Wasstraat of emmertje met sop

Bespreek hier alles dat te maken heeft met het onderhoud van de lak en het interieur van je auto.
Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door JuP ! » zo 09 jun 2013, 08:22

Ah.....ok. Ja, ben er al vaak geweest (clinics/meetings) en ik heb er ook mijne hele poetsarsenaal vandaan.
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door Inge » zo 09 jun 2013, 09:34

Goed zo nog een mede-detailer op het forum. Leuk.

Ga je trouwens ook naar de cc-dag? Hebben we weer een gezicht bij een naam. En meerdere van de drieling aanwezig zou ook wel leuk zijn, nietwaar?
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door up! » zo 09 jun 2013, 10:40

Wanneer is de cc-dag? Wellicht kan ik ook komen met de up!
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door Inge » zo 09 jun 2013, 11:14

Kijk even op de cc site - uit mijn hoofd 20 juli - moet er wel voor inschrijven.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Micka
Forum newbie
Berichten: 40
Lid geworden op: za 17 nov 2012, 18:07

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door Micka » zo 09 jun 2013, 14:59

ik werk zelf bij een autopoetsbedrijf in Almere en was mijn auto als volgt:

Spuit de auto voor €1 af met water hogedrukspuit
was de auto op de hand met een spons van de action ala €1 en gebruik als shampoo gewoon afwasmiddel ( niet altijd omdat Teveel gebruik hiervan slecht is voor je lak ) dus soms gewoon autoshampoo.
dan spuit ik de auto weer af voor €1ook de hogedrukspuit.
eventjes droogrijden ( niet helemaal )
en daarna droog ik de auto helemaal af/na met gewoon simpele ( zachte ) thee doeken.
tevens doe ik ook alle deurstijlen/kofferbak/onder de motorkap droogmaken met theedoeken.
en de ramen kan je gewoon met glassex doen waar je thuis de ramen ook mee doet.


Het klinkt misschien allemaal best gek maar geloof het ofniet.. zo doen we dit ook op mijn werk ( op het droogrijden na ) en niet alleen mijn Volkswagens maar we krijgen ook exclusievere auto's zoals bentley's en Ferrari's!


Groetjes,

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door Inge » zo 09 jun 2013, 15:01

Ben ik toch blij dat jullie mijn auto niet wassen.

gewone spons - "auch" veel krassen en swirls en afwasmiddel trekt alle oliën uit de lak en dat lijkt me ook niet de bedoeling.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Micka
Forum newbie
Berichten: 40
Lid geworden op: za 17 nov 2012, 18:07

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door Micka » zo 09 jun 2013, 15:07

@ iNGE ^

het klinkt allemaal erger dan het is.

we leveren aan de meeste dealers in Almere zoals oá Avenu en jedi en doen veel gebruikte auto's voor Athlon en we krijgen nooit klachten/problemen.

ik gebruik ook regelmatig de foam van de wasstraat die je zo op je auto kan spuiten en was hem dan alsnog op de hand met een zachte spons.

auto ziet er altijd netjes uit en de lak is top ( 1x in de zoveltijd even kleien en in de wax zetten ) mijn lak is altijd glad.


Groetjes

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door Inge » zo 09 jun 2013, 15:27

Dat zal misschien best zo zijn - maar foam uit de wasstraat is gelijk alle wax van je auto strippen.

Desondanks ben ik nog steeds blij dat jullie mijn auto niet wassen ondanks dat je schrijft dat het erger klinkt dan het is. Ik heb er op die manier geen vertrouwen in. En 90% van de mensen is al blij als ze een schone auto zien - die kennen het verschil niet dus logisch dat je geen klachten krijgt.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
GrijzeUp
Vagling liefhebber
Berichten: 166
Lid geworden op: za 23 feb 2013, 19:16

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door GrijzeUp » zo 09 jun 2013, 16:11

Inge schreef:Dat zal misschien best zo zijn - maar foam uit de wasstraat is gelijk alle wax van je auto strippen.

Desondanks ben ik