rikkie vw up move 2018
rikkie vw up move 2018
goedendag mensen ,ik zou mij ook maar is ff voorstellen.
ik ben rik dus 47jaar,woon in harlingen<friesland> ,misschien wel de oudste van het forum of meetings?
ik ben vrijgezel en heb een vw up move uit 2018 gekocht. met 50.000 km op de teller.
alle opties behalve stoelverwarming niet ,zit erop.
wat ik nog doe aan de up is 29juni chiptuning bij chiptuning frl ,kosten ik vindt het meevallen 200euro.
van 60 pk naar 85. dat ga ik wel merken denk ik .
verder de maand erop mijn ramen tinten achter ,ook voor de show maar ook voor mijn hondje <stafford>
die altijdt mee gaat.
armsteun komt er ook nog in plus navi van de up
groeten rik
ik ben rik dus 47jaar,woon in harlingen<friesland> ,misschien wel de oudste van het forum of meetings?
ik ben vrijgezel en heb een vw up move uit 2018 gekocht. met 50.000 km op de teller.
alle opties behalve stoelverwarming niet ,zit erop.
wat ik nog doe aan de up is 29juni chiptuning bij chiptuning frl ,kosten ik vindt het meevallen 200euro.
van 60 pk naar 85. dat ga ik wel merken denk ik .
verder de maand erop mijn ramen tinten achter ,ook voor de show maar ook voor mijn hondje <stafford>
die altijdt mee gaat.
armsteun komt er ook nog in plus navi van de up
groeten rik
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: rikkie vw up move 2018
Welkom
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Re: rikkie vw up move 2018
Welkom!
Re: rikkie vw up move 2018
ik laat het chippen maar achter wegen ,ik geloof dat het niet veel zin heeft lees ik op het forum
Re: rikkie vw up move 2018
Hallo,
Daar zijn de meningen over verdeeld Rikkie.
Ik zou er in jouw geval...of alle 60 pk Upjes........ niet voor kiezen.
Ik zeg het voorzichtig, omdat sommige up! bezitters met 60 PK er duidelijk anders overdenken.
Dan liever een TSI kopen.
Wel een mooie Up! hoor....wees er zuinig op.
Daar zijn de meningen over verdeeld Rikkie.
Ik zou er in jouw geval...of alle 60 pk Upjes........ niet voor kiezen.
Ik zeg het voorzichtig, omdat sommige up! bezitters met 60 PK er duidelijk anders overdenken.
Dan liever een TSI kopen.
Wel een mooie Up! hoor....wees er zuinig op.
Cross Up! Full Option!
Chip'd and dangerous!!!
Weinig meer aan doen....
Chip'd and dangerous!!!
Weinig meer aan doen....
- Up!grade TSI
- Donateur member
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
- Locatie: N-H
Re: rikkie vw up move 2018
Rik, hier Erik
Ik als kersvers lid en ervaringsdeskundige met een Mii en een Citigo mpi
Beide heb ik bij vagtechniek in Nuenen laten upgraden naar 75 pk voor zo'n 150 pecunia's en ik vond het elke euri waard.
Nee, je wordt niet ineens in den stoel gedrukt idd maar hij rijdt wel degelijk een beetje smeuïger.
Heb het even opgezocht voor je, hou wel van duidelijke feiten, misschien dat dit eeuwigdurend discussiepunt of dit wel of geen nut heeft daarmee ten einde komt? We zullen zien. Oké, hieronder de harde cijfers, zet je schrap.
Vermogen van 60 pk bij 5000rpm naar 75pk bij 6000rpm
Koppel van 92Nm bij 3000rpm naar 95Nm bij 3000rpm
Acceleratie 0-100 van 14,4 sec naar 13,9 sec
Topsnelheid van 161kmh naar 172kmh
Tevens kan hij op de buitenweg een fractie zuiniger worden aangezien de motor iets minder hoeft in te spannen.
Oordeel zelf of je het dit waard vindt, ikzelf heb er geen seconde spijt van gehad en dat is mijn bescheiden mening maar.
Groeten Erik
Ik als kersvers lid en ervaringsdeskundige met een Mii en een Citigo mpi
Beide heb ik bij vagtechniek in Nuenen laten upgraden naar 75 pk voor zo'n 150 pecunia's en ik vond het elke euri waard.
Nee, je wordt niet ineens in den stoel gedrukt idd maar hij rijdt wel degelijk een beetje smeuïger.
Heb het even opgezocht voor je, hou wel van duidelijke feiten, misschien dat dit eeuwigdurend discussiepunt of dit wel of geen nut heeft daarmee ten einde komt? We zullen zien. Oké, hieronder de harde cijfers, zet je schrap.
