Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek

Laat hier je nieuwe trots zien.
Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door NidayFright » zo 05 jul 2020, 15:04

Raar. Dat heb ik ook nog nooit gehoord. De casette zit rondom vast. Aangezien het een vast deel is, veert het met de auto mee om het zomaar te zeggen. Daar zit ook geen speling op, dat zou niet eens mogen. De auto en met name het dakdeel kan hooguit ietswat torderen, maar dat mag geen problemen geven met of zonder verlaging. Het lijkt me dus sterk dat een verlaging of iets scheuren kan veroorzaken in het kunststof deel. De GTI is niet anders qua opbouw, alleen het onderstel is een centimeter lager en daardoor iets stugger. Dan zou hetzelfde euvel vroeg of laat zich ook bij de GTI voor doen :doh: Maar zeg nooit nooit natuurlijk :shhh:
Het kan natuurlijk ook iets anders zijn, wellicht dicht de kitlaag van de casette niet meer goed af. Een afdichtrubber die niet meer goed afsluit al weet ik niet of die aanwezig zijn bij de Up! De buitenste rubbers op het dak rondom de glasplaat buiten beschouwing gelaten. Die dichten sowieso nooit helemaal af, vandaar de waterafvoer. Misschien zit er een waterafvoerslang niet helemaal correct. Maarja kan wel blijven gissen maar dat schiet natuurlijk niet op :D Eerst maar eens zien wat de garage constateert, ben benieuwd wat nou de oorzaak is. Misschien kunnen ze er wat foto's van maken. Ik hoop voor jou dat het maar iets kleins is:)
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door NidayFright » zo 05 jul 2020, 15:07

Autheo schreef:
zo 05 jul 2020, 13:23
damianw26 schreef:
zo 05 jul 2020, 12:17
Ik las van iemand op een ander forum dat het frame onder de zwarte plaat van het panoramadak wel eens gebroken zou kunnen zijn, verlaging en sportieve rijstijl zouden niet meehelpen. Schijnt veel voor te komen maar heb er echt nog nooit iets over gelezen op dit forum.
Zou dat misschien de reden zijn waarom de GTI niet met een panoramadak wordt geleverd?
Precies. Daar zat ik ook gelijk aan te denken. Het schuifdak is juist erg geliefd bij de Up! rijders:)
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door damianw26 » ma 06 jul 2020, 10:40

De gti was wel te krijgen met schuifdak. Ben gebeld en ze gaan vandaag de hele hemel eruit halen, morgen uitsluitsel.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door NidayFright » ma 06 jul 2020, 16:22

damianw26 schreef:
ma 06 jul 2020, 10:40
De gti was wel te krijgen met schuifdak. Ben gebeld en ze gaan vandaag de hele hemel eruit halen, morgen uitsluitsel.
Klopt, je zegt het heel goed. 'Was' te leveren met een panoramadak. Vraag mij ook af wat nou de reden is dat het 2020 model niet meer met een panoramadak te leveren is. Zou het apart vinden als dat ook met de WLTP te maken heeft. Dan zijn ze wel erg streng geworden :doh:
Of er doen zich steeds meer problemen voor dat het wellicht met een reden geen optie meer is. Als je op het engelse forum kijkt, zie je genoeg klachten over waterlekkage :think:

Okee, ben benieuwd. Bij een uitgebouwde hemelbekleding moet het bijna wel zichtbaar worden wat er zich voordoet bij je Up!
Goodluck!
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door damianw26 » ma 06 jul 2020, 17:31

Wat gek, ik mag toch hopen dat het niet structureel is en ik dus iedere 2,5 jaar met dit gekloot zit.. Maar ja eerst maar eens horen wat er mis mee is.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door Tom Westendorp » ma 06 jul 2020, 18:11

