Puppie besteld.
Puppie besteld.
Hallo allemaal,
Van zoeken naar info op internet, kijken en proefrijden bij de dealer, zijn we nu bij bestellen aangekomen.
Het zal een High-Up! 75 pk. worden met de volgende opties:
Executive pakket incl. Maps & More
Drive pakket
Dynamic pakket
Vier deuren
Panoramadak
Resevewiel
Nepleer
Daarnaast zoek ik nog naar wat leuke accesoires. Stuurembleem uit de B/W edition, Instapfolie, Alu pedalen?.
Omdat de Triangles niet geschikt zijn voor de winter en er geen 16" winterbanden in de originele maat te koop zijn ga ik ook op zoek naar een goede set winterbanden, het liefst ook met lichtmetalen velgen, maar dan 15".
Het laatste waar ik nog over twijfel is, niet geheel onbelangrijk, de kleur: Het moet een Candy White of een Dark Silver worden. Op het moment heeft de witte de voorkeur maar dat is ook al een paar keer de zilvere geweest. HELLUP!!
Het witte randje van de stoelen staat misschien mooier bij een witte lakkleur. Wit oogt denk ik iets sportiever. Zilver lijkt minder snel vies. Wit is goedkoper. Wit is misschien lastiger te verkopen. Zilver is duurder. Een witte up zie je vaker. Wit accocieer je misschien eerder met goedkoop?
Kortom ik ben er nog niet uit.
Alle adviezen, (bestel)tips, aanvullingen en goede bedoelingen zijn van harte welkom! Aanstaande maandag zit ik bij de dealer en moet de kogel door de kerk zijn...
Van zoeken naar info op internet, kijken en proefrijden bij de dealer, zijn we nu bij bestellen aangekomen.
Het zal een High-Up! 75 pk. worden met de volgende opties:
Executive pakket incl. Maps & More
Drive pakket
Dynamic pakket
Vier deuren
Panoramadak
Resevewiel
Nepleer
Daarnaast zoek ik nog naar wat leuke accesoires. Stuurembleem uit de B/W edition, Instapfolie, Alu pedalen?.
Omdat de Triangles niet geschikt zijn voor de winter en er geen 16" winterbanden in de originele maat te koop zijn ga ik ook op zoek naar een goede set winterbanden, het liefst ook met lichtmetalen velgen, maar dan 15".
Het laatste waar ik nog over twijfel is, niet geheel onbelangrijk, de kleur: Het moet een Candy White of een Dark Silver worden. Op het moment heeft de witte de voorkeur maar dat is ook al een paar keer de zilvere geweest. HELLUP!!
Het witte randje van de stoelen staat misschien mooier bij een witte lakkleur. Wit oogt denk ik iets sportiever. Zilver lijkt minder snel vies. Wit is goedkoper. Wit is misschien lastiger te verkopen. Zilver is duurder. Een witte up zie je vaker. Wit accocieer je misschien eerder met goedkoop?
Kortom ik ben er nog niet uit.
Alle adviezen, (bestel)tips, aanvullingen en goede bedoelingen zijn van harte welkom! Aanstaande maandag zit ik bij de dealer en moet de kogel door de kerk zijn...
Laatst gewijzigd door Bertje op ma 03 dec 2012, 00:55, 4 keer totaal gewijzigd.
| High Up! 75 pk. Candy White | Executive | Drive | Dynamic | Panoramadak | Vier deuren | Nepleer met stoelverwarming | Winterbanden op Dezent F lichtmetaal | reservewiel |Polo 6R antenne|
Re: Puppie (bijna) besteld.
Welkom Bertje! Leuk, al die voorbereidingen! ik zou dark silver kiezen, houd meer van metallic. Maar witte up's zijn ook erg mooi... Staat zeker sjiek en niet goedkoop. Heb je al nagedacht over de fabrieksaflevering (ophalen in Wolfsburg)? Als ik nu een nieuwe up! zou bestellen, zou ik 'm bij de fabriek ophalen
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen
Dacht dat de Up! niet in Wolfsburg gehaald kan worden omdat hij daar niet geproduceerd wordt. Anders zou ik het zeker overwegen.up! schreef:Welkom Bertje! Leuk, al die voorbereidingen! ik zou dark silver kiezen, houd meer van metallic. Maar witte up's zijn ook erg mooi... Staat zeker sjiek en niet goedkoop. Heb je al nagedacht over de fabrieksaflevering (ophalen in Wolfsburg)? Als ik nu een nieuwe up! zou bestellen, zou ik 'm bij de fabriek ophalen
Vorig jaar ben ik trouwens ook al in Wolfsburg geweest. Niet om een nieuwe auto op te halen helaas, maar 'gewoon' om rond te kijken. Zeker een aanrader voor VW liefhebbers.
| High Up! 75 pk. Candy White | Executive | Drive | Dynamic | Panoramadak | Vier deuren | Nepleer met stoelverwarming | Winterbanden op Dezent F lichtmetaal | reservewiel |Polo 6R antenne|
Volgens mij kan het wel, ik zou het dan even bij de dealer vragen maandag. Ik haalde mijn Audi S3 ook op in Neckarsulm, terwijl die uit de fabriek in Ingolstadt kwam.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen
- MJBonthond
- Forum newbie
Hoi Bertje. Persoonlijk vind ik een witte up mooier dan een zilvergrijze. Maar dat is mijn smaak. (Zilver)grijze auto's zie je al zoveel. Wit valt toch meer op denk ik. Het nadeel is inderdaad dat je hem vaker schoon moet maken. Nu denk ik dat het voor een trotse eigenaar van een (witte) up geen probleem zal zijn om hem regelmatig schoon te maken. Ik wens je in ieder geval veel succes met je keuze! Gr. Mark
White up! - 60pk - 5dr - drive pakket
- Nemad
- Vagling liefhebber
- Contacteer:
Welkom Bertje,
Persoonlijk zou ik voor een witte gaan, heb ik nameijk al gedaan.
Combi met donker glas, de witte naafdoppen in de Triagels vond ik de beste keuze!
Ook ik heb het stuurloge gemonteerd en het witte versnellingspook schiltje uit de White- en Black Up!
De instapfolie (zwart met Up! logo) heb ik ook en is naast het praktische aspect ook erg mooi op een witte auto!
Succes met de keuze!
Persoonlijk zou ik voor een witte gaan, heb ik nameijk al gedaan.
Combi met donker glas, de witte naafdoppen in de Triagels vond ik de beste keuze!
Ook ik heb het stuurloge gemonteerd en het witte versnellingspook schiltje uit de White- en Black Up!
De instapfolie (zwart met Up! logo) heb ik ook en is naast het praktische aspect ook erg mooi op een witte auto!
Succes met de keuze!
'Candy white' High Up! BMT 44kw/60pk, 4-deurs, Dynamic 'Triangle', Executive 'Maps & more', zonder type-aanduiding, reservewiel (plaatsbesparend) en decorinleg 'Black pearl'
Welkom!
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,
Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
18,3 KM/L
- el coche SEAT
- Donateur member
Afhalen in Autostadt is mogelijk.up! schreef:Welkom Bertje! Leuk, al die voorbereidingen! ik zou dark silver kiezen, houd meer van metallic. Maar witte up's zijn ook erg mooi... Staat zeker sjiek en niet goedkoop. Heb je al nagedacht over de fabrieksaflevering (ophalen in Wolfsburg)? Als ik nu een nieuwe up! zou bestellen, zou ik 'm bij de fabriek ophalen
Echter de beperking is, dat dit niet mogelijk is in de winterbanden periode.
VW UP! GTI, Kings Red with Black roof, 115 pk, 2023
VW Golf Variant, R-line, Dolphin Grey, 130 pk, 2023
-
- Vagling liefhebber
Welkom en succes met het maken van je keuze, ik heb een witte en ben er erg blij mee!
Van een Passat Variant 1.8 Turbo naar een UP!
Zo, na lang wikken en wegen en veel water door de Rijn is het ei vanmiddag gelegd.
Het is toch een Candy white geworden. Verder zoals ik hem al beschreven had. Bedankt voor de adviezen!!
Als het goed is kan hij half december geleverd worden, maar dan wordt het 2 januari.
Waarschijnlijk krijg ik dan ook de nieuwe kentekenreeks.
Met de armsteun wacht ik nog even. Ik hoop dat hij er ook komt van VW met hetzelfde kunstleer als op de stoelen.
Instapfolie en M&M tasje komen er wel direct bij.
Het is toch een Candy white geworden. Verder zoals ik hem al beschreven had. Bedankt voor de adviezen!!
Als het goed is kan hij half december geleverd worden, maar dan wordt het 2 januari.
Waarschijnlijk krijg ik dan ook de nieuwe kentekenreeks.
Met de armsteun wacht ik nog even. Ik hoop dat hij er ook komt van VW met hetzelfde kunstleer als op de stoelen.
Instapfolie en M&M tasje komen er wel direct bij.
Gefeliciteerd met de beslissing! Met een aflevering na 1 januari 2013 komt er toch zo'n 600 euro BPM bij (vanaf 1 januari is de up! niet meer BPM-vrij )? Of heb je met de dealer afgesproken dat hij dat voor zijn rekening neemt?Bertje schreef:Als het goed is kan hij half december geleverd worden, maar dan wordt het 2 januari.
Hallo,
Ook wij verwachten een aflevering van een High Up 1e week januari, ik heb voor de zekerheid toch ff mijn dealer gebeld aangaande het BPM verhaal.
Men vertelde mij dat een HANDGESCHAKELDE UP gewoon zonder BPM blijft in 2013 ( mits de overheid het niet veranderd).
Voor een Automaat gaat het BPM (bij betaal) verhaal wel in werking omdat de uitstoot meer is dan een handgeschakelde versie.
Gr
Ron
Ook wij verwachten een aflevering van een High Up 1e week januari, ik heb voor de zekerheid toch ff mijn dealer gebeld aangaande het BPM verhaal.
Men vertelde mij dat een HANDGESCHAKELDE UP gewoon zonder BPM blijft in 2013 ( mits de overheid het niet veranderd).
Voor een Automaat gaat het BPM (bij betaal) verhaal wel in werking omdat de uitstoot meer is dan een handgeschakelde versie.
Gr
Ron
Dit klopt niet. Bij de Wet uitwerking autobrief (Staatsblad 2011, 642) is de BPM vrijstelling verlaagd van 102 gram Co2 naar 95 gram Co2. Dat betekent dat er voor elke up! vanaf 1 januari 2013 BPM betaald zal moeten worden (met uitzondering van de aardgas-up! die nog geïntroduceerd moet worden). Zie de volgende links:rondeg schreef:Men vertelde mij dat een HANDGESCHAKELDE UP gewoon zonder BPM blijft in 2013 ( mits de overheid het niet verandert).
Wet uitwerking autobrief (met wijziging van art. 9 Wet op de belasting van personenauto's en motorrijwielen 1992): https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 1-642.html
Informatieblad zuinige auto's (click op de link): http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... uto-s.html
Had me nog niet verdiept in de BPM/CO2 toeslag eigenlijk.
Met de dealer heb ik een contract en daarin staan de huidige prijzen. We hebben naast het contract de mondelinge afspraak dat ik de auto in januari geleverd krijg (met een kenteken afgegeven in januari dus). Evt. extra kosten zijn dus niet voor mijn rekening.
Omdat ik zelf ook wel wilde weten hoe het precies zit heb ik ook even gegoogled en vond een mooi tabelletje op de Peugeot site :
http://professional.peugeot.nl/van-bpm- ... 2-heffing/
Hierin lees ik af dat je €122,- per gram vanaf 96 gram betaald. Omdat de 75 pk versie 98 gram uitstoot zou dat dus 3 gram x €122,- = €366,- zijn.
Geen onoverkomenlijk bedrag natuurlijk maar toch jammer.
Met de dealer heb ik een contract en daarin staan de huidige prijzen. We hebben naast het contract de mondelinge afspraak dat ik de auto in januari geleverd krijg (met een kenteken afgegeven in januari dus). Evt. extra kosten zijn dus niet voor mijn rekening.
Omdat ik zelf ook wel wilde weten hoe het precies zit heb ik ook even gegoogled en vond een mooi tabelletje op de Peugeot site :
Hierin lees ik af dat je €122,- per gram vanaf 96 gram betaald. Omdat de 75 pk versie 98 gram uitstoot zou dat dus 3 gram x €122,- = €366,- zijn.
als het goed is is hiervoor in de offerte/contract al een correctiebedrag opgenomen dus zal je hier in de uiteindelijke prijs niets van merken.Bertje schreef:Had me nog niet verdiept in de BPM/CO2 toeslag eigenlijk.
Besteld: High up, 75PK bmt, dark silver, executive, drive, panoramadak, leder. On the road since Nov. 10. Changed/added: OBD configured, Osram Nightbreakers, PIAA dagrijverlichting, armsteun. Zomervelgen: Upsilon!
- el coche SEAT
- Donateur member
http://www.fleetwise.nl/content/bereken ... -2012-2015
Het hele BPM versus CO2 heffing blijft een moeilijk verhaal.
Het is een belasting (dus overheid) en dus niet iets waar de dealer iets aan kan doen. Belasting moet namelijk betaald worden.
Het hele BPM versus CO2 heffing blijft een moeilijk verhaal.
Het is een belasting (dus overheid) en dus niet iets waar de dealer iets aan kan doen. Belasting moet namelijk betaald worden.
Er staat inderdaad een regel Correctiebedrag BPM 2013 op het contract. Maar hier staat €0,00 achter.
Ik weet niet of het een foutje is of niet, maar er is in ieder geval geen BPM berekend.
Als de overheid belasting/BPM invoert moet het natuurlijk worden betaald. Maar de afdracht gaat via de dealer en dus zal hij zorg moeten dragen voor het in rekening brengen bij de consument. Doet hij dit niet is het dus een verkapte korting. Een beetje vergelijkbaar met de actie die bijv. Mediamarkt wel eens heeft dat je een bepaalde dag geen btw hoeft te betalen: Je betaald het wel, maar je krijgt 21% korting...
Anyway, ik ben blij dat het niet doorberekend is. Scheelt weer 4 winterbanden
Ik weet niet of het een foutje is of niet, maar er is in ieder geval geen BPM berekend.
Als de overheid belasting/BPM invoert moet het natuurlijk worden betaald. Maar de afdracht gaat via de dealer en dus zal hij zorg moeten dragen voor het in rekening brengen bij de consument. Doet hij dit niet is het dus een verkapte korting. Een beetje vergelijkbaar met de actie die bijv. Mediamarkt wel eens heeft dat je een bepaalde dag geen btw hoeft te betalen: Je betaald het wel, maar je krijgt 21% korting...
Anyway, ik ben blij dat het niet doorberekend is. Scheelt weer 4 winterbanden
- el coche SEAT
- Donateur member
Hoi Bertje,Bertje schreef: Als de overheid belasting/BPM invoert moet het natuurlijk worden betaald. Maar de afdracht gaat via de dealer en dus zal hij zorg moeten dragen voor het in rekening brengen bij de consument. Doet hij dit niet is het dus een verkapte korting. Een beetje vergelijkbaar met de actie die bijv. Mediamarkt wel eens heeft dat je een bepaalde dag geen btw hoeft te betalen: Je betaald het wel, maar je krijgt 21% korting...
Jouw weergave klopt.
Echter je hebt hier met PON te maken.
Even een voorbeeld;
Netto prijs auto 18500 euro, 107 g CO2 per kilometer. benzine.
Consumentenprijs per 25-10-2012 24.494 euro
Consumentenprijs per 1-1-2013 23.840 euro
Je zou zeggen een voordeel van bijn 650 euro.
Nu krijg ik echter mee dat PON een inflatiecorrectie per 1-1-2013 gaat toepassen, wwardoor in dit geval de auto zelfs 350 euro duurder wordt.
Dus geen belastingvoordeel, maar een hogere prijs voor de consument. En dat uitgaande van een zelfde netto prijs.
dit hoort mss niet binnen dit gedeelte van het forum als iemand weet waar het wel staat verwijs me dan maar even verder.
Ik ben een beetje verward over de uitstoot van en 60pk bluemotion op een paar plekken lees ik namelijk 96gr/km en op andere plekken weer 95gr/km wat is het nu??
Ik ben een beetje verward over de uitstoot van en 60pk bluemotion op een paar plekken lees ik namelijk 96gr/km en op andere plekken weer 95gr/km wat is het nu??
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
18,3 KM/L
18,3 KM/L
De 60pk bleumotion stond tot voor kort te boek met 96 gr/km. De BPM-vrije grens én de 14% bijtelling grens ligt vanaf 1-1-2013 op 95 gr/km. Volkswagen heeft besloten dat de 60pk bleumotion daarom beter is af met 95 gr Co2/km. Importeur Pon had bij Volkswagen in Duitsland al eerder het verzoek neergelegd om de CO2-uitstoot van de Up met één gram omlaag te brengen. De zogenaamde 'instap' Up heeft nu een uitstoot van 95 gram per kilometer en blijft daarom ook volgend jaar in de gunstige fiscale regeling vallen (geen BPM en slechts 14% bijtelling), zie bijgaand bericht in de Telegraaf:TV_UP! schreef:dit hoort mss niet binnen dit gedeelte van het forum als iemand weet waar het wel staat verwijs me dan maar even verder.
http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... _Up__.html