Petrolhead Tom schreef:Geinig dat je het zegt. Ik speel ook wel eens met het idee maar wil dan juist daarom de up! houden. Gewoon prive rijden en 19 cent per kilometer schrijven. Kan makkelijk uit, residueel inkomen. Wat is jouw grootste beweegreden om voor een youngtimer te gaan als ik vragen mag?
Tom, ik speel wel vaker met de gedachten om iets te doen met youngtimers en nu vinden er gunstige mogelijkheden plaats om hier ook echt iets mee te gaan doen ...Er is hier in NL namelijk een grote markt voor in het MKB. Vele zelfstandigen/ondernemers/starters (met personeel) weten de omgang met youngtimer niet en schaffen zelf een maar nieuwe auto aan of leasen deze.. beide verspilling van geld (liquiditeit die veel MKBers in de onderneming kunnen houden aangezien geld(leningen) moeilijk te verschaffen is) en wat krijg je er voor terug een eco zuinige bromfiets met 7%, 14% of 20% (oude regels)... en laten we eerlijk zijn liever hebben we toch allemaal een dikke 6-reihe onder de kont met 200+ pk, automaat en full option. Tja is die wel wat ouder en gedateerder (2001)maar dat maak het fiscale voordeel zowel prive als zakelijk ruimschoots goed.
Als alles doorgaat zoals wij het voor ogen hebben ga ik een youngtimer uit voorraad rijden en betaal ik daar de bijtelling over (35% over aanschafwaarde) De UP prive en dan 19 ct/km is ook zeker een optie geweest (je verdient er haast op) maar om liquiditeit vrij te maken voor het plan gaat de UP er uit en daarvoor in de plaats kom zeker iets moois terug