Het is en blijft natuurlijk altijd een slecht idee zo'n panodak. Die van mij is tot op heden gelukkig volledig vrij van problemen maar hoe je het ook wend of keert je zaagt een stuk uit een stevig deel van de auto om er een glasplaat met motoren in te zetten. Dat is gewoon nooit zo sterkt als een stuk staal. Ik heb destijds geïnformeerd wat een dicht dak inclusief hemel zou gaan kosten, niet te doen dus dat idee heb ik maar snel laten varen maar als Ik een nieuwe auto zou mogen speccen dan zou ik het dak altijd achterwege laten, tenzij de auto voor de verkoop is want in dat geval is een pandak een pre en weet ik dat ik een van de weinige ben die liever een auto zonder heeft.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door damianw26 » ma 06 jul 2020, 19:49

Ik vind het panodak heerlijk en beleef er veel plezier aan, anders had ik het niet besteld natuurlijk. Het zou toch te idioot voor woorden zijn dat vw geen fatsoenlijk dak kan leveren wat iedere 2,5 jaar lek gaat. Als de auto nou 15 jaar oud was mag je onderhoud aan zo’n panoramadak verwachten, nu al lekkage is krankzinnig slecht. Maar goed, eerst maar eens afwachten wat er nu kapot is en vooral wat het kost (al dan niet met coulance ivm 2,5 jaar oud 40K km..)
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door Tom Westendorp » ma 06 jul 2020, 20:10

VW heeft een hele hoge mate van “perceived quality”, zoals de Britten dat zo mooi zeggen. Waargenomen kwaliteit in plathollands. De echte kwaliteit blijft nog wel eens uit (denk aan 1.8 TSI, 2.0 TSI, vroege 2.0 TDI. Laten we hopen dat het meevalt inderdaad.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door NidayFright » ma 06 jul 2020, 20:43

damianw26 schreef:
ma 06 jul 2020, 19:49
Ik vind het panodak heerlijk en beleef er veel plezier aan, anders had ik het niet besteld natuurlijk. Het zou toch te idioot voor woorden zijn dat vw geen fatsoenlijk dak kan leveren wat iedere 2,5 jaar lek gaat. Als de auto nou 15 jaar oud was mag je onderhoud aan zo’n panoramadak verwachten, nu al lekkage is krankzinnig slecht. Maar goed, eerst maar eens afwachten wat er nu kapot is en vooral wat het kost (al dan niet met coulance ivm 2,5 jaar oud 40K km..)
Je hebt er geen idee van hoeveel auto's uit de VAG-groep momenteel te maken hebben met waterlekkage. En dat is niet bij 1 model kan ik je vertellen. Ik kan zelfs een hele waslijst typen over welke onderdelen, die ondertussen al jaren op de markt zijn nog steeds niet fatsoenlijk zijn ontwikkeld. Laat staan doorontwikkeld. Vernieuwen, daar zijn ze vooral goed in maar of dat nou echt een 'vernieuwing' is ben ik niet meer van overtuigd. Geldt overigens niet alleen voor de VAG-groep :shhh:
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door NidayFright » ma 06 jul 2020, 21:06

Tom Westendorp schreef:
ma 06 jul 2020, 18:11
Het is en blijft natuurlijk altijd een slecht idee zo'n panodak. Die van mij is tot op heden gelukkig volledig vrij van problemen maar hoe je het ook wend of keert je zaagt een stuk uit een stevig deel van de auto om er een glasplaat met motoren in te zetten. Dat is gewoon nooit zo sterkt als een stuk staal. Ik heb destijds geïnformeerd wat een dicht dak inclusief hemel zou gaan kosten, niet te doen dus dat idee heb ik maar snel laten varen maar als Ik een nieuwe auto zou mogen speccen dan zou ik het dak altijd achterwege laten, tenzij de auto voor de verkoop is want in dat geval is een pandak een pre en weet ik dat ik een van de weinige ben die liever een auto zonder heeft.
Ik kan je gerust stellen. Ik hoor ook bij dat kleine groepje :shhh: Wordt er niet warm of koud van om eerlijk te zijn. Los van het ruimtelijke zicht dat wordt gecreëerd, heeft het voor mij geen extra waarde :confusion-shrug:
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door damianw26 » di 07 jul 2020, 11:16

Oké het euvel is bekend: er zit een minimale scheur in het frame van het panoramadak waardoor al tijden water zachtjes naar binnen loopt. Nu heeft het water zich na een flinke tijd opgehoopt en is er een flinke lekkage ontstaan.

Maar nu de kosten:

-2000 euro (je leest het goed!) voor een nieuw frame exclusief inbouw (coulance kunnen we niet geven meneer)
Of
-680 euro om de scheur in het frame met speciale kit te repareren, gezien de scheur erg klein is adviseert men om dit laatste doen.

Ik heb me afgevraagd waardoor die scheur nou erin kan komen in een auto met 40.000km die 2,5 jaar oud is. Misschien is die scheur ontstaan na de stormschade (dak geraakt door diverse grote takken) van toen ik de auto net had en het dak volledig is uitgedeukt en opnieuw is gespoten. Aan de andere kant is dat nu ook 2 jaar en 3 maanden geleden, zo lang doet een lekkage er niet over om zich te openbaren, zeker gezien de auto altijd buiten staat.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door damianw26 » di 07 jul 2020, 13:58

Ik ben teruggebeld, er is contact geweest met pon. Pon zegt dat dit nog nooit is voorgekomen en de klacht dus voor 99,9% afgewezen wordt gezien dit een externe factor moet betreffen. Met externe factor bedoelt men dat pon vermoedt dat iemand aan het panoramadak heeft gehangen(???!!!!?!???) oid. Hoe kun je nou zo’n stom lulverhaal verzinnen?!

Anyway gezien ik een goede klant ben word ik morgen teruggebeld met een voorstel hoe ik er zelf uit denk te kunnen komen. Nieuw dak met in en uitbouw komt afgerond op 3000 euro!
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door Tom Westendorp » di 07 jul 2020, 14:27

Begrijpelijk dat je dit niet een bevredigende uitkomst vindt. Maar, verplaats je ook eens in het standpunt van de ander. Puur objectief bezien is het niet heel vreemd dat Pon aangeeft dat dit door een externe factor moet komen omdat het zogezegd nooit voorkomt.

Een nieuw dak zou ik ook niet laten monteren, helemaal niet als dit dak goed werkt. Je kunt in dat geval beter kijken naar een goede reparatiemogelijkheid zoals de kit oplossing. Wat ik wel even zou vragen als ik jou was is of het water dat inmiddels naar binnen is gekomen geen blijvende schade zal veroorzaken. Je kunt het dak wel mooi dichtkitten maar als je vervolgens aan de lopende band problemen gaat krijgen door kortsluiting dan ben je natuurlijk nog steeds niet goed geholpen.

Hopelijk is het met een nieuwe kitlaag op te lossen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door damianw26 » di 07 jul 2020, 14:35

Ik begrijp wat je zegt Tom, maar kitten biedt 0 garantie en een nieuw dak wel. Maar het punt is dat het veel voorkomt bij vrijwel iedere jonge volkswagen, en pon dus wederom aan het liegen is.

https://www.motor-talk.de/forum/wassere ... 61242.html
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door Tom Westendorp » di 07 jul 2020, 14:54

Ik zie in dat topic één ander persoon klagen over het dak. Dat wil toch niet zeggen dat vrijwel iedere jonge VW er last van heeft? De mijne is voor zover ik kan zien volledig droog. Verder hebben we op dit forum sinds 2012 nog geen melding gehad van mensen met hetzelfde euvel terwijl mensen doorgaans zich louter registeren wanneer ze problemen met de auto ondervinden. Het lijkt me dus wat te kort door de bocht om te spreken van een structureel probleem.

Heb je al geprobeerd om een Duitse dealer te bellen? Wellicht dat zij wel garantie kunnen verlenen?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door damianw26 » di 07 jul 2020, 15:06

Klopt 1 topic is geen structureel bewijs, maar duik eens het internet op en het komt bij vrijwel iedere jonge vag auto voor. In de vs loopt een lawsuit tegen vw door de vele problemen door daklekkages. Ik heb inmiddels ook antwoord van de verzekering, donderdag meer nieuws omtrent het dak.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door Tom Westendorp » di 07 jul 2020, 19:41

Zuur man. Ik hoop dat het een beetje gunstig op te lossen valt.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door NidayFright » di 07 jul 2020, 20:16

Wow! Okee :doh: Toch een scheur in het frame, verbaast mij nogal. Heb het zelf ook nog nooit meegemaakt of gehoord :o Eigenlijk zou dat toch helemaal niet mogen. Een waterlekkage is eigenlijk al onacceptabel bij een schuifdak maar tegenwoordig hoort het er gewoon bij om het zomaar te zeggen.
Antwoord op de vraag, wat nou de exacte oorzaak is zal je waarschijnlijk nooit krijgen. Al krijg je vaak nog de gedachte dat PON hier enigszins van af weet, maar het niet zal toegeven. Ik geloof echt niet dat jouw Up! de enige is met dit nogal bijzonder geval. Het is ook echt een idioot verhaal wat ze jullie wijsmaken, hoe kom je op zoiets. Is gewoon één grote grap man :doh:
De kosten voor een nieuw frame klinkt mij niet onbekend, daar wordt je inderdaad niet vrolijk van :snooty: Vindt het absurd dat er niet eens sprake is van Coulance. Zou inderdaad verder actie ondernemen en een expert inschakelen.

Is de cassette btw als één geheel bij de Up? Of in 2 delen. Dat komt namelijk ook voor, scheelt wel in de kosten. Neem aan dat de VW dealer waar de Up staat daar wel bewust naar heeft gekeken:)

En heb je misschien een foto die je kunt delen? Zou weleens willen weten op welke plek de scheur dan zit.
Een reparatie kan een alternatief zijn, maar zou het niet alleen bij kit houden. Wellicht is het je ook wel bekend, maar 2K-lijm is ideaal om kunststof te repareren. Is na het uitharden heel goed te bewerken en ook nog eens over te spuiten. Mist er de ruimte voor is, zou ik dat als eerste doen om de scheur zo goed mogelijk te hechten en daarna pas voor de zekerheid een dunne laag kit:)
Een nieuw frame heeft wel eerder de voorkeur maar het is echt een hoop geld wat ze alleen al voor het onderdeel vragen. Het is dat je ver weg woont anders had ik de kosten wel voor je kunnen drukken. En in principe is het helemaal geen moeilijke en lange klus. Ik weet niet hoe handig je bent, maar met een duidelijke werkbeschrijving kom je er zelf ook wel aan uit. Maar tot zo ver zal het hopelijk niet komen :D

Ik hoop in ieder geval voor jou dat ze er snel werk van maken en wellicht dat je alsnog maar een deel hoeft te betalen of helemaal niks wat natuurlijk het allermooiste zou zijn:)
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door damianw26 » di 07 jul 2020, 20:32

Donderdag komt een verzekeringsexpert naar de dealer toe om te bekijken of de scheur mogelijk gevolgschade van 2 jaar en 3 maanden geleden is toen het dak en zijscherm stevig waren beschadigd door stormschade. Is het antwoord ja dan kost het mij en de dealer niets. Maar goed eerst maar eens zien donderdag..
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek-> Polygon's back in town

Bericht door NidayFright » di 07 jul 2020, 22:02

damianw26 schreef:
di 07 jul 2020, 20:32
Donderdag komt een verzekeringsexpert naar de dealer toe om te bekijken of de scheur mogelijk gevolgschade van 2 jaar en 3 maanden geleden is toen het dak en zijscherm stevig waren beschadigd door stormschade. Is het antwoord ja dan kost het mij en de dealer niets. Maar goed eerst maar eens zien donderdag..
Ooh zie nu pas dat ik onbewust je bericht daarover niet had gelezen :roll: Nou dat klinkt wel als een logische verklaring, wie weet was het al lichtjes beschadigt, dat het toen niet direct opviel en in verloop van tijd verder is gescheurd door het torderen of iets dergelijks. Zou nog best goed kunnen. Laten we maar stiekem hopen dat het daardoor is gekomen :shhh:
GTI DARK SILVER

Plaats reactie