Even voorstellen...

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1383
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Even voorstellen...

Bericht door Up!grade TSI » wo 15 jul 2020, 19:04

Goeienavond, mede Up!, Mii en Citigo fans, zal mij even netjes voorstellen hier.
Ik ben Erik, 46 jaar en geboren en getogen en woonachtig en werkzaam in Den Helder.
Omdat ik beroepsmilitair ben mag ik omwille van de veiligheid en privacy hier niet mijn achternaam vermelden, graag jullie begrip hiervoor.
Verder ben ik ook een behoorlijke petrolhead vind ik zelf, van mij mogen ze iets wat naar benzine ruikt in een parfumflesje stoppen bij wijze van spreken. Enige technische kennis en vaardigheden zijn mij ook niet vreemd, in mijn jeugdjaren de Lts motorvoertuigen en elektrotechniek afgerond en al meer dan een kwart eeuw werkzaam als militaire techneut bij defensie, ook op die grote grijze kano's.

Met nu 27 jaar mijn rijbewijs ben ik een paar weken geleden begonnen met mijn 11e auto, een Up!
Ik heb mijn Mini ermee omgeruild, niet ingeruild want de knip bleef dicht dus spreek liever over omgeruild.
Daarvoor had ik een leuke Citigo en daarvoor een eveneens leuke Mii, beiden ge-update naar 75pk bij vagtechniek(elke euro waard)


Hoewel ik zelf nieuw ben hier is mijn auto dat bepaald niet en waarschijnlijk een oude bekende voor de hardcore forumleden hier.
Het gaat om een Up! Tsi voorheen eigendom van René a.k.a. Down . Ja die gechipte door JD engineering met de Milltek uitlaat eronder.
151 horses en 255Nm, heerlijke cijfers. Omdat er vast wel mensen zijn die het leuk vinden om te bekijken zal ik ook wat foto's toevoegen waaronder mijn vorige drie voitures. Heeft er iemand vragen, shoot.
Met vriendelijke groet, Erik
Bijlagen
IMG_20200714_203343__01.jpg
IMG_20200425_193328__01-1.jpg
IMG_20181031_171824.jpg
IMG_20181020_154657__01.jpg
bekijk hier mijn vorige Up! GTi >>>https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=8147
bekijk hier mijn vorige Up! TSI >>>
https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=7319
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi] huidig>>>Up! GTi 8-)

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1383
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: Even voorstellen...

Bericht door Up!grade TSI » do 16 jul 2020, 16:49

Up!grade schreef:
wo 15 jul 2020, 19:04
Goeienavond, mede Up!, Mii en Citigo fans, zal mij even netjes voorstellen hier.
Ik ben Erik, 46 jaar en geboren en getogen en woonachtig en werkzaam in Den Helder.
Omdat ik beroepsmilitair ben mag ik omwille van de veiligheid en privacy hier niet mijn achternaam vermelden, graag jullie begrip hiervoor.
Verder ben ik ook een behoorlijke petrolhead vind ik zelf, van mij mogen ze iets wat naar benzine ruikt in een parfumflesje stoppen bij wijze van spreken. Enige technische kennis en vaardigheden zijn mij ook niet vreemd, in mijn jeugdjaren de Lts motorvoertuigen en elektrotechniek afgerond en al meer dan een kwart eeuw werkzaam als militaire techneut bij defensie, ook op die grote grijze kano's.

Met nu 27 jaar mijn rijbewijs ben ik een paar weken geleden begonnen met mijn 11e auto, een Up!
Ik heb mijn Mini ermee omgeruild, niet ingeruild want de knip bleef dicht dus spreek liever over omgeruild.
Daarvoor had ik een leuke Citigo en daarvoor een eveneens leuke Mii, beiden ge-update naar 75pk bij vagtechniek(elke euro waard)


Hoewel ik zelf nieuw ben hier is mijn auto dat bepaald niet en waarschijnlijk een oude bekende voor de hardcore forumleden hier.
Het gaat om een Up! Tsi voorheen eigendom van René a.k.a. Down . Ja die gechipte door JD engineering met de Milltek uitlaat eronder.
151 horses en 255Nm, heerlijke cijfers. Omdat er vast wel mensen zijn die het leuk vinden om te bekijken zal ik ook wat foto's toevoegen waaronder mijn vorige drie voitures. Heeft er iemand vragen, shoot.
Met vriendelijke groet, Erik
Heb ik iets verkeerds gezegd dat er helemaal niemand reageert of hebben we het allemaal druk met vakantie vieren?
Dat kan natuurlijk of is het up!forum een beetje over het hoogtepunt heen? Is maar een vraag hoor.
Ik vind het in ieder geval heel leuk om al die oude (en nieuwe) berichten te lezen en andermans- en vrouws bolides te bewonderen, het houdt mij aardig uit mijn slaap de laatste tijd.
Sorry als ik deze vraag hier niet op de juiste plaats stel, anders stuur ik de Obi-wan Kenobi zelf wel een pm maar weet er iemand of er nog een meeting staat gepland op korte termijn?
Foto's zijn leuk natuurlijk maar het is toch veel leuker elkaars auto en hun eigenaars eens in het echt te zien als dat animo gedeeld wordt.
Groeten Erik
bekijk hier mijn vorige Up! GTi >>>https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=8147
bekijk hier mijn vorige Up! TSI >>>
https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=7319
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi] huidig>>>Up! GTi 8-)

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Even voorstellen...

Bericht door Autheo » do 16 jul 2020, 16:57

Welkom Up!grade!
Leuk een nieuw forumlid, die alle drie merken van de Vagling heeft gereden. En nu dus één met wat meer vermogen. Is die tussensprint met een Mini je toch niet goed bevallen, dat je weer bij de Vagling uit bent gekomen?

Gebruikersavatar
NickAlan
Vagling liefhebber
Berichten: 213
Lid geworden op: vr 27 apr 2018, 15:48
Locatie: Groningen

Re: Even voorstellen...

Bericht door NickAlan » do 16 jul 2020, 17:19

Welkom op het forum Erik!

Leuk dat deze up! weer terug is op het forum! :)

Er zou een meeting zijn eind juli/begin augustus, maar hier is nog geen datum voor geprikt.
VOLKSWAGEN up! Beats 2018
75pk, Beatsaudio, Bi-LED 5700K, schuifdak, 16" La Boca White velgen.

Insta: dutch_upbeats

Afbeelding

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1383
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: Even voorstellen...

Bericht door Up!grade TSI » do 16 jul 2020, 17:56

Autheo schreef:
do 16 jul 2020, 16:57
Welkom Up!grade!
Leuk een nieuw forumlid, die alle drie merken van de Vagling heeft gereden. En nu dus één met wat meer vermogen. Is die tussensprint met een Mini je toch niet goed bevallen, dat je weer bij de Vagling uit bent gekomen?
Dankjewel Autheo, wat leuk, je bent de eerste.
Die Mini was even een uitstapje inderdaad, heb er in 3mnd tijd toch 5k mee gereden en dat midden in de Corona ellende.
Maar ja, van lekker een stukje rijden is nog niemand ziek geworden toch? Het was wel errug rustig op de weg idd :lol:
Nou had ik vóór de Mini een gifgroene Citigo die al niet vies van aandacht was, hij glom dan ook als de spreekwoordelijke keutel in de maneschijn. Ik had hem dan ook voor een bom duiten laten polijsten en in de glascoating laten zetten door een detailer...
Maar die vulcanic Orange mini was toch wel echt een nekkedraaier van jewelste, een beetje aandacht prima maar dit was continu en daar was ik niet altijd blij mee. Verder was de Mini gewoon niet perfect op een hoop punten, ik leg de lat hoog. Om hem perfect te krijgen zou mij teveel pecunia's gaan kosten en ik schaam mij niet om te zeggen dat ik het niet dusdanig breed heb dat ik eindeloos geld in mijn auto kan pompen. Als gescheiden papa van 2kids van 10 en 12 blijft er nou eenmaal weinig over, anyway... het grote voordeel is dat ik alleen aan mijzelf verantwoording hoef af te leggen.
De Mini was superluxe hoor en met 136pk op 1090kg met 6 sp. automaat ook geen slak (7,8sec) en een geweldige wegligging.
Ik mis ook de hifi met 12 speakers van Harman Kardon, heb nu de Beats audio maar vind hem beetje schel worden als het hard staat.
Als iemand de perfecte instellingen heeft hou ik mij aanbevolen.
Maar wat mij het meest irriteerde was het brandstofverbruik, moest mijn best doen om 1:14 te halen en nu met de gechipte Up! haal ik lachend 1 op 17a18 (laatst 533,5km op 29,56l) en dan had ik hem regelmatig even op z'n staart getrapt :roll:

Sorry als ik een beetje lang van stof ben, maar om een lang verhaal lang te maken...
Ik durf rustig te stellen dat ik nu in mijn gekietelde Tsi meer rijplezier heb dan in m'n vorige mini Cooper...
bekijk hier mijn vorige Up! GTi >>>https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=8147
bekijk hier mijn vorige Up! TSI >>>
https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=7319
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi] huidig>>>Up! GTi 8-)

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1383
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: Even voorstellen...

Bericht door Up!grade TSI » do 16 jul 2020, 17:59

NickAlan schreef:
do 16 jul 2020, 17:19
Welkom op het forum Erik!

Leuk dat deze up! weer terug is op het forum! :)

Er zou een meeting zijn eind juli/begin augustus, maar hier is nog geen datum voor geprikt.
Dankjewel, dat is wederzijds.
Ik kijk er naar uit!
bekijk hier mijn vorige Up! GTi >>>https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=8147
bekijk hier mijn vorige Up! TSI >>>
https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=7319
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi] huidig>>>Up! GTi 8-)

pejayk
Forum newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: za 09 mei 2020, 17:39
Locatie: Wormerveer

Re: Even voorstellen...

Bericht door pejayk » za 18 jul 2020, 13:11

Wat een plaatje. Nu nog een paar dikke zwarte velgen eronder! :D

Gebruikersavatar
Ivan Domenie
Vagling liefhebber
Berichten: 131
Lid geworden op: vr 12 jul 2019, 06:50
Locatie: Geertruidenberg

Re: Even voorstellen...

Bericht door Ivan Domenie » za 18 jul 2020, 16:02

Welkom Erik


Je groene Skoda zag er wel heel blinkend uit! Zonde dat hij weg is
VW up! / High up! / Sound edition 2017 / Pure white

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Even voorstellen...

Bericht door damianw26 » za 18 jul 2020, 21:27

Welkom, René heeft er echt iets heel leuks van gemaakt, leuk dat de up op het forum blijft rondspoken.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Down
Vagling liefhebber
Berichten: 398
Lid geworden op: ma 01 okt 2012, 16:54
Locatie: Beuningen

Re: Even voorstellen...

Bericht door Down » ma 20 jul 2020, 07:07

Welkom hier.
Leuk om te zien dat mijn oude auto hier weer actief wordt.

Nogmaals veel plezier er mee.
Stiekem mis ik hem soms nog wel is.

Er zit trouwens ook een raceline inlet eleboog op (VWR12UPITINLET).
Exen.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km

Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1383
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: Even voorstellen...

Bericht door Up!grade TSI » ma 20 jul 2020, 16:35

pejayk schreef:
za 18 jul 2020, 13:11
Wat een plaatje. Nu nog een paar dikke zwarte velgen eronder! :D
Thanks. Ja, daar ben ik nog niet helemaal over uit.
Zwart is mooi idd, maar denk ook serieus over brons of zelfs goud...
En hoewel 17" natuurlijke heel dik staat en de wielkasten mooi opvult wil ik toch ook een béétje wang overhouden voor het noodzakelijke comfort, want rij er ook regelmatig met mijn koters in.
Dus ga de huidige 15" op termijn vervangen voor 16", waarschijnlijk ergens volgend jaar ofzo.
bekijk hier mijn vorige Up! GTi >>>https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=8147
bekijk hier mijn vorige Up! TSI >>>
https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=7319
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi] huidig>>>Up! GTi 8-)

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1383
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: Even voorstellen...

