Vaglingdagboek: We gaan er voor!

Laat hier je nieuwe trots zien.

Welke vagling moet ik kopen?

Je mag tot 2 opties selecteren

 
 
Bekijk resultaten

Gebruikersavatar
mvgard
Donateur member
Berichten: 271
Lid geworden op: vr 10 apr 2015, 18:21
Locatie: Veenendaal

Vaglingdagboek: We gaan er voor!

Bericht door mvgard » zo 04 dec 2016, 21:06

Beste forumleden,

Hierbij wil ik, Matthijs, een belofte doen.
De belofte, dat ik omstreeks 4 december 2017 een Up/mii/Citigo in mijn bezit heb.
Na het zien van de documentaire "Emma wil leven" (http://www.npo.nl/npo3/22-nov-anorexia-special-op-npo-3" onclick="window.open(this.href);return false;)
ben ik 10x zo gemotiveerd om er wat van te gaan maken, en nu eens af te maken, waar ik tijdens het halen van mijn rijbewijs, dat ik nu na wat pijn en moeite in één keer in m'n zak heb, aan begonnen ben: Het sparen voor een up/mii/Citigo.

Ik wil jullie dan ook volledig mee gaan nemen in alles "Matthijs's up/mii/citigo" gerelateerd.

Waarom dan deze post? Nou, gewoon als stok achter de deur, om straks niet met een oude verpeste Alto binnen te komen (waar niks mis mee is, maar toch, up-forum... ;) ) Dit topic wordt dan ook meer een up-dagboek. En jij mag daar deelgenoot van zijn.


Ik hoop op een mooi resultaat!

Matthijs
Laatst gewijzigd door mvgard op di 08 aug 2017, 14:00, 4 keer totaal gewijzigd.
Look Up!/mii/citigo.

RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: De belofte

Bericht door Autheo » zo 04 dec 2016, 22:37

Matthijs, allereerst gefeliciteerd met het behalen van je rijbewijs! Fijn dat het je in één keer gelukt is, al kostte het je wat pijn en moeite!

En heel veel succes gewenst met het bereiken van je doelstelling! :handgestures-thumbupright:

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: De belofte

Bericht door Tom Westendorp » ma 05 dec 2016, 09:00

Supergaaf Matthijs! Om je wat extra te motiveren heb ik het topic vast bij het "mijn auto" gedeelte van het forum neergezet.

:dance:
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
mvgard
Donateur member
Berichten: 271
Lid geworden op: vr 10 apr 2015, 18:21
Locatie: Veenendaal

Re: De belofte

Bericht door mvgard » ma 05 dec 2016, 10:38

Petrolhead Tom schreef:Supergaaf Matthijs! Om je wat extra te motiveren heb ik het topic vast bij het "mijn auto" gedeelte van het forum neergezet.

:dance:
Thanks Tom! ;)
Look Up!/mii/citigo.

RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2794
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: De belofte

Bericht door damianw26 » ma 05 dec 2016, 11:51

Gefeliciteerd, je rijbewijs de eerste keer halen is mij niet gelukt (2e keer wel), topprestatie ;) . Dus toch overstag gegaan voor de zoektocht naar een up, mii of citigo automaat? Veel succes met sparen en veel zoekplezier, spijt zul je er niet van krijgen!
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: De belofte

Bericht door Tom Westendorp » ma 05 dec 2016, 12:01

Wordt het een UK auto eigenlijk?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
mvgard
Donateur member
Berichten: 271
Lid geworden op: vr 10 apr 2015, 18:21
Locatie: Veenendaal

Re: De belofte

Bericht door mvgard » ma 05 dec 2016, 12:12

Petrolhead Tom schreef:Wordt het een UK auto eigenlijk?
Het wordt misschien een uk auto, mede om prijs, én de functionaliteit.
Als het geen uk auto wordt, haal ik er een met lichte schade uit duitsland.
Waar Citigo's die volledig perfect zijn vanaf ongeveer 6000 gaan zit een licht beschadigde (ja, dan heeft ie wel een nieuwe voorbumper en koplamp nodig) op ongeveer 3500.
Helaas zit ik vast aan een automaat en daar betaal je flink voor...

Waarschijnlijk is een uk auto dus een betere optie, want deze zijn gewoon weg goedkoper en in betere staat. Restwaarde doet me niks, ik koop namelijk geen auto met de gedachte dat ik hem later weer moet verkopen ;) :dance:
Wat mij betreft rij ik m'n eerste auto he-le-maal op.
Look Up!/mii/citigo.

RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: De belofte

Bericht door Tom Westendorp » ma 05 dec 2016, 12:50

Goed idee om een UK auto te scoren. Als die pond zo doorzakt kun je er misschien best snel één op de kop tikken.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
mvgard
Donateur member
Berichten: 271
Lid geworden op: vr 10 apr 2015, 18:21
Locatie: Veenendaal

Re: De belofte

Bericht door mvgard » ma 05 dec 2016, 12:55

Petrolhead Tom schreef:Goed idee om een UK auto te scoren. Als die pond zo doorzakt kun je er misschien best snel één op de kop tikken.

Het plan is om ongeveer 4000 euro incl bpm uit te geven aan een up/citigo, met lichte voorkeur voor de citigo.
Look Up!/mii/citigo.

RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vaglingdagboek

Bericht door Tom Westendorp » ma 05 dec 2016, 18:18

Vooralsnog zijn ze voor dat geld niet beschikbaar dus ik denk dat je straks nog steeds aan de onderkant van de markt zit. Maakt op zicht niet zoveel uit omdat de automaat pas iets later leverbaar werd en je daardoor sowieso minder kans op kinderziektes hebt.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
mvgard
Donateur member
Berichten: 271
Lid geworden op: vr 10 apr 2015, 18:21
Locatie: Veenendaal

Re: Vaglingdagboek

Bericht door mvgard » ma 05 dec 2016, 18:49

Petrolhead Tom schreef:Vooralsnog zijn ze voor dat geld niet beschikbaar dus ik denk dat je straks nog steeds aan de onderkant van de markt zit. Maakt op zicht niet zoveel uit omdat de automaat pas iets later leverbaar werd en je daardoor sowieso minder kans op kinderziektes hebt.

https://www.gumtree.com/p/skoda/skoda-c ... 1199015127" onclick="window.open(this.href);return false;

Prachtig voorbeeld van hetgeen dat ik zoek!
Het wordt inderdaad een zoektocht, maar niet dat ik daar vies van ben.
Een beetje beschadigd, of ongaaf? prima als ik daardoor in m'n budget kan komen.

Het kan ook zomaar zijn dat ik me laat verleiden door een andere a klasser (noem maar een RHD fiat 500, die ook voor 2750 staat, maar wel helemaal intact is, wel wat ouder maar mits goed onderhouden natuurlijk geen probleem). (https://www.gumtree.com/p/fiat/2008-58- ... 1202540197" onclick="window.open(this.href);return false;). Er staat namelijk nog een 500 in 't wit voor de deur hier :)

Maar het liefst een schade up/citigo, die zonder al te veel moeite gewoon kan rijden.
Look Up!/mii/citigo.

RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG

Gebruikersavatar
mvgard
Donateur member
Berichten: 271
Lid geworden op: vr 10 apr 2015, 18:21
Locatie: Veenendaal

Re: Vaglingdagboek

Bericht door mvgard » ma 05 dec 2016, 22:11

Helaas moet ik na één dag én een serieus gesprek met Mn ouders over focus, school en geld, nu even wat rustig aan doen. Een toekomstig up rijder wordt ik zeker, alleen niet op dit moment ;)
Laatst gewijzigd door mvgard op di 06 dec 2016, 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Look Up!/mii/citigo.

RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vaglingdagboek

Bericht door Tom Westendorp » di 06 dec 2016, 06:57

Dat is wel heel snel! Wat heeft je van gedachten doen veranderen?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
mvgard
Donateur member
Berichten: 271
Lid geworden op: vr 10 apr 2015, 18:21
Locatie: Veenendaal

Re: Vaglingdagboek

Bericht door mvgard » di 06 dec 2016, 07:08

Ik ben niet van gedachte veranderd, integendeel... Ik ga nogsteeds proberen om eruit te halen wat er in zit, maar laten we het zo zeggen.
M'n ouders vinden dat dat ik nog geen auto nodig heb en dat ik er pas een mag kopen op het moment dat ik hem nodig heb. Waar ik het eigenlijk niet mee eens ben.

Ik heb een doel, daar wil ik voor werken, en hoe ik er kom en of ik er kom is een tweede. Maar dan heb ik het in ieder geval geprobeerd.

Jammer dit, maar ik denk dat ik hier niet onderuit kom helaas. Daarom dat ik nu al zeg dat ik er formeel mee moet stoppen al ga ik door. ;)
Look Up!/mii/citigo.

RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG

Gebruikersavatar
lupocor
Vagling liefhebber
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 09:30

Re: Vaglingdagboek

Bericht door lupocor » di 06 dec 2016, 07:31

jammer man, maar er zijn belangrijkere dingen in het leven.
goede diploma,s is daar een van.
dit is voor de rest van je leven belangrijk.
ook is het belangrijk om tijdens je studie niet te veel kopzorgen hebt over/om geld zodat je je kunt focussen op je studie .
bij het schrijven van voorgaande ga ik ervan uit dat je nog aan het studeren bent.
ik persoonlijk heb niet doorgeleerd (heb wel alle diploma,s voor hovenier ) een ben op 15 jarige leeftijd begonnen met werken.
ik heb dus wel een vak geleerd en daar ook de benodigde diploma,s van maar ben niet hoog opgeleid.
heb nu 43 jaar werken erop zitten en nog 9 te gaan.
werk nu al 18 jaar in de vliegtuig industrie wat mij zeer goed bevalt.
totaal in 43 jaar maar 1 maand werkeloos geweest.
jouw toekomst is veel belangrijker dan een leuke mii/up/citygo.
snap wel dat je nu je je rijbewijs hebt graag een auto wilt om te kunnen gaan wanneer/waarheen je maar wilt.
ook ik wilde dat na het behalen van mijn rijbewijs en omdat ik toen al 3 jaar gewerkt had en nog thuis woonde en geen kostgeld hoefde te betalen kon ik er eentje kopen.
een oude opel kadet a werd het, had al 300.000 gelopen maar reed nog prima en koste mij toen 500 gulden.
5 jaar lang mee gereden, tellerstand toen 450.000 en naar de sloop gereden want ik wou wel weer eens wat anders (auto reed nog prima maar was niks meer waard).
je kunt natuurlijk ook een goedkoop autootje kopen maar een auto kost nu eenmaal elke maand weer geld wat je volgens mij op dit moment beter kunt gebruiken.
DIT VOORGAAN HEB IK GESCHREVEN UITGAANDE VAN DE GEDACHTE DAT ERVOOR JOU NU BELANGRIJKERE DINGEN OP HET SPEL STAAN DAN EEN LEUKE AUTO.

Gebruikersavatar
mvgard
Donateur member
Berichten: 271
Lid geworden op: vr 10 apr 2015, 18:21
Locatie: Veenendaal

Re: Vaglingdagboek

Bericht door mvgard » di 06 dec 2016, 07:55

lupocor schreef:jammer man, maar er zijn belangrijkere dingen in het leven.
goede diploma,s is daar een van.
dit is voor de rest van je leven belangrijk.
ook is het belangrijk om tijdens je studie niet te veel kopzorgen hebt over/om geld zodat je je kunt focussen op je studie .
bij het schrijven van voorgaande ga ik ervan uit dat je nog aan het studeren bent.
ik persoonlijk heb niet doorgeleerd (heb wel alle diploma,s voor hovenier ) een ben op 15 jarige leeftijd begonnen met werken.
ik heb dus wel een vak geleerd en daar ook de benodigde diploma,s van maar ben niet hoog opgeleid.
heb nu 43 jaar werken erop zitten en nog 9 te gaan.
werk nu al 18 jaar in de vliegtuig industrie wat mij zeer goed bevalt.
totaal in 43 jaar maar 1 maand werkeloos geweest.
jouw toekomst is veel belangrijker dan een leuke mii/up/citygo.
snap wel dat je nu je je rijbewijs hebt graag een auto wilt om te kunnen gaan wanneer/waarheen je maar wilt.
ook ik wilde dat na het behalen van mijn rijbewijs en omdat ik toen al 3 jaar gewerkt had en nog thuis woonde en geen kostgeld hoefde te betalen kon ik er eentje kopen.
een oude opel kadet a werd het, had al 300.000 gelopen maar reed nog prima en koste mij toen 500 gulden.
5 jaar lang mee gereden, tellerstand toen 450.000 en naar de sloop gereden want ik wou wel weer eens wat anders (auto reed nog prima maar was niks meer waard).
je kunt natuurlijk ook een goedkoop autootje kopen maar een auto kost nu eenmaal elke maand weer geld wat je volgens mij op dit moment beter kunt gebruiken.
DIT VOORGAAN HEB IK GESCHREVEN UITGAANDE VAN DE GEDACHTE DAT ERVOOR JOU NU BELANGRIJKERE DINGEN OP HET SPEL STAAN DAN EEN LEUKE AUTO.
Hi Cor,

Dankjewel voor dit verhaal ;)
Ik begrijp zeker dat school erg belangrijk is, en dat dit de "fundering" is van je verdere leven. Dat is dan ook waar de focus ligt!
Look Up!/mii/citigo.

RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG

Gebruikersavatar
lupocor
Vagling liefhebber
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 09:30

Re: Vaglingdagboek

Bericht door lupocor » di 06 dec 2016, 08:14

graag gedaan hoor.
het leven bestaat ook uit keuzes maken , hoe vervelend soms ook.
wat de beste keuze op een bepaalt moment is blijft altijd moeilijk.
maar de keuze die je maakt is meestal o zo belangrijk voor jouw toekomst.
en die mooie auto zal er best wel komen ook al duurt dat nog even.
wel is mijn advies om vaak een auto te lenen zodat je rijervaring blijft opdoen.
vaak genoeg meegemaakt dat mensen na het behalen van hun rijbewijs jaren geen auto meer gereden hebben en dan weer gaan rijden, levensgevaarlijk soms.
veel succes met jouw studie, ga ervoor.

Gebruikersavatar
mvgard
Donateur member
Berichten: 271
Lid geworden op: vr 10 apr 2015, 18:21
Locatie: Veenendaal

Re: Vaglingdagboek

Bericht door mvgard » di 06 dec 2016, 11:49

lupocor schreef:graag gedaan hoor.
het leven bestaat ook uit keuzes maken , hoe vervelend soms ook.
wat de beste keuze op een bepaalt moment is blijft altijd moeilijk.
maar de keuze die je maakt is meestal o zo belangrijk voor jouw toekomst.
en die mooie auto zal er best wel komen ook al duurt dat nog even.
wel is mijn advies om vaak een auto te lenen zodat je rijervaring blijft opdoen.
vaak genoeg meegemaakt dat mensen na het behalen van hun rijbewijs jaren geen auto meer gereden hebben en dan weer gaan rijden, levensgevaarlijk soms.
veel succes met jouw studie, ga ervoor.
Het gaat lukken ;)
Ik ben hard bezig met school, en ik hoop dit jaar ongeveer een jaar vooruit te werken. Dezelfde dodende motivatie voor een vagling, heb ik ook voor school.
Dit MOET lukken, want vorig jaar had ik binnen 3 maanden het eerste jaar van mijn opleiding via zelfstudie afgerond. :)
Ik heb er vertrouwen in dat ik binnen behapbare tijd een vagling voor de deur staan, mede omdat ik een eigen bedrijf heb, waarin ik niet zoveel hoef te werken om goed te verdienen. Dus school is eerste prioriteit, werk komt daarna :)
Ik zal dus desondanks erg actief blijven op het forum, en dus topic (en teller onder mijn posts blijven updaten, want hier is nog niet het laatste over geschreven!
Look Up!/mii/citigo.

RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vaglingdagboek

Bericht door Tom Westendorp » di 06 dec 2016, 12:15

Harder werken. Doe op school wat je moet doen en stop je tijd daarnaast in geld verdienen. 4k bij elkaar verdienen als student is echt prima te doen in een jaar. Kwestie van de juiste bijbaan en je uitgaven laag houden. Jouw bijbaan lijkt me zeker voldoende om zo'n bedrag op je sloffen bij elkaar te verdienen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
mvgard
Donateur member
Berichten: 271
Lid geworden op: vr 10 apr 2015, 18:21
Locatie: Veenendaal

Re: Vaglingdagboek

Bericht door mvgard » di 06 dec 2016, 12:54

Petrolhead Tom schreef:Harder werken. Doe op school wat je moet doen en stop je tijd daarnaast in geld verdienen. 4k bij elkaar verdienen als student is echt prima te doen in een jaar. Kwestie van de juiste bijbaan en je uitgaven laag houden. Jouw bijbaan lijkt me zeker voldoende om zo'n bedrag op je sloffen bij elkaar te verdienen.
Precies! ;)
Look Up!/mii/citigo.

RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG

Plaats reactie