Oh neehoor dat niet. Het is meer een term die bij Audi (en wellicht ook bij andere merken) wordt gebruikt aan de hand van welke certificaten er zijn behaald. Zo heb je boven Technisch Specialist nog Diagnose Expert, Master Technici en sinds de E-tron modellen Hoogvolt Technici die behaald kunnen worden. Het schijnt dat ze vanuit PON ook de eis stellen dat er van elk bovengenoemde certificering er één of meerdere behaald moeten zijn door een werknemer in het bedrijf. Het zorgt enkel voor iets meer onderscheid, dan dat ieder als 'een gewone automonteur' wordt gezien waar in mijn ogen nogal een stempel op is gedrukt. Voor de meeste omstanders blijf je dat ook in hun ogen, niet wetende dat de techniek van nu een stuk gecompliceerder is t.o.v. vroeger. Ik merk zelf dan ook nog steeds de onderwaardering van het vak.
Verder snap ik wel dat je het als eentonig werk zou zien. Maar het is niet zo dat dit de uitvoerende werkzaamheden zijn voor de rest van je leven. Daar heb je immers niet voor gestudeerd natuurlijk:). Het is dan wel in 9 vd 10 gevallen dat een nieuweling in de auto-branche vaak met dit soort werkzaamheden begint, het is dan wel een beetje basis kennis. Om daar niet in te blijven hangen ben ik van mening dat er meerdere factoren zijn die hier een rol in mee spelen. Denk aan bv je eigen inzet (soort van jezelf bewijzen in je kunnen zodat ze zien wat ze aan jou hebben), interesses, leergierig, sfeer in het bedrijf, zo ook het verschil in automerk (de een kan bv. Peugeot fantastisch vinden maar zijn collega totaal niet, die werkt meer omdat het moet) Met de jaren bouw je als het goed is veel ervaring en daarmee kennis op wat vaak niet onopgemerkt blijft bij je leidinggevende en dit alleen maar in je voordeel kan werken. Ik heb in mijn begin jaren ook getwijfeld en dacht exact hetzelfde als jou, maar dat is voor mij niet meer van toepassing:). Dan was ik waarschijnlijk wel iets anders gaan doen, ik ben niet de persoon die werkt omdat het moet. Anders kom je jezelf vroeg of laat wel een keer tegen.
Verder zal ik niet veel uitspraak doen over Audi. Niet dat dat negatief is even voor de duidelijkheid. Meer om eventuele misvattingen te voorkomen. Ik hou het kort, ieder merk zowel Renault als BMW, Peugeot, Audi..noem het maar op hebben op hun eigen manier wel te maken met zwakheden. De een wat meer als de ander. Zegt verder natuurlijk niks over Audi, BMW etc of dit goed of slecht is. Het komt denk ik vooral door de techniek die met een aardig tempo steeds uitgebreider wordt in een relatief kort termijn. Geldt trouwens ook voor de productie-lijn van ieder merk/model, na 2 jaar zie je al een 'facelift' en daar op volgend krijg je 2 jaar later alweer een nieuw model. Verder durf ik gerust te zeggen, (en zie het vooral persoonlijk) dat Audi wel één van de betere merken is om aan te werken.
En nee, Volkswagen en Audi zijn echt niet exact hetzelfde zoals de meeste nog steeds denken
Ik heb hiervoor met heel veel merken te maken gehad, dan merk je na die jaren wel het verschil hier in. Dus ik zit wel op mijn plek kan ik je vertellen
Je hebt zo te lezen niet stil gezeten:P netjes hoor! En op je 55e al met pensioen, dan mag je van geluk spreken. Jij kan al gaan aftellen
![Shhh... :shhh:](./images/smilies/eusa/shhh.gif)
Voor mij kan het nog alle kanten op gaan vrees ik
![Sad :(](./images/smilies/icon/sad.gif)