Ik heb proefgereden in de benzine versie; ik had gevraagd om de 60 Pk maar het bleek achteraf de 75Pk te zijn en die reed net voldoende pittig.
Proefrijden in een CNG lijkt me niet zo makkelijk omdat ze die nog bijna nergens hebben staan. Voor ik definitief voor een Up! ga wil ik nog wel
de 60Pk rijden (met in mijn achterhoofd dat de CNG versie wat zwaarder is).
Ik ben enkele weken terug naar Almere verhuisd en moet nu een zuinige auto zoeken om mee naar mijn werk in Delft te komen want OV sucks.
Dan heb je het over ongeveer 185km per werkdag.
Mijn auto verleden tot nu toe is (sinds 1998):
Classic Mini 1998
Smart 1999
Smart Cabrio 2000
New Mini One 2002
Mini Cooper Cabrio 2005
Mini Cooper S Cabrio 2006
Citroen Nemo (zakelijk) 2011 + Mini Cooper Cabrio 2011
De rijeigenschappen van de Mini zijn echt fantastisch en de Mini is ook erg comfortabel maar ook erg duur, in mijn ogen echt te duur.
Smarts zijn tegenwoordig ook te duur en als tweezitter onpraktisch. Inruilwaarde van de Smart is ook heel slecht. De elektrische Smart
spreekt me op zich aan maar het bereik is voor mij te laag en de aanschafprijs en huur van de accu's te duur. Elektrisch rijden is in mijn
ogen ook niet heel milieu vriendelijk als je je bedenkt dat elektriciteit in Nederland nog steeds vooral in kolencentrales wordt opgewekt en
de giftige accu's zijn volgens mij ook niet te recyclen.
Enniehoe....
Ik heb me er op ingesteld dat ik als ik zuinig wil rijden waarschijnlijk op een autootje uit kom die niet vooruit te branden is maar het gaat me
er nu echt om om zo zuinig mogelijk en betaalbaar mogelijk van en naar mijn werk te komen, vandaar de CNG versie. Ik heb ook al de tips op
de site van Het Nieuwe Rijden bestudeerd. Ik zie me zelf naar mijn werk ook niet harder rijden dan 100km p/u. Het traject is grotendeels
snelweg en ik heb wisseldiensten en rij vaak als er weinig verkeer op de weg is dus zuinig rijden moet lukken (Ik zal ook een Verbruiksmonitor
bij gaan houden op Autoweek).
Afgelopen week heb ik in de 65Pk Panda gereden en dat reed op zich prima, behalve dat ik binnen een half uur rug pijn kreeg door de stoelen
en dat moet ik echt niet hebben.
De proefrit in de Up! viel me heel erg mee: het is een wendbaar autootje, voelt ruim van binnen en er zitten geen toeters of bellen op en alles
zit op het dashboard waar je het verwacht -> vergeleken met een Mini erg ergonomisch dus
Ook de stoelen in de Up! zitten goed.
Tot nog toe moest ik niets van Volkswagen hebben maar ik ben toch wel aardig om!!
Nu nog even kijken of mijn lokale dealer bereid is een leuke deal te doen...