Vermogen van 60 pk bij 5000rpm naar 75pk bij 6000rpm
Koppel van 92Nm bij 3000rpm naar 95Nm bij 3000rpm
Acceleratie 0-100 van 14,4 sec naar 13,9 sec
Topsnelheid van 161kmh naar 172kmh
Tevens kan hij op de buitenweg een fractie zuiniger worden aangezien de motor iets minder hoeft in te spannen.
Oordeel zelf of je het dit waard vindt, ikzelf heb er geen seconde spijt van gehad en dat is mijn bescheiden mening maar.
Groeten Erik
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e)
- NidayFright
- Donateur member
- Berichten: 568
- Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44
Re: rikkie vw up move 2018
Dat er verschil in zit is algemeen bekend, maar het is gewoon zo minimaal dat je wel even moet afvragen waarom je er zoveel geld voor hebt betaald. Want laten we eerlijk zijn, €150,- om dit er uit te krijgen is gewoon veel geld Het creëert dan ook vaak vanwege de gedachte 'omdat de motor gechipt is' alsof het een wereld van verschil is en zich dit ook doen uiten. Daar gaat de discussie vooral om. Het is maar net of je het het geld waard vindt. Zou de €150,- lekker in je ouwe sok bewaren als alvast een deel voor chip-tuning op later termijn bij de volgende auto, die wel over een turbomotor beschikt.Up!grade schreef: ↑wo 15 jul 2020, 20:55Rik, hier Erik
Ik als kersvers lid en ervaringsdeskundige met een Mii en een Citigo mpi
Beide heb ik bij vagtechniek in Nuenen laten upgraden naar 75 pk voor zo'n 150 pecunia's en ik vond het elke euri waard.
Nee, je wordt niet ineens in den stoel gedrukt idd maar hij rijdt wel degelijk een beetje smeuïger.
Heb het even opgezocht voor je, hou wel van duidelijke feiten, misschien dat dit eeuwigdurend discussiepunt of dit wel of geen nut heeft daarmee ten einde komt? We zullen zien. Oké, hieronder de harde cijfers, zet je schrap.
Vermogen van 60 pk bij 5000rpm naar 75pk bij 6000rpm
Koppel van 92Nm bij 3000rpm naar 95Nm bij 3000rpm
Acceleratie 0-100 van 14,4 sec naar 13,9 sec
Topsnelheid van 161kmh naar 172kmh
Tevens kan hij op de buitenweg een fractie zuiniger worden aangezien de motor iets minder hoeft in te spannen.
Oordeel zelf of je het dit waard vindt, ikzelf heb er geen seconde spijt van gehad en dat is mijn bescheiden mening maar.
Groeten Erik
GTI DARK SILVER
- Up!grade TSI
- Donateur member
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
- Locatie: N-H
Re: rikkie vw up move 2018
Vagtechniek spreekt ook niet over een chip maar over een software-update naar 75pk precies zoals je jarenlang de vag-drieling af-fabriek kon bestellen, maar momenteel helaas niet meer.NidayFright schreef: ↑wo 15 jul 2020, 22:30Dat er verschil in zit is algemeen bekend, maar het is gewoon zo minimaal dat je wel even moet afvragen waarom je er zoveel geld voor hebt betaald. Want laten we eerlijk zijn, €150,- om dit er uit te krijgen is gewoon veel geld Het creëert dan ook vaak vanwege de gedachte 'omdat de motor gechipt is' alsof het een wereld van verschil is en zich dit ook doen uiten. Daar gaat de discussie vooral om. Het is maar net of je het het geld waard vindt. Zou de €150,- lekker in je ouwe sok bewaren als alvast een deel voor chip-tuning op later termijn bij de volgende auto, die wel over een turbomotor beschikt.Up!grade schreef: ↑wo 15 jul 2020, 20:55Rik, hier Erik
Ik als kersvers lid en ervaringsdeskundige met een Mii en een Citigo mpi
Beide heb ik bij vagtechniek in Nuenen laten upgraden naar 75 pk voor zo'n 150 pecunia's en ik vond het elke euri waard.
Nee, je wordt niet ineens in den stoel gedrukt idd maar hij rijdt wel degelijk een beetje smeuïger.
Heb het even opgezocht voor je, hou wel van duidelijke feiten, misschien dat dit eeuwigdurend discussiepunt of dit wel of geen nut heeft daarmee ten einde komt? We zullen zien. Oké, hieronder de harde cijfers, zet je schrap.
Vermogen van 60 pk bij 5000rpm naar 75pk bij 6000rpm
Koppel van 92Nm bij 3000rpm naar 95Nm bij 3000rpm
Acceleratie 0-100 van 14,4 sec naar 13,9 sec
Topsnelheid van 161kmh naar 172kmh
Tevens kan hij op de buitenweg een fractie zuiniger worden aangezien de motor iets minder hoeft in te spannen.
Oordeel zelf of je het dit waard vindt, ikzelf heb er geen seconde spijt van gehad en dat is mijn bescheiden mening maar.
Groeten Erik
Prijsverschil af-fabriek tussen 60 en 75 pk was liefst €1000,- Zo bezien is €150,- niet duur mijns inziens...
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e)
- NidayFright
- Donateur member
- Berichten: 568
- Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44
Re: rikkie vw up move 2018
Elke vorm van deze tuning heeft met software en hardware te maken. En software staat toevallig op een chip Niet te letterlijk lezen. Ik weet wat je bedoelt maar dat is verder het punt helemaal niet. Er verandert namelijk niks aan de prijs en de prestaties. Het blijft nog steeds €150,- teveelUp!grade schreef: ↑wo 15 jul 2020, 22:43Vagtechniek spreekt ook niet over een chip maar over een software-update naar 75pk precies zoals je jarenlang de vag-drieling af-fabriek kon bestellen, maar momenteel helaas niet meer.NidayFright schreef: ↑wo 15 jul 2020, 22:30Dat er verschil in zit is algemeen bekend, maar het is gewoon zo minimaal dat je wel even moet afvragen waarom je er zoveel geld voor hebt betaald. Want laten we eerlijk zijn, €150,- om dit er uit te krijgen is gewoon veel geld Het creëert dan ook vaak vanwege de gedachte 'omdat de motor gechipt is' alsof het een wereld van verschil is en zich dit ook doen uiten. Daar gaat de discussie vooral om. Het is maar net of je het het geld waard vindt. Zou de €150,- lekker in je ouwe sok bewaren als alvast een deel voor chip-tuning op later termijn bij de volgende auto, die wel over een turbomotor beschikt.Up!grade schreef: ↑wo 15 jul 2020, 20:55Rik, hier Erik
Ik als kersvers lid en ervaringsdeskundige met een Mii en een Citigo mpi
Beide heb ik bij vagtechniek in Nuenen laten upgraden naar 75 pk voor zo'n 150 pecunia's en ik vond het elke euri waard.
Nee, je wordt niet ineens in den stoel gedrukt idd maar hij rijdt wel degelijk een beetje smeuïger.
Heb het even opgezocht voor je, hou wel van duidelijke feiten, misschien dat dit eeuwigdurend discussiepunt of dit wel of geen nut heeft daarmee ten einde komt? We zullen zien. Oké, hieronder de harde cijfers, zet je schrap.
Vermogen van 60 pk bij 5000rpm naar 75pk bij 6000rpm
Koppel van 92Nm bij 3000rpm naar 95Nm bij 3000rpm
Acceleratie 0-100 van 14,4 sec naar 13,9 sec
Topsnelheid van 161kmh naar 172kmh
Tevens kan hij op de buitenweg een fractie zuiniger worden aangezien de motor iets minder hoeft in te spannen.
Oordeel zelf of je het dit waard vindt, ikzelf heb er geen seconde spijt van gehad en dat is mijn bescheiden mening maar.
Groeten Erik
Prijsverschil af-fabriek tussen 60 en 75 pk was liefst €1000,- Zo bezien is €150,- niet duur mijns inziens...
GTI DARK SILVER
- Up!grade TSI
- Donateur member
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
- Locatie: N-H
Re: rikkie vw up move 2018
Het is beslist niet zo dat ik het laatste woord wil hebben ofzo, maar laten we elkaars mening respecteren.NidayFright schreef: ↑wo 15 jul 2020, 23:01Elke vorm van deze tuning heeft met software en hardware te maken. En software staat toevallig op een chip Niet te letterlijk lezen. Ik weet wat je bedoelt maar dat is verder het punt helemaal niet. Er verandert namelijk niks aan de prijs en de prestaties. Het blijft nog steeds €150,- teveelUp!grade schreef: ↑wo 15 jul 2020, 22:43Vagtechniek spreekt ook niet over een chip maar over een software-update naar 75pk precies zoals je jarenlang de vag-drieling af-fabriek kon bestellen, maar momenteel helaas niet meer.NidayFright schreef: ↑wo 15 jul 2020, 22:30
Dat er verschil in zit is algemeen bekend, maar het is gewoon zo minimaal dat je wel even moet afvragen waarom je er zoveel geld voor hebt betaald. Want laten we eerlijk zijn, €150,- om dit er uit te krijgen is gewoon veel geld Het creëert dan ook vaak vanwege de gedachte 'omdat de motor gechipt is' alsof het een wereld van verschil is en zich dit ook doen uiten. Daar gaat de discussie vooral om. Het is maar net of je het het geld waard vindt. Zou de €150,- lekker in je ouwe sok bewaren als alvast een deel voor chip-tuning op later termijn bij de volgende auto, die wel over een turbomotor beschikt.
Prijsverschil af-fabriek tussen 60 en 75 pk was liefst €1000,- Zo bezien is €150,- niet duur mijns inziens...
Jij hoort bij de groep tegenstanders, ik bij de groep voorstanders. Het is niet zo dat wij hier perse consensus over hoeven te bereiken.
Wel kunnen we Rik zo goed mogelijk adviseren, misschien is het een goed idee om een proefrit te regelen in een 75pk versie en dan kan hij zelf beslissen.
Gegroet en welterusten
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e)
- Autheo
- Donateur member
- Berichten: 2839
- Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
- Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)
Re: rikkie vw up move 2018
Hier nog iemand uit de groep voorstanders. Net als Up!grade kan ik uit ervaring bevestigen dat de software upgrade van 60 naar 75 pk de auto net even soepeler maakt. Reageert gewoon wat lekkerder op het gaspedaal. Vind het die €150 ook zeker waard. Vraag me af of de tegenstanders het zelf hebben ervaren, of dat ze zich alleen maar op het verschil in cijfertjes baseren. Die verschillen zijn inderdaad maar heel klein, maar in de praktijk geeft het net even wat meer rijplezier.Up!grade schreef: ↑wo 15 jul 2020, 23:13Het is beslist niet zo dat ik het laatste woord wil hebben ofzo, maar laten we elkaars mening respecteren.NidayFright schreef: ↑wo 15 jul 2020, 23:01Elke vorm van deze tuning heeft met software en hardware te maken. En software staat toevallig op een chip Niet te letterlijk lezen. Ik weet wat je bedoelt maar dat is verder het punt helemaal niet. Er verandert namelijk niks aan de prijs en de prestaties. Het blijft nog steeds €150,- teveel
Jij hoort bij de groep tegenstanders, ik bij de groep voorstanders. Het is niet zo dat wij hier perse consensus over hoeven te bereiken.
Wel kunnen we Rik zo goed mogelijk adviseren, misschien is het een goed idee om een proefrit te regelen in een 75pk versie en dan kan hij zelf beslissen.
Gegroet en welterusten
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
- Up!grade TSI
- Donateur member
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
- Locatie: N-H
Re: rikkie vw up move 2018
Thanks voor de bijval Autheo. Ik heb het bij zowel mijn eerdere Mii en Citigo laten doen en nu heb ik een Up! met ehm... het dubbele (151pk) en da's wel even een ander verhaal. Je wordt echt gelanceerd eigenlijk. Mijn complimenten voor de vorige eigenaar die dit allemaal gecreëerd heeft, ik voel mij echt een spekkoper.Autheo schreef: ↑do 16 jul 2020, 16:49Hier nog iemand uit de groep voorstanders. Net als Up!grade kan ik uit ervaring bevestigen dat de software upgrade van 60 naar 75 pk de auto net even soepeler maakt. Reageert gewoon wat lekkerder op het gaspedaal. Vind het die €150 ook zeker waard. Vraag me af of de tegenstanders het zelf hebben ervaren, of dat ze zich alleen maar op het verschil in cijfertjes baseren. Die verschillen zijn inderdaad maar heel klein, maar in de praktijk geeft het net even wat meer rijplezier.Up!grade schreef: ↑wo 15 jul 2020, 23:13Het is beslist niet zo dat ik het laatste woord wil hebben ofzo, maar laten we elkaars mening respecteren.NidayFright schreef: ↑wo 15 jul 2020, 23:01Elke vorm van deze tuning heeft met software en hardware te maken. En software staat toevallig op een chip Niet te letterlijk lezen. Ik weet wat je bedoelt maar dat is verder het punt helemaal niet. Er verandert namelijk niks aan de prijs en de prestaties. Het blijft nog steeds €150,- teveel
Jij hoort bij de groep tegenstanders, ik bij de groep voorstanders. Het is niet zo dat wij hier perse consensus over hoeven te bereiken.
