Even voorstellen...

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1383
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: Even voorstellen...

Bericht door Up!grade TSI » do 23 jul 2020, 22:10

Down schreef:
do 23 jul 2020, 21:27
Screenshot_20200329-080822_Gallery.jpg

Dit is de raceline air intake.
Door dat hij echt koude lucht pakt zou het iets winst op leveren.
Ook het geluid wordt ietst voller.



De afstelling is gedaan zo als hij er nu bij staat.
Zat alleen een normaal filter in het nu k&n.
Volgens hun zou de auto dat zelf oppakken.

218 op de teller heb ik ooit een keer gereden.
In Mexico:)-
Maar dat was een keer aantikken en gelijk weer afzakken.
Misschien zat er nog heel iets in bij lang aanhouden.
Ziet er fraai uit René, duidelijke foto.
Fijn om te weten hoe de afstelling gedaan is.
Ik denk dat naast het voordeel van de koude(re) inlaatlucht het ook gunstig is dat die grote kunststof koektrommel waar nu het filter in zit van het blok af kan zodat dat z'n warmte iets makkelijker kwijt kan...

Hoop trouwens wel dat Racingline hem onder de €300,- kan houden anders wordt het wel een erg dure hobby ;)
bekijk hier mijn vorige Up! GTi >>>https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=8147
bekijk hier mijn vorige Up! TSI >>>
https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=7319
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi] huidig>>>Up! GTi 8-)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Even voorstellen...

Bericht door Tom Westendorp » vr 24 jul 2020, 07:48

Komt dat ding ooit nog op de markt? Ik zie nu al bijna een jaar foto's van het prototype circuleren. Ik moet zeggen dat ik dik tevreden ben over mijn Forge luchtfilter, past prima en klinkt heerlijk.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Down
Vagling liefhebber
Berichten: 398
Lid geworden op: ma 01 okt 2012, 16:54
Locatie: Beuningen

Re: Even voorstellen...

Bericht door Down » vr 24 jul 2020, 12:41

Tom Westendorp schreef:
vr 24 jul 2020, 07:48
Komt dat ding ooit nog op de markt? Ik zie nu al bijna een jaar foto's van het prototype circuleren. Ik moet zeggen dat ik dik tevreden ben over mijn Forge luchtfilter, past prima en klinkt heerlijk.
Bij mij ging toch regelmatig het rubbel los.

Je schroeft aan de voorzijde een extra paaltje.
Waar ook de airco slangen liggen.
Dat past gewoon niet 100%.
De mensen die hem ooit geplaatst hebben weten wel wat ik bedoel.

Aan dat extra paaltje zit een kogel die in een rubber valt. Als die los gaat rammelt het onder de kap.

Maar lekker klinken doet hij zeker.
Screenshot_20200326-101353_Instagram.jpg
Hij komt zeker de raceline maar door het corona duurt het langer.
Exen.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km

Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: Even voorstellen...

Bericht door NidayFright » vr 24 jul 2020, 21:37

Welkom! Leuk om de ex- Up! van René terug te zien:) Komt uit goede handen in ieder geval! En wat een verschil met de vorige wielen, ziet er nu maar gewoontjes uit :D Maakt het wel leuker dat niemand zo direct kan zien dat er zich nog aardig wat vermogen schuil houdt onder de motorkap :banana-dance:

En wat betreft de Forge kit, ik heb er tot op heden geen enkel probleem mee ervaren. Zit er sinds December vorig jaar op en ondertussen 12.000km verder. Ben zelf ook erg precies maar zonder er iets aan toe te voegen zit de hele kit zo vast als een huis. Die René laat zien is nog steeds in ontwikkeling. Vorige week toevallig nog gecheckt. Ik moet zeggen dat ik zelf even afwacht hoe de reacties/ervaringen met deze zullen zijn, want ik sluit niet uit om die van Racingline dan aan te schaffen. Mits er een redelijk bedrag voor wordt gevraagd, Racingline is wat dat betreft echt duur. Zou mij dan ook niks verbazen dat deze wellicht €100 meer dan de Forge gaat kosten :doh: Al is dat maar een speculatie, we wachten nog geduldig af :D

Ik wens je in ieder geval veel leuke en vooral veel snelle kilometers toe! Zal vast goed komen :dance:
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1383
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: Even voorstellen...

Bericht door Up!grade TSI » za 25 jul 2020, 14:11

NidayFright schreef:
vr 24 jul 2020, 21:37
Welkom! Leuk om de ex- Up! van René terug te zien:) Komt uit goede handen in ieder geval! En wat een verschil met de vorige wielen, ziet er nu maar gewoontjes uit :D Maakt het wel leuker dat niemand zo direct kan zien dat er zich nog aardig wat vermogen schuil houdt onder de motorkap :banana-dance:

En wat betreft de Forge kit, ik heb er tot op heden geen enkel probleem mee ervaren. Zit er sinds December vorig jaar op en ondertussen 12.000km verder. Ben zelf ook erg precies maar zonder er iets aan toe te voegen zit de hele kit zo vast als een huis. Die René laat zien is nog steeds in ontwikkeling. Vorige week toevallig nog gecheckt. Ik moet zeggen dat ik zelf even afwacht hoe de reacties/ervaringen met deze zullen zijn, want ik sluit niet uit om die van Racingline dan aan te schaffen. Mits er een redelijk bedrag voor wordt gevraagd, Racingline is wat dat betreft echt duur. Zou mij dan ook niks verbazen dat deze wellicht €100 meer dan de Forge gaat kosten :doh: Al is dat maar een speculatie, we wachten nog geduldig af :D

Ik wens je in ieder geval veel leuke en vooral veel snelle kilometers toe! Zal vast goed komen :dance:
Thanks NidayFright, leuke GTI heb je, knap wat je met de "diffuser " gedaan hebt! Echt iets unieks van gemaakt.
Tja, ik weet het...deze velgen zijn redelijk braaf vergeleken met wat er onder zat, maakt hem idd een nog grotere wolf in schaapskleren.
Er komen ook zeker wel een paar andere voor terug maar heb eerst even andere zaken aan mijn hoofd zoals de alimentatie die opnieuw berekend moet worden en een zoon die over een maand gaat beginnen in 1vwo en nog een nieuwe laptop nodig heeft :?

Leuke en snelle (ook wel rustig hoor) kilometers komen zeker goed, mede mogelijk gemaakt door onze freunde van Flitsmeister :pray:
bekijk hier mijn vorige Up! GTi >>>https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=8147
bekijk hier mijn vorige Up! TSI >>>
https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=7319
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi] huidig>>>Up! GTi 8-)

Emiel25
Vagling liefhebber
Berichten: 322
Lid geworden op: vr 03 jun 2016, 19:30

Re: Even voorstellen...

Bericht door Emiel25 » wo 29 jul 2020, 20:10

Welkom!
Up! GTI / Red & Black

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1383
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: Even voorstellen...

Bericht door Up!grade TSI » wo 29 jul 2020, 21:12

Emiel25 schreef:
wo 29 jul 2020, 20:10
Welkom!
Thanks
bekijk hier mijn vorige Up! GTi >>>https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=8147
bekijk hier mijn vorige Up! TSI >>>
https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=7319
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi] huidig>>>Up! GTi 8-)

Plaats reactie