd. Ze zijn 20 jaar oud, hoorden ze nog ergens onder alle OEM?
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom's GTI Killer - BOV p.44

Bericht door Tom Westendorp » di 12 nov 2019, 22:39

damianw26 schreef:
di 12 nov 2019, 22:35
Uitgaande van jouw filosofie over kleine velgen icm iets unieks is het best geslaagd. Ze zijn 20 jaar oud, hoorden ze nog ergens onder alle OEM?
Waren ooit bedoeld voor een Audi 80.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom's GTI Killer - BOV p.44

Bericht door Tom Westendorp » wo 13 nov 2019, 10:46

Autheo schreef:
di 12 nov 2019, 22:34
Zien er wel mooi uit, maar hoe ga je die schoon houden, vooral bij de voorwielen? Of heb je keramische remblokken?
Niks dat Alu Teufel niet op kan lossen. ;)
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom's GTI Killer - BOV p.44

Bericht door Tom Westendorp » wo 13 nov 2019, 19:08

Vanavond met een mod bezig waar ik erg lang over heb nagedacht maar eigenlijk nooit aan toe ben gekomen. Vanavond ga ik geluidsdempende matten monteren zodat we morgen in alle stilte richting Zwitserland kunnen rijden. Tenminste dat is het idee. We gaan het zien.

De matten komen weg bij Easy Noisecontrol en zijn speciaal voor auto's ontwikkeld. Aangezien de bak van het reservewiel in het geheel niet is gedempt ben ik zeer benieuwd naar het resultaat.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom's GTI Killer - BOV p.44

Bericht door Tom Westendorp » do 14 nov 2019, 09:14

Gisteren in extreem goed gezelschap de geluidsdempende matten kunnen plakken. Met een heatgun en een schaar was het zo gedaan. Ik moet zeggen dat ik een behoorlijke verbetering kan merken. De matten zijn mooi verdeeld door de kofferruimte en dempen vooral het gedreun tussen de 100 en 120 kilometer per uur.

Een top upgrade als je het mij vraagt! Maakt de auto een stuk comfortabeler.

AfbeeldingUntitled by Tom Westendorp, on Flickr

En een foto van het resultaat met de houder voor de subwoofer alweer gemonteerd:

AfbeeldingUntitled by Tom Westendorp, on Flickr
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Tom's GTI Killer - nieuwe velgen en geluidsdemping p. 46

Bericht door Autheo » do 14 nov 2019, 16:40

Heb je nu alleen de bak van het reservewiel gedeeltelijk beplakt, en bedoel je dat met 'motorruimte' in je laatste post, of heb je ook daadwerkelijk in de motorruimte de platen geplakt? En bedoel je met dempen van het 'gedreun' de rijgeluiden, of het gedreun van de bassen?

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Tom's GTI Killer - nieuwe velgen en geluidsdemping p. 46

Bericht door damianw26 » do 14 nov 2019, 16:55

Ben benieuwd, al denk ik dat de Milltek eraf gooien het comfortabelste is gezien het gebrom tussen 100-120 a 2000-2300 toeren. Al is dat m.i. beslist geen upgrade.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom's GTI Killer - nieuwe velgen en geluidsdemping p. 46

Bericht door Tom Westendorp » vr 15 nov 2019, 07:59

Motorruimte even aangepast naar “kofferruimte”, ik zat gisteren weer 911’s te kijken daar zal het vandaan komen.

Ik heb de kofferruimte beplakt. Dat zorgt ervoor dat de drone die ik eerder ervaarde tussen 100 en 120 in de 5 eigenlijk niet meer merkbaar is. De uitlaat is dan nog steeds wat luider maar nu is er genoeg geluidsdempend materiaal aanwezig om het gedreun op te vangen.

Gistermorgen dacht ik al te merken dat de auto een stuk stiller is. Dat werd gisteravond toen we wegreden alleen maar versterkt. Mijn vrouw merkte het direct. Het is echt een heel groot verschil. De bassen van de subwoofer lijken ook wat mooier door te komen.

Bij het bestellen van de geluidsdempende matten heb ik twee doosjes besteld. Uiteindelijk heb ik er maar 1 nodig gehad. Wat mij betreft de beste mod die ik ooit aan de auto heb gedaan voor circa 35 euro. Wellicht dat het andere doosje terugkan en anders verkoop ik hem wel via marktplaats.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie