VW Eco Up!

Laat hier je nieuwe trots zien.
Gebruikersavatar
mosshuub
Forum newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 15:43

VW Eco Up!

Bericht door mosshuub » vr 15 feb 2013, 17:58

Gisteren bij VW-garage Hegeman in Nijmegen de eerste (van de garage) Up! op CNG - aardgas en methaan (groengas) - opgehaald.

Ik heb bewust gekozen voor de Take up omdat dat gewichtsbesparend is; centrale portiervergrendeling leidt tot een gewichtstoename van 20-30 kilo, evenals elektrische ramen etc.
De kleur silver light metallic is mooi fris. De uitvoering van de auto is degelijk, bijna robuust en de binnenruimte is verrassend. Ik was een Lupo 3L gewend, maar dit is toch wel weer een volgende generatie in autobeleving.

Ik ga de komende maanden het verbruik bijhouden, want ik vrees dat de beloofde 1:34,5 bij lange na niet gehaald wordt. Daar is het mij ook uiteindelijk ook niet om te doen. Voor alles hoop ik op minder CO2-uitstoot, schonere emissies en een transitie naar duurzame automobiliteit. In Duitsland worden op dit moment twee fabrieken gebouwd die de piekproductie van zonne- en windenergie omzetten naar methaan. VW heeft slim ingezet op de CNG-strategie, want elektriciteit heeft nog steeds te veel nadelen. Ik ben benieuwd hoe dat zich verder ontwikkeld.
foto.JPG
foto.JPG (69.7 KiB) 12538 keer bekeken
foto3.JPG
foto3.JPG (50.6 KiB) 12538 keer bekeken
foto2.JPG
foto2.JPG (70.6 KiB) 12538 keer bekeken

Gebruikersavatar
Up-Jury
Donateur member
Berichten: 638
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 14:06
Locatie: Heerhugowaard

Re: VW Eco Up!

Bericht door Up-Jury » vr 15 feb 2013, 18:19

Hey top Mosshuub,

gefeliciteerd met je aankoop. Ik hoop dat je topic lekker vol wordt met je ervaring hiervan.

Veel rij plezier

Gebruikersavatar
TV_UP!
Forum eindbaas
Berichten: 1247
Lid geworden op: ma 09 jul 2012, 20:12
Locatie: Fijnaart

Re: VW Eco Up!

Bericht door TV_UP! » vr 15 feb 2013, 19:37

Gefiliciteerd

en veel plezier met je up!
ben benieuwd naar het verbruik.
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,

Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: VW Eco Up!

Bericht door up! » vr 15 feb 2013, 19:50

Mooi hoor Huub! Leuk dat je zo trendsettend en maatschappelijk verantwoord bezig bent! :D
Ik ben ook benieuwd naar het verbruik en zie uit naar updates :)
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: VW Eco Up!

Bericht door Pop Up! » vr 15 feb 2013, 20:08

Proficiat Huub, dat ziet er mooi uit! Ik lees hier graag je ervaringen over de Eco Up!
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Whazz'Up!
Forum newbie
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 23:07
Locatie: gem. Wijdemeren / omg. Hilversum

Re: VW Eco Up!

Bericht door Whazz'Up! » vr 15 feb 2013, 23:13

En weer een EcoUp! erbij, ik had niet gedacht dat er toch zo nog redelijk wat animo voor was. Wel goed om te zien dat deze uitvoering toch ook in trek is.

Ik heb er zelf ook een besteld, maar werd toch nog even aan het twijfelen gebracht toen ik afgelopen week een uitgebreide proefrit (woon-werkverkeer v.v., totaal 75km) heb gemaakt. Het gemiddelde brandstofverbruik (volgens de boordcomputer) kwam uit op 3.8kg/100km terwijl ik binnendoor reed, niet harder dan 80km/u en ook nog redelijk rustig aan het 'gassen' was. De volgende rit heb ik grotendeels over de snelweg genomen en kwam toen op een gemiddelde van 4,3kg/100km uit. Dat is toch wel wat anders als het gemiddelde van 2,9kg/100km wat VW opgeeft.
Ik vond het zeker wel een lekker rijdend karretje en kon zelf nauwelijks verschil merken in trekkracht t.o.v. de 60pk benzineversie.

Ben benieuwd naar jouw (en andere EcoUp!-gebruiker's) eerste ervaringen met je EcoUp! Enjoy! 8-)
Move Up! 1.0 EcoFuel 68pk, 5drs, handmatige airco "Climatic", Deep Black Pearl (metallic), Drive pakket: Cruise control, Park Distance Control achter en Boordcomputer 'Plus'
BBS RS764 16" velgen

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: VW Eco Up!

Bericht door GunSpeed » za 16 feb 2013, 11:31

Lijkt me inderdaad een leuk alternatief, hou ons op de hoogte van het verbruik en eveneens het gebruikgemak met de toch wel zeer beperkte tankinhoud. ;)
mosshuub schreef:centrale portiervergrendeling leidt tot een gewichtstoename van 20-30 kilo, evenals elektrische ramen etc.
Dit geloof je toch zelf niet hoop ik??? :lol:
up! Black BMT 75pk 3d

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: VW Eco Up!

Bericht door up! » za 16 feb 2013, 16:42

GunSpeed schreef:Lijkt me inderdaad een leuk alternatief, hou ons op de hoogte van het verbruik en eveneens het gebruikgemak met de toch wel zeer beperkte tankinhoud. ;)
mosshuub schreef:centrale portiervergrendeling leidt tot een gewichtstoename van 20-30 kilo, evenals elektrische ramen etc.
Dit geloof je toch zelf niet hoop ik??? :lol:
Volgens mij hebben alle up's in Nederland hetzelfde gewicht: 840kg, ongeacht de uitvoering (take up, move up, high up). Hetzelfde zou moeten gelden voor de Eco Up. Dus ik geloof het ook niet :lol:
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
mosshuub
Forum newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 15:43

Re: VW Eco Up!

Bericht door mosshuub » ma 18 feb 2013, 11:22

Als je kijkt naar de technische specificaties van de Take Up! in vergelijking met de High Up! zie je dat VW de standaard-specificaties hanteert; alle accesoires en het meergewicht laat men bewust daar buiten. Dat zou de verkoop van de luxere modellen juist ontmoedigen. Denk logisch na: elektrische ramen, centrale vergrendeling, parkeersensoren, navigatie, airco: het is allemaal extra techniek dat tot een toename van het basisgewicht van de auto leidt.
up! schreef:
GunSpeed schreef:Lijkt me inderdaad een leuk alternatief, hou ons op de hoogte van het verbruik en eveneens het gebruikgemak met de toch wel zeer beperkte tankinhoud. ;)
mosshuub schreef:centrale portiervergrendeling leidt tot een gewichtstoename van 20-30 kilo, evenals elektrische ramen etc.
Dit geloof je toch zelf niet hoop ik??? :lol:
Volgens mij hebben alle up's in Nederland hetzelfde gewicht: 840kg, ongeacht de uitvoering (take up, move up, high up). Hetzelfde zou moeten gelden voor de Eco Up. Dus ik geloof het ook niet :lol:

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: VW Eco Up!

Bericht door up! » ma 18 feb 2013, 12:14

Dus je doet het niet voor de wegenbelasting, maar omdat de 10-20kg verschil van invloed is op de CO2 emissie? Dat is wel heel maatschappelijk verantwoord :D Als jij je er maar goed bij voelt :? :)
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Uppert
Vagling liefhebber
Berichten: 116
Lid geworden op: zo 30 dec 2012, 19:53

Re: VW Eco Up!

Bericht door Uppert » ma 18 feb 2013, 12:15

Meer opties= meer gewicht uiteraard. Als je airco besteld krijg je er een compressor, verdamper en condensor bij van een aantal kilos. Die worden niet ergens anders gecompenseerd door minder plaatwerk.
Eco up weegt zelfs 1031kg door de CNG-tanks.

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: VW Eco Up!

