Mii 2.0 van Autheo, inmiddels Mii 2.1

Laat hier je nieuwe trots zien.
Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Mii 2.0 van Autheo, inmiddels Mii 2.1

Bericht door Autheo » za 16 jan 2016, 22:24

M'n trouwe Miiauw (zie topic http://vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t ... =20#p29607) heb ik na bijna 3 jaar en bijna 90.000 km ingeruild voor een nieuwe, nog luxere Mii Sport Connect 1.0 60 pk 5 deurs, door Tom spontaan Mii '2.0' genoemd. Deze nieuwe is standaard uitgevoerd met airco, cruise-control, boordcomputer, leren stuur en versnellingspook, een sound-system met 6 luidsprekers (en subwoofer), mistlampen, lichtmetalen 15 inch wielen (185/55 banden), getinte ramen, elektrisch verstelbare en verwarmbare spiegels, en tenslotte parkeersensoren.

Om de keuze uit de diverse leverbare mooie kleuren wat te vereenvoudigen, heb ik ze gewoon allemaal bij elkaar genomen (dat noemen ze dan Candy White). Ten opzichte van mijn vorige (2013 bouwjaar) zit er nu standaard ook aan de bestuurderskant elektrische raambediening voor beide zijden, twee hoedenplankkoordjes, een dubbele bagagebodem en bagageruimteverlichting in. Ook is de antenne korter (ben benieuwd of ik dat in de ontvangst ga merken...).
Hij is dus in veel opzichten wat luxer uitgevoerd, maar ik heb me laten vertellen dat dat wel snel zal wennen. Het risico dat je daarna niet minder wil, moeten we dan maar op de koop toe nemen…

Hoewel dus uitgevoerd met lichtmetalen wielen en wat bredere sloffen, heb ik er voor gekozen om 'm als Mii Wintersport Connect te laten afleveren, d.w.z. gewoon met de stalen 14 inch winterwielen met smalle 165/70 winterbanden die ik nog van m'n Miiauw had. Die banden hadden nog genoeg profiel na zo'n 29.000 winterkilometers, dus die kunnen nog uitstekend dienst doen. En hoewel we nog niet echt veel winter hebben gehad, zou het zo maar kunnen dat we nog een paar gladde dagen krijgen. De lichtmetalen wielen mogen dus nog even wachten op het voorjaar. Op één na, die mag alvast als reservewiel meerijden zonder te slijten.

Er zullen nog wel wat updates komen, denk in ieder geval dezelfde instellingen bij VAG techniek te laten doen als bij m'n Miiauw. Als het weer wat warmer wordt, zal ik ook de chromestrips op de grille wel weer aanbrengen, vind dat net even wat mooier staan dan alleen het saaie zwart. Ik snap trouwens niet, waarom de Mii als enige Seat niet standaard een grille met chromen afwerking heeft. Hoort gewoon bij de stal, vind ik.

Heb nog geen gelegenheid gehad om foto's te nemen, maar die volgen nog.
Laatst gewijzigd door Autheo op di 12 mar 2019, 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mii 2.0 van Autheo

Bericht door TwitNour » za 16 jan 2016, 23:13

Leuk om te horen! Ik ben benieuwd naar de foto's :)

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Mii 2.0 van Autheo

Bericht door Autheo » zo 17 jan 2016, 17:30

Wat eerste plaatjes bij de praatjes, nu nog in Wintersport Connect uitvoering (met winterbanden i.p.v. lichtmetaal):
Bijlagen
PICT1103.JPG
PICT1102.JPG
PICT1102.JPG
Laatst gewijzigd door Autheo op wo 27 jun 2018, 20:04, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Mii 2.0 van Autheo

Bericht door Tom Westendorp » zo 17 jan 2016, 17:58

Mooie auto Theo! Veel veilige kilometers!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Mii 2.0 van Autheo

Bericht door Autheo » ma 18 jan 2016, 11:22

Na m’n eerste 300 kilometers even de eerste opvallende gebruiksverschillen melden t.o.v. m’n vorige Mii Style (modeljaar 2013) en deze Sport Connect (modeljaar 2016):

Direct bij het wegrijden voelt dat leren stuur al heel lekker in de hand. Bij het schakelen is te merken dat de nieuwe versnellingsbak anders is en een iets kortere slag heeft. Bij de vorige zaten de 1 en 2 wat verder naar links. Voor de achteruit moet de pook nu ingedrukt worden.

Zodra je de achteruit inschakelt, doen de parkeersensoren hun werk. Wel lastig dat dan direct de luidsprekers van de radio het zwijgen wordt opgelegd om de piepjes beter te kunnen horen, natuurlijk precies op het moment dat ze de voetbaluitslagen doorgeven… Wel mooi dat op het scherm van de navigatie dan precies de veilige ruimte aangegeven wordt.

De achterramen zijn in de Sport Connect donkerder getint dan in de Style. Voorheen had ik in m’n Style voor het achterraam permanent zonneschermpjes, zodat ook in het donker de koplampen van achterliggers wat gedimd werden (vooral van die hobbyisten die zo graag blue xenon, Chinese led of andere niet APK waardige verblindende troep monteren). De donkere achterruit van de Sport Connect lijkt dat licht zonder extra zonnescherm beter te filteren. Wel prettig.

Ook handig dat de kofferbakruimte nu verlicht is, en de hoedenplank met de klep mee omhoog gaat. Lekker dat zelf knutselen met een lampje en koordjes nu niet meer nodig was. Welke stand van de dubbele bodem voor mij het handigst is, moet ook nog blijken. Ik vermoed, dat die vooral van pas komt als je de achterbank neerklapt voor grotere stukken. Bij alleen gebruik van de kofferbak, lijkt de laagste stand mij praktischer, maar dat komt misschien doordat ik ‘m eigenlijk in m’n vorige Mii niet gemist heb. Wat is jullie ervaring?

Ik heb nooit eerder een auto met cruise-control gereden. Om te ontdekken wanneer dat het comfort duidelijk zal verhogen, zal waarschijnlijk het meest wennen zijn. Mijn eerste indrukken zijn dat die precies werkt zoals in de handleiding is aangegeven. Wel even een vreemde ervaring dat de auto op dezelfde snelheid door blijft rijden als je je rechtervoet van het pedaal haalt. Weer even uitzoeken waar je die dan weer neerzet… Voorlopig maar zonder druk op het gaspedaal laten rusten lijkt mij de veiligste optie. Het wordt wel een wat saaie bedoeling, als je zelf steeds minder hoeft te doen. Wat mij betreft zie ik nog niet uit naar die toekomstige zelfrijdende auto’s, zelf rijden vind ik veel leuker. Maar de cruise-control reageert adequaat, heel eenvoudig op de gewenste snelheid instelbaar, en eventueel makkelijk nog wat hoger of lager bij te stellen. We zullen wel merken hoe die me gaat bevallen.

Wat de andere verschillen betreft, zoals de elektrisch verstelbare en verwarmbare spiegels, de dubbele raambediening links e.d., zal ik in het verdere gebruik wel gaan merken hoeveel meerwaarde die voor me hebben. Eigenlijk heb ik die in m’n vorige nooit gemist.

Voor de rest blijft het natuurlijk een heerlijk vertrouwd comfortabel Miirakel, lekker genieten dus. ;)
Laatst gewijzigd door Autheo op za 23 jan 2016, 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Mii 2.0 van Autheo

Bericht door Tom Westendorp » ma 18 jan 2016, 11:48

Mooie uitgebreide post weer!! Miirakel, mooi! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mii 2.0 van Autheo

Bericht door TwitNour » ma 18 jan 2016, 18:01

Mooie update. Mooi dat het bevalt
Het wordt wel een wat saaie bedoeling, als je zelf steeds minder hoeft te doen. Wat mij betreft zie ik nog niet uit naar die toekomstige zelfrijdende auto’s, zelf rijden vind ik veel leuker.
Daar ben ik het zeker mee eens, hoewel cruise control op langere stukken (en dan heb ik het over 200km non stop snelweg als je met de auto op vakantie bent) zeker wel handig blijft. Van mij mogen de automatisch rijdende auto's lekker wegblijven.

Gebruikersavatar
BartvanD
Forum newbie
Berichten: 87
Lid geworden op: di 12 jan 2016, 15:23
Locatie: Zuid Holland

Re: Mii 2.0 van Autheo

Bericht door BartvanD » do 21 jan 2016, 11:47

Hoi Autheo,

Gefeliciteerd met je nieuwe Miirakel!! :clap:

Mooie review! Zag m ook voorbijkomen op autoweek, leest lekker weg.

Bevalt goed begrijp ik? Ik mag de mijne zaterdag ophalen :D

Greetzz Bart
Seat Mii 2016# SportConnect# 60pk# CandyWhite# 5-deurs# panoramisch schuifdak# 15" Ania# Seat Soundsystem# Seat Armsteun# LED upgrade+X-tremevision#

Gebruikersavatar
Ruben
Donateur member
Berichten: 165
Lid geworden op: do 05 feb 2015, 22:11
Locatie: Zwolle

Re: Mii 2.0 van Autheo

Bericht door Ruben » do 21 jan 2016, 21:40

Gefeliciteerd met je nieuwe mii, veel plezier ermee!

Wist je trouwens dat je de sterkte van het dimmen van het radiogeluid bij inschakelen parkeersensoren kan in instellen. Dit kan je vinden door middel van de menuknop op de radio en dan onder pdc (park distance control) deze staat dan nu op 3 (maximaal dimmen en kan je dan naar wens instellen.
| High Up! | Blue | Blue Dashpad | Dynamic Triangle pakket (Zwarte hemel, Triangle velgen, Ramen 65% getint) | Drive pakket (Cruise Control, Boordcomputer, Parkeersensoren) | Maps&More | Fender soundsystem |

J.P.
Forum newbie
Berichten: 25
Lid geworden op: di 07 apr 2015, 14:17

Re: Mii 2.0 van Autheo

Bericht door J.P. » vr 22 jan 2016, 15:21

Leuk! Kan je foto's en/of een beschrijving geven hoe de hoedenplank nu mee omhoog gaat? Klikt deze (zoals bij de up) nog wel als je deze helemaal omhoog zet, of hebben ze dat weggehaald nu dat er hoedenplank koortjes zijn. Zou deze oplossing makkelijk te retrofitten zijn?

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Mii 2.0 van Autheo

Bericht door damianw26 » vr 22 jan 2016, 16:10

Leuke wagen :mrgreen: ,wederom veel plezier ermee. Je schrijft trouwens dat jouw hoedenplank wel standaard vast zit aan touwtjes en dat de kofferruimte verlicht is. Is er vanaf modeljaar 2016 dan weer een update geweest? Aangezien mijn up van april 2015 is en wel de nieuwe versnellingsbak heeft en ook de dubbele bediening van de ruiten aan de bestuurders kant :roll:.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Mii 2.0 van Autheo

Bericht door Autheo » vr 22 jan 2016, 18:38

Ruben schreef:Gefeliciteerd met je nieuwe mii, veel plezier ermee!

Wist je trouwens dat je de sterkte van het dimmen van het radiogeluid bij inschakelen parkeersensoren kan in instellen. Dit kan je vinden door middel van de menuknop op de radio en dan onder pdc (park distance control) deze staat dan nu op 3 (maximaal dimmen en kan je dan naar wens instellen.
Dank je voor de felicitaties! En vooral voor de Top Tip! Ik had niet opnieuw de gebruiksaanwijzing van de radio doorgenomen, wist niet dat het geluid van de parkeersensoren via de radio geregeld kon worden. Maar inderdaad, het aanpassen is zo prima gelukt. Hoef ik bij het parkeren ook niets meer te missen! ;)

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mii 2.0 van Autheo

Bericht door TwitNour » vr 22 jan 2016, 18:42

Autheo schreef:
Ruben schreef:Gefeliciteerd met je nieuwe mii, veel plezier ermee!

Wist je trouwens dat je de sterkte van het dimmen van het radiogeluid bij inschakelen parkeersensoren kan in instellen. Dit kan je vinden door middel van de menuknop op de radio en dan onder pdc (park distance control) deze staat dan nu op 3 (maximaal dimmen en kan je dan naar wens instellen.
Dank je voor de felicitaties! En vooral voor de Top Tip! Ik had niet opnieuw de gebruiksaanwijzing van de radio doorgenomen, wist niet dat het geluid van de parkeersensoren via de radio geregeld kon worden. Maar inderdaad, het aanpassen is zo prima gelukt. Hoef ik bij het parkeren ook niets meer te missen! ;)
Dat was al aanwezig als ik mij niet vergis. Zit er op mijn Up ook op. Echter vond ik dat hij juist te weinig dimde tijdens het achteruitrijden, bij Vagtechniek konden ze dat nog extra aanpassen in de Vagcom

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Mii 2.0 van Autheo

Bericht door Autheo » vr 22 jan 2016, 18:47

J.P. schreef:Leuk! Kan je foto's en/of een beschrijving geven hoe de hoedenplank nu mee omhoog gaat? Klikt deze (zoals bij de up) nog wel als je deze helemaal omhoog zet, of hebben ze dat weggehaald nu dat er hoedenplank koortjes zijn. Zou deze oplossing makkelijk te retrofitten zijn?
Over die hoedenplank is een uitgebreid topic, met allerlei tips hoe je het zelf kunt maken van heel eenvoudig (vetertje en plakhaakje, zoals ik het zelf eerst deed) tot heel luxe met originele koordjes: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?f=8&t=1596&start=80. Dan kun je naar hartelust knutselen. Die veter is het makkelijkst, de andere oplossingen vragen wat meer vaardigheid.
In de uitvoering van modeljaar 2016, waar dit nu standaard zit, kan de hoedenplank nog steeds vergrendeld worden als je hem omhoog zet. Maar ik zou niet weten, waarom je dat dan nog zou willen.
Laatst gewijzigd door Autheo op vr 22 jan 2016, 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Mii 2.0 van Autheo

Bericht door Autheo » vr 22 jan 2016, 18:50

damianw26 schreef:Leuke wagen :mrgreen: ,wederom veel plezier ermee. Je schrijft trouwens dat jouw hoedenplank wel standaard vast zit aan touwtjes en dat de kofferruimte verlicht is. Is er vanaf modeljaar 2016 dan weer een update geweest? Aangezien mijn up van april 2015 is en wel de nieuwe versnellingsbak heeft en ook de dubbele bediening van de ruiten aan de bestuurders kant :roll:.
Blijkbaar is voor modeljaar 2016 dat dan nog weer uitgebreid: kofferbakverlichting en hoedenplankkoorjes zijn nu inderdaad standaard.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Mii 2.0 van Autheo

Bericht door Autheo » vr 22 jan 2016, 18:54

TwitNour schreef:
Autheo schreef:
Ruben schreef:Gefeliciteerd met je nieuwe mii, veel plezier ermee!

Wist je trouwens dat je de sterkte van het dimmen van het radiogeluid bij inschakelen parkeersensoren kan in instellen. Dit kan je vinden door middel van de menuknop op de radio en dan onder pdc (park distance control) deze staat dan nu op 3 (maximaal dimmen en kan je dan naar wens instellen.
Dank je voor de felicitaties! En vooral voor de Top Tip! Ik had niet opnieuw de gebruiksaanwijzing van de radio doorgenomen, wist niet dat het geluid van de parkeersensoren via de radio geregeld kon worden. Maar inderdaad, het aanpassen is zo prima gelukt. Hoef ik bij het parkeren ook niets meer te missen! ;)
Dat was al aanwezig als ik mij niet vergis. Zit er op mijn Up ook op. Echter vond ik dat hij juist te weinig dimde tijdens het achteruitrijden, bij Vagtechniek konden ze dat nog extra aanpassen in de Vagcom
Bij mij stond die inderdaad in stand 3, waarbij de luidsprekers volledig werden uitgeschakeld bij het achteruitrijden. Dat heb ik via de radio nu prima kunnen afstellen. Heb 'm op 0 gezet, zodat de radio helemaal niet gedimd wordt, de piepjes klinken er prima doorheen.

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Mii 2.0 van Autheo

Bericht door damianw26 » vr 22 jan 2016, 19:54

Ruben schreef:Gefeliciteerd met je nieuwe mii, veel plezier ermee!

Wist je trouwens dat je de sterkte van het dimmen van het radiogeluid bij inschakelen parkeersensoren kan in instellen. Dit kan je vinden door middel van de menuknop op de radio en dan onder pdc (park distance control) deze staat dan nu op 3 (maximaal dimmen en kan je dan naar wens instellen.

Geweldig wat een goede tip :clap: :clap:! Ik vond het nogal hinderlijk dat de radio iedere keer het zwijgen kreeg opgelegd in de R.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Mii 2.0 van Autheo

Bericht door Autheo » za 23 jan 2016, 21:25

Vandaag de forumsticker geplakt, in de passende variant:
Bijlagen
PICT1120.JPG
Laatst gewijzigd door Autheo op wo 27 jun 2018, 20:01, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
BartvanD
Forum newbie
Berichten: 87
Lid geworden op: di 12 jan 2016, 15:23
Locatie: Zuid Holland

Re: Mii 2.0 van Autheo

Bericht door BartvanD » za 23 jan 2016, 22:17

Cool dat jullie stickers hebben van het forum!
Seat Mii 2016# SportConnect# 60pk# CandyWhite# 5-deurs# panoramisch schuifdak# 15" Ania# Seat Soundsystem# Seat Armsteun# LED upgrade+X-tremevision#

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Mii 2.0 van Autheo

Bericht door Autheo » za 23 jan 2016, 23:16

BartvanD schreef:Cool dat jullie stickers hebben van het forum!
Wil je er ook een? Gewoon even een PB sturen naar Petrolhead Tom met vermelding van je adres, dan stuurt hij die op. Is overigens alleen als VWUPFORUM.COM leverbaar, maar die heb ik ook gewoon op m'n vorige Miiauw gehad.

Plaats reactie