Wel kunnen we Rik zo goed mogelijk adviseren, misschien is het een goed idee om een proefrit te regelen in een 75pk versie en dan kan hij zelf beslissen.
Gegroet en welterusten
Fijne avond iedereen.
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e)
-
- Forum eindbaas
- Berichten: 1141
- Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
- Locatie: Omgeving Deventer.
Re: rikkie vw up move 2018
Ik heb 5 jaar een 75pk Up! gereden, heb nu een 60pk versie....
Ik moet zeggen dat ik geen verschil merk...
Toen ik het mijn vriendin vertelde zij ze; oh ik dacht dat de vorige ook 60pk had
Zij merkte dus ook geen verschil....
Denk dat het verschil wellicht bovenin toeren iets te merken is (waar je dus normaal gesproken niet/zelden komt) maar vooral tussen de oren...
Ik moet zeggen dat ik geen verschil merk...
Toen ik het mijn vriendin vertelde zij ze; oh ik dacht dat de vorige ook 60pk had
Zij merkte dus ook geen verschil....
Denk dat het verschil wellicht bovenin toeren iets te merken is (waar je dus normaal gesproken niet/zelden komt) maar vooral tussen de oren...
Re: rikkie vw up move 2018
Ik heb 1 x 1 uur en 1 x 1 hele dag proefgereden in zowel de 60 pk versie als de 75 pk versie. Ik vond het verschil subtiel maar in het voordeel van de 75 pk, dwz in het voordeel van de versnellingsbak van de 75 pk versie. Af fabriek zit daar namelijk een andere versnellingsbak in en die beviel me een stuk beter.
Als ik moest kiezen tussen 60 pk of 75 pk vermogensupgrade zou ik daar vanaf zien en gewoon bij de 60 pk blijven, ik geloof zelfs als de upgrade voorniks was.
Als ik moest kiezen tussen 60 pk of 75 pk vermogensupgrade zou ik daar vanaf zien en gewoon bij de 60 pk blijven, ik geloof zelfs als de upgrade voorniks was.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)
- NidayFright
- Donateur member
- Berichten: 568
- Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44
Re: rikkie vw up move 2018
Ik zuig dat niet zomaar uit mijn duim nee. Het wordt in mijn ogen iets te dik gemaakt, waardoor je hoge verwachtingen creëert bij iemand anders die nul ervaring heeft maar die er iets anders mee wilt bereiken. Daardoor moet diegene zich wel afvragen wat hij wilt bereiken met het upgraden van de MPI motor. Ik heb het een tijd terug zelf ervaren bij een Up van iemand anders. Toen deze de 2 jaar passeerde heeft hij deze laten chippen. Hij dacht dat dit wel een mooie oplossing zou zijn als compromis voor de TSI motor, waar hij achteraf spijt van had die niet te hebben gekozen Een aantal dagen na de upgrade van zijn Up was ik uiteraard benieuwd naar zijn reactie en antwoordde hij letterlijk met deze zin: 'Ik weet nou niet of ik het merk, misschien lijkt het maar zo'. 'Omdat ik weet dat hij gechipt is, krijg je ook echt dat gevoel'. Hij had er achteraf ook spijt van en vond het zonde van zijn geld. Ik heb er naderhand ook ingereden en ben daardoor niet van mening veranderd. Ik merkte ook vrijwel geen verschil, dit kon ik ook bevestigen omdat mijn broer een 75pk Up! heeft. De hoofdreden is vaak simpelweg vermogens winst. Dat krijg je gewoon niet bij de MPI, alleen dat ie wat 'soepeler' loopt. Echt overtuigend klinkt dat niet. Het creëert naar mijn inziens eerder een placebo-effect op. Cijfertjes doen mij verder helemaal niks, de praktijk moet je doen geloven. Iemand die dit overweegt, mag gerust beide meningen weten en blijkbaar ervaart niet iedereen hetzelfde. De keuze is verder aan desbetreffend persoon zelf.
Een TSI of andere turbomotor is natuurlijk wel even een ander verhaal, wat ik tevens al had vermeld. Dat is nu niet relevant:)
Een TSI of andere turbomotor is natuurlijk wel even een ander verhaal, wat ik tevens al had vermeld. Dat is nu niet relevant:)
GTI DARK SILVER
Re: rikkie vw up move 2018
we gaan het gewoon doen ,200 euro vraagd men bij chiptunningfrl .men zegt van 60 naar 85pk te gaan,en koppel van 95 naar 107.
-
- Forum eindbaas
- Berichten: 1141
- Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
- Locatie: Omgeving Deventer.
Re: rikkie vw up move 2018
Op een getunde testbank zeker...