Vaglingdagboek: We gaan er voor!

Laat hier je nieuwe trots zien.

Welke vagling moet ik kopen?

Je mag tot 2 opties selecteren

 
 
Bekijk resultaten

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Vaglingdagboek

Bericht door TwitNour » di 06 dec 2016, 15:20

Alles kan, als je er maar in gelooft. Succes Matthijs.

Gebruikersavatar
mvgard
Donateur member
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 10 apr 2015, 18:21
Locatie: Veenendaal

Re: Vaglingdagboek

Bericht door mvgard » di 06 dec 2016, 15:32

TwitNour schreef:Alles kan, als je er maar in gelooft. Succes Matthijs.
Iemand heeft daar een tekstje over geschreven vroeger...

I’m gonna make a change, for once in my life
It’s gonna feel real good, gonna make a difference
Gonna make it right...

I’m starting with the man in the mirror
I’m asking him to change his ways
And no message could have been any clearer
If you wanna make the world a better place
Take a look at yourself, and then make a change


Dat is waar we bij leven ;)
Look Up!/mii/citigo.

RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Vaglingdagboek

Bericht door Autheo » di 06 dec 2016, 18:27

mvgard schreef:Ik ben niet van gedachte veranderd, integendeel... Ik ga nogsteeds proberen om eruit te halen wat er in zit, maar laten we het zo zeggen.
M'n ouders vinden dat dat ik nog geen auto nodig heb en dat ik er pas een mag kopen op het moment dat ik hem nodig heb. Waar ik het eigenlijk niet mee eens ben.

Ik heb een doel, daar wil ik voor werken, en hoe ik er kom en of ik er kom is een tweede. Maar dan heb ik het in ieder geval geprobeerd.

Jammer dit, maar ik denk dat ik hier niet onderuit kom helaas. Daarom dat ik nu al zeg dat ik er formeel mee moet stoppen al ga ik door. ;)
Formeel stop je ermee, al ga je toch door... Lijkt wel wat tegenstrijdig, zo op het eerste gezicht.

Je geeft aan dat je een serieus gesprek met je ouders over focus, school en geld hebt gehad. Van hen 'mag' je nu nog geen auto kopen, maar daar ben je het niet mee eens. Is het omdat je daar niet onderuit denkt te komen, dat je er formeel mee stopt?

Tja, daar zou ik als buitenstaander (zonder alle in's en out's te kennen), van alles van kunnen vinden. Enerzijds, en dan redeneer ik van jouw positie uit, zou ik denken: je bent toch inmiddels oud en wijs genoeg om zelf te bepalen of je een auto wilt aanschaffen? Niemand die je dan kan zeggen dat dat niet zou 'mogen'. Anderzijds, en dan stel ik me de situatie van je ouders voor, denk ik dat je ouders je al wel wat langer dan vandaag kennen, en heel goed kunnen inschatten wat voor jou het beste is. Het advies dat ze op basis daarvan jou hebben gegeven, vertaal je dan misschien met iets dat nu nog niet zou 'mogen'?

Als jouw 'er niet onderuit kunnen komen' betekent, dat je hebt besloten om het advies van je ouders te respecteren, wil ik je daar van harte mee complimenteren. Er zijn al zoveel jongelui tegenwoordig, die het beter menen te weten dan hun ouders, en de soms kwalijke gevolgen zie je daarvan helaas maar al te vaak om je heen. Een goede relatie met je ouders is veel meer waard dan een leuke Vagling! Goed van je, dat je dan niet alleen maar je eigen wensen voorop stelt, maar dat je ook rekening houdt met de mening van je ouders, al ben je het niet (helemaal) met hen eens. Waarschijnlijk zul je beseffen, dat ze die mening niet hebben om jouw je plezier te ontnemen.

En toch ga je door... Ik veronderstel dat je daarmee bedoelt dat je je droom niet opgeeft, maar hem een ander plekje in je prioriteiten geeft. Heel verstandig van je! Goed om daarbij de input van Lupocor van harte te nemen. En, volgens mij klinkt uit je opstelling ook iets van 'ondernemerschap': je hebt een doel, en ook als het misschien even anders loopt dan eerst gedacht, kijk je gelijk uit naar andere wegen om het doel te bereiken. Veel succes daarbij!

Toch nog wel een argument, dat je misschien nog even met je ouders kunt bespreken: de opmerking van Lupocor, om er voor te zorgen toch actief rijervaring op te doen, onderschrijf ik van harte! Het halen van je rijbewijs betekent niet, dat je nu al goed kan rijden. Het is eigenlijk meer een bewijs dat je nu echt zelf mag gaan leren rijden. En dat leer je alleen, door het ook te doen. Mag je daarvoor van de auto van je vader en/of je moeder gebruik maken? Dat zou eigenlijk wel de consequentie van het advies van je ouders moeten zijn, lijkt me. Wel had ik begrepen dat je vanwege je beperking eigenlijk wat aanpassingen in de auto nodig hebt. Of kun je met elke automaat goed uit de voeten? En hebben je ouders die voor je ter beschikking? Is de Fiat van je moeder een automaat, waar je goed in kan rijden? Dan kun je inderdaad rij-ervaring opdoen. Maar als dat niet zo is, zou het dan misschien een optie zijn als die ingeruild wordt voor een Vagling met automaat, nu jij nu nog niet zelf een auto 'mag' kopen? Dan vangen jullie twee vliegen in één klap: jij kunt dan alvast rij-ervaring opdoen en genieten van het rijden in een Vagling, en je moeder heeft dan ook een veel mooiere auto ;) .

Hoe dan ook, veel succes gewenst met je dromen: ze zijn niet allemaal bedrog!

Gebruikersavatar
mvgard
Donateur member
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 10 apr 2015, 18:21
Locatie: Veenendaal

Re: Vaglingdagboek

Bericht door mvgard » di 06 dec 2016, 19:32

Autheo schreef:
mvgard schreef:Ik ben niet van gedachte veranderd, integendeel... Ik ga nogsteeds proberen om eruit te halen wat er in zit, maar laten we het zo zeggen.
M'n ouders vinden dat dat ik nog geen auto nodig heb en dat ik er pas een mag kopen op het moment dat ik hem nodig heb. Waar ik het eigenlijk niet mee eens ben.

Ik heb een doel, daar wil ik voor werken, en hoe ik er kom en of ik er kom is een tweede. Maar dan heb ik het in ieder geval geprobeerd.

Jammer dit, maar ik denk dat ik hier niet onderuit kom helaas. Daarom dat ik nu al zeg dat ik er formeel mee moet stoppen al ga ik door. ;)
Formeel stop je ermee, al ga je toch door... Lijkt wel wat tegenstrijdig, zo op het eerste gezicht.

Je geeft aan dat je een serieus gesprek met je ouders over focus, school en geld hebt gehad. Van hen 'mag' je nu nog geen auto kopen, maar daar ben je het niet mee eens. Is het omdat je daar niet onderuit denkt te komen, dat je er formeel mee stopt?

Tja, daar zou ik als buitenstaander (zonder alle in's en out's te kennen), van alles van kunnen vinden. Enerzijds, en dan redeneer ik van jouw positie uit, zou ik denken: je bent toch inmiddels oud en wijs genoeg om zelf te bepalen of je een auto wilt aanschaffen? Niemand die je dan kan zeggen dat dat niet zou 'mogen'. Anderzijds, en dan stel ik me de situatie van je ouders voor, denk ik dat je ouders je al wel wat langer dan vandaag kennen, en heel goed kunnen inschatten wat voor jou het beste is. Het advies dat ze op basis daarvan jou hebben gegeven, vertaal je dan misschien met iets dat nu nog niet zou 'mogen'?

Als jouw 'er niet onderuit kunnen komen' betekent, dat je hebt besloten om het advies van je ouders te respecteren, wil ik je daar van harte mee complimenteren. Er zijn al zoveel jongelui tegenwoordig, die het beter menen te weten dan hun ouders, en de soms kwalijke gevolgen zie je daarvan helaas maar al te vaak om je heen. Een goede relatie met je ouders is veel meer waard dan een leuke Vagling! Goed van je, dat je dan niet alleen maar je eigen wensen voorop stelt, maar dat je ook rekening houdt met de mening van je ouders, al ben je het niet (helemaal) met hen eens. Waarschijnlijk zul je beseffen, dat ze die mening niet hebben om jouw je plezier te ontnemen.

En toch ga je door... Ik veronderstel dat je daarmee bedoelt dat je je droom niet opgeeft, maar hem een ander plekje in je prioriteiten geeft. Heel verstandig van je! Goed om daarbij de input van Lupocor van harte te nemen. En, volgens mij klinkt uit je opstelling ook iets van 'ondernemerschap': je hebt een doel, en ook als het misschien even anders loopt dan eerst gedacht, kijk je gelijk uit naar andere wegen om het doel te bereiken. Veel succes daarbij!

Toch nog wel een argument, dat je misschien nog even met je ouders kunt bespreken: de opmerking van Lupocor, om er voor te zorgen toch actief rijervaring op te doen, onderschrijf ik van harte! Het halen van je rijbewijs betekent niet, dat je nu al goed kan rijden. Het is eigenlijk meer een bewijs dat je nu echt zelf mag gaan leren rijden. En dat leer je alleen, door het ook te doen. Mag je daarvoor van de auto van je vader en/of je moeder gebruik maken? Dat zou eigenlijk wel de consequentie van het advies van je ouders moeten zijn, lijkt me. Wel had ik begrepen dat je vanwege je beperking eigenlijk wat aanpassingen in de auto nodig hebt. Of kun je met elke automaat goed uit de voeten? En hebben je ouders die voor je ter beschikking? Is de Fiat van je moeder een automaat, waar je goed in kan rijden? Dan kun je inderdaad rij-ervaring opdoen. Maar als dat niet zo is, zou het dan misschien een optie zijn als die ingeruild wordt voor een Vagling met automaat, nu jij nu nog niet zelf een auto 'mag' kopen? Dan vangen jullie twee vliegen in één klap: jij kunt dan alvast rij-ervaring opdoen en genieten van het rijden in een Vagling, en je moeder heeft dan ook een veel mooiere auto ;) .

Hoe dan ook, veel succes gewenst met je dromen: ze zijn niet allemaal bedrog!
Formeel stoppen is achteraf is ook helemaal niet goed geformuleerd ;) Formeel stoppen is helemaal stoppen, maar ik ga door.

Natuurlijk ga ik door met sparen, en staan de volgende plannen om én school én dit spaardoel beide tot een goed succes te brengen na een dag van nadenken en oplossingen zoeken alweer zwaar in de steigers, en zal ik mijn volle best doen om beide te halen.
Dat ik de mening van mijn ouders respecteer... tja. ik denk dat ik teveel motivaties heb om na een tegenslag te zeggen van: ja, tot ziens! nu gaat het niets meer worden, omdat mijn ouders het niet meer goed vinden...
Het is ook geen optie voor mij om het niet te respecteren en er niets mee te doen. In mijn beeld is dat het toppunt van dwars zijn. Want in principe zeg je dan "stik maar in je "het mag niet"", en daar ben ik het al helemaal niet mee eens ;)

Ik zie dit probleem als een oplosbaar geval, ik moet namelijk mijn school tot een goed einde brengen, en daar hoort volop je best doen voor een auto (nog) niet bij volgens mijn ouders en natuurlijk snap ik dat heel goed. Het is immers ook normaal voor mij dat ik school goed afsluit. (mede omdat ik zie dat mijn medestudenten daar qua motivatie nog wel een puntje aan kunnen zuigen).
Alleen wanneer houdt de school tijd op, en is het tijd voor Matthijs om de dingen te doen die hij leuk vindt? precies. als het werk werk af is. Daarin balans vinden is niet moeilijk: ik werk nu volgens het principe "work hard, play hard", dat betekent dat ik een heleboel geef, en een beetje neem. Ik kan erg hard werken en dat weet school. Ik heb bij wijze van spreke als ik daar de kans toe heb, volgende week al mijn boeken uit die we dit jaar moeten doen.

Ik weet dat als ik me nu tot het naadje werk voor school, ik in de tweede helft van het jaar meer kan gaan focussen op het werk, ik met mijn tempo (en deels ook omdat het "maar" mbo stof is) ongeveer over een week of drie theoretisch naar het tweede jaar over kan, en ik tijd over heb.
Daarom ga ik het alsnog voor elkaar ga krijgen iets aan deze situatie te doen. Omdat het werk dat anderen nog moeten doen, ik al fluitend klaar heb. Dus des te meer tijd voor mijn eigen prioriteiten. Het is gewoon initiatief nemen i.p.v uitstelgedrag vertonen. Dit natuurlijk alles voor het goede doel.

Als ik hard werk, en m'n ouders zien dat het goed met mij én school én het bedrijf gaat, ben ik meer dan overtuigd dat er mooie dingen kunnen gebeuren, want ik weet dat die ruimte er is... Als 1+1+1 maar 3 is.

Er niet onderuit kunnen komen is dan ook meer van "nu moet er iets gebeuren". Voor allebei, de doelen van m'n ouders, en die van mij.
Het is zeker niet onmogelijk. Geven en nemen.

In een auto blijven rijden om het bij te houden is nu nog meer dan een klein probleem...
M'n vaders Zafira valt letterlijk uit elkaar als je de deur dicht gooit, maar voor de eerstvolgende distributieriem gaat hij er niet uit (zucht, 335k op de teller and counting :lol:) Na die distributieriem komt er als het goed is een Mercedes B met automaat voor in de plaats, dus mij hoor je niet klagen :dance:

En wat moeders betreft, die is écht niet van plan om een vagling te kopen, volgens mij is ze stiekem heel erg verliefd op die fiat, het enige wat haar nu nog overhaalt om een andere auto te kopen, is als er een 500c voor in de plaats komt.

Al met al, die droom is niet kapot, er ligt alleen wat meer vlees op m'n bord en ik ga dat behendig en met volle overgave gewoon "processen", you just got to roll with it.

En yes! Hier is dat "dagboek" dus voor, iedereen een beetje van dat proces mee laten genieten, en misschien zelfs een beetje mijn kijk op de wereld doorzenden. Ik hoop namelijk dat andere mensen in hun eigen situatie ook iets kunnen met mijn verhaal, en de dingen die ik tegen kom in het hele circus van het sparen voor iets dat voor anderen misschien onbereikbaar lijkt, vooral het lef (en de zin) hebben om dit met het liefst 10 handen aan te pakken... gewoon doen, want wat heb ik nou te verliezen?.

De moraal van dit verhaal is dus gewoon: Hoe oneens je het ook bent met de ander (Dat ben ik nu eigenlijk ook niet meer) probeer elkaar te begrijpen... Geef veel, dan krijg je ook weer als de tijd daar rijp voor is.

Dankjewel Theo voor je goede onderbouwing, en fijne avond iedereen!

Matthijs
Laatst gewijzigd door mvgard op di 06 dec 2016, 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Look Up!/mii/citigo.

RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vaglingdagboek

Bericht door Tom Westendorp » di 06 dec 2016, 19:43

Toch fantastisch te lezen hoe een topic van twee dagen oud al snel één van de betere topics van het jaar is geworden.

Heel veel succes Matthijs! Zet hem op met school en werken en dan komt dat wel goed. Als jij zorgt dat je rond deze tijd volgend jaar het goed doet op school en je hebt genoeg cash op je bankrekening staan om makkelijk een Vagling van te kopen kunnen je ouders je het niet ontzeggen en willen ze het waarschijnlijk niet eens. :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
mvgard
Donateur member
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 10 apr 2015, 18:21
Locatie: Veenendaal

Re: Vaglingdagboek

Bericht door mvgard » di 06 dec 2016, 19:53

Petrolhead Tom schreef:Toch fantastisch te lezen hoe een topic van twee dagen oud al snel één van de betere topics van het jaar is geworden.

Heel veel succes Matthijs! Zet hem op met school en werken en dan komt dat wel goed. Als jij zorgt dat je rond deze tijd volgend jaar het goed doet op school en je hebt genoeg cash op je bankrekening staan om makkelijk een Vagling van te kopen kunnen je ouders je het niet ontzeggen en willen ze het waarschijnlijk niet eens. :D
Vind ik ook hartstikke leuk om te zien Tom.
Hoe meer zielen, hoe meer vreugd.
En dat is precies de reden dat ik zo trots ben dat ik deel mag uitmaken van dit forum, iedereen helpt elkaar, ook in dit soort kwesties.
Daar mag iedereen wat mij betreft een staande ovatie voor krijgen. Petje af! :hand:

En ja, de poll spreekt op dit moment boekdelen! Bijna iedereen voor de Up!
Look Up!/mii/citigo.

RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Vaglingdagboek

Bericht door Autheo » di 06 dec 2016, 20:26

mvgard schreef:En ja, de poll spreekt op dit moment boekdelen! Bijna iedereen voor de Up!
Leuke poll, maar ik kan mijn mening er niet in kwijt ;) . Al heb ik een Mii, en gun ik iedereen een Mii, een Mii 'moeten' kiezen zou ik nooit zeggen. Mijn keuze-advies zou zijn: ga voor de meest interessantste deal die op het moment van kiezen zich aandient. En dan maakt het niet uit of het de ene of de andere Vagling is.

Gebruikersavatar
mvgard
Donateur member
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 10 apr 2015, 18:21
Locatie: Veenendaal

Re: Vaglingdagboek

Bericht door mvgard » di 06 dec 2016, 20:29

Autheo schreef:
mvgard schreef:En ja, de poll spreekt op dit moment boekdelen! Bijna iedereen voor de Up!
Leuke poll, maar ik kan mijn mening er niet in kwijt ;) . Al heb ik een Mii, en gun ik iedereen een Mii, een Mii 'moeten' kiezen zou ik nooit zeggen. Mijn keuze-advies zou zijn: ga voor de meest interessantste deal die op het moment van kiezen zich aandient. En dan maakt het niet uit of het de ene of de andere Vagling is.
Ik voeg hem toe! *oeps, vorige entries nu kwijt... foei phpbb, waarom zie je dit als nieuwe poll, en niet als toevoeging :lol: :lol: *
Look Up!/mii/citigo.

RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vaglingdagboek

Bericht door Tom Westendorp » di 06 dec 2016, 21:35

Dat is mij ook al een keer overkomen met het aanpassen van de kleuren.

Als ik jou was zou ik ook kijken naar de meest interessante deal die je straks kunt scoren. Het je eigen maken van een auto kan altijd nog. Vooral lekker veel rijden in het begin! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
mvgard
Donateur member
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 10 apr 2015, 18:21
Locatie: Veenendaal

Re: Vaglingdagboek

Bericht door mvgard » di 06 dec 2016, 21:48

Petrolhead Tom schreef:Dat is mij ook al een keer overkomen met het aanpassen van de kleuren.

Als ik jou was zou ik ook kijken naar de meest interessante deal die je straks kunt scoren. Het je eigen maken van een auto kan altijd nog. Vooral lekker veel rijden in het begin! :D
Lijkt me heel goed! ik heb er zin in! ;) naar een doel toe werken is toch fijner dan in het ongewis maar hier en daar wat sparen.
De dagelijkse dropjes gaan uit Mn dieet. ;)
Look Up!/mii/citigo.

RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG

Gebruikersavatar
mvgard
Donateur member
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 10 apr 2015, 18:21
Locatie: Veenendaal

Re: Vaglingdagboek

Bericht door mvgard » wo 07 dec 2016, 17:45

Afbeelding
Dit moet 'm uiteindelijk worden qua stijl. is toch wel heel erg dik!
Rood wordt 'ie sowieso.

De citigo vindt ik toch wel leuker dan de andere twee, niet zo blokkerig en hard in het design, waar de up!
en zeker de mii toch wel wat van hebben. Scherpe randjes vooral, koplampen bijvoorbeeld :(
Look Up!/mii/citigo.

RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Vaglingdagboek

Bericht door damianw26 » wo 07 dec 2016, 20:16

mvgard schreef:Afbeelding
Dit moet 'm uiteindelijk worden qua stijl. is toch wel heel erg dik!
Rood wordt 'ie sowieso.

De citigo vindt ik toch wel leuker dan de andere twee, niet zo blokkerig en hard in het design, waar de up!
en zeker de mii toch wel wat van hebben. Scherpe randjes vooral, koplampen bijvoorbeeld :(
Een rode met zwarte velgen vind ik altijd mooi. De afgebeelde citigo vind ik nogal wat extreem in het kader van 'show but where is the go met 60 pk :| '
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
mvgard
Donateur member
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 10 apr 2015, 18:21
Locatie: Veenendaal

Re: Vaglingdagboek

Bericht door mvgard » wo 07 dec 2016, 20:22

damianw26 schreef:
mvgard schreef:Afbeelding
Dit moet 'm uiteindelijk worden qua stijl. is toch wel heel erg dik!
Rood wordt 'ie sowieso.

De citigo vindt ik toch wel leuker dan de andere twee, niet zo blokkerig en hard in het design, waar de up!
en zeker de mii toch wel wat van hebben. Scherpe randjes vooral, koplampen bijvoorbeeld :(
Een rode met zwarte velgen vind ik altijd mooi. De afgebeelde citigo vind ik nogal wat extreem in het kader van 'show but where is the go met 60 pk :| '
Show is niet persee waar ik naar zoek, de spoiler en striping zijn misschien extreem. Maar de dakrails zijn gewoon schattig + zwarte velgen maken 'n een welp in lammetjes kleding ;) :mrgreen:
Look Up!/mii/citigo.

RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vaglingdagboek

Bericht door Tom Westendorp » wo 07 dec 2016, 20:37

Neem van mij aan dat je hem niet zo laag wilt leggen. Als je lang en hard hebt gespaard wil je niet dat je zuurverdiende centjes binnen een jaar naar de fillestijnen zijn omdat je auto te laag ligt. ;)

Om de look dan wat completer te maken zou je kunnen kijken naar een 14 of 15 inch wiel met een wat minder radicale verlaging.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
mvgard
Donateur member
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 10 apr 2015, 18:21
Locatie: Veenendaal

Re: Vaglingdagboek

Bericht door mvgard » wo 07 dec 2016, 20:47

Het is natuurlijk vloeken in de kerk... Maar als er een mooie langskomt, is mijn andere liefde ongeveer al 10 jaar:

Afbeelding

Een lupo/arosa ziet er van zichzelf al erg volwassen uit, geen tierelantijnen nodig :think:...
Oke oke, al ouder, maar dat zie je ook aan de prijs. van dat verschil zijn er een hoop mooie velgen te koop.

*en we dromen door*
Laatst gewijzigd door mvgard op wo 07 dec 2016, 20:54, 3 keer totaal gewijzigd.
Look Up!/mii/citigo.

RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG

Gebruikersavatar
mvgard
Donateur member
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 10 apr 2015, 18:21
Locatie: Veenendaal

Re: Vaglingdagboek

Bericht door mvgard » wo 07 dec 2016, 20:50

Petrolhead Tom schreef:Neem van mij aan dat je hem niet zo laag wilt leggen. Als je lang en hard hebt gespaard wil je niet dat je zuurverdiende centjes binnen een jaar naar de fillestijnen zijn omdat je auto te laag ligt. ;)

Om de look dan wat completer te maken zou je kunnen kijken naar een 14 of 15 inch wiel met een wat minder radicale verlaging.
Dat is zeker iets waar ik rekening mee ga houden
Look Up!/mii/citigo.

RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vaglingdagboek

Bericht door Tom Westendorp » wo 07 dec 2016, 20:55

Zelf de nodige kilometers weggetrapt in een Lupo SDI maar dan verkies ik toch honderd keer de up! boven een Lupo.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
mvgard
Donateur member
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 10 apr 2015, 18:21
Locatie: Veenendaal

Re: Vaglingdagboek

Bericht door mvgard » wo 07 dec 2016, 21:00

Petrolhead Tom schreef:Zelf de nodige kilometers weggetrapt in een Lupo SDI maar dan verkies ik toch honderd keer de up! boven een Lupo.
En een FSI met 70-90k voor 2k-3k? haar zit wel ff meer kracht in dan de 75 van de up, en dat is denk ik met oog op het met automaat rijden misschien wel iets fijner, want er liggen toch 30 paarden meer in je karretje.
Look Up!/mii/citigo.

RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG

Gebruikersavatar
jaappie
Forum eindbaas
Berichten: 1047
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 19:12

Re: Vaglingdagboek

Bericht door jaappie » wo 07 dec 2016, 21:01

mvgard schreef:Het is natuurlijk vloeken in de kerk... Maar als er een mooie langskomt, is mijn andere liefde ongeveer al 10 jaar:

Afbeelding

Een lupo/arosa ziet er van zichzelf al erg volwassen uit, geen tierelantijnen nodig :think:...
Oke oke, al ouder, maar dat zie je ook aan de prijs. van dat verschil zijn er een hoop mooie velgen te koop.

*en we dromen door*
Een Arosa mk1 was mijn eerste auto, was echt een hele plezierige auto! Was verlaagd met een vaste verlaging van Vogtland kon je echt mooi mee de bocht om en reed ook nog heerlijk!

Heb aan de arosa wel veel verbouwd, groot schuifdak, andere velgen, ander interieur, cambridge lupo achterlichten, mistlampen ingebouwd etc :D maar moet zeggen dat mijn mii wel een stuk volwassener is.

Gebruikersavatar
mvgard
Donateur member
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 10 apr 2015, 18:21
Locatie: Veenendaal

Re: Vaglingdagboek

Bericht door mvgard » wo 07 dec 2016, 21:11

jaappie schreef:
mvgard schreef:Het is natuurlijk vloeken in de kerk... Maar als er een mooie langskomt, is mijn andere liefde ongeveer al 10 jaar:

Afbeelding

Een lupo/arosa ziet er van zichzelf al erg volwassen uit, geen tierelantijnen nodig :think:...
Oke oke, al ouder, maar dat zie je ook aan de prijs. van dat verschil zijn er een hoop mooie velgen te koop.

*en we dromen door*
Een Arosa mk1 was mijn eerste auto, was echt een hele plezierige auto! Was verlaagd met een vaste verlaging van Vogtland kon je echt mooi mee de bocht om en reed ook nog heerlijk!

Heb aan de arosa wel veel verbouwd, groot schuifdak, andere velgen, ander interieur, cambridge lupo achterlichten, mistlampen ingebouwd etc :D maar moet zeggen dat mijn mii wel een stuk volwassener is.
Thanks! Ik kan niet echt kiezen ook... Dus ieneminemutte, of wat het eerst komt wat het eerst maalt...
Wat een drama zeg, geef mij maar gewoon een multipla denk ik dan... :lol: :clap:

In principe ga ik niet meteen voor de beste en geweldigste optie, mocht ik nog wat onervaren zijn, ligt niet je droom in de kreukels op het moment dat het fout gaat... of is dat een verkeerde gedachte?
Look Up!/mii/citigo.

RHD High up! 2013 75PK
Tornado rood
ASG

Plaats reactie