Mezelf + Luupje voorstellen

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
Gebruikersavatar
GT_I_NE
Donateur member
Berichten: 31
Lid geworden op: di 26 mei 2020, 10:23
Locatie: Limburg, BE

Mezelf + Luupje voorstellen

Bericht door GT_I_NE » wo 27 mei 2020, 14:53

Hey Up! Fans,

Ikzelf ben Ine wonend in België en heb sinds 2jaar een Volkswagen Lupo 1.0 benzinemotor van 50pk onder de kap. Wat een ruimtegevoel in zo'n toch wel kleine auto, heerlijk!! Hij heeft een open dakje, waar ik steeds bij goed weer gebruik van maak. Mijn moto is namelijk als je een auto hebt waarvan je het dakje open kan, moet je dit op ieder moment als dit kan doen! Nu 'Luupje' (zoals ik hem noem) is voor de 1e ingeschreven in 2000.
Ik ben aan het overwegen om een (rood/zwart dak) VW UP! GTI te kopen ipv 'Luupje'. Ik wil wat meer pk en Fun om er mee te rijden. Zoals ik nu ook met 'Luupje' heb, wel niet door de pk's, maar door het open dakje. Ik gebruik het ieder moment als het droog weer is, koud of niet, dakje open. Dan maar een dikkere jas aan met sjaal desnoods.

Ik rij heel graag met 'Luupje' en ik heb schrik als ik hem weg doe, dat ik het rijden met 'Luupje' en zijn open dak ga missen...

Had graag jullie mening hierover, misschien kunnen jullie mij uit mijn lijden verlossen.

Bedankt alvast!!!
Ik vind dit forum nu al leuk!!!
Bijlagen
IMG_20191026_160421~2.jpg

Gebruikersavatar
mk1992
Vagling liefhebber
Berichten: 362
Lid geworden op: ma 13 aug 2018, 20:23
Locatie: Beek, Limburg
Contacteer:

Re: Mezelf + Luupje voorstellen

Bericht door mk1992 » wo 27 mei 2020, 15:05

Haha geinig,
Vriendienlief heeft een Lupo 1.4 hier staan. Heb haar niet zover kunnen krijgen om ook 'een dakje' te kiezen, rijdt heel geinig ondanks z'n leeftijd.
De goedkoopst rijdende Up! van ze allemaal :dance:
LPG all the way


(03-12-20) Verbruik 1:17,29 - 5,78 / 100km
Brandstofkosten €2,30 / 100km
Bron: https://www.spritmonitor.de/en/detail/961188.html

Bekijk ook: https://www.eurobilltracker.com/?referer=168699

Gebruikersavatar
GT_I_NE
Donateur member
Berichten: 31
Lid geworden op: di 26 mei 2020, 10:23
Locatie: Limburg, BE

Re: Mezelf + Luupje voorstellen

Bericht door GT_I_NE » wo 27 mei 2020, 15:16

mk1992 schreef:
wo 27 mei 2020, 15:05
Haha geinig,
Vriendienlief heeft een Lupo 1.4 hier staan. Heb haar niet zover kunnen krijgen om ook 'een dakje' te kiezen, rijdt heel geinig ondanks z'n leeftijd.
Ik moest en zou een met open dakje hebben, zonder was geen optie. Er zit al niet veel luxe in zo'n auto'ke dus het mocht wel iets hebben. Ik heb er nog steeds geen spijt van. Ondanks zo weinig pk's toch wel een vinnig auto'ke of ligt het aan de bestuurster ;)

Gebruikersavatar
jaappie
Forum eindbaas
Berichten: 1047
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 19:12

Re: Mezelf + Luupje voorstellen

Bericht door jaappie » wo 27 mei 2020, 16:18

Heb zelf een arosa gehad en achteraf ook een groot schuifdak in laten zetten.

Mijn mii had geen schuifdak maar de andere mii bij ons had dat wel. Alleen was het panoramadak niet te vergelijken met het dak van de arosa.

Bij de arosa had je echt al bijna het cabrio gevoel!

Gebruikersavatar
GT_I_NE
Donateur member
Berichten: 31
Lid geworden op: di 26 mei 2020, 10:23
Locatie: Limburg, BE

Re: Mezelf + Luupje voorstellen

Bericht door GT_I_NE » wo 27 mei 2020, 23:33

jaappie schreef:
wo 27 mei 2020, 16:18
Heb zelf een arosa gehad en achteraf ook een groot schuifdak in laten zetten.

Mijn mii had geen schuifdak maar de andere mii bij ons had dat wel. Alleen was het panoramadak niet te vergelijken met het dak van de arosa.

Bij de arosa had je echt al bijna het cabrio gevoel!
Dag Jaappie,

Je hebt wel een leuke auto, geel, is eens iets anders. Echt mooi!!!
Mis jij de arosa met schuifdak nu je een hedendaagse auto hebt zonder?

Gebruikersavatar
jaappie
Forum eindbaas
Berichten: 1047
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 19:12

Re: Mezelf + Luupje voorstellen

Bericht door jaappie » do 28 mei 2020, 05:22

Het is natuurlijk soms wel jammer, maar de mii is veel luxer dan de arosa. Dus voor beide is wat te zeggen.

Gebruikersavatar
NickAlan
Vagling liefhebber
Berichten: 213
Lid geworden op: vr 27 apr 2018, 15:48
Locatie: Groningen

Re: Mezelf + Luupje voorstellen

Bericht door NickAlan » do 28 mei 2020, 06:42

Welkom op het forum!
VOLKSWAGEN up! Beats 2018
75pk, Beatsaudio, Bi-LED 5700K, schuifdak, 16" La Boca White velgen.

Insta: dutch_upbeats

Afbeelding

Gebruikersavatar
mk1992
Vagling liefhebber
Berichten: 362
Lid geworden op: ma 13 aug 2018, 20:23
Locatie: Beek, Limburg
Contacteer:

Re: Mezelf + Luupje voorstellen

Bericht door mk1992 » do 28 mei 2020, 07:32

GT_I_NE schreef:
wo 27 mei 2020, 15:16
mk1992 schreef:
wo 27 mei 2020, 15:05
Haha geinig,
Vriendienlief heeft een Lupo 1.4 hier staan. Heb haar niet zover kunnen krijgen om ook 'een dakje' te kiezen, rijdt heel geinig ondanks z'n leeftijd.
Ik moest en zou een met open dakje hebben, zonder was geen optie. Er zit al niet veel luxe in zo'n auto'ke dus het mocht wel iets hebben. Ik heb er nog steeds geen spijt van. Ondanks zo weinig pk's toch wel een vinnig auto'ke of ligt het aan de bestuurster ;)
Hebben bij het uitzoeken ook een 1.0 proefgereden. Is zeker niet traag!
De goedkoopst rijdende Up! van ze allemaal :dance:
LPG all the way


(03-12-20) Verbruik 1:17,29 - 5,78 / 100km
Brandstofkosten €2,30 / 100km
Bron: https://www.spritmonitor.de/en/detail/961188.html

Bekijk ook: https://www.eurobilltracker.com/?referer=168699

Gebruikersavatar
GT_I_NE
Donateur member
Berichten: 31
Lid geworden op: di 26 mei 2020, 10:23
Locatie: Limburg, BE

Re: Mezelf + Luupje voorstellen

Bericht door GT_I_NE » za 30 mei 2020, 22:34

Bij de plaatselijke dealer geweest, offerte laten maken en gelijk ook maar eens een afspraak gemaakt bij de constructeur om de Up! GTI eens te testen. Want ja een auto kopen zonder er mee te rijden, het is ook niet iets wat je iedere dag doet.

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: Mezelf + Luupje voorstellen

Bericht door NidayFright » za 30 mei 2020, 23:23

Dan zal ik toch wel voor een Up! GTI gaan met Panorama-schuifdak. Durf alleen niet te zeggen of je nog een panorama schuifdak als optie kan nemen op de nieuwe Up! GTI. Had vernomen dat dit niet meer op de optielijst staat :doh: Mocht je echt een schuifdak willen, zou je voor een jonge gebruikte GTI kunnen kijken. Staan er genoeg op internet voor een prima prijs :dance:
Je zult merken dat de GTI echt een hoge funfactor heeft. En zal de Lupo overtreffen op vrijwel elk gebied :shhh:
Ik rij zelf een GTI dus durf het wel te zeggen en ik kan je vertellen dat het echt een leuke auto blijft om in te rijden. De GTI heeft iets wat een bepaald gevoel bij je opwekt, die heel veel auto's niet hebben of kunnen geven. En ik ben niet de enige die het "gevoel" ervaart met de GTI heb ik al gezien :pray:

Succes en geniet van de proefrit!
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
GT_I_NE
Donateur member
Berichten: 31
Lid geworden op: di 26 mei 2020, 10:23
Locatie: Limburg, BE

Re: Mezelf + Luupje voorstellen

Bericht door GT_I_NE » di 02 jun 2020, 13:41

NidayFright schreef:
za 30 mei 2020, 23:23
Dan zal ik toch wel voor een Up! GTI gaan met Panorama-schuifdak. Durf alleen niet te zeggen of je nog een panorama schuifdak als optie kan nemen op de nieuwe Up! GTI. Had vernomen dat dit niet meer op de optielijst staat :doh: Mocht je echt een schuifdak willen, zou je voor een jonge gebruikte GTI kunnen kijken. Staan er genoeg op internet voor een prima prijs :dance:
Je zult merken dat de GTI echt een hoge funfactor heeft. En zal de Lupo overtreffen op vrijwel elk gebied :shhh:
Ik rij zelf een GTI dus durf het wel te zeggen en ik kan je vertellen dat het echt een leuke auto blijft om in te rijden. De GTI heeft iets wat een bepaald gevoel bij je opwekt, die heel veel auto's niet hebben of kunnen geven. En ik ben niet de enige die het "gevoel" ervaart met de GTI heb ik al gezien :pray:

Succes en geniet van de proefrit!

Ik ben zeer benieuwd naar de testrit!! :dance: :dance:
Panoramisch dak is niet meer te krijgen, verder heb je er wel veel opties op zitten als je een volle Up! GTI koopt, zoals zetelverwarming, climatronic, rear view, soundsystem. Ik zal er zeker van genieten, merci voor de reactie!
Hoelang rij jij nu al met de Up! GTI? En heb jij deze nieuw gekocht?

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: Mezelf + Luupje voorstellen

Bericht door NidayFright » di 02 jun 2020, 23:38

De enige opties die je nog kan toevoegen zijn de Climatronic en DAB+. De rest is tegenwoordig standaard, welke voorheen ook een optie waren. De prijs is daardoor ook gestegen en het enige wat als extra standaard is toegevoegd is de Lane-Assist vanwege de nieuwe wetgeving. Maar daar wordt je nou ook niet bepaald warm van :doh: Plus ze hebben ook 2 opties geschrapt zo ver ik kan zien, zoals je zelf al benoemt het panorama-schuifdak maar zo ook de keuze voor een 3-drs uitvoering.

Desalniettemin is de GTI voldoende uitgerust voor zijn doen :pray: Ik had persoonlijk zelf wel wat meer opties willen zien, denk aan meerkeuze lak-kleur, interieur-bekleding, sportstoelen, velgen, Xenon etc. Genoeg in ieder geval :shhh: Ik begrijp dat niet alles mogelijk is maar het had wel iets uitgebreider gemogen. Noem het dan ook meer een luxeprobleem, het had wel mooi kunnen zijn en ik was wel bereid om er meer geld voor uit te geven. Beetje onderscheid had de auto nog net iets exclusiever gemaakt. Maar het is niet dat ik het mis hoor, ben nog steeds zeer tevreden! En echt te spreken over de GTI uitvoering.

Ik heb de auto nieuw gekocht en heb hem zelf samengesteld. Dit was in Maart 2018, het jaar van het lange wachten door de WLTP :cry: Ik wilde ook eerst een proefrit hebben gemaakt voordat ik de auto bestel, meer dan logisch natuurlijk. Maar er waren zo bizar weinig demo's beschikbaar toen. En stond er een dan was deze binnen no-time verkocht. Er werd voor mij een proefrit gepland bij PON. En ik had het geluk dat een week later nog een gaatje was, anders kon ik pas 3 weken later terecht voor een proefrit terwijl ik de auto al had samengesteld. Het rijden met de GTI was nog het enige wat ik moest doen :pray: Er was ook veel interesse in de uitvoering wat ze naar mijn idee niet hadden verwacht.
Maar ik vergeet nooit meer dat toen ik in Leusden bij PON in de garage achter het stuurwiel van de demo kroop een big smile kreeg en zo naar buiten reed. Gedurende de proefrit was de glimlach niet meer van mijn gezicht af te slaan. Ik was na een geslaagde proefrit diezelfde middag door gereden naar de VW-dealer en riep bij binnenkomst tegen de verkoper: 'Die moet ik hebben! Bestel maar!' Dat waren letterlijk mijn woorden :D Helaas heb ik een half jaar moeten wachten door de WLTP. Dat was echt heel kut als ik het zo mag zeggen. Dus ik rij de GTI nu sinds September 2018, de tijd gaat snel maar de auto is echt niet minder leuk worden!

Have fun! Wie weet ben je ook gelijk verkocht :dance:
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
GT_I_NE
Donateur member
Berichten: 31
Lid geworden op: di 26 mei 2020, 10:23
Locatie: Limburg, BE

Re: Mezelf + Luupje voorstellen

Bericht door GT_I_NE » wo 03 jun 2020, 16:41

NidayFright schreef:
di 02 jun 2020, 23:38
De enige opties die je nog kan toevoegen zijn de Climatronic en DAB+. De rest is tegenwoordig standaard, welke voorheen ook een optie waren. De prijs is daardoor ook gestegen en het enige wat als extra standaard is toegevoegd is de Lane-Assist vanwege de nieuwe wetgeving. Maar daar wordt je nou ook niet bepaald warm van :doh: Plus ze hebben ook 2 opties geschrapt zo ver ik kan zien, zoals je zelf al benoemt het panorama-schuifdak maar zo ook de keuze voor een 3-drs uitvoering.

Desalniettemin is de GTI voldoende uitgerust voor zijn doen :pray: Ik had persoonlijk zelf wel wat meer opties willen zien, denk aan meerkeuze lak-kleur, interieur-bekleding, sportstoelen, velgen, Xenon etc. Genoeg in ieder geval :shhh: Ik begrijp dat niet alles mogelijk is maar het had wel iets uitgebreider gemogen. Noem het dan ook meer een luxeprobleem, het had wel mooi kunnen zijn en ik was wel bereid om er meer geld voor uit te geven. Beetje onderscheid had de auto nog net iets exclusiever gemaakt. Maar het is niet dat ik het mis hoor, ben nog steeds zeer tevreden! En echt te spreken over de GTI uitvoering.

Ik heb de auto nieuw gekocht en heb hem zelf samengesteld. Dit was in Maart 2018, het jaar van het lange wachten door de WLTP :cry: Ik wilde ook eerst een proefrit hebben gemaakt voordat ik de auto bestel, meer dan logisch natuurlijk. Maar er waren zo bizar weinig demo's beschikbaar toen. En stond er een dan was deze binnen no-time verkocht. Er werd voor mij een proefrit gepland bij PON. En ik had het geluk dat een week later nog een gaatje was, anders kon ik pas 3 weken later terecht voor een proefrit terwijl ik de auto al had samengesteld. Het rijden met de GTI was nog het enige wat ik moest doen :pray: Er was ook veel interesse in de uitvoering wat ze naar mijn idee niet hadden verwacht.
Maar ik vergeet nooit meer dat toen ik in Leusden bij PON in de garage achter het stuurwiel van de demo kroop een big smile kreeg en zo naar buiten reed. Gedurende de proefrit was de glimlach niet meer van mijn gezicht af te slaan. Ik was na een geslaagde proefrit diezelfde middag door gereden naar de VW-dealer en riep bij binnenkomst tegen de verkoper: 'Die moet ik hebben! Bestel maar!' Dat waren letterlijk mijn woorden :D Helaas heb ik een half jaar moeten wachten door de WLTP. Dat was echt heel kut als ik het zo mag zeggen. Dus ik rij de GTI nu sinds September 2018, de tijd gaat snel maar de auto is echt niet minder leuk worden!

Have fun! Wie weet ben je ook gelijk verkocht :dance:
Ik ga de Up! GTI testen bij D'Ieteren, aangezien ik in België woon, in ieder land kan de invoerder de optielijst of standaard lijst blijkbaar aanpassen.
Bij ons zit standaard op de Up! GTI:
- standaard 3 deuren
- DAB+
- mistlichten vooraan met statische bochtverlichting
- zijruiten en achterruit verdonkerd
- buitenspiegels elektrisch verstelbaar en ontdooien
- verwarmbare voorzetels
- smartphone integration
- lane-assist

De te kiezen opties:
- 4 deuren
- achteruitrijcamera + snelheidsregelaar
- automatisch rijlichtschakeling met dagrijlicht, "coming home"-functie en "leaving home"-functie + regensensor
- climatronic
- soundsystem "beats" 6 luidsprekers + digitale versterker
- rokersuitvoering
- zetels vooraan in hoogte regelbaar

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: Mezelf + Luupje voorstellen

Bericht door NidayFright » wo 03 jun 2020, 17:23

Dat is wel apart. Dan is het in NL gewijzigd nu de GTI weer te bestellen is. Die opties waren toen ik hem bestelde nog geen standaard in ieder geval. Zo zijn er nog maar 2 extra opties over voor de klant :roll: https://configurator.volkswagen.nl/de-n ... tap=opties
Ik neem aan dat de vanaf-prijs voor de GTI in België ook lager ligt dan die van Nederland (€ 22.906) :doh:
Audio is wel een pré en de achteruitrij-camera is naar verbazing vanwege het formaat toch verdomd handig. En de Climatronic vind ik persoonlijk altijd een 'must have' op een auto. Heb zelf bijna alle opties op 2 na dan. Het Panorama-schuifdak niet omdat het mij simpelweg niks doet en de DAB+ niet vanwege het feit dat ik nooit naar de radio luister in de auto en het is nog steeds niet optimaal in mijn omgeving:)
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
GT_I_NE
Donateur member
Berichten: 31
Lid geworden op: di 26 mei 2020, 10:23
Locatie: Limburg, BE

Re: Mezelf + Luupje voorstellen

Bericht door GT_I_NE » ma 15 jun 2020, 19:56

Hey,

Ik ben zaterdag met de VW Up! GTI mogen gaan rijden bij D'Ieteren. De ervaring in 1 woord: Fun!
Je kon deze toch niet optimaal testen, aangezien het in een buurt is die je totaal niet kent, waardoor je toch echt wel goed moest opletten waar je zat. We hebben proberen het meeste te testen in hoe verre het mogelijk was.
Er zit zoveel in die kleine auto dat je niet verwacht. Het was echt Fun om mee te rijden!! Je kon er rustig mee rijden, maar ook genieten van de GTI-sound!
Het was een witte 3-deurs. (Zie foto)
Als ik er eentje koop, zal het een rode zijn, met een zwart dak, aangezien de carrosserie kleur ook deels aan de binnenzijde zichtbaar is en deze dan mooi met het dashboard aansluit.
We zijn daarstraks nog eens naar de dealer geweest, nu twijfelen we nog voor het soundsystem erbij te nemen of niet, dit kost in België €485 extra. Hoe zit dit weggewerkt in het koffer, dit konden ze ons bij de dealer niet vertellen. Aangezien we geen plaatsverlies in het kleine koffer willen hebben. Heeft iemand van jullie dit misschien en zo ja, zou je er eens een foto van kunnen maken om te laten zien hoe dit nu echt zit in een VW Up!
Een standaard Up! GTI kost in België €18.570
Bijlagen
IMG_20200613_153825.jpg

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: Mezelf + Luupje voorstellen

Bericht door NidayFright » ma 15 jun 2020, 22:03

Beats Audio is sowieso een aanrader. Ga je echt geen spijt van krijgen :dance: Mocht je geen Beats Audio nemen dan wordt de ruimte anders ingedeeld. Dit kan worden gevuld door ander opbergschuim of een volledig reservewiel als de optie voor Beats Audio niet is gekozen voor de Up! Er komt hoe dan ook iets te zitten. De bodem wordt dan ook niet echt gezien als een kofferruimte voor je dagelijkse boodschappen of iets. Want deze zit onder de laadruimte. Die ruimte ga je dus niet missen:)
Bijlagen
Koffer2.JPG
Koffer1.JPG
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
GT_I_NE
Donateur member
Berichten: 31
Lid geworden op: di 26 mei 2020, 10:23
Locatie: Limburg, BE

Re: Mezelf + Luupje voorstellen

Bericht door GT_I_NE » di 16 jun 2020, 11:11

Merci voor de foto's!!!
Dan is de beslissing genomen!
Dan zal ik deze week de bestelbon maar eens gaan tekenen 😉
Heb jij zelf ook dingen veranderd of kleine toevoegingen gedaan aan jouw Up! GTI?

Zelf wou ik de parapluhouder + paraplu en de houders voor de veiligheidshesjes nog aanschaffen. Deze komen van een Skoda Citigo.

Gebruikersavatar
NidayFright
Donateur member
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44

Re: Mezelf + Luupje voorstellen

Bericht door NidayFright » di 16 jun 2020, 11:43

Mooi!
En klopt inderdaad! Zijn via de dealer te bestellen maar Ebay biedt dit spul ook aan. Kan nog wat centen schelen.
Ik heb al het een en ander veranderd aan de GTI. Maar ik ben nog niet klaar :shhh: Heb nog een aantal leuke ideeën die ik wil uitvoeren:) In mijn eigen topic kan je zien welke aanpassingen tot nu toe:)
GTI DARK SILVER

Gebruikersavatar
GT_I_NE
Donateur member
Berichten: 31
Lid geworden op: di 26 mei 2020, 10:23
Locatie: Limburg, BE

Re: Mezelf + Luupje voorstellen

Bericht door GT_I_NE » zo 21 jun 2020, 07:51

Zo, donderdag bij de dealer geweest en de bestelbon getekend. Nu maar wachten. Eind oktober zou hij bij de dealer staan, dan nog klaar maken, dat zou half november zijn. We zullen nu maar geduldig wachten en nog maar genieten van het open-air dakje van de Lupo.

Gebruikersavatar
GT_I_NE
Donateur member
Berichten: 31
Lid geworden op: di 26 mei 2020, 10:23
Locatie: Limburg, BE

Re: Mezelf + Luupje voorstellen

Bericht door GT_I_NE » vr 04 sep 2020, 12:23

Zo, hier ben ik weer. De VW Up! GTI is dus besteld, nu maar wachten. Al 2 maanden voorbij, de Up! zou nu in de maak zijn vertelde ons de verkoper vorige week. We zijn vorige week ook bij een detailer geweest die de VW Up! (Carrosserie + velgen) een quartz-coating gaat geven van carpro. Deze kan gelukkig al in de garage gezet worden vooraleer we hem gaan afhalen, dus volledig nieuw en zuiver bij afhaling. De garage maakt dan een afleverzone vrij zodat de detailer in alle comfort en vereiste vochtbalans de auto kan coaten. Ben benieuwd....

Plaats reactie