Vaglingdagboek: We gaan er voor!

Laat hier je nieuwe trots zien.

Welke vagling moet ik kopen?

Je mag tot 2 opties selecteren

 
 
Bekijk resultaten

Gebruikersavatar
lupocor
Vagling liefhebber
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 09:30

Re: Vaglingdagboek

Bericht door lupocor » wo 07 dec 2016, 21:34

Petrolhead Tom schreef:Zelf de nodige kilometers weggetrapt in een Lupo SDI maar dan verkies ik toch honderd keer de up! boven een Lupo.
nou ik niet.
mijn lupo 3l reed een stuk beter ,had veel meer power ,lag beter op de weg en was zeer zuinig.
zat natuurlijk wel een h&r schroefset onder en had 185 brede bandjes ,was getuned naar 90 pk en haalde z,n 200 km per uur, trok zeer goed op en had in elke versnelling koppel zat.
en had esp, stuurbekrachtiging,airco voledig alarm,verwarmde stoelen alles elektrisch ,verwarmde buitenspiegels enz, een hel dikke 3l dus.
maar nu heb ik nog een betere auto, een audi a1, stap elke dag weer met plezier in deze auto ,wat rijd dat toch fijn en comfortabel.

Gebruikersavatar
lupocor
Vagling liefhebber
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 09:30

Re: Vaglingdagboek

Bericht door lupocor » wo 07 dec 2016, 21:41

en een mii vind ik mooier dan een citygo of up.
moet je kijken wat een mooie wagen. :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mvgard
Donateur member
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 10 apr 2015, 18:21
Locatie: Veenendaal

Re: Vaglingdagboek

Bericht door mvgard » wo 07 dec 2016, 21:49

lupocor schreef:
Petrolhead Tom schreef:Zelf de nodige kilometers weggetrapt in een Lupo SDI maar dan verkies ik toch honderd keer de up! boven een Lupo.
nou ik niet.
mijn lupo 3l reed een stuk beter ,had veel meer power ,lag beter op de weg en was zeer zuinig.
zat natuurlijk wel een h&r schroefset onder en had 185 brede bandjes ,was getuned naar 90 pk en haalde z,n 200 km per uur, trok zeer goed op en had in elke versnelling koppel zat.
en had esp, stuurbekrachtiging,airco voledig alarm,verwarmde stoelen alles elektrisch ,verwarmde buitenspiegels enz, een hel dikke 3l dus.
maar nu heb ik nog een betere auto, een audi a1, stap elke dag weer met plezier in deze auto ,wat rijd dat toch fijn en comfortabel.
Een 3l lijkt mij ook wel wat... maar die bizarre kilometerstanden :x... 1 op 33 is wel erg lekker trouwens!
+ mijn school ligt gewoon nog buiten de milieuzone van utrecht ;)

Welke het dan ook maar wordt... KEUZES KEUZES KEUZES daarna!

Afbeelding

Of

Afbeelding

Wat vinden jullie?

De klassieke BBS'jes die je overal ziet zijn gewoon overused...
(Natuurlijk worden 't replica's, maar voor het idee)
Look Up!/mii/citigo.

RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG

Gebruikersavatar
mvgard
Donateur member
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 10 apr 2015, 18:21
Locatie: Veenendaal

Re: Vaglingdagboek

Bericht door mvgard » wo 07 dec 2016, 21:52

lupocor schreef:en een mii vind ik mooier dan een citygo of up.
moet je kijken wat een mooie wagen. :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Het ligt voor mij dan echt aan de kleur... Iets wat ik bij een citigo, up, lupo of arosa een stuk minder heb...
Al heb ik zo wel m'n favoriete kleuren voor de up en lupo.
Up is rood, gewoon lekker fel, en een beetje anders dan dat wat ik hier aan vagling zie rijden
Lupo is zwart, want zwarte lupo's geven me echt die stealth vibe... Idk wat dat is :)

Het geel staat de lupo écht goed. Prachtige auto :)
Look Up!/mii/citigo.

RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG

Gebruikersavatar
mvgard
Donateur member
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 10 apr 2015, 18:21
Locatie: Veenendaal

Re: Vaglingdagboek

Bericht door mvgard » wo 07 dec 2016, 22:51

Lupo's zijn in de UK wel stervens goedkoop... 50-70k gereden, 12 maanden apk zonder "advisories" en alles werkend voor niets minder dan ongeveer 750 euro.... dat is er dan niet één, maar een stuk of 3, 4... gooi er nog 300 tegenaan en je hebt er een waarop je kan vertrouwen...
tja, kun je daar nee tegen zeggen als je naar een betrouwbare, goedkope auto zoekt (rijden en aanschaffen)... 3L is in de wegenbelasting natuurlijk een draak, dus misschien dat ik daar te weinig kilometers voor draai. (Of gewoon elke dag naar school gassen) +- 60 km per dag... kom ik dan met 100 per maand aan studenten OV vergoeding uit? Waarschijnlijk wel!
Ik weet wel dat een up/mii/citigo erg leuk is, maar tegen die prijzen is die vergelijking bijna niet leuk meer. (Ik bedoel maar, zelfde kilometer standen, even duur in verzekering ongeveer...) maar de aanschafwaarde is natuurlijk een stuk lager... en als ik echt wil leren rijden, is het dan niet beter om een auto te kopen die gewoon wat goedkoper is. Want 5000 vs ongeveer 1000, en het is allebei VW, allebei niet gedateerd... waar je zelfs misschien wat luxer uit bent als je 1500 euro betaald met de rimram van stoelverwarming en al het circus dat er tussen hangt...
Een ding schaad er dan wel aan, het is geen échte vagling. Dan ben ik nogsteeds geen volledige vagling rijder.... ;)
Look Up!/mii/citigo.

RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vaglingdagboek

Bericht door Tom Westendorp » wo 07 dec 2016, 22:56

Tsja wat is wijsheid, dat zul je uiteindelijk toch echt zelf moeten bekijken. De Vagling is een stuk nieuwer en moderner. Een Lupo kan zeker ook leuk zijn.

Om even terug te komen op je "velgen dilemma" ga even onderzoek doen wat onafgeveerd gewicht met een auto doet. Ga dan even kijken wat een setje replica's weegt en leer dan dat je de volledige wegligging van je auto om zeep helpt met die zware neppers. Daarbij, als het een Lupo moet worden kun je de beste 15 inch velgen OOIT waarschijnlijk passend krijgen. Ze zijn ook nog eens hartstikke goedkoop. ;)
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
mvgard
Donateur member
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 10 apr 2015, 18:21
Locatie: Veenendaal

Re: Vaglingdagboek

Bericht door mvgard » wo 07 dec 2016, 23:01

Petrolhead Tom schreef:Tsja wat is wijsheid, dat zul je uiteindelijk toch echt zelf moeten bekijken. De Vagling is een stuk nieuwer en moderner. Een Lupo kan zeker ook leuk zijn.

Om even terug te komen op je "velgen dilemma" ga even onderzoek doen wat onafgeveerd gewicht met een auto doet. Ga dan even kijken wat een setje replica's weegt en leer dan dat je de volledige wegligging van je auto om zeep helpt met die zware neppers. Daarbij, als het een Lupo moet worden kun je de beste 15 inch velgen OOIT waarschijnlijk passend krijgen. Ze zijn ook nog eens hartstikke goedkoop. ;)
En dat zijn? :D
Look Up!/mii/citigo.

RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG

Gebruikersavatar
lupocor
Vagling liefhebber
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 09:30

Re: Vaglingdagboek

Bericht door lupocor » wo 07 dec 2016, 23:49

lupo 3l kost in de mrb ongeveer 55 euro per maand.
verbruik is nagenoeg altijd meer dan 1 op 25 of je moet wel heel gek doen en dan nog is het heel moeilijk om hem onder de 1 op20 te krijgen.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vaglingdagboek

Bericht door Tom Westendorp » wo 07 dec 2016, 23:51

Mini R81 velgen. Wegen helemaal niets.

Afbeelding
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
mvgard
Donateur member
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 10 apr 2015, 18:21
Locatie: Veenendaal

Re: Vaglingdagboek

Bericht door mvgard » do 08 dec 2016, 00:09

lupocor schreef:lupo 3l kost in de mrb ongeveer 55 euro per maand.
verbruik is nagenoeg altijd meer dan 1 op 25 of je moet wel heel gek doen en dan nog is het heel moeilijk om hem onder de 1 op20 te krijgen.
Valt wel mee dus ;) als zit je met een benzine denk ik wel een stukje lager... voor en verbruik en mrb.
Dat zijn de betere gemiddelden!
Look Up!/mii/citigo.

RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG

Gebruikersavatar
mvgard
Donateur member
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 10 apr 2015, 18:21
Locatie: Veenendaal

Re: Vaglingdagboek

Bericht door mvgard » do 08 dec 2016, 00:10

Petrolhead Tom schreef:Mini R81 velgen. Wegen helemaal niets.

Afbeelding
Lekkurrr!
Look Up!/mii/citigo.

RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG

Gebruikersavatar
mvgard
Donateur member
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 10 apr 2015, 18:21
Locatie: Veenendaal

Re: Vaglingdagboek

Bericht door mvgard » do 08 dec 2016, 00:17

Ik zie dat de mrb tussen benzine en diesel 300 euro scheelt... haal ik dat eruit op een jaar qua verbruik en daadwerkelijk minder tanken als ik tussen de 5 en 7k per jaar ga rijden? (wat misschien nog veel is)....

Dusja, dan wordt het kiezen tussen TDI of Benzine, en als redelijk toegewijde petrolhead, pak ik met alle liefde de 1.4.
Mede om de hoge kosten, want verzekering wordt gequote op 130 euro per maand, waar de benzine voor 70-80 euro over de toonbank gaat... is diesel dan zo zwaar? ;)

Of pakken we toch de 1.0 om dichtbij de upfamilie te blijven? :)
Look Up!/mii/citigo.

RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vaglingdagboek

Bericht door Tom Westendorp » do 08 dec 2016, 08:35

Nooit de 1.0 pakken. Wat een draak van een motortje. Lijkt in niets op de motor in de up! zuipt als een tempelier en is niet vooruit te branden. Een 1.4 zou mijn keuze zijn als het dan toch een Lupo of Arosa moet worden. Een eerste auto moet ook iets bijzonders zijn dus ik zou nog even doorsparen voor een Vagling.

Liever iets meer uitgeven en kopen wat je hebben wilt dan iets goedkoops kopen waar je eigenlijk toch net niet blij mee bent.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
mvgard
Donateur member
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 10 apr 2015, 18:21
Locatie: Veenendaal

Re: Vaglingdagboek

Bericht door mvgard » do 08 dec 2016, 08:45

Petrolhead Tom schreef:Nooit de 1.0 pakken. Wat een draak van een motortje. Lijkt in niets op de motor in de up! zuipt als een tempelier en is niet vooruit te branden. Een 1.4 zou mijn keuze zijn als het dan toch een Lupo of Arosa moet worden. Een eerste auto moet ook iets bijzonders zijn dus ik zou nog even doorsparen voor een Vagling.

Liever iets meer uitgeven en kopen wat je hebben wilt dan iets goedkoops kopen waar je eigenlijk toch net niet blij mee bent.
Hmmm. Daar heb je wel gelijk in. Alleen hebben Mn ouders gezegd dat het geen up gaat worden deze 2 jaar, want ze zijn simpelweg te duur om aan te schaffen. En ik kan echt niet met een schade auto aankomen, dus dat kost me op dat moment gewoon 6000 euro....
Dat is een hoop geld.

Daarom hink ik op dit idee. Anders heb ik helemaal niks, want die Mercedes laat zich ook nog even niet zien.
En om nou 2/3 jaar een auto te delen, waarbij het ook nog een nogal dure betreft. Lijkt mij het idee lupo niet slecht.

En een lupo rijden is geen straf... denk ik ;)
Look Up!/mii/citigo.

RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG

Gebruikersavatar
mvgard
Donateur member
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 10 apr 2015, 18:21
Locatie: Veenendaal

Re: Vaglingdagboek

Bericht door mvgard » do 08 dec 2016, 10:11

Ik wil echt niet te snel zijn, En dat ben ik ook niet.
Het is niet de eerste keer dan ik deze afweging maak dit jaar...
Mijn rijbewijs was al 3 jaar verwacht, en nu eindelijk is het zover.
De stelling van mijn ouders voor géén auto is ook alleen maar, het is niet normaal voor een student om een auto te hebben, én wij hadden er ook geen.
Ik ken m'n ouders, en ik denk dat het beter is om er in te "easen" Door met iets goedkoops te beginnen, en als iedereen gewend is aan het idee dat ik mijn eigen auto heb, ik ga kijken naar een betere/fijnere/mooiere.

Ik denk dat uiteindelijk dus het beste is, dat ik gewoon ga leren in een wat mindere auto, en dan over een jaar of twee, als ik daadwerkelijk een baan heb, en alles voor elkaar heb waardoor ik ook makkelijk kan kopen, een vagling koop. en dat niemand daar dan op tegen zal zijn ;)

Voorbeeld: https://www.gumtree.com/p/volkswagen/au ... 1203535943" onclick="window.open(this.href);return false;
Look Up!/mii/citigo.

RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Vaglingdagboek

Bericht door damianw26 » do 08 dec 2016, 11:17

Gezien je hierboven geschreven verhaal en budget zou ik toch maar voor die lupo/arosa gaan, 1 auto is altijd beter dan geen auto, en je kunt er dan ook nog eens lekker mee leren rijden, al zou ik persoonlijk ook op een oudere auto nog steeds erg zuinig zijn. Ik weet dat de 1.4 uit de polo wel eens olie kan verbruiken, geen idee of het 1.4 blok uit de polo 1 op 1 overeenkomt met die in de lupo. Als ik jou was zou ik me ook niet blind staren op die 'bizar' lage kilometerstanden, gezien het een stads/boodschappen auto is zal ie dan ook wel zo zijn gebruikt, enkel korte ritjes en dus een verhoogde motorslijtage, ook kun je de uitlaat dan nog gaan vervangen.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
mvgard
Donateur member
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 10 apr 2015, 18:21
Locatie: Veenendaal

Re: Vaglingdagboek

Bericht door mvgard » do 08 dec 2016, 11:52

damianw26 schreef:Gezien je hierboven geschreven verhaal en budget zou ik toch maar voor die lupo/arosa gaan, 1 auto is altijd beter dan geen auto, en je kunt er dan ook nog eens lekker mee leren rijden, al zou ik persoonlijk ook op een oudere auto nog steeds erg zuinig zijn. Ik weet dat de 1.4 uit de polo wel eens olie kan verbruiken, geen idee of het 1.4 blok uit de polo 1 op 1 overeenkomt met die in de lupo. Als ik jou was zou ik me ook niet blind staren op die 'bizar' lage kilometerstanden, gezien het een stads/boodschappen auto is zal ie dan ook wel zo zijn gebruikt, enkel korte ritjes en dus een verhoogde motorslijtage, ook kun je de uitlaat dan nog gaan vervangen.
YES! :dance:
Look Up!/mii/citigo.

RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vaglingdagboek

Bericht door Tom Westendorp » do 08 dec 2016, 11:58

Pas je wel op dat je het niet te rooskleurig in gaat zien? Een beetje Lupo is inmiddels best een oude auto en als de vorige eigenaar er niet super netjes mee om is gesprongen kan een, op zich leuke aankoop, heel erg snel heel erg duur worden en kijk je zo naar bedragen die een Vagling je gaan kosten. Let ook even op de versnellingsbak van een 1.4 staan niet bekend als de meest degelijke stukjes techniek.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
mvgard
Donateur member
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 10 apr 2015, 18:21
Locatie: Veenendaal

Re: Vaglingdagboek

Bericht door mvgard » do 08 dec 2016, 12:06

Petrolhead Tom schreef:Pas je wel op dat je het niet te rooskleurig in gaat zien? Een beetje Lupo is inmiddels best een oude auto en als de vorige eigenaar er niet super netjes mee om is gesprongen kan een, op zich leuke aankoop, heel erg snel heel erg duur worden en kijk je zo naar bedragen die een Vagling je gaan kosten. Let ook even op de versnellingsbak van een 1.4 staan niet bekend als de meest degelijke stukjes techniek.
Ja oke. maar dat zijn de afwegingen die je moet maken, en onderhoud zit aan elke auto. zo zitten er + en - aan elke auto. daar ga je niet onderuit komen. het gaat over wat er dan onder de streep staat aan het einde van de rit.
En gezien dat de aanschafwaarde een stuk lager ligt, is het zaak dat je gewoon een goed onderhouden auto vind!
Look Up!/mii/citigo.

RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vaglingdagboek

Bericht door Tom Westendorp » do 08 dec 2016, 12:39

Klopt helemaal, maar als jij een auto uit Engeland wil halen dan is het niet zo makkelijk om even te gaan kijken, bevalt ie gaat ie mee en bevalt ie niet blijft ie staan en zoeken we wat anders op. De kosten liggen al behoorlijk hoog voordat je uberhaupt een auto hebt gekocht. die moet dan dus wel kloppen. In dat opzicht denk ik dat je er meer aan hebt om een goedkope Vagling te kopen waar nog niet zoveel kilometers mee zijn gereden dan een tien jaar oudere Lupo waar de onderhoudshistorie vaagjes van is op zijn best.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie