De up! GTI foto’s p.15
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: De up! GTI foto’s p.15
https://youtu.be/i6eMxRbFij4
Interessant vergelijk tussen tsi en gti, wel ietwat oneerlijk qua uitrusting
Interessant vergelijk tussen tsi en gti, wel ietwat oneerlijk qua uitrusting
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
- Ivan Domenie
- Vagling liefhebber
- Berichten: 131
- Lid geworden op: vr 12 jul 2019, 06:50
- Locatie: Geertruidenberg
Re: De up! GTI foto’s p.15
Even nieuwsgierig is dat randje los of zit dat aan de “wielkasten” vast
VW up! / High up! / Sound edition 2017 / Pure white
Re: De up! GTI foto’s p.15
Is een los deel.
Heeft met de typegoedkeuring te maken ivm de iets bredere wielen
Heeft met de typegoedkeuring te maken ivm de iets bredere wielen
Ibiza running @ 248 pk & 373nm
-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-
-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-
Re: De up! GTI foto’s p.15
De nieuwe GTI heeft niet veel verschillen met de eerdere, maar de olietemperatuur zit voortaan wel in het menu.
Up! GTI / Red & Black
- Ivan Domenie
- Vagling liefhebber
- Berichten: 131
- Lid geworden op: vr 12 jul 2019, 06:50
- Locatie: Geertruidenberg
Re: De up! GTI foto’s p.15
Was toch bijzonder dat het er niet op zat!
Doet me aan een vraag denken! Heeft de UP! een ideale olietemperatuur?
VW up! / High up! / Sound edition 2017 / Pure white
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: De up! GTI foto’s p.15
Echt te stom voor woorden dat iedere mpi het wel heeft en de tsi/gti het niet had tot nu. 15min 15km werkt prima maar inzicht is wel fijn.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: De up! GTI foto’s p.15
Na 80 graden kun je maximaal toeren maken en vol gas geven zonder extra slijtage. Bij lage olietemp altijd Max half gas en Max 4000 toeren maken. Al is de mpi zo degelijk als wat, en ontkom je bij het invoegen niet eraan om plankgas te geven met koud blok.Ivan Domenie schreef: ↑do 04 jun 2020, 18:54Was toch bijzonder dat het er niet op zat!
Doet me aan een vraag denken! Heeft de UP! een ideale olietemperatuur?
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Re: De up! GTI foto’s p.15
Ik lees zo nu en dan nog eens mee, maar postte niet meer.
Een vraag aan de GTI rijders: als je motor en uitstraling van de GTI niet meetelt, maar alleen afgaat op het sturen, het bochtenwerk en de beleving die daarbij hoort, is het dan toch de moeite een White UP in the ruilen tegen een GTI? Ik hou in principe niet van turbo's vanwege de onnatuurlijke koppelkromme, en zie dat ook die van naar 150pk getunede versies er niet NA uitzien. Daarnaast staat een standaard GTI ook nog hoger op de poten dan mijn UP.
White UP!, 60->75PK, Eibach, TT rubbers, 195/55/16 Dunlop Sport BluResponse.
Een vraag aan de GTI rijders: als je motor en uitstraling van de GTI niet meetelt, maar alleen afgaat op het sturen, het bochtenwerk en de beleving die daarbij hoort, is het dan toch de moeite een White UP in the ruilen tegen een GTI? Ik hou in principe niet van turbo's vanwege de onnatuurlijke koppelkromme, en zie dat ook die van naar 150pk getunede versies er niet NA uitzien. Daarnaast staat een standaard GTI ook nog hoger op de poten dan mijn UP.
White UP!, 60->75PK, Eibach, TT rubbers, 195/55/16 Dunlop Sport BluResponse.
-
- Vagling liefhebber
- Berichten: 622
- Lid geworden op: wo 27 apr 2016, 20:41
Re: De up! GTI foto’s p.15
Denk qua sturen dat er niet veel verschil inzit, met een kleine verlaging van de auto heb je hetzelfde effect De motor is juist het leukste van de GTI. Heb hem uit de showroom gekocht zonder een proefrit te maken. Auto bij de dealer opgehaald en een lach van oor tot oor richting huis dat het zo lekker loopt.NoTVR schreef: ↑za 04 jul 2020, 11:27Ik lees zo nu en dan nog eens mee, maar postte niet meer.
Een vraag aan de GTI rijders: als je motor en uitstraling van de GTI niet meetelt, maar alleen afgaat op het sturen, het bochtenwerk en de beleving die daarbij hoort, is het dan toch de moeite een White UP in the ruilen tegen een GTI? Ik hou in principe niet van turbo's vanwege de onnatuurlijke koppelkromme, en zie dat ook die van naar 150pk getunede versies er niet NA uitzien. Daarnaast staat een standaard GTI ook nog hoger op de poten dan mijn UP.
White UP!, 60->75PK, Eibach, TT rubbers, 195/55/16 Dunlop Sport BluResponse.
Volkswagen UP GTI
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: De up! GTI foto’s p.15
Ook met mijn getunede tsi heel blij. Zitten wel eibach veren onder en Audi TT draagarmrubbers, net als bij mijn vorige up mpi. Motorisch gezien is het een wereld van verschil, dit rijdt echt 20x beter dan een mpi. En de gti heeft een 6 bak met korte overbrengingsverhoudingen, maakt hem nog sneller ook. Maak een proefrit en je bent vermoedelijk verkocht. Al het werk gebeurt tussen 2000 en 5000 toeren, maar het is veel leuker rijden dan een slappe mpi!
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: De up! GTI foto’s p.15
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Re: De up! GTI foto’s p.15
Dank... Ik denk dat alle reviews van de GTI in Nederlands, Engels en Duits op YouTube inmiddels wel gezien heb...
Die ervaring moet ik dan zelf maar eens beleven. Probleem is dat ik zo'n beetje verliefd ben op m'n full options White , die in 160.000km nog geen steek heeft laten vallen, en niets kost in onderhoud (doe ik zelf). Punt is dat die auto meer biedt dan ik ooit had kunnen bedenken.
Bij een GTI ben ik bang voor te hoge verwachtingen, dat is nog meer het punt.
Zelfs met een 75pk UP ben je in iedere bocht sneller dan de rest van Nederland, ook omdat de auto zo veel vertrouwen geeft, en de grenzen van grip liggen bij een GTI niet verder, tenzij je gaat spelen met een schroef set en banden. Dat betekent: veel meer remmen, en dat is nou net weer niet nodig, omdat je rotondes met 60 in V kunt nemen. Ik hou van serieuze underdogs en verbaasde achterliggers.
Een GTI zou ook full options moeten zijn, verlaagd, getuned. Maar dat is geen underdog meer.
Die ervaring moet ik dan zelf maar eens beleven. Probleem is dat ik zo'n beetje verliefd ben op m'n full options White , die in 160.000km nog geen steek heeft laten vallen, en niets kost in onderhoud (doe ik zelf). Punt is dat die auto meer biedt dan ik ooit had kunnen bedenken.
Bij een GTI ben ik bang voor te hoge verwachtingen, dat is nog meer het punt.
Zelfs met een 75pk UP ben je in iedere bocht sneller dan de rest van Nederland, ook omdat de auto zo veel vertrouwen geeft, en de grenzen van grip liggen bij een GTI niet verder, tenzij je gaat spelen met een schroef set en banden. Dat betekent: veel meer remmen, en dat is nou net weer niet nodig, omdat je rotondes met 60 in V kunt nemen. Ik hou van serieuze underdogs en verbaasde achterliggers.
Een GTI zou ook full options moeten zijn, verlaagd, getuned. Maar dat is geen underdog meer.
Re: De up! GTI foto’s p.15
Is deze al voorbijgekomen
https://youtu.be/mlaTCEme77A
Ik had een Golf V GTI met JD chip. De UP is leuker. Heb een 560PK M6 cabrio geleend; de UP is leuker.
Ik ben misschien gewoon geschift, maar gewoon als referentiekader.
https://youtu.be/mlaTCEme77A
Ik had een Golf V GTI met JD chip. De UP is leuker. Heb een 560PK M6 cabrio geleend; de UP is leuker.
Ik ben misschien gewoon geschift, maar gewoon als referentiekader.
Laatst gewijzigd door NoTVR op za 04 jul 2020, 16:27, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Vagling liefhebber
- Berichten: 622
- Lid geworden op: wo 27 apr 2016, 20:41
Re: De up! GTI foto’s p.15
Mocht je in de buurt van Eindhoven wonen kunnen we wel een keer een rondje rijden met onze GTI.
Volkswagen UP GTI
Re: De up! GTI foto’s p.15
Da's heel aardig van je, maar ik woon in R'dam.Caddykaatje schreef: ↑za 04 jul 2020, 16:16Mocht je in de buurt van Eindhoven wonen kunnen we wel een keer een rondje rijden met onze GTI.
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: De up! GTI foto’s p.15
Er staan zat 2e hands GTI’s te koop, een proefrit is zo geregeld Je behoudt het goede van de up mpi, maar je krijgt een veel leukere auto ervoor terug want je hebt nu wel vermogen en vooral koppel. De mpi is atmosferisch maar boven de 5500 gebeurt er ook echt niet veel meer.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Re: De up! GTI foto’s p.15
De mpi is atmosferisch maar boven de 5500 gebeurt er ook echt niet veel meer.
Dat is theoretisch waar, maar het is ook zo dat de lange bak van de 60PK met 75PK doorgaat tot 98km/uur in 2.
Als je naar de koppelkromme kijkt, moet je bij de 60PK ECU al overschakelen bij 5000RPM. Met de 75PK moet je de begrenzer in voor de beste tijden. Je kunt dus tussen 20 en bijna 100km/uur in II blijven.
Voor mij is het dilemma iets anders: gaat deze UP weg voor een GTI, of gaat mijn MX5 NC 2.0 weg voor een ND. Een van de twee... Nadeel van de Mazda: als de weg nat is, rijd ik liever in de UP.
Dat is theoretisch waar, maar het is ook zo dat de lange bak van de 60PK met 75PK doorgaat tot 98km/uur in 2.
Als je naar de koppelkromme kijkt, moet je bij de 60PK ECU al overschakelen bij 5000RPM. Met de 75PK moet je de begrenzer in voor de beste tijden. Je kunt dus tussen 20 en bijna 100km/uur in II blijven.
Voor mij is het dilemma iets anders: gaat deze UP weg voor een GTI, of gaat mijn MX5 NC 2.0 weg voor een ND. Een van de twee... Nadeel van de Mazda: als de weg nat is, rijd ik liever in de UP.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13487
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: De up! GTI foto’s p.15
Die hadden ze moeten maken, maar zou Costa Azul in de wielen hebben gereden en er is toch te weinig vraag naar blauwe auto's. In het begin was er sprake van dat de GTI ook in Costa Azul beschikbaar zou komen maar daar heb ik altijd een hard hoofd in gehad. Ik denk niet dat de ruitjesbekleding erg goed staat bij de blauwe Costa Azul lak.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- Up!grade TSI
- Donateur member
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
- Locatie: N-H
Re: De up! GTI foto’s p.15
Zou dat software-matig achteraf nog te wijzigen zijn in Gti's en Tsi's?
Zelf met zo'n OBD device of bij Vagtechniek ofzo?
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e)