Bericht door Ron UP » di 19 feb 2013, 16:48

GunSpeed schreef:Lijkt me inderdaad een leuk alternatief, hou ons op de hoogte van het verbruik en eveneens het gebruikgemak met de toch wel zeer beperkte tankinhoud. ;)
mosshuub schreef:centrale portiervergrendeling leidt tot een gewichtstoename van 20-30 kilo, evenals elektrische ramen etc.
Dit geloof je toch zelf niet hoop ik??? :lol:

Is dan wel een hele speciale zware uitvoering dan :lol: :lol:

Maarrrrr veel geluk met je Eco UP !!
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Ederer
Forum newbie
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 24 feb 2013, 21:26

Re: VW Eco Up!

Bericht door Ederer » ma 25 feb 2013, 19:25

Alleen jammer dat je er maar op zeer beperkte plekken kunt tanken! Daardoor voor mij al kansloos :?

Whazz'Up!
Forum newbie
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 23:07
Locatie: gem. Wijdemeren / omg. Hilversum

Re: VW Eco Up!

Bericht door Whazz'Up! » do 28 feb 2013, 21:02

Je moet wel een beetje mazzel hebben met de tanklocaties ja. Ik heb er (gelukkig) 2 langs mijn woon-werkverkeer route liggen, anders was mijn keuze ook niet op de Eco-variant gevallen.
Move Up! 1.0 EcoFuel 68pk, 5drs, handmatige airco "Climatic", Deep Black Pearl (metallic), Drive pakket: Cruise control, Park Distance Control achter en Boordcomputer 'Plus'
BBS RS764 16" velgen

guggenheimer
Forum newbie
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 19 aug 2013, 15:44

Re: VW Eco Up!

Bericht door guggenheimer » ma 19 aug 2013, 20:20

Volgens de folder is het gewicht van de Eco op 931KG mocht dat niet zo zijn.... Dan is de 80PK TwinAir Turbo Panda op CNG toch wel een serieus alternatief...

Kan iemand op zijn eco up kenteken kijken wat het nu is? Alvast bedankt!

Whazz'Up!
Forum newbie
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 23:07
Locatie: gem. Wijdemeren / omg. Hilversum

Re: VW Eco Up!

Bericht door Whazz'Up! » ma 19 aug 2013, 21:45

Bij deze bevestigd;
Massa ledig voertuig: 931 kg :geek:
Move Up! 1.0 EcoFuel 68pk, 5drs, handmatige airco "Climatic", Deep Black Pearl (metallic), Drive pakket: Cruise control, Park Distance Control achter en Boordcomputer 'Plus'
BBS RS764 16" velgen

guggenheimer
Forum newbie
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 19 aug 2013, 15:44

Re: VW Eco Up!

Bericht door guggenheimer » di 20 aug 2013, 08:34

Dank. Panda is 1055 en daardoor 300 euro per jaar meer wegenbelasting.... lust meer CNG en daagt uit door de turbo om lekker door te trappen... en dan is de 11KG CNG niet genoeg om 2 keer woon werk te halen... en elke dag tanken dat is met net te veel. :o

Oh wat getwijfeld...... stoer bakkie hoor... 80PK met 145NM.... makkelijk 200NM van te tunen....Afbeelding

Aficionado
Forum newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: za 07 sep 2013, 10:44
Locatie: Almere

Re: VW Eco Up!

Bericht door Aficionado » za 07 sep 2013, 11:06

Een aantal argumenten die ik hierboven zie staan voor/tegen de CNG en de keuze tussen de Fiat Panda CNG en de Up! CNG zijn heel herkenbaar.
Ik ben er nog niet helemaal uit.

Sta je achteraf gezien nog steeds achter je keuze voor de TakeUp of had je beter voor bijv. de MoveUp of HighUp kunnen gaan?
Ik denk zelf aan de 5 deurs MoveUp EcoFuel.

GasDwerg
Vagling liefhebber
Berichten: 238
Lid geworden op: wo 07 aug 2013, 21:23

Re: VW Eco Up!

Bericht door GasDwerg » za 07 sep 2013, 19:59

x
Laatst gewijzigd door GasDwerg op zo 30 mar 2014, 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
maximus288
Forum newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 18 feb 2013, 20:06

Re: VW Eco Up!

Bericht door maximus288 » wo 11 sep 2013, 21:10

hebbie die aardgas bus nooit zien branden? nein danke
upyours!

Plaats reactie