Tom's GTI Killer - De opvolger! P64

Laat hier je nieuwe trots zien.
Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom's GTI Killer - update p.50

Bericht door Tom Westendorp » ma 25 mei 2020, 17:30

Die zijn er niet voor de up!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
jaappie
Forum eindbaas
Berichten: 1047
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 19:12

Re: Tom's GTI Killer - update p.50

Bericht door jaappie » di 26 mei 2020, 15:32

Tom Westendorp schreef:
ma 25 mei 2020, 17:30
Die zijn er niet voor de up!
Dat maakt de keuze wel gemakkelijker, de set-up houden zoals je nu hebt

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom's GTI Killer - update p.50

Bericht door Tom Westendorp » di 26 mei 2020, 18:11

@Jaap ik denk ook dat het maar prima moet zijn zoals het nu is. Wellicht dat ik een keer kan proefrijden bij iemand die een Bilstein B14 set heeft gemonteerd in combinatie met 15 inch.

Vandaag had ik een heerlijk dagje vrij. Ik heb mijn dag goed besteed. Beide auto’s eens even goed aangepakt. Afgespoten, met doe foam lans ingespoten, Chemicalboys shampoo gewassen en daarna in de Meguiars quick detail. Ik ben geen poetser maar ben toch wel erg gelukkig met het resultaat. Het zal na vier dagen wel helemaal weg zijn. :P

AfbeeldingVolkswagen Up! TSI Forge by Tom westendorp, on Flickr

AfbeeldingVolkswagen Up! TSI Forge by Tom westendorp, on Flickr

AfbeeldingVolkswagen Up! TSI Forge by Tom westendorp, on Flickr
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
jaappie
Forum eindbaas
Berichten: 1047
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 19:12

Re: Tom's GTI Killer - update p.50

Bericht door jaappie » di 26 mei 2020, 19:47

Tom Westendorp schreef:
di 26 mei 2020, 18:11
@Jaap ik denk ook dat het maar prima moet zijn zoals het nu is. Wellicht dat ik een keer kan proefrijden bij iemand die een Bilstein B14 set heeft gemonteerd in combinatie met 15 inch.
Heeft Trea niet een set b14 bilstein eronder gehad?

Trea
Vagling liefhebber
Berichten: 274
Lid geworden op: zo 02 apr 2017, 18:29
Locatie: Hengelo

Re: Tom's GTI Killer - update p.50

Bericht door Trea » di 26 mei 2020, 21:17

Ja klopt. Ik heb b14 er onder gehad. Hij is er wel wat stugger van geworden met zowel 14" als 17".

Ik vond het niet te stug maar dat is toch ieder voor zich vind ik
Seat Ibiza 6j ST 1.2 TSI
VW Rabbit MK5 R25 2009
Ex:
VW UP! White edition 75PK 2012

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom's GTI Killer - update p.50

Bericht door Tom Westendorp » di 26 mei 2020, 21:17

Eens!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom's GTI Killer - update p.50

Bericht door Tom Westendorp » za 30 mei 2020, 18:43

Vanmiddag weer eens een lekker up! Middagje gehad. Zoals gewoonlijk was de tank weer eens bijna leeg. In tegenstelling tot gewoonlijk had ik wat tijd. Tijd om eens lekker te toeren. Ik had geen behoefte aan mooie B-wegen, die rijd ik de hele week al. Ik had behoefte aan hard rechtdoor. Op naar de Heimat! Mondkapje ingepakt, auto gestart en koers gezet richting de A31. Nou had ik ook weer niet zo heel veel rijbereik, slechts 80 kilometer, dus even van afslag Gronau tot aan afslag Ahaus en dan weer terug. Twee keer moeiteloos de 200 op de teller weten te krijgen en toen werd het ook hoog tijd om te gaan tanken!

Ik was niet alleen in Duitsland om brandstof te kopen maar ook om een range-extender aan te schaffen. Nu ik elke dag naar Gallery Aaldering moet rijden in Brummen en dagelijks zo’n 160 kilometer afleg, begint de kleine tank van de up! Toch wel tegen te staan. De oplossing is gevonden. Een 10 liter jerrycan die ik veilig in de schuur kan bewaren en waarmee ik het precies moet redden om alleen in het weekend te hoeven tanken.

Een stukje trappen is natuurlijk niet compleet zonder een filmpje. Ik heb eens gekeken hoe mijn Iphone het doet in de houder van de up! Het is niet perfect, maar bij gebrek aan een GoPro is dit het maar even. ;)

Man wat een heeeeeerlijke auto is het toch!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: Tom's GTI Killer - Range extender p.53

Bericht door NidayFright » za 30 mei 2020, 22:55

Leuk om naar te kijken! :D Na het zien van je filmpje, ben ik eigenlijk wel benieuwd naar het verschil tussen een standaard GTI en een gechipte TSI met 140pk. De GTI zal langzamer zijn, maar hoeveel :think:

Zou daar wel eens een video van willen zien met daarin een sprint van 0 - 180km/h tussen deze 2 :pray:
En wat beide doen op hoge snelheid en gasgeven etc.

