iichels VW Up! 1.0 MPI 2012 - Black Up 3-deurs
Re: iichels VW Up! 1.0 MPI 2012 - Black Up 3-deurs
Ik zat zo eens dit topic door te lezen ... en nou ben ik zelf ook best wel een klein beetje handig, maar als ik dit topic zo zie voel ik me per direct iemand met 2 linker handen.
Respect voor wat je allemaal hebt gedaan aan die Up, echt klasse!
Hoe heb je al die kennis opgedaan over al die systemen en dat programmeren? Vanuit hobby? Of ben je een geschoold auto elektronicaspecialist?
Respect voor wat je allemaal hebt gedaan aan die Up, echt klasse!
Hoe heb je al die kennis opgedaan over al die systemen en dat programmeren? Vanuit hobby? Of ben je een geschoold auto elektronicaspecialist?
Re: iichels VW Up! 1.0 MPI 2012 - Black Up 3-deurs
Ik ben 10 jaar geleden begonnen met een Polo en van daaruit mezelf heel veel geleerd, al dan niet met de hulp van andere hobbyisten.
Ik heb een medisch wetenschappelijke opleiding gedaan.
https://uk-polos.net/viewtopic.php?t=65724
Ik heb een medisch wetenschappelijke opleiding gedaan.
https://uk-polos.net/viewtopic.php?t=65724
Ex: 2012 Black Up! 1.0 MPI full option 'iichel OEM+'. Huidig: Polo 6R 'iichel OEM+', Passat B8.
- GunSpeed
- Forum eindbaas
- Berichten: 1182
- Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
- Locatie: Vlaams-Brabant
Re: iichels VW Up! 1.0 MPI 2012 - Black Up 3-deurs
Het was me nog niet eerder opgevallen maar je hebt hetzelfde stuurtje gekozen als ik toch? Staat wel bijzonder mooi met de nieuwe radio/airco unit
up! Black BMT 75pk 3d
Re: iichels VW Up! 1.0 MPI 2012 - Black Up 3-deurs
Ja dat lijkt er wel op, ook met verwarming?
Ex: 2012 Black Up! 1.0 MPI full option 'iichel OEM+'. Huidig: Polo 6R 'iichel OEM+', Passat B8.
- GunSpeed
- Forum eindbaas
- Berichten: 1182
- Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
- Locatie: Vlaams-Brabant
Re: iichels VW Up! 1.0 MPI 2012 - Black Up 3-deurs
Neen zonder… had wel handig geweest maar hij staat altijd in de garage en dan valt het wel mee
up! Black BMT 75pk 3d
Re: iichels VW Up! 1.0 MPI 2012 - Black Up 3-deurs
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik ben van plan m'n up te gaan verkopen
Maar wel wat mooie foto's gemaakt alvast voor de advertentie
https://imgur.com/a/mhbItEc
Maar wel wat mooie foto's gemaakt alvast voor de advertentie
https://imgur.com/a/mhbItEc
Ex: 2012 Black Up! 1.0 MPI full option 'iichel OEM+'. Huidig: Polo 6R 'iichel OEM+', Passat B8.
- Up!grade TSI
- Donateur member
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
- Locatie: N-H
Re: iichels VW Up! 1.0 MPI 2012 - Black Up 3-deurs
Noh, na al die inspanningen zo snel alweer weg?
Hopelijk naar een liefhebber dan.
Wat komt er voor terug?
Hopelijk naar een liefhebber dan.
Wat komt er voor terug?
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e)
Re: iichels VW Up! 1.0 MPI 2012 - Black Up 3-deurs
Ja 't is of deze eruit, of de Polo eruit. En daar zit nog meer liefde in. Een passat B8 2.0 TSI komt er voor terug. If the price is right. Kan maar zo zijn dat niemand 'm wil hebben, immers heb je al een upje uit 2012 voor flink minder geld dan ik van plan ben te vragen... maar ja luxe he
Ex: 2012 Black Up! 1.0 MPI full option 'iichel OEM+'. Huidig: Polo 6R 'iichel OEM+', Passat B8.
Re: iichels VW Up! 1.0 MPI 2012 - Black Up 3-deurs
Maat, wat doe je?
2013 Škoda Citigo 1.0 MPI -> facelift upgrades
1990 Volkswagen Golf 3.2
1990 Volkswagen Golf 3.2
Re: iichels VW Up! 1.0 MPI 2012 - Black Up 3-deurs
Hij is erachter gekomen dat ie bijna factor 7 meer aan vermogen nodig heeft
Seat Mii Sport Dynamic 1.0 MPI 60pk
Re: iichels VW Up! 1.0 MPI 2012 - Black Up 3-deurs
75 x "bijna 7" is een slordige 500pk. Binnenkort stellen we voor... iichels Audi RS6?
Ex: 2012 Black Up! 1.0 MPI full option 'iichel OEM+'. Huidig: Polo 6R 'iichel OEM+', Passat B8.
Re: iichels VW Up! 1.0 MPI 2012 - Black Up 3-deurs
Ik dacht dat ie nog stock 60pk was. Vooruit bijna factor 5,5 dan maar.
Met die EA888 motor schroef je er alleen een downpipe onder, je voert de intake mod(s) uit (evt. i.c.m. een sport panel filter) en je hebt met RON98 zo’n 400 tot 410pk ter beschikking. Ik zou ook nog een inlet kopen, die schijnt ook nog een aardig verschil te maken.
Een Rs6 is je ook wel gegund, maar een vaste klant bij de lokale pomp zijn is niet leuk meer. Heb een keertje in een C7.5 met standaard 560pk gezeten. Die zat veels te makkelijk op illegale snelheden. Een keertje ervaren is leuk, maar doe mij maar een hothatch met 200 tot 300pk als een daily. Dat rijdt veel prettiger (en zuiniger).
Seat Mii Sport Dynamic 1.0 MPI 60pk
Re: iichels VW Up! 1.0 MPI 2012 - Black Up 3-deurs
Ja dat is ook zo hoor, tenzij ik de loterij win zal ik nooit een Audi kopen, laat staan een RS. Dan heb ik veel liever een Skoda, Seat of VW. Ja, ik blijf VAG om een of andere reden wel trouw Maar dan zou ik weer nooit een Golf kopen. Ik wil graag een ruimere auto, wellicht zelfs als daily, en ik vind de passat b7, maar nog meer de b8, gewoon een prachtige auto.
In m'n Polo TDI heb ik op moment van schrijven een pk'tje of 190-200 en een slordige 450nm aan koppel. Da's ruim voldoende op een auto die net iets meer dan 1150kg weegt (droog). De up met z'n 75pk is een leuk karretje, 60pk was ook prima geweest want de toerenteller komt nooit voorbij de 4. De lol van de up is dat je, bij wijze van, vol gas door de bochten kunt gaan terwijl je met de Polo daar wel 3x over nadenkt.
En met de Up en de Polo vind ik dat ik twee mooie auto's heb gemaakt met letterlijk full options in geval van de Up. De Polo mist metallic lak en een panoramadak, twee dingen die ze nooit zal krijgen. Maar het zijn voor mij twee dezelfde auto's, een kleine, praktische auto waar je lol in kan hebben. En met de Up! heb ik echt het gevoel, deze is klaar, missie voltooid, tijdje mooi reclame mee kunnen maken, veel mensen mee blij gemaakt als leenauto voor m'n bedrijf. En nu door.
In m'n Polo TDI heb ik op moment van schrijven een pk'tje of 190-200 en een slordige 450nm aan koppel. Da's ruim voldoende op een auto die net iets meer dan 1150kg weegt (droog). De up met z'n 75pk is een leuk karretje, 60pk was ook prima geweest want de toerenteller komt nooit voorbij de 4. De lol van de up is dat je, bij wijze van, vol gas door de bochten kunt gaan terwijl je met de Polo daar wel 3x over nadenkt.
En met de Up en de Polo vind ik dat ik twee mooie auto's heb gemaakt met letterlijk full options in geval van de Up. De Polo mist metallic lak en een panoramadak, twee dingen die ze nooit zal krijgen. Maar het zijn voor mij twee dezelfde auto's, een kleine, praktische auto waar je lol in kan hebben. En met de Up! heb ik echt het gevoel, deze is klaar, missie voltooid, tijdje mooi reclame mee kunnen maken, veel mensen mee blij gemaakt als leenauto voor m'n bedrijf. En nu door.
Ex: 2012 Black Up! 1.0 MPI full option 'iichel OEM+'. Huidig: Polo 6R 'iichel OEM+', Passat B8.
-
- Forum newbie
- Berichten: 12
- Lid geworden op: ma 04 apr 2022, 08:56
- Locatie: Eerbeek, Gelderland
Re: iichels VW Up! 1.0 MPI 2012 - Black Up 3-deurs
Ik kwam je project al tegen op Facebook. Welke spoiler is dat? Is deze eventueel los te koop?iichel schreef: ↑ma 05 dec 2022, 15:12Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik ben van plan m'n up te gaan verkopen
Maar wel wat mooie foto's gemaakt alvast voor de advertentie
https://imgur.com/a/mhbItEc
- Stage 1+ > 98 PK en 107 NM.
- Sparco Pista 17''
- Eibach Pro Kit + platte rubbers
- RamAir OpenAirintake
- Koplamp > volledig LED
- Braziliaanse Achterlichten > Volledig LED
- Logo's zwart gewrapt
- IG: UP_CUP_NL
- Sparco Pista 17''
- Eibach Pro Kit + platte rubbers
- RamAir OpenAirintake
- Koplamp > volledig LED
- Braziliaanse Achterlichten > Volledig LED
- Logo's zwart gewrapt
- IG: UP_CUP_NL
Re: iichels VW Up! 1.0 MPI 2012 - Black Up 3-deurs
Ik durf het niet te zeggen. Ik heb de up gekocht met deze spoiler erop. Ik weet ook niet hoe die vast zit, bv met schroeven of kit. Dus ik laat m lekker zitten.
Ex: 2012 Black Up! 1.0 MPI full option 'iichel OEM+'. Huidig: Polo 6R 'iichel OEM+', Passat B8.
Re: iichels VW Up! 1.0 MPI 2012 - Black Up 3-deurs
Deze spoilert?
https://www.voorwindenparts.nl/dakspoil ... 8rEALw_wcB
https://www.voorwindenparts.nl/dakspoil ... 8rEALw_wcB
2013 Škoda Citigo 1.0 MPI -> facelift upgrades
1990 Volkswagen Golf 3.2
1990 Volkswagen Golf 3.2
Re: iichels VW Up! 1.0 MPI 2012 - Black Up 3-deurs
De B7 zou ik overslaan. Dat is gewoon een gefacelifte B6. De B8 is veel mooier en rijdt ook een stuk beter.iichel schreef: ↑di 06 dec 2022, 09:21Ja dat is ook zo hoor, tenzij ik de loterij win zal ik nooit een Audi kopen, laat staan een RS. Dan heb ik veel liever een Skoda, Seat of VW. Ja, ik blijf VAG om een of andere reden wel trouw Maar dan zou ik weer nooit een Golf kopen. Ik wil graag een ruimere auto, wellicht zelfs als daily, en ik vind de passat b7, maar nog meer de b8, gewoon een prachtige auto.
In m'n Polo TDI heb ik op moment van schrijven een pk'tje of 190-200 en een slordige 450nm aan koppel. Da's ruim voldoende op een auto die net iets meer dan 1150kg weegt (droog). De up met z'n 75pk is een leuk karretje, 60pk was ook prima geweest want de toerenteller komt nooit voorbij de 4. De lol van de up is dat je, bij wijze van, vol gas door de bochten kunt gaan terwijl je met de Polo daar wel 3x over nadenkt.
En met de Up en de Polo vind ik dat ik twee mooie auto's heb gemaakt met letterlijk full options in geval van de Up. De Polo mist metallic lak en een panoramadak, twee dingen die ze nooit zal krijgen. Maar het zijn voor mij twee dezelfde auto's, een kleine, praktische auto waar je lol in kan hebben. En met de Up! heb ik echt het gevoel, deze is klaar, missie voltooid, tijdje mooi reclame mee kunnen maken, veel mensen mee blij gemaakt als leenauto voor m'n bedrijf. En nu door.
Welke motorische upgrades heb je uitgevoerd aan je TDI? Het is een 1.6 TDI toch? Ik gok op een turbo van een GTD o.i.d.
Ik heb een 2.0 TDI 150pk onder de kap van mijn B8 liggen. Die doet ook 200pk en 450nm momenteel. Toch vind ik de Mii met (voorlopig) 60pk leuker rijden en dat komt inderdaad door dat vaak volgas kunnen gaan en elke bocht met hoge snelheden nemen.
Ikzelf ga over een tijdje kijken naar een Seat Leon mk3. Hoogstwaarschijnlijk wordt het een 1.4 TSI of een 1.8 TSI. Heel misschien een Cupra, maar ik betwijfel of dat wel handig is met mijn rijstijl.
Helaas hebben de 1.4 en 1.8 TSI beide een DQ200, maar die schijnen tegenwoordig al een stuk degelijker te zijn, vooral i.c.m. DSG tuning. Dan blijft alleen de mechatronic over die een keertje stuk kan gaan.
Seat Mii Sport Dynamic 1.0 MPI 60pk
Re: iichels VW Up! 1.0 MPI 2012 - Black Up 3-deurs
in mijn polo ligt een CFGB motor (2.0 TDI CR 170pk van de mk6 GTD) met darkside intercooler, CP3 pomp en CR170 turbo. als je er veel meer pk's uit wilt halen dan moet je het roetfilter eraf halen en daar heb ik niet zo veel trek in. maar wel overal vermogen, ongeacht versnelling en toerental. versnellingsbak is een dq250 dus die houdt het wel vol tot 500nm.
versnellingsbakken upgraden op mqb is een stukkie lastiger omdat de immo daar tegenwoordig ook in zit, maar een 1.8 TSI zou toch wel een DQ250 moeten, of een DQ381. onvoorstelbaar dat ze die geknepen hebben tot 250nm.
versnellingsbakken upgraden op mqb is een stukkie lastiger omdat de immo daar tegenwoordig ook in zit, maar een 1.8 TSI zou toch wel een DQ250 moeten, of een DQ381. onvoorstelbaar dat ze die geknepen hebben tot 250nm.
Ex: 2012 Black Up! 1.0 MPI full option 'iichel OEM+'. Huidig: Polo 6R 'iichel OEM+', Passat B8.
Re: iichels VW Up! 1.0 MPI 2012 - Black Up 3-deurs
Achteraf erin gelepeld? In de Polo is de 2.0 TDI naar mijn weten nooit in gehangen. 2260 erin en DPF eruit, de juiste pomp heb je al. Volgens mij haal je dan bijna 300pk eruit.iichel schreef: ↑di 06 dec 2022, 17:56in mijn polo ligt een CFGB motor (2.0 TDI CR 170pk van de mk6 GTD) met darkside intercooler, CP3 pomp en CR170 turbo. als je er veel meer pk's uit wilt halen dan moet je het roetfilter eraf halen en daar heb ik niet zo veel trek in. maar wel overal vermogen, ongeacht versnelling en toerental. versnellingsbak is een dq250 dus die houdt het wel vol tot 500nm.
versnellingsbakken upgraden op mqb is een stukkie lastiger omdat de immo daar tegenwoordig ook in zit, maar een 1.8 TSI zou toch wel een DQ250 moeten, of een DQ381. onvoorstelbaar dat ze die geknepen hebben tot 250nm.
Roetfilter momenteel eruit halen wordt een dingetje, tenzij je extra roettaks wilt betalen volgend jaar. Ik weet niet of ze auto's gaan afkeuren naar euronorm, maar als ik extra roettaks zou moeten betalen maar dankzij DPF delete gemiddeld 2 km meer eruit haal per liter, dan is het dubbel en dwars waard.
De 1.8 T(F)SI met Haldex is wel geleverd met een DQ250. Bijvoorbeeld de Leon 1.8 TSI 4Drive en A3 1.8 TFSI Quattro hebben wel de degelijke DQ250, 2 auto's die best zeldzaam zijn in NL. De rest heeft helaas een DQ200. Hierdoor is het koppel begrenst rond 350nm terwijl ze tegen de 400nm kunnen zitten met een stage 1 tuning.
Seat Mii Sport Dynamic 1.0 MPI 60pk
Re: iichels VW Up! 1.0 MPI 2012 - Black Up 3-deurs
maak daar maar 250Nm van bij een DQ200
ja motor achteraf erin gelepeld inderdaad. op PQ25 is wel een 140/143pk CFH motor geleverd met een handbak.
ja motor achteraf erin gelepeld inderdaad. op PQ25 is wel een 140/143pk CFH motor geleverd met een handbak.
Ex: 2012 Black Up! 1.0 MPI full option 'iichel OEM+'. Huidig: Polo 6R 'iichel OEM+', Passat B8.