Alweer een UP!
Geplaatst: zo 10 jun 2012, 21:51
Ik stel me ook maar even voor: Arthur.
Toen ik vorig jaar de poster van de UP! op het raam van de showroom zag, was ik er al bijna zeker van dat er een UP! zou komen.
Je kunt dan alleen nog maar hopen op slechte recensies.., maar die kwamen niet. Toch vond ik het onzinnig om zo'n ding te kopen, dus eerst maar eens in wat andere auto's gereden, zoals de DS3 en de Polo BM. Maar ook dat is onzinnig, want we hebben een grotere auto nodig, ter vervanging van een Touran die echt de miskoop van de eeuw was (en toch van een VW-dealer).
Maar die UP! he. Toen 'ie er ein-de-lijk stond een paar keer wezen kijken, maar niet in gaan rijden. Eigenlijk was ik er uit: er komt toch maar geen UP! De auto die ik al langer als gezinsauto op het oog had moest het dan maar worden, want die had ook hele goede recensies. Proefrit: oei... dat was hem dus niet: toch te log, en beter dan 1:15 was simpelweg niet haalbaar.
Dan maar weer, voor de zoveelste keer op de VW site zitten configureren, en naar de dealer (wel een andere uiteraard) die een offerte heeft gemaakt voor een Move UP! Toch weer zitten twijfelen. Maar ik wist wel welke het moest worden indien de auto zo zou rijden als ze in al die tests beschrijven. Touran verkocht.
Goed, dan toch die proefrit, en ik was wel goed overtuigd. Het is toch leuk als je een auto op een poster ziet die je eigenlijk gewoon wilt hebben, die je uiteindelijk ook koopt omdat 'ie lekker rijdt, terwijl het een keuze is die puur economisch volledig verantwoord is, omdat je hiermee net zo goedkoop rijdt als met een 15 jaar oude Corolla of zo.
Ben benieuwd wanneer 'ie wordt geleverd, want het zou september worden, maar ik heb de eerste week april besteld.
Het wordt een White UP! BM 5d met volgens mij alles erop behalve een rokerspakket. De volgende eigenaar moet maar een asbak meenemen.
Verwacht er 35000km/jaar mee te gaan rijden, 50% snelweg, 49% buitenweg, 1% in de stad, dus ik hoop de goede keuze te hebben gemaakt met deze stadsauto. Wel de 60pk, aangezien deze net iets zuiniger is en een langere eindoverbrenging heeft en dus stiller zal zijn. De koppelkrommes zijn tot 4500RPM gelijk, en daarboven kom ik toch nooit.
Dat was het wel, ben benieuwd of ik deze maand, juni dus, nog wat hoor over de leverdatum.
Toen ik vorig jaar de poster van de UP! op het raam van de showroom zag, was ik er al bijna zeker van dat er een UP! zou komen.
Je kunt dan alleen nog maar hopen op slechte recensies.., maar die kwamen niet. Toch vond ik het onzinnig om zo'n ding te kopen, dus eerst maar eens in wat andere auto's gereden, zoals de DS3 en de Polo BM. Maar ook dat is onzinnig, want we hebben een grotere auto nodig, ter vervanging van een Touran die echt de miskoop van de eeuw was (en toch van een VW-dealer).
Maar die UP! he. Toen 'ie er ein-de-lijk stond een paar keer wezen kijken, maar niet in gaan rijden. Eigenlijk was ik er uit: er komt toch maar geen UP! De auto die ik al langer als gezinsauto op het oog had moest het dan maar worden, want die had ook hele goede recensies. Proefrit: oei... dat was hem dus niet: toch te log, en beter dan 1:15 was simpelweg niet haalbaar.
Dan maar weer, voor de zoveelste keer op de VW site zitten configureren, en naar de dealer (wel een andere uiteraard) die een offerte heeft gemaakt voor een Move UP! Toch weer zitten twijfelen. Maar ik wist wel welke het moest worden indien de auto zo zou rijden als ze in al die tests beschrijven. Touran verkocht.
Goed, dan toch die proefrit, en ik was wel goed overtuigd. Het is toch leuk als je een auto op een poster ziet die je eigenlijk gewoon wilt hebben, die je uiteindelijk ook koopt omdat 'ie lekker rijdt, terwijl het een keuze is die puur economisch volledig verantwoord is, omdat je hiermee net zo goedkoop rijdt als met een 15 jaar oude Corolla of zo.
Ben benieuwd wanneer 'ie wordt geleverd, want het zou september worden, maar ik heb de eerste week april besteld.
Het wordt een White UP! BM 5d met volgens mij alles erop behalve een rokerspakket. De volgende eigenaar moet maar een asbak meenemen.
Verwacht er 35000km/jaar mee te gaan rijden, 50% snelweg, 49% buitenweg, 1% in de stad, dus ik hoop de goede keuze te hebben gemaakt met deze stadsauto. Wel de 60pk, aangezien deze net iets zuiniger is en een langere eindoverbrenging heeft en dus stiller zal zijn. De koppelkrommes zijn tot 4500RPM gelijk, en daarboven kom ik toch nooit.
Dat was het wel, ben benieuwd of ik deze maand, juni dus, nog wat hoor over de leverdatum.