Of heb je dat al een keer mogen ervaren? :D
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom's GTI Killer - Range extender p.53

Bericht door Tom Westendorp » zo 31 mei 2020, 08:01

Sprinten vanaf nul doe ik niet. Sloop je alleen de versnellingsbak mee. 50-180 vind ik veel interessanter. De GTI heeft een kortere bak dus ik denk dat het verschil echt niet groot is.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: Tom's GTI Killer - Range extender p.53

Bericht door NidayFright » zo 31 mei 2020, 13:27

Dat gevoel heb ik zelf ook een beetje :doh: Maar de naam "GTI Killer" nog niet waar gemaakt? :D
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom's GTI Killer - Range extender p.53

Bericht door Tom Westendorp » zo 31 mei 2020, 17:47

Meer dan, het is clickbait in optima forma. ;)
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: Tom's GTI Killer - Range extender p.53

Bericht door NidayFright » zo 31 mei 2020, 19:13

Nice haha
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom's GTI Killer - Range extender p.53

Bericht door Tom Westendorp » zo 31 mei 2020, 21:39

Nou moet ik ook in alle eerlijkheid toegeven dat ik nog nooit tegen een GTI heb gesprint. Op de een of andere manier kom ik Mick altijd in een Porsche tegen en vroegere collega’s en ik hielden er andere werktijden op na. Ik zal het eens voorstellen bij Mick en anders moeten we maar een keer op een meeting zien of de TSi ene GTI kan bijhouden. ;)
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Tom's GTI Killer - Range extender p.53

Bericht door Autheo » zo 31 mei 2020, 21:55

Tom Westendorp schreef:
zo 31 mei 2020, 21:39
...... anders moeten we maar een keer op een meeting zien of de TSi ene GTI kan bijhouden. ;)
Dat wordt dus een meeting net over de grens bij Enschede? Ik zal de meeting rubriek in de gaten houden ;)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom's GTI Killer - Range extender p.53

Bericht door Tom Westendorp » zo 31 mei 2020, 22:10

Met die idiote 100 regel in Nederland moet dat haast wel.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Ivan Domenie
Vagling liefhebber
Berichten: 131
Lid geworden op: vr 12 jul 2019, 06:50
Locatie: Geertruidenberg

Re: Tom's GTI Killer - Range extender p.53

Bericht door Ivan Domenie » do 04 jun 2020, 20:10

Autheo schreef:
zo 31 mei 2020, 21:55
Tom Westendorp schreef:
zo 31 mei 2020, 21:39
...... anders moeten we maar een keer op een meeting zien of de TSi ene GTI kan bijhouden. ;)
Dat wordt dus een meeting net over de grens bij Enschede? Ik zal de meeting rubriek in de gaten houden ;)
Leuk idee een meeting!!! En helemaal over de grens toch wel benieuwd hoe mijn 60 pk (met vagtechniek 75update) over de 140 reageert 😂

Vorige keer met carnaval kon ik niet helaas
VW up! / High up! / Sound edition 2017 / Pure white

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: Tom's GTI Killer - Range extender p.53

Bericht door NidayFright » do 04 jun 2020, 21:06

Tom Westendorp schreef:
zo 31 mei 2020, 22:10
Met die idiote 100 regel in Nederland moet dat haast wel.
Hou op schei uit :doh: Frustrerend is het! En zelfs nog gaan ze onder de 100 rijden, daarmee vergeten ze even dat ze niet heel veel sneller gaan dan de grotere vervoersmiddelen op de weg. Vertikken het om even wat gas te geven tijdens het in halen zodat er een rits met auto's op de linkerbaan zit te plakken en hoogstwaarschijnlijk diegene zit te vervloeken en een afrit halen is ook niet zo makkelijk meer als je je tussen de rij met zoutzakken moet persen die als een treintje achter elkaar op de rechterbaan rijden. Ik kan echt niet wennen aan die snelheid en mag hopen dat ze hier nog op terug komen. Maar ik vrees dat het alleen bij 'hopen' zal blijven:(
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom's GTI Killer - Range extender p.53

Bericht door Tom Westendorp » vr 05 jun 2020, 13:17

Gisteren voor het eerst de range extender geprobeerd. Wat handig! Zonder ook maar een druppel te morsen even tien liter bij in de tank gegooid en daarna direct volgetankt toen ik de Mercedes moest aftanken. Op deze manier kan ik best wat ritjes naar het tankstation uitsparen op jaarbasis. Scheelt weer! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom's GTI Killer - Range extender p.53

Bericht door Tom Westendorp » vr 12 jun 2020, 07:39

Deze maand gaat de up! beduidend minder kilometers rijden dan de afgelopen maand. Aankomende twee weken zet ik hem stil. Wij gaan lekker op vakantie met de Benz dus de up! mag even rust nemen na een jaar hard werken. ;)
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom's GTI Killer - Range extender p.53

Bericht door Tom Westendorp » do 16 jul 2020, 18:31

Vandaag de 80.000 kilometer op de up! gereden. Nog steeds volledig probleemloos. Wel vorige week even een lampje moeten vervangen. Ben weer terug gegaan naar de Osram Night Breaker Laser lampen, had nog een setje liggen. :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie