Petrolhead Tom schreef:Interessante discussie!
Ik begrijp zeker dat mensen voor een Up! kiezen vanwege zijn uitgesproken karakter, of juist niet. Bij een Z4 ist dat ook zo. Sommige mensen vinden hem heel erg lelijk anderen lopen er mee weg.
Dat is net het leuke want anders reed iedereen met dezelfde wagen rond... hoe saai zou dat niet zijn hé
Petrolhead Tom schreef:Ik zou zelf voor het vorige model kiezen omdat het gewicht bij dit model me iets te hoog is om echt mee te kunnen gooien en smijten.
aanvankelijk was dat gewicht een heikel punt op Duitse fora, de E89 (nieuwe) kon in geen geval een E85 (oude) volgen alleen al door het gewicht!! Totdat er zich iemand met veel circuit ervaring en met een gedreven renstal achter zich, de E89 onder hande heeft genomen en de pijnpunten zoveel als mogelijk heeft aangepakt... met gevolg dat de door hen getunede E89's ook over de Ring vliegen!!
Petrolhead Tom schreef: om echt mee te kunnen gooien en smijten. Al heb ik het idee dat Gunspeed een wat rustiger rijder is.
Dream on baby
... De Ardennen en de Eifel zijn mijn echte biotoop waar ik tot leven kom... ik doe niets liever dan smijten en gooien maar in mijn niet getunede E89 is dit spijtig genoeg bijna onmogelijk! Die rijdt echt als een trein op rails... redelijk saai voor mij dus!!! Waar je in de E85 nog bijna alle electronica kunt uitzetten hebben de heren van Bayeren ons dit plezier ontnomen en er voor gezorgd dat je maar een deel kunt uitzetten... met gevolg dat wanneer de pret echt begint de electronica ingrijpt en zegt "hé hooligan nu is het genoeg geweest en gedraag je nu een beetje!!" De adaptieve ophanging die er bij mij ook onder steekt is ook een grote boosdoener...
De E85 was inderdaad in dat opzicht een pak meer pret
maar ik vind deze veel mooier