Ik zit hier al geruime tijd mee te lezen, eerst om leuke onderdelen te spotten voor mijn toenmalige Arosa (heb nog op punt gestaan om deze in te ruilen op een Up!, maar het bod op mijn Arosa was veel te laag), en sinds vorig jaar mei nog serieuzer vanwege de Mii voor onze deur.
Eerst maar een stukje historie:

Een overzichtje gemaakt van onze auto historie, boven de tijdslijn zijn mijn auto's, onder de lijn de auto's van mijn vrouw. Vanwege een 'verplichte' auto van de baas was mijn Colt over, de Atos waren we een beetje zat, dus zoek naar een leuke compacte tweedehands met automaat, 5-deuren en redelijke kofferbak, waar we beide auto's op in konden ruilen. Zo kwamen wij bij de Seat Mii Style met 75 pk. En zoals je kunt zien is Seat mij niet vreemd.
De Mii komt uit 2013 en is in 2014 naar Nederland gehaald. De auto was voorzien van Franstalige boekjes en een kleine beetje vage onderhoudshistorie. Maar de auto meekregen met een fatsoenlijke afleverbeurt, garantie en mobiliteitsgarantie, dus die onderhoudshistorie was voor ons geen probleem. Bovendien was mijn tweede Arosa bij aanschaf ook een beetje een vaag geval, maar heeft mij nooit in de steek gelaten.
Nu is het wel zo dat vertrouwen goed is, maar controle nog beter. De eerste maand een kleine duizend kilometer gereden en daarna de lokale Seat dealer opgezocht voor een gratis SEAT welkomscheck en zomercheck. Echt een aanrader, de Mii is zeer grondig nagekeken, waarbij niets is gevonden. Behoudens dan twee terugroepacties welke nog niet waren uitgevoerd. Dus is de stuurunit van versnellingsbak en koelsysteem vervangen. En we kregen het advies om het bandenvulmiddel te vervangen vanwege dat houdbaarheidsdatum.
Met weer een Seat voor de deur is/was ook een oude hobby weer terug, het zoeken naar onderdelen. De jacht is bijna het leukste. Het voorlopige resultaat:
1S0 012 115 E
6Q0 803 899 A
6H0 867 749
1S0 011 031
4D0 012 219 A
6R0 012 255
6X0 012 243
1SL 061 170
MS9 0570
6R0 035 849 D
000 052 004 A
Oftewel:

Na het hamsteren van bovenstaande onderdelen in de zomer van 2015, eventjes wat rustiger aan gedaan. Nog wel een Maxi-Cosi Pebble Plus met i-Size bodemplaat gekocht, welke vrij recent daadwerkelijk in gebruik genomen is.
Verder waren de bandjes wat ongelijkmatig afgesleten, dus de stalen velgen in november voorzien van winterbandjes en de uitlijning gecorrigeerd. De wieldoppen waar ook niet zo netjes, dus ook deze eraf gehaald en vervangen door Seat Inca velgdoppen, deze had ik nog van mijn Arosa liggen.
En nu op zoek naar leuke velgen en zomerbandjes, maar daarover later meer, dit is wel voldoende voor nu.