Joost & de High UP! Panoramadak

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
joostkpr
Forum newbie
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 20 jul 2020, 19:23

Joost & de High UP! Panoramadak

Bericht door joostkpr » di 04 aug 2020, 23:13

Hallo allemaal,

Allereerst zou ik mij zelf even voorstellen👋
Mijn naam is Joost, ben 20 jaar oud en woon in Almelooo. Sinds begin juli ben ik eigenaar van mijn eerste auto, namelijk een White UP! 2012.

Hoe en waarom ik voor deze UP! Heb gekozen zou ik even kort uitleggen. Na mijn mening was ik echt toe aan een auto. Dit klinkt heel verwend maar toch haha. Voor mijn stage was ik met de fiets per dag ongeveer een uur kwijt aan reistijd. Dit heb ik een half jaar lang vol gehouden. Zoals jullie weten is het weer in Nederland niet altijd een pretje🌬️🌧️ Nadat ik mijn ICT opleiding mbo niveau 4 heb afgerond, en mijn stage plek mij een vaste baan heeft aangeboden werd het tijd voor mijn eerste auto!

Ik had een paar eisen:
Belastingtechnisch betaalbaar
Verzekeringtechnisch betaalbaar
Zuinig qua brandstof.

Mijn oog viel al gauw op een Mii, Citigo of UP!.
Nadat ik het internet heb afgespeurd kwam ik al gauw tot de conclusie dat ik niet voor een standaard uitvoering zou gaan. Dit omdat ik voor een wat stoerdere look wou gaan: mistlampen, drie deurs, getinte ruiten. Ik en mijn vader gingen dus opzoek. Tot onze grote verbazing stond er een UP! te koop bij de garage/dealer waar mijn vader altijd komt. Hier heeft hij zijn Skoda Scout 4x4 en zijn VW Caddy die 6,5 Ton heeft gelopen (moest dit toch even benoemen) in onderhoud. Vanaf hier ging het snel. Deze UP! voldeed namelijk precies aan mijn eisen met als extra toevoeging een Panoramadak. Toevallig had ik twee weken zomervakantie opgenomen. Gelijk op mijn eerste vrije dag samen met mijn vader wezen kijken naar de UP! De UP! zag er goed onderhouden uit en het test ritje beviel goed. Na een goed nachtje slapen en nadenken de knoop door gehakt. Goed onderhandeld en voor een leuke prijs de UP! kunnen kopen. Paar dagen later de UP! al gelijk goed benut, weekje Amsterdam samen met mijn vriendin stond namelijk al gepland. Achterbanken omlaag bagage erin en hup met de UP! naar Amsterdam. Dit is tot nu toe mijn verste rit met de UP! (Almelo - Amsterdam 150km). De rit beviel mij goed, toch miste ik iets jullie raden het al de armsteun.

Inmiddels heb ik de UP! al ongeveer een maand en heb ik het e.e.a. al aangepast. De aanpassing zal ik bewaren voor het kopje 'Mijn auto'.

Allemaal bedankt voor het lezen van mijn verhaaltje, ik hoop dat jullie het een beetje interessant vonden. Ook zal ik wat foto's uploaden van de UP!

Ajuu

Groeten Joost
Bijlagen
IMG_20200729_193958.jpg
IMG_20200729_194017.jpg
Snapchat-365378269.jpg
IMG_20200729_193821.jpg
IMG_20200729_194026.jpg

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1383
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: Joost & de High UP! Panoramadak

Bericht door Up!grade TSI » wo 05 aug 2020, 10:48

Welkom Joost, gefeliciteerd met je eerste auto.
Mooie bak man. Ook mooie foto's en een leuk verhaal.
Kunnen veel mensen een voorbeeld aan nemen.
Keep Up! the good work, lekker blijven posten!
Veel plezier ook hier op het forum.
Groet Erik
bekijk hier mijn vorige Up! GTi >>>https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=8147
bekijk hier mijn vorige Up! TSI >>>
https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=7319
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi] huidig>>>Up! GTi 8-)

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Joost & de High UP! Panoramadak

Bericht door damianw26 » wo 05 aug 2020, 11:54

Welkom, goede keuze als 1e wagen!
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Luukyy
Vagling liefhebber
Berichten: 103
Lid geworden op: wo 25 mar 2020, 22:15

Re: Joost & de High UP! Panoramadak

Bericht door Luukyy » wo 05 aug 2020, 11:59

Leuk! Heel veel plezier met je nieuwe auto, zijn echt hele fijne wagentjes. En inderdaad een leuk exemplaar heb je. Ik heb zelf ook een panoramadak in mn Up, en gebruik het echt veel. Het is heerlijk om niet steeds die airco aan te hoeven zetten.

Betreft die armsteun, het is echt een aanrader om die te plaatsen. Ik heb toevallig vorige week zelf een armsteun in mn Up gezet, en daar ben ik erg blij mee.
Kijk wel uit dat je niet een armsteun neemt die je alleen vast zet in het plastic, maar het exemplaar die ook een metalen frame heeft zodat het een vast geheel wordt. Anders staat die armsteun zo losjes en wiebelt het constant heen en weer.

Nogmaals, veel plezier met je Up, maar dat gaat helemaal goed komen denk ik!
VW Up! TSI 2017 - Beats audio - Polygon's - Panodak - Eibach pro kit

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: Joost & de High UP! Panoramadak

Bericht door NidayFright » do 06 aug 2020, 18:41

Welkom! Goede keuze als eerste auto:)
GTI DARK SILVER

Plaats reactie