Bericht door Up!grade TSI » ma 20 jul 2020, 16:45

Ivan Domenie schreef:
za 18 jul 2020, 16:02
Welkom Erik


Je groene Skoda zag er wel heel blinkend uit! Zonde dat hij weg is
Dankjewel Ivan, leuk om hier te zijn met allemaal gelijkgestemden.
Ach, kreeg er een mooie inruilprijs voor en er is weer iemand anders gelukkig mee hoop ik.
Eind maart ingeruild in Sneek op de Mini en die exact 3 maanden later omgeruild met deze super-Up!
bekijk hier mijn vorige Up! GTi >>>https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=8147
bekijk hier mijn vorige Up! TSI >>>
https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=7319
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi] huidig>>>Up! GTi 8-)

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1383
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: Even voorstellen...

Bericht door Up!grade TSI » ma 20 jul 2020, 17:12

damianw26 schreef:
za 18 jul 2020, 21:27
Welkom, René heeft er echt iets heel leuks van gemaakt, leuk dat de up op het forum blijft rondspoken.
Thanks Damian, nou en of hij dat gedaan heeft.
En ook een beetje mede dankzij jou, de proefrit met jou heeft hem wellicht over de streep getrokken, qua Milltek bedoel ik.
Dus jij ook bedankt nog, al met al zat die uitlaat er pas een goeie maand onder dus voel mij echt een spekkoper.
En ik ga door waar René gestopt is met upgraden, dus leek mij wel een toepasselijke forumnaam.
Deels moet ik ook weer opnieuw beginnen omdat René er een paar goodies had afgehaald voor de verkoop maar had hetzelfde gedaan.

Maar net als hij vind ik dat alleen maar leuk dus komt langzaam maar zeker wel weer goed allemaal.
Heb vanmorgen een afspraak gemaakt voor m'n eerste upgrade. 3 augustus ga ik naar De Tintmanfolies in het Noord-Hollandse plaatsje Hem. Het zal niet ieders smaak zijn maar daar ben ik niet zo gevoelig voor, achterste deel van het dak krijgt een 3M carbon wrap, bovenkant achterklep zwart glans, zodat 't mooi bij de GTI-spoiler past.
Verder de ramen tinten, achterruit bestelbusjes-zwart en achterste zijruiten 15% denk ik.
En in de nabije toekomst dan de voorste ruiten nog en wil misschien ook m'n dashboard en eventueel de gelakte delen van de deur ( wat zichtbaar is binnen) laten wrappen, maar alles op zijn tijd.
bekijk hier mijn vorige Up! GTi >>>https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=8147
bekijk hier mijn vorige Up! TSI >>>
https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=7319
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi] huidig>>>Up! GTi 8-)

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1383
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: Even voorstellen...

Bericht door Up!grade TSI » ma 20 jul 2020, 17:44

Down schreef:
ma 20 jul 2020, 07:07
Welkom hier.
Leuk om te zien dat mijn oude auto hier weer actief wordt.

Nogmaals veel plezier er mee.
Stiekem mis ik hem soms nog wel is.

Er zit trouwens ook een raceline inlet eleboog op (VWR12UPITINLET).
Dankjewel René, en zoals ik aan de telefoon ook al zei, mijn complimenten voor alles wat je hebt gedaan en laten doen aan de Up!
Niet dat het belangrijk is, maar is het misschien wel de sterkste Up! van NL?
Heb nog geen sterkere genoemd zien worden hier.
Veel plezier heb ik er zeker mee, gisteren nog bijvoorbeeld. Op de ring Alkmaar, naast een 316i. Hem eerst het goeie gevoel geven dat hij sneller optrok, maar toen trapte ik mijn rechtervoet wat dieper in in z'n 3 en jij weet als geen ander wat er dan gebeurt...
Toen zag ik heel gauw nog maar een heel klein bmweetje in de binnenspiegel, soms is dat gewoon leuk.
Rij er ook wel eens normaal mee hoor en dan is hij inderdaad absurd zuinig, 1op33 bij 80 in de 5e versnelling.

Snap best dat je hem beetje mist, misschien kom ik mettertijd wel even langs in Harderwijk als je het leuk vindt .
Stuur anders even een pb zodat we even kunnen onderhandelen over de olie etc.
En misschien kun je mij nog overtuigen van de zin of onzin van de Forge blow-off, die heb je nog toch?
Heb je Forge intake ook nog? En misschien nog meer leuke dingen die hier niet genoemd zijn.
En had het gezien hoor, de "elleboog ". Had er al over gelezen in jouw tientallen berichten hier, beleefde een aardig eureka-momentje toen ik erachter kwam dat m'n auto hier aardig over tafel gegaan was voordat ik hem kocht. Da's toch een beetje een soort van heilige graal, al die info en al die mooie foto's. Tot spreeks René.
Iedereen een fijne avond!
bekijk hier mijn vorige Up! GTi >>>https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=8147
bekijk hier mijn vorige Up! TSI >>>
https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=7319
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi] huidig>>>Up! GTi 8-)

Gebruikersavatar
Down
Vagling liefhebber
Berichten: 398
Lid geworden op: ma 01 okt 2012, 16:54
Locatie: Beuningen

Re: Even voorstellen...

Bericht door Down » wo 22 jul 2020, 12:02

Up!grade schreef:
ma 20 jul 2020, 17:44
Down schreef:
ma 20 jul 2020, 07:07
Welkom hier.
Leuk om te zien dat mijn oude auto hier weer actief wordt.

Nogmaals veel plezier er mee.
Stiekem mis ik hem soms nog wel is.

Er zit trouwens ook een raceline inlet eleboog op (VWR12UPITINLET).
Dankjewel René, en zoals ik aan de telefoon ook al zei, mijn complimenten voor alles wat je hebt gedaan en laten doen aan de Up!
Niet dat het belangrijk is, maar is het misschien wel de sterkste Up! van NL?
Heb nog geen sterkere genoemd zien worden hier.
Veel plezier heb ik er zeker mee, gisteren nog bijvoorbeeld. Op de ring Alkmaar, naast een 316i. Hem eerst het goeie gevoel geven dat hij sneller optrok, maar toen trapte ik mijn rechtervoet wat dieper in in z'n 3 en jij weet als geen ander wat er dan gebeurt...
Toen zag ik heel gauw nog maar een heel klein bmweetje in de binnenspiegel, soms is dat gewoon leuk.
Rij er ook wel eens normaal mee hoor en dan is hij inderdaad absurd zuinig, 1op33 bij 80 in de 5e versnelling.

Snap best dat je hem beetje mist, misschien kom ik mettertijd wel even langs in Harderwijk als je het leuk vindt .
Stuur anders even een pb zodat we even kunnen onderhandelen over de olie etc.
En misschien kun je mij nog overtuigen van de zin of onzin van de Forge blow-off, die heb je nog toch?
Heb je Forge intake ook nog? En misschien nog meer leuke dingen die hier niet genoemd zijn.
En had het gezien hoor, de "elleboog ". Had er al over gelezen in jouw tientallen berichten hier, beleefde een aardig eureka-momentje toen ik erachter kwam dat m'n auto hier aardig over tafel gegaan was voordat ik hem kocht. Da's toch een beetje een soort van heilige graal, al die info en al die mooie foto's. Tot spreeks René.
Iedereen een fijne avond!

Denk ook zeker dat deze up op dit moment 1 van de snellere is.
Ik weet dat jd er nog 1 heeft gedaan met ongeveer dezelde resultaten.

Maar 1 ding is zeker snel is hij.

De intake heb ik verkocht van forge de kwaliteit was onder de maat.
Regelmatig klapperen (raakte los uit het rubber aan de voorkant)
Nou ben ik wel precies.
Maar als ik een tip mag geven wacht op de raceline intake.
Is meer over nagedacht.

Heb de blowoff nog maar op de bank bij jd haalde hij daar mee een minder mooie grafiek.
Leuk voor het geluid minder voor het vermogen.

Zuinig is hij zeker meestal rond de 1op24-1op20 reed ik er mee.

De olie hou ik nog heel even ga donderdag nog 1 keer terug met de Peugeot.
Anders ben ik er klaar mee als het probleem niet opgelost is.
En staat er deze week weer een vw voor de deur.
Exen.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km

Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Even voorstellen...

Bericht door Tom Westendorp » wo 22 jul 2020, 12:49

Super tof om te zien dat deze auto bij een liefhebber terechtgekomen is.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1383
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: Even voorstellen...

Bericht door Up!grade TSI » wo 22 jul 2020, 17:40

Down schreef:
wo 22 jul 2020, 12:02
Up!grade schreef:
ma 20 jul 2020, 17:44
Down schreef:
ma 20 jul 2020, 07:07
Welkom hier.
Leuk om te zien dat mijn oude auto hier weer actief wordt.

Nogmaals veel plezier er mee.
Stiekem mis ik hem soms nog wel is.

Er zit trouwens ook een raceline inlet eleboog op (VWR12UPITINLET).
Dankjewel René, en zoals ik aan de telefoon ook al zei, mijn complimenten voor alles wat je hebt gedaan en laten doen aan de Up!
Niet dat het belangrijk is, maar is het misschien wel de sterkste Up! van NL?
Heb nog geen sterkere genoemd zien worden hier.
Veel plezier heb ik er zeker mee, gisteren nog bijvoorbeeld. Op de ring Alkmaar, naast een 316i. Hem eerst het goeie gevoel geven dat hij sneller optrok, maar toen trapte ik mijn rechtervoet wat dieper in in z'n 3 en jij weet als geen ander wat er dan gebeurt...
Toen zag ik heel gauw nog maar een heel klein bmweetje in de binnenspiegel, soms is dat gewoon leuk.
Rij er ook wel eens normaal mee hoor en dan is hij inderdaad absurd zuinig, 1op33 bij 80 in de 5e versnelling.

Snap best dat je hem beetje mist, misschien kom ik mettertijd wel even langs in Harderwijk als je het leuk vindt .
Stuur anders even een pb zodat we even kunnen onderhandelen over de olie etc.
En misschien kun je mij nog overtuigen van de zin of onzin van de Forge blow-off, die heb je nog toch?
Heb je Forge intake ook nog? En misschien nog meer leuke dingen die hier niet genoemd zijn.
En had het gezien hoor, de "elleboog ". Had er al over gelezen in jouw tientallen berichten hier, beleefde een aardig eureka-momentje toen ik erachter kwam dat m'n auto hier aardig over tafel gegaan was voordat ik hem kocht. Da's toch een beetje een soort van heilige graal, al die info en al die mooie foto's. Tot spreeks René.
Iedereen een fijne avond!

Denk ook zeker dat deze up op dit moment 1 van de snellere is.
Ik weet dat jd er nog 1 heeft gedaan met ongeveer dezelde resultaten.

Maar 1 ding is zeker snel is hij.

De intake heb ik verkocht van forge de kwaliteit was onder de maat.
Regelmatig klapperen (raakte los uit het rubber aan de voorkant)
Nou ben ik wel precies.
Maar als ik een tip mag geven wacht op de raceline intake.
Is meer over nagedacht.

Heb de blowoff nog maar op de bank bij jd haalde hij daar mee een minder mooie grafiek.
Leuk voor het geluid minder voor het vermogen.

Zuinig is hij zeker meestal rond de 1op24-1op20 reed ik er mee.

