Mii 2.0 van Autheo, inmiddels Mii 2.1

Laat hier je nieuwe trots zien.
Luukyy
Vagling liefhebber
Berichten: 103
Lid geworden op: wo 25 mar 2020, 22:15

Re: Mii 2.0 van Autheo, inmiddels Mii 2.1

Bericht door Luukyy » za 16 jan 2021, 21:50

Up!grade TSI schreef:
za 16 jan 2021, 21:43
Heb je al een fijne armsteun? Ik overweeg zelf deze, met de solide verankeringsplaat
Die heb ik ook. Misschien wel de beste upgrade tot nu toe. Heb er heel veel plezier van.
VW Up! TSI 2017 - Beats audio - Polygon's - Panodak - Eibach pro kit

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1383
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: Mii 2.0 van Autheo, inmiddels Mii 2.1

Bericht door Up!grade TSI » za 16 jan 2021, 21:57

Luukyy schreef:
za 16 jan 2021, 21:50
Up!grade TSI schreef:
za 16 jan 2021, 21:43
Heb je al een fijne armsteun? Ik overweeg zelf deze, met de solide verankeringsplaat
Die heb ik ook. Misschien wel de beste upgrade tot nu toe. Heb er heel veel plezier van.
Goed om te horen, ik heb er nu één maar die wiebelt en kraakt, eigenlijk heb ik alleen die metalen grondplaat nodig maar die kun je dus niet los kopen, weet jij Luukyy of €185,- incl verzendkosten uit Duitsland een goede prijs is?
bekijk hier mijn vorige Up! GTi >>>https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=8147
bekijk hier mijn vorige Up! TSI >>>
https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=7319
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi] huidig>>>Up! GTi 8-)

Luukyy
Vagling liefhebber
Berichten: 103
Lid geworden op: wo 25 mar 2020, 22:15

Re: Mii 2.0 van Autheo, inmiddels Mii 2.1

Bericht door Luukyy » za 16 jan 2021, 22:08

Jaa dat heb ik er volgens mij ook voor betaald. Ik heb hem ook uit Duitsland laten komen. Dubbel en dwars waard!
VW Up! TSI 2017 - Beats audio - Polygon's - Panodak - Eibach pro kit

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Mii 2.0 van Autheo, inmiddels Mii 2.1

Bericht door damianw26 » zo 17 jan 2021, 22:31

Ik zou hem vanbuiten en vanbinnen flink oppoetsen en in de wax zetten, dan staat er optisch weer een nieuwe mii :) Als wax tip (mocht je er uiteraard geen hebben): collinite 845 of soft 99 fusso coat.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Mii 2.0 van Autheo, inmiddels Mii 2.1

Bericht door Autheo » vr 07 mei 2021, 14:50

Vandaag eindelijk bij 139.516 km de bandenwissel van winterbanden naar zomerbanden gedaan. Het bleef maar koud, en momenteel rijdt ik toch erg weinig, dus wisselen had geen haast.

De gemonteerde zomerbanden (Continental ContiEcoContact), waarmee de Mii ruim 5 jaar geleden mee geleverd is, hebben er inmiddels 81.427 km op zitten, met alle vier nog een profiel van 4 mm.
M'n winterbanden (Dunlop Winterrespons) hebben deze winter slechts 2.830 km er bij gereden (nu totaal 15.458 km), met rondom een profiel van 7 mm.

Deze maand is m'n pensioen begonnen, dus vanaf nu zullen er zeker geen 30.000 km per jaar weer bij komen. Het zullen vooral 'plezier km's' worden, die de Mii dan ook nog moet delen met m'n klassieke Mercedes L206 camper. Allebei blijft het leuk rijden, de Mii als vlot Mii-rakel, en de Mercedes als mobiel sterrenhotel.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Mii 2.0 van Autheo, inmiddels Mii 2.1

Bericht door Tom Westendorp » wo 12 mei 2021, 09:58

Gefeliciteerd met je pensioen Autheo! Dat je nog maar vele jaren lekker veel plezier ritten mag maken. :D Geniet ervan!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Mii 2.0 van Autheo, inmiddels Mii 2.1

Bericht door Autheo » do 16 sep 2021, 20:56

Vandaag is de auto voor een grote onderhoudsbeurt en de APK bij de dealer geweest, bij km stand 141.529

In januari wordt de Mii zes jaar, en door de leeftijd komen er nu voor het eerst wat 'rimpeltjes'. Het hitteschild had wat scheurtjes bij de bevestiging (een bekende Vagling kwaal), dus dat is nu verstevigd en vastgezet. Ook is de radio-ontvangst minder geworden, en hier ook weer het bekende Vagling probleem met de antennevoet. Reparatie daarvan bij de dealer vond ik te duur (vanwege het arbeidsloon omdat de hemel dan gedemonteerd moet worden). Ik heb besloten om eerst maar eens te kijken of de radio-ontvangst met een Dab+ adapter beter wordt, die kan ik zelf plaatsen (wordt vervolgd). En tenslotte heb ik een winterband laten repareren, daar bleek bij de wissel dat er een spijkertje in zat. Reparatie bij de dealer is veel goedkoper dan bij zo'n bandenzaak, hoe 'fit' ze zich daar dan ook presenteren...

Als vervangende auto kreeg ik een e-up mee (het nieuwe model). Jammer dat die niet twee jaar eerder is uitgebracht, dan had ik die gekozen i.p.v. de Mii. Inmiddels heb ik met deze Mii al voor ruim € 10.000 benzine verstookt, dus zou ik de aanschaf van een e-up zeker gecompenseerd hebben. Maar ja, de e-up destijds uit 2016 had nog een allerbelabberdste range van max. 160 km, daarmee kon in niet heen en weer naar m'n werk, dus dat was toen voor mij geen optie. Maar de nieuwe e-up komt zo'n kleine 100 km verder, dat zou ruim voldoende zijn geweest. Rijdt wel subliem, vooral one pedal drive is lekker relaxed. En heel wat pittiger dan de 75 pk motor van m'n Mii. Plus dan al die veiligheidssystemen, zoals een m.i. prettig werkend lane-keeping systeem.

Maar goed, toen ik weer in m'n trouwe Mii reed, vond ik dat schakelen en gewoon alles zelf doen toch eigenlijk wel veel leuker auto rijden. We gaan er dus weer vrolijk mee verder, zeker nu ik geen 30.000 km per jaar meer rijd.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Mii 2.0 van Autheo, inmiddels Mii 2.1

Bericht door Autheo » zo 19 sep 2021, 18:54

Inmiddels heb ik de Dab+ adapter geïnstalleerd.

De installatie was eenvoudig. En het resultaat is ver boven mijn verwachting! In plaats van een (dure) reparatie van de antennevoet voor de FM ontvangst heb ik nu voor de prijs van minder dan een volle benzinetank een sublieme ontvangst van zuiver klinkende Dab+ radio. Klinkt vele malen beter dan de FM ooit gedaan heeft, plus het voordeel van veel meer zenders om naar te luisteren (zoals bijvoorbeeld Classicnl en GNR).

Ik had veel eerder zo'n Dab+ adapter moeten installeren. Ik twijfelde eerst of dat wel goed zou werken, en wilde de gok niet wagen. De defecte antennevoet heeft me nu over de streep getrokken, en ik denk niet dat ik er spijt van krijg.

Hier twee foto's van het resultaat:
Bijlagen
4-IMG_4_Display Digitale Radio.jpg.jpg
4-IMG_4_Display Digitale Radio.jpg.jpg (105.24 KiB) 15688 keer bekeken
3-IMG_3_Raamantenne.jpg.jpg
3-IMG_3_Raamantenne.jpg.jpg (93.09 KiB) 15688 keer bekeken

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Mii 2.0 van Autheo, inmiddels Mii 2.1

Bericht door Gert » di 21 sep 2021, 08:35

Mooi gedaan! Ik zou wel het gehaspelde voedingssnoer verstoppen in de koffiebekerruimte maar ja wellicht gebruik jij die. Ook zou ik de antenne liever bij de onderkant van het raam zien maar of dat even goed of even handig is weet ik niet. Kreeg je die antenne bij de dab+ of is dat een ander merk?

PS Tot troost voor de gemiste e-up. Het klopt wel dat de range van de nieuwe e-up 260 km is maar dat geldt wel alleen in de zomer. In de winter is het dicht in de buurt van 60 procent daarvan. Dus dat is dan niet beter dan de oude e-up in de zomer.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Mii 2.0 van Autheo, inmiddels Mii 2.1

Bericht door Tom Westendorp » di 21 sep 2021, 08:42

Ziet er goed uit Autheo!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Mii 2.0 van Autheo, inmiddels Mii 2.1

Bericht door Autheo » di 21 sep 2021, 18:04

Gert schreef:
di 21 sep 2021, 08:35
Mooi gedaan! Ik zou wel het gehaspelde voedingssnoer verstoppen in de koffiebekerruimte maar ja wellicht gebruik jij die. Ook zou ik de antenne liever bij de onderkant van het raam zien maar of dat even goed of even handig is weet ik niet. Kreeg je die antenne bij de dab+ of is dat een ander merk?

PS Tot troost voor de gemiste e-up. Het klopt wel dat de range van de nieuwe e-up 260 km is maar dat geldt wel alleen in de zomer. In de winter is het dicht in de buurt van 60 procent daarvan. Dus dat is dan niet beter dan de oude e-up in de zomer.
Grappig, het viel me pas na het plaatsen van de foto op dat de draad er wat rommelig bijhangt (viel me in de auto niet op), en inmiddels had ik die al in de koffiebekerhouder opgeborgen (inderdaad drink ik geen koffie o.i.d. tijdens het rijden, dan pauzeer ik liever even).
De antenne maakt deel uit van deze dab+ set, hier gekocht:
https://www.amazon.nl/s?k=pure+highway ... -doa-p_4_7
Geadviseerd wordt om de antenne aan de bovenkant van het raam te bevestigen, waar de ruitenwisser niet overheen zwiept. Maar op internet zag ik een filmpje van een Duitser die de antenne onder de middenconsole had verstopt, en toch een goede ontvangst had. Dus misschien kun je ook proberen die aan de onderkant van het raam te bevestigen. Mij zit die daarboven niet in de weg, en zo heb ik een sublieme ontvangst!

PS: Dank je wel voor je troostende woorden ;) ; zoals ik al zei, geniet ik toch meer van het 'echte' autorijden met een schakelauto.
Laatst gewijzigd door Autheo op di 21 sep 2021, 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Mii 2.0 van Autheo, inmiddels Mii 2.1

Bericht door Autheo » di 21 sep 2021, 18:52

Tom Westendorp schreef:
di 21 sep 2021, 08:42
Ziet er goed uit Autheo!
Dank je, maar je moet het vooral horen i.p.v. zien. Als ik niet had getwijfeld of zo'n Dab+ adapter wel wat zou zijn, had ik eerder ervaren hoe enorm veel mooier de radio klinkt! En hoe het er dan uitziet, valt daar helemaal bij in het niet! Maar gelukkig ziet het er inderdaad prima uit. :D

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Mii 2.0 van Autheo, inmiddels Mii 2.1

Bericht door Gert » di 21 sep 2021, 19:48

@Autheo
Bedankt voor de link. Die laat ook zien dat de adapter een usb aansluiting heeft en dat is voor mij handig omdat in de nieuwe ups de M&M phone adapter een usb aansluting heeft. Verder valt de prijs van 45 euro incl. verzending me mee. Omdat jij het over de prijs van een volle tank had rekende ik op 35 liter x 2 euro = 70 euro. Als ik hem koop wordt het de eerste keer dat ik iets bij amazon koop maar ik neem aan dat dat een betrouwbare bron is. Anders had jij er vast niet gekocht.

PS Je hebt gelijk dat de nieuwe e-up heel fijne refinements heeft, waaronder lane assist. Nu ik hem met OBDeleven naar "onthoudt de laatst gekozen stand" heb kunnen zetten, ben ik ook fan van de lane assist geworden. Hij staat standaard uit en dus heb ik er in stad en ommelanden waar ik meestal rij en het gevaarlijk vond dat hij iedere dag weer aansprong geen last meer van. Op de autoweg bij 90 tot 120 km/uur schakel ik hem graag in. Daar ben ik wel blij met een klein rukje aan het stuur als ik even niet oplet.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Mii 2.0 van Autheo, inmiddels Mii 2.1

Bericht door Autheo » di 21 sep 2021, 20:40

Gert schreef:
di 21 sep 2021, 19:48
Bedankt voor de link. Die laat ook zien dat de adapter een usb aansluiting heeft en dat is voor mij handig omdat in de nieuwe ups de M&M phone adapter een usb aansluting heeft. Verder valt de prijs van 45 euro incl. verzending me mee. Omdat jij het over de prijs van een volle tank had rekende ik op 35 liter x 2 euro = 70 euro. Als ik hem koop wordt het de eerste keer dat ik iets bij amazon koop maar ik neem aan dat dat een betrouwbare bron is. Anders had jij er vast niet gekocht.
De Dab+ adapter wordt gevoed via de 12 volts aansluiting, met een voedingsadapter met een dubbele USB poort. Er wordt geadviseerd om die voedingsadapter te gebruiken, omdat andere voedingsadapters interferentie zouden kunnen veroorzaken. Ik weet niet of de M&M phone adapter bruikbaar is voor deze Dab+adapter, maar het zou kunnen van wel. In de gebruiksaanwijzing wordt overigens wel gezegd dat andere elektronica (als voorbeeld wordt een dashcam genoemd) en LED schermen in de auto ook interferentie met de Dab ontvangst zouden kunnen veroorzaken. In mijn Mii merk ik geen enkele interferentie, maar ik weet niet of dat ook opgaat voor een e-up (met immers veel meer elektronica).

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Mii 2.0 van Autheo, inmiddels Mii 2.1

Bericht door Autheo » za 12 feb 2022, 11:05

Een maand geleden is de 6e verjaardag van m'n Mii zo ongemerkt voorbijgegaan. :occasion-candle: :occasion-candle: :occasion-candle: :occasion-candle: :occasion-candle: :occasion-candle:
In die zes jaar nu iets meer dan 143.000 km, en de Mii blijft me uitstekend bevallen. Inmiddels geen woon-werk verkeer meer waarbij zo'n 30.000 per jaar er bij kwam, afgelopen jaar was dat maar iets meer dan 6000 km. Met dat tempo vermoed ik dat ik nog heel lang plezier van de Mii kan blijven hebben. En als je dan leest dat er al probleemloos (alleen normaal onderhoud) Vaglings rondrijden met meer dan 4 ton op de teller, zou de Mii nog zo'n 40 jaar verder kunnen. Zou je dan nog benzine kunnen tanken (of betalen)....? :think:

Gebruikersavatar
Kanerr
Forum newbie
Berichten: 76
Lid geworden op: do 18 nov 2021, 09:20

Re: Mii 2.0 van Autheo, inmiddels Mii 2.1

Bericht door Kanerr » di 15 feb 2022, 08:03

Dat maakt het autorijden wel extra plezierig vind ik zelf. Lekker probleemloos doorkarren :)
Mini JCW Manhart - viewtopic.php?f=19&t=8096

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Mii 2.0 van Autheo, inmiddels Mii 2.1

Bericht door Autheo » vr 15 apr 2022, 16:15

Vorige herfst (18 november) had ik m'n bandenwissel van zomer- naar winterbanden gedaan, en vandaag vond ik het wel weer een mooie gelegenheid om weer naar de zomerbanden te gaan.

Met de winterbanden heb ik in precies vijf maanden 2.624 km afgelegd (voorheen reed ik per maand nog meer), dus hard slijten doen die niet. M'n zomerbanden hebben er inmiddels 84.161 km opzitten, en het profiel daarvan is rondom nog 4 mm.

De lichtmetalen velgen staan toch wel weer wat beter dan de plastic wieldoppen op het staal.
Bijlagen
20220415_170429.jpg

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Mii 2.0 van Autheo, inmiddels Mii 2.1

Bericht door Autheo » ma 07 nov 2022, 14:18

Afgelopen week was het weer tijd voor een onderhoudsbeurt, met inmiddels 148.750 km op de teller. Bij de Mii is de onderhoudsinterval 15000 km of 1 jaar, net wat het eerste wordt bereikt. Nu ik tegenwoordig nog maar zo’n 6000 km per jaar rijd, werd het dus een jaarlijkse beurt. De hele auto checken, olie-verversen e.d. Ook was de remvloeistof weer aan verversing toe en zijn de trommelremmen achter gereinigd. Ik laat het onderhoud door de dealer doen, tot nog toe prima en ook voor een prima prijs.

Bij de beurt wordt normaal gesproken ook het interieurfilter vervangen, maar dat is het enige dat ik zelf doe. Ik plaats dan een koolstoffilter, dat geeft een beter resultaat dan een gewoon filter. Ik deed dat al vooral vanwege destijds onvermijdelijke files bij het woon-werkverkeer. En al sta ik tegenwoordig nog nauwelijks in de file, een zo goed mogelijke luchtkwaliteit vind ik toch wel prettig.

Verder valt er weinig aan te vullen op mijn eerder beschreven ervaringen met de Mii, de auto bevalt me na bijna 7 jaar nog steeds uitstekend! Met een gemiddeld verbruik van 4,8 l/100km (1 op 20,7) heb ik, ondanks de hoge brandstofprijzen, niets te klagen! Zelfs nu ik bewust kies voor super in plaats van normaal, omdat met het weinig rijden dat beter voor de motor is. De auto rijdt er ook iets zuiniger op, al compenseert dat verschil in gebruik niet het prijsverschil.

Gebruikersavatar
OnlyWay=Up!
Vagling liefhebber
Berichten: 263
Lid geworden op: wo 25 aug 2021, 17:14
Locatie: Rotterdam

Re: Mii 2.0 van Autheo, inmiddels Mii 2.1

Bericht door OnlyWay=Up! » ma 07 nov 2022, 22:25

Autheo schreef:
ma 07 nov 2022, 14:18
Afgelopen week was het weer tijd voor een onderhoudsbeurt, met inmiddels 148.750 km op de teller. Bij de Mii is de onderhoudsinterval 15000 km of 1 jaar, net wat het eerste wordt bereikt. Nu ik tegenwoordig nog maar zo’n 6000 km per jaar rijd, werd het dus een jaarlijkse beurt. De hele auto checken, olie-verversen e.d. Ook was de remvloeistof weer aan verversing toe en zijn de trommelremmen achter gereinigd. Ik laat het onderhoud door de dealer doen, tot nog toe prima en ook voor een prima prijs.

Bij de beurt wordt normaal gesproken ook het interieurfilter vervangen, maar dat is het enige dat ik zelf doe. Ik plaats dan een koolstoffilter, dat geeft een beter resultaat dan een gewoon filter. Ik deed dat al vooral vanwege destijds onvermijdelijke files bij het woon-werkverkeer. En al sta ik tegenwoordig nog nauwelijks in de file, een zo goed mogelijke luchtkwaliteit vind ik toch wel prettig.

Verder valt er weinig aan te vullen op mijn eerder beschreven ervaringen met de Mii, de auto bevalt me na bijna 7 jaar nog steeds uitstekend! Met een gemiddeld verbruik van 4,8 l/100km (1 op 20,7) heb ik, ondanks de hoge brandstofprijzen, niets te klagen! Zelfs nu ik bewust kies voor super in plaats van normaal, omdat met het weinig rijden dat beter voor de motor is. De auto rijdt er ook iets zuiniger op, al compenseert dat verschil in gebruik niet het prijsverschil.
Klinkt goed! Goedkoper ga je bijna niet kunnen rijden in deze tijd.
Op deze manier heb je er nog heel lang plezier van!
EX: '17 UP! TSI

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Mii 2.0 van Autheo, inmiddels Mii 2.1

Bericht door Autheo » di 29 nov 2022, 18:44

Vandaag weer de wissel van zomerbanden naar winterbanden gedaan. Met m'n zomerbanden (nog de originele Continentals die er vanaf nieuw om liggen) heb ik inmiddels 88.760 km gereden. Toen ik ze in april heb gemonteerd, zat er nog 4 mm profiel op, zowel voor als achter. Sinds april 4.619 km gereden, en het gemeten profiel is nog steeds 4 mm rondom. De slijtage is met mijn simpele profielmeter niet merkbaar, misschien dat er met een professioneel meetinstrument wel wat tienden van mm's verschil te meten zou zijn. Maar met zo weinig km's kan de slijtage ook niet veel zijn. Hoe dan ook heb ik over de slijtvastheid van de Continental ContiEcoContact (185/55/15) geen klagen!

Nu dus weer m'n winterbanden er om (Dunlop Winter Response 165/70/14). Die hebben er 18.083 km opzitten, met een profiel van 7 en 6 mm (V/A). Ze zeggen dat het beter is de banden met het diepste profiel achter te monteren. Ik heb met het kleine verschil die juist voor gemonteerd, zodat ik met de voorwielaandrijving ze wat gelijkmatiger slijt.

Plaats reactie