Mii 2.0 van Autheo, inmiddels Mii 2.1

Laat hier je nieuwe trots zien.
Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Mii 2.0 van Autheo

Bericht door Touchwood » di 15 jan 2019, 13:56

Als klassieker zal zo'n oude auto toch nog wel gebruikt mogen worden? Er rijden toch ook nog steeds stoomlocomotieven?
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Mii 2.0 van Autheo

Bericht door Autheo » wo 16 jan 2019, 19:15

Vandaag is m'n Mii precies 3 jaar op de weg. Km stand nu: 100.544 km. Dus gemiddeld per jaar 33.515 km. Ik schat dat ik daarmee zo'n 1550 uur achter het stuur heb doorgebracht. :auto-driving:
Als cadeautje heb ik hem nieuwe ruitenwissers gegeven, voor een goed vooruitzicht op het volgende klokje rond ;)

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mii 2.0 van Autheo

Bericht door TwitNour » wo 16 jan 2019, 20:39

Autheo schreef:
wo 16 jan 2019, 19:15
Vandaag is m'n Mii precies 3 jaar op de weg. Km stand nu: 100.544 km. Dus gemiddeld per jaar 33.515 km. Ik schat dat ik daarmee zo'n 1550 uur achter het stuur heb doorgebracht. :auto-driving:
Als cadeautje heb ik hem nieuwe ruitenwissers gegeven, voor een goed vooruitzicht op het volgende klokje rond ;)
Zijn dat de eerste nieuwe ruitenwissers voor deze Mii? :o

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Mii 2.0 van Autheo

Bericht door Autheo » wo 16 jan 2019, 21:16

TwitNour schreef:
wo 16 jan 2019, 20:39
Autheo schreef:
wo 16 jan 2019, 19:15
Als cadeautje heb ik hem nieuwe ruitenwissers gegeven, voor een goed vooruitzicht op het volgende klokje rond ;)
Zijn dat de eerste nieuwe ruitenwissers voor deze Mii? :o
Ja, dat zijn de eerste nieuwe ruitenwissers. De oorspronkelijke hebben het dus drie jaar volgehouden. Ik had al wel een set klaarliggen, want ik hield er rekening mee dat ze na zo'n twee jaar aan vervanging toe zouden kunnen zijn. Maar pas net de laatste weken werden ze minder, en begonnen ze een klein beetje te strepen.

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mii 2.0 van Autheo

Bericht door TwitNour » do 17 jan 2019, 07:52

Dat is een prestatie, alhoewel ik nu besef dat ik mijn tweede set ruitenwissers gebruik op mijn auto, en die zit nu ook in zijn zesde levensjaar, dus komt op zich wel overeen. Ik heb al een nieuwe set liggen voor de zekerheid.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Mii 2.0 van Autheo

Bericht door Tom Westendorp » do 17 jan 2019, 08:53

Drie en zes jaar met een set ruitenwissers? Dat is echt verkeerde zuinigheid.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mii 2.0 van Autheo

Bericht door TwitNour » do 17 jan 2019, 09:23

Petrolhead Tom schreef:
do 17 jan 2019, 08:53
Drie en zes jaar met een set ruitenwissers? Dat is echt verkeerde zuinigheid.
Hoezo zes jaar? Ik zit in zes jaar aan mijn tweede set, dus ook gemiddeld 3 jaar met een set.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Mii 2.0 van Autheo

Bericht door Tom Westendorp » do 17 jan 2019, 09:50

Ah leesfoutje. Mijn ruitenwissers beginnen na een jaar al te strepen. Dat is voor mij het moment om ze direct te vervangen. Ik kan me niet voorstellen dat ze na 3 jaar zonder geklapper over de voorruit bewegen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mii 2.0 van Autheo

Bericht door TwitNour » do 17 jan 2019, 09:56

Petrolhead Tom schreef:
do 17 jan 2019, 09:50
Ah leesfoutje. Mijn ruitenwissers beginnen na een jaar al te strepen. Dat is voor mij het moment om ze direct te vervangen. Ik kan me niet voorstellen dat ze na 3 jaar zonder geklapper over de voorruit bewegen.
Ruitenwissers slijten standaard, maar harder als je meer kilometers rijdt. Denk dat dat de belangrijkste factor is die hier het verschil maakt. Maar dat zou Theo's ruitenwisser-levensduur ook weer niet goed verklaren dus ik weet het eigenlijk ook niet. Zolang ze het doen, vervang ik ze ook niet.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Mii 2.0 van Autheo

Bericht door Autheo » do 17 jan 2019, 10:42

TwitNour schreef:
do 17 jan 2019, 09:56
Petrolhead Tom schreef:
do 17 jan 2019, 09:50
Ah leesfoutje. Mijn ruitenwissers beginnen na een jaar al te strepen. Dat is voor mij het moment om ze direct te vervangen. Ik kan me niet voorstellen dat ze na 3 jaar zonder geklapper over de voorruit bewegen.
Ruitenwissers slijten standaard, maar harder als je meer kilometers rijdt. Denk dat dat de belangrijkste factor is die hier het verschil maakt. Maar dat zou Theo's ruitenwisser-levensduur ook weer niet goed verklaren dus ik weet het eigenlijk ook niet. Zolang ze het doen, vervang ik ze ook niet.
Bij de slijtage van ruitenwissers spelen diverse factoren een rol: hoe veel je ze gebruikt, hoe schoon/vuil de ruit is, hoe vaak de ruitenwissers vastvriezen, hoe vaak de auto in de brandende zon staat, onderhoud, etc. Zolang de ruitenwissers geluidloos prima vegen, zie ik het niet als verkeerde zuinigheid om ze te blijven gebruiken. Pas wanneer dat minder wordt, vervang ik ze. Bij m'n eerste Mii was dat al veel eerder, dan nu bij m'n tweede. Misschien gewoon geboft met voor ruitenwissers minder ongunstige omstandigheden? Overigens let ik wel op goed gebruik van de ruitenwissers. Heel vaak sproei ik eerst, voordat ik de ruitenwissers gebruik, zodat het eerste vuil gelijk goed wegspoelt. En in de winter bij vorst maak ik altijd gebruik van een scherm voor de ruit, zodat de wissers niet vastvriezen. Maar hoe het precies komt dat m'n wissers het zo lang hebben volgehouden, blijft gissen. Zodra ze gaan strepen (of door uitdrogen gaan piepen), zal ik ze weer vervangen (ook al zou dat na een jaar zijn). Want goed zicht vind ik cruciaal!

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Mii 2.0 van Autheo

Bericht door Autheo » ma 11 mar 2019, 19:05

Het was na weer 15.000 km tijd voor inmiddels de zevende onderhoudsbeurt, nu een kleine beurt bij 105.552 km. Gewoon de gebruikelijke service met oliewissel en controles. Alles is ok bevonden, er hoefde verder niets te worden afgesteld of vervangen. De Mii blijft uitstekend rijden, en het is helemaal niet te merken dat de 100.000 km grens is gepasseerd. We gaan dus met hetzelfde plezier als tot nog toe ervaren op naar de 120.000 km voor de volgende pitstop.

O ja, bij de beurt is tegelijkertijd een ‘terugroep-actie’ uitgevoerd. Die bestond uit het wisselen van het oorspronkelijke sleepoog door een nieuw exemplaar. Men was er achter gekomen dat die van drie jaar geleden net niet sterk genoeg gelast waren. Gelukkig heb ik hem nog niet nodig gehad. Maar goed, als je wel vast komt te zitten in de modder, of er sprake is van slepen vanwege pech (zelf of bij het helpen van iemand anders), is het wel van belang dat de kabel niet uit het sleepoog kan schieten.

Had ik al verteld dat de van buiten kleine Mii van binnen toch ruim genoeg is om zonder problemen drie Ikea kasten (de vertrouwde Billy van 202 cm hoog) te vervoeren? Met de rugleuning van de passagiersstoel in ‘slaapstand’ gelegd past het prima en kan de achterklep gewoon dicht. En daarbij in de bagageruimte nog genoeg plek voor de andere kleinere aankopen. Het enige ‘ongemak’ was daarbij dat m’n reisgenoot in plaats van naast me nu op de terugweg achter me moest zitten.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Mii 2.0 van Autheo

Bericht door Tom Westendorp » di 12 mar 2019, 13:34

Hahaha dat hebben wij ook al meermaals gedaan. Tripjes naar Ikea met de up! zijn briljant!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
jaappie
Forum eindbaas
Berichten: 1047
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 19:12

Re: Mii 2.0 van Autheo

Bericht door jaappie » di 12 mar 2019, 15:30

Zo heeft mijn mii ook als verhuiswagen gereden, een billy kast en een bed ging er gewoon in!

Heb alleen de bank en een grote kast die je niet kan demonteren met een grote bestelbus verhuist! De mii blijft je wel verbazen qua ruimte aanbod :lol:

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Mii 2.0 van Autheo

Bericht door Autheo » di 12 mar 2019, 21:49

Autheo schreef:
zo 05 aug 2018, 20:39
Mii 2.0 zal dus voorlopig eerst 2.1 worden, waarbij die .1 dan voor die eerste ton km's komt te te staan ;)
Omdat die eerste ton nu al een tijdje geleden gepasseerd is, werd het hoog tijd de daad bij het woord te voegen en de titel van dit topic aan te passen ;)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Mii 2.0 van Autheo, inmiddels Mii 2.1

Bericht door Tom Westendorp » wo 13 mar 2019, 08:39

Op naar de 2.2!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Mii 2.0 van Autheo, inmiddels Mii 2.1

Bericht door Autheo » ma 01 apr 2019, 13:10

De bandenwissel van winter- naar zomerbanden doe ik altijd zelf. Bij de laatste keer moest ik toch eerst even langs de bandenservice, want een zomerband was na de opslag leeg. Bleek een spijker in te zitten. Netjes gerepareerd, en daarna kon ik dus de wissel doen. Daarbij natuurlijk netjes de bandenspanningssensor weer gereset. Maar na één ritje op en neer naar m'n werk, ging op de terugweg toch dat waarschuwingslampje weer branden. Bleek de gerepareerde band weer heel wat spanning verloren te hebben. Dus opnieuw naar de bandenservice. En nu werd een ander stukje metaal gevonden. Onduidelijk of dat de vorige keer over het hoofd is gezien, of op die ene rit er in terecht is gekomen. Reparatie (inclusief weer opnieuw balanceren) werd deze tweede keer gelukkig gratis uitgevoerd.

Tja, zo rijd je 315.000 km zonder lekke band (inclusief m'n vorige twee auto's), en dan ineens twee keer een lek in dezelfde band...
Ook al gebeurt het dus niet vaak, ik was toch blij dat ik één van de winterwielen als reserveband bij me had. Hoewel twee verschillende banden op één as wordt afgeraden (of is het zelfs een apk-afkeurpunt?), merkte ik geen enkel verschil in rijgedrag toen ik met één zomer en één winterband op de vooras reed. Ik kan me voorstellen dat je het zowel bij regen als bij een noodstop wel zou merken (scheeftrekken?), maar gelukkig was daar geen sprake van. Ben benieuwd hoeveel km's ik nu weer lekvrij mag rijden.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Mii 2.0 van Autheo, inmiddels Mii 2.1

Bericht door Autheo » wo 02 okt 2019, 20:46

Vandaag was het weer tijd voor een grote beurt, inmiddels meer dan 120.000 km op de teller (120.401 km. om precies te zijn). De grote beurt (dus inclusief nieuwe bougies, interieurfilter en luchtfilter) en het reinigen van de trommelremmen kostte zo'n € 455. Omdat in januari de auto 4 jaar oud wordt, heb ik gelijk de APK laten doen, zodat ik er niet tussen de beurten speciaal voor terug moet komen. Met mijn jaarkilometrage van 30.000 per jaar wordt de volgende beurt in maart volgend jaar verwacht.

Bij de beurt heb ik tegelijkertijd nieuwe winterbanden laten monteren. Nog wel wat vroeg in het jaar, maar nu voor het gemak gelijk laten doen. Met m'n vorige set (Uniroyal) had ik 71.702 winterkilometers gereden. Ik had ze al onder m'n vorige Mii, en ze zijn zo'n 7 winterseizoenen meegegaan. Het profiel was nu zo'n 3,5 mm rondom, dus leek het me beter om ze deze winter niet nog verder op te rijden. Ik heb gekozen voor de Dunlop Winter Response 2, voor mij in de maat 165/70/14. Deze kwamen dit jaar als beste uit de winterbandentest. Ze kostten me bij de dealer inclusief montage € 375. Al liggen ze er nu al onder, voor mij hoeft de winter nog niet te komen. Maar goed, ik ben er al wel klaar voor. Ben benieuwd wat de Dunlop's voor invloed op het verbruik zullen hebben, in verschil met de vorige van Uniroyal.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Mii 2.0 van Autheo, inmiddels Mii 2.1

Bericht door Tom Westendorp » wo 02 okt 2019, 21:37

Top onderhoud! Hulde!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
RoyBa
Vagling liefhebber
Berichten: 253
Lid geworden op: za 16 sep 2017, 16:17
Locatie: Kampen

Re: Mii 2.0 van Autheo, inmiddels Mii 2.1

Bericht door RoyBa » wo 30 okt 2019, 15:08

Mooi om te lezen hoe je het onderhoud bijhoud! Zelf geen ervaring met een Vagling met een tonnetje op de teller alleen alles valt en staat met goed onderhoud. Als je zuinig bent op de auto dan zie ik geen reden waarom een auto je zal laten staan (in de meeste gevallen dan)

Zelf ben ik na de Up 2 auto's verder met een km stand boven de ton met een gemengde mening. De Mini kwam ik overal mee te zitten wat de vorige eigenaren niet hebben uitgevoerd km stand 150.000. En de Audi heeft momenteel nog geen rare klachten gehad op het resoneren van de benzineleiding na maar dat is opgelost. Met 130.000 km is de riem vervangen bij aankoop en hoop er nog een poosje mee te kunnen doen.
Ooit begonnen in een witte Volkswagen Take Up!

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Mii 2.0 van Autheo, inmiddels Mii 2.1

Bericht door Tom Westendorp » vr 01 nov 2019, 12:43

Bij twijfel zou je kunnen overwegen om gewoon alle vloeistoffen te vervangen, de bougies en alle filters dan moet heb je een hele goede baseline.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie