Fedmas: Van BMW naar High Up 75pk!

Laat hier je nieuwe trots zien.
Fedmas
Forum newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 15:45
Locatie: Tilburg

Fedmas: Van BMW naar High Up 75pk!

Bericht door Fedmas » vr 25 jul 2014, 11:41

Hoi Allemaal,

zoals sommigen van jullie misschien wel weten heb ik onlangs mijn BMW 323ci verkocht.. Reden hiervan was dat de maandelijkse lasten me te veel werden, en het verbruik te hoog. Dus maar besloten compleet de andere kant op te gaan en een Up te kopen! Het is een jong gebruikte (12-2012) met net 10.000 kilometers, eerste beurt al gehad, dus voorlopig zorgeloos rijden. Tis een High Up! Bluemotion, dus navi, airco, bluetooth audio, elek ramen, 15 inch lichtmetaal, bla bla bla. Geen Cruise, misschien ga ik daar nog wat aan doen maar mis het niet echt in zo'n auto. Gelukkig heeft de vorige eigenaar de 75pk motor gekozen, dus heb ik net geen 100pk (95) in moeten leveren.. :hot:

Fotootjes:


Afbeelding


Afbeelding


Nu hopelijk voorlopig lekker zorgeloos rondtuffen. Verbruik na 1 ritje 5L/100km, dat is toch wel een stuk prettiger.. Had natuurlijk qua rijbeleving liever de BMW gehouden, maar dat was financieel gewoon onverstandig. Soms moet je die keuze maken. een BMW of een andere sportieve auto komt ooit wel weer, maar voorlopig niet.

Gebruikersavatar
Witte Reus
Vagling liefhebber
Berichten: 200
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 13:10

Re: Fedmas: Van BMW naar High Up 75pk!

Bericht door Witte Reus » vr 25 jul 2014, 12:52

Gefeliciteerd met de aanwinst. Kwa luxe hoef je waarschijnlijk niet eens zo heel veel in te leveren want zo'n high-up is aardig compleet.
Heb zelf in 2012 om dezelfde reden de overstap gemaaky van een Golf Sportline 2.0fsi en er nooit spijt van gehad. Hoop voor je dat dat voor jou ook zo gaat zijn.
High UP White Edition met Oxxio Razor 17” => KLIK

Fedmas
Forum newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 15:45
Locatie: Tilburg

Re: Fedmas: Van BMW naar High Up 75pk!

Bericht door Fedmas » vr 25 jul 2014, 12:56

Mis alleen elek sportstoelen, stoelverwarming, schuifdak, 95pk en sportonderstel... :-P. En een 6 in lijn roffel,

Gebruikersavatar
mijndochters
Vagling liefhebber
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 09:37
Locatie: Heerhugowaard

Re: Fedmas: Van BMW naar High Up 75pk!

Bericht door mijndochters » vr 25 jul 2014, 13:31

en spaarpunten van het tankstation..... :lol:
Ging als een trein
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tegenwoordig in een 11-2022 Volkswagen T-ROC

Gebruikersavatar
Witte Reus
Vagling liefhebber
Berichten: 200
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 13:10

Re: Fedmas: Van BMW naar High Up 75pk!

Bericht door Witte Reus » vr 25 jul 2014, 16:58

Fedmas schreef:Mis alleen elek sportstoelen, stoelverwarming, schuifdak, 95pk en sportonderstel... :-P. En een 6 in lijn roffel,
Dat zeg ik: niet zoveel :D
mijndochters schreef:en spaarpunten van het tankstation..... :lol:
De helft ongeveer, dus best we veel :lol:




.
High UP White Edition met Oxxio Razor 17” => KLIK

broker
Forum newbie
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 29 jun 2014, 01:44

Re: Fedmas: Van BMW naar High Up 75pk!

Bericht door broker » zo 27 jul 2014, 00:16

Mooie UP.
Tsja, soms moet je weleens verstandig zijn. Ik heb in 2009 mijn Volvo S80 D5 omgeruild voor een Citroën C1. Nooit spijt van gehad. Ik heb gelukkig nog wel mijn oude trouwe Volvo S90 uit 1998 die precies 3x zoveel pk's heeft ( 6 cilinder in lijn) als de 68pk van mijn citybugje.
Ik heb nu een nieuwe UP besteld. MET stoelverwarming en cruise-control. Dat was het enige wat ik echt ben blijven missen t.o.v. de Volvo. Voor de rest is het blijft het lachen met zo'n budget auto. Afgezien van het brandstofverbruik heeft de C1 me geen drol gekost aan reparatie en onderhoud ( 1050 euro in bijna 100000 km) en tot begin dit jaar geen MRB. Om nog maar te zwijgen over de zakelijke bijtelling. Ik hoop maar dat mijn toekomstige UP net zo goed en economisch zal zijn. Maar het comfort van de UP op de snelweg is zoveel beter dan van de C1 ( ook de nieuwe) dat ik nu voor de UP gekozen heb ondanks de verder zeer goede ervaringen met de C1.

Ik wens je veel plezierige en veilige kilometers toe met je UP. Je gaat vast wel wennen. En zo'n high UP is best wel een luxe uitvoering. En cr.control en stoelverwarming zijn ook achteraf nog in te bouwen.

Groeten, Jan.
Groove UP,hot orange,75pk,semi-automaat,panoramadak,ypsilon velgen,DAB+ Fenderaudio.

Fedmas
Forum newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 15:45
Locatie: Tilburg

Re: Fedmas: Van BMW naar High Up 75pk!

Bericht door Fedmas » zo 27 jul 2014, 15:27

Dankuwel allen, en @Jan, bedankt, Up gaat vast bevallen, zowel bij jou als bij mij :-)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Fedmas: Van BMW naar High Up 75pk!

Bericht door Tom Westendorp » ma 28 jul 2014, 11:51

Lekker genieten! Je zult verstelt staan van het comfort op de lange baan. Als ik een up! had gehad waren we zeker met de up! op vakantie gegaan in plaats van de Volvo.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Bobmii
Vagling liefhebber
Berichten: 187
Lid geworden op: ma 21 apr 2014, 14:50

Re: Fedmas: Van BMW naar High Up 75pk!

Bericht door Bobmii » ma 28 jul 2014, 15:10

Mooie up en verstandige keuze....

Ik kan mij herkennen in jouw verhaal, ik ging van een full option Volvo C30 naar een Seat Mii. Ook om kosten te besparen. Uiteindelijk heb ik een auto met alle opties, behalve schuifdak dus wat dat betreft mis ik niets. Enige achteruitgang is natuurlijk comfort en acceleratie. Maar dat is eigenlijk ook heel betrekkelijk.

Uiteindelijk zul je alleen een stukje status missen ;)
Seat Mii style chic 60pk - candy white - VAGcom instellingen - W8 verlichting - lederen bekleding - drive pakket - extra getinte ramen rondom - LED achter lichten.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Fedmas: Van BMW naar High Up 75pk!

Bericht door Tom Westendorp » ma 28 jul 2014, 15:16

Hebben auto's en status iets gemeen dan?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Fedmas
Forum newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 15:45
Locatie: Tilburg

Re: Fedmas: Van BMW naar High Up 75pk!

Bericht door Fedmas » ma 28 jul 2014, 16:28

Wat me tot nu toe vooral opvalt is dat de mensen wel vriendelijk reageren op de Up, en niet op de BMW..

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Fedmas: Van BMW naar High Up 75pk!

Bericht door up! » ma 28 jul 2014, 22:53

Fedmas schreef:Wat me tot nu toe vooral opvalt is dat de mensen wel vriendelijk reageren op de Up, en niet op de BMW..
Ik denk dat dit meer jouw eigen gedachten zijn dan de gedachten van andere mensen. Ik rijd in verschillende auto's, Audi, Mercedes, Porsche, Volkswagen.... maar ik merk totaal niet dat mensen anders op welke auto dan ook reageren. Maar als het jou opvalt, dan is het voor jou de werkelijkheid, dat dan weer wel.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

sportmii
Forum newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: di 10 jun 2014, 11:11

Re: Fedmas: Van BMW naar High Up 75pk!

Bericht door sportmii » di 29 jul 2014, 15:04

Leuk stukje, ik kan mij hier ook in vinden. Ik heb bijna dertig jaar BMW gereden van drie serie tot zeven serie en X5,vier jaar Porche en verleden jaar een Mondeo gekocht die 1op 8 reedt en nu een Seat Mii. Rijdt eigenlijk prima alles zit erop en eraan dus geen klagen. Bij de pomp alleen maar lachen met 1 op20. Neemt niet weg dat ik liever een BMW rijdt. Alleen gaat dat nu helaas even niet….. Veel plezier met je Up!

Gebruikersavatar
Upsilon
Vagling liefhebber
Berichten: 459
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 18:59
Locatie: Lelystad

Re: Fedmas: Van BMW naar High Up 75pk!

Bericht door Upsilon » di 29 jul 2014, 18:06

Petrolhead Tom schreef:Lekker genieten! Je zult verstelt staan van het comfort op de lange baan. Als ik een up! had gehad waren we zeker met de up! op vakantie gegaan in plaats van de Volvo.
Op vakantie met een up! ? als ik het onderstel plus buggyzitje in de achterbak doe is hij vol. Zelfs als we geen kind hadden zou ik nog niet voldoende ruimte hebben om het mee te nemen. In een Polo moest zelfs alles al op de achterbank :oops:

Ik begrijp dat mensen op een up!-forum enthousiast zijn over deze wagen maar laten we het niet mooier maken dan het is.... :mrgreen: ;)
heel praktische stadsauto maar op bv de snelweg is het bij bijzondere omstandigheden soms nog hard aanpoten voor het wagentje.... het gemis van een turbo is voor mij persoonlijk erg groot en zal ook een reden zijn om hem weer weg te doen....
Afbeelding

2017 Volkswagen Move up! + Executive Pakket Honey Yellow
2018 Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (DSG) Atlantic Blue

Plaats reactie