De olie hou ik nog heel even ga donderdag nog 1 keer terug met de Peugeot.
Anders ben ik er klaar mee als het probleem niet opgelost is.
En staat er deze week weer een vw voor de deur.
Aha oké, had die andere bij JD ook zo'n downpipe dan zover je weet?
Maar nogmaals, zoals ik eerder al zei, het is niet heel belangrijk voor mij.
Het is fantastisch om met een snelle Up! te rijden, rijplezier is voor mij net zo belangrijk als plezier in m'n werk.
Maar ik wil wel gewoon iedereen hier in zijn/haar waarde laten, niet iedereen heeft de middelen of de behoefte aan 100+ pk
Rijplezier is strikt persoonlijk en wordt niet afgemeten aan het aantal pk's. Ben ook zeker niet van plan om met een groep vagling-rijders van hier tegelijk de autobahn op te gaan om te kijken wie de snelste heeft.
Dat lijkt mij trouwens persoonlijk ook een tikkeltje onverstandig, we weten allemaal dat als de adrenaline gaat stromen je eerder geneigd ben om over bepaalde grenzen te gaan.
Sommige forumleden zijn bijvoorbeeld de 60 gepasseerd maar anderen zijn pas net een paar jaar 20 en hadden bij wijze van spreken mijn kind kunnen zijn (ben 46). Nou wil ik hier niet de moraalridder gaan uithangen ofzo maar zijn jullie het met mij eens dat wij (groep 35+) de jongere leden (25-) een beetje moeten beschermen tegen zichzelf? Je wilt er toch niet aan denken als er iets mis gaat bij 200+ op de autobahn? Zelf vind ik dat eigenlijk ook helemaal niet interessant hoe hard hij kan...

Maar daarover gesproken, René, heb jij weleens een topspeedrun gedaan? Stiekem toch wel leuk om te weten natuurlijk...
Goed om te weten wat jouw ervaringen waren met Forge, en ja...die mening wordt niet door iedereen gedeeld, weet ik.
Is, voor mijn beeldvorming, de laatste afstelling bij JD gedaan met de huidige configuratie? Dus zonder bov en met K&N?
En denk je verder dat een vervanging van laatstgenoemde door een Raceline-intake een merkbare verbetering geeft?
Ik hou het in het snotje maar doe rustig aan met de upgrades, eerst over anderhalve week ramen tinten en dak wrappen.
Daar zal ik foto's van maken en vanaf dan verder posten bij het onderwerp -mijn auto-

Vervelend om te horen dat de 208 (nog) niet perfect is. Hoop dat je er uitkomt in Emmeloord.
Heb ook nog een spreekwoordelijk appeltje te schillen met ze, zal het toelichten.
Ik weet niet wat jullie ervan vinden maar als er aan de onderhandelingstafel over de inruilprijs en aanschafprijs bepaalde bedragen genoemd worden en vervolgens op internet zien dat de garage jouw inruilauto voor €1000,- meer te koop zet dan eerder gezegd was, dan heb ik daar wel een mening over...
En al bereik ik er mogelijk niks mee, ga ze er wel mee confronteren...
bekijk hier mijn vorige Up! GTi >>>https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=8147
bekijk hier mijn vorige Up! TSI >>>
https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=7319
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi] huidig>>>Up! GTi 8-)

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1383
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: Even voorstellen...

Bericht door Up!grade TSI » wo 22 jul 2020, 17:45

Tom Westendorp schreef:
wo 22 jul 2020, 12:49
Super tof om te zien dat deze auto bij een liefhebber terechtgekomen is.
Dankjewel Tom, beschouw ik als een compliment :D
En het is dat de naam -petrolhead- al in gebruik is anders had ik het gekozen.
bekijk hier mijn vorige Up! GTi >>>https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=8147
bekijk hier mijn vorige Up! TSI >>>
https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=7319
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi] huidig>>>Up! GTi 8-)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Even voorstellen...

Bericht door Tom Westendorp » wo 22 jul 2020, 21:59

Ik heb een 209 gps voorbij zien komen. Ruim 220 op teller.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Down
Vagling liefhebber
Berichten: 398
Lid geworden op: ma 01 okt 2012, 16:54
Locatie: Beuningen

Re: Even voorstellen...

Bericht door Down » do 23 jul 2020, 21:27

Screenshot_20200329-080822_Gallery.jpg
Dit is de raceline air intake.
Door dat hij echt koude lucht pakt zou het iets winst op leveren.
Ook het geluid wordt ietst voller.



De afstelling is gedaan zo als hij er nu bij staat.
Zat alleen een normaal filter in het nu k&n.
Volgens hun zou de auto dat zelf oppakken.

218 op de teller heb ik ooit een keer gereden.
In Mexico:)-
Maar dat was een keer aantikken en gelijk weer afzakken.
Misschien zat er nog heel iets in bij lang aanhouden.
Exen.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km

Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.

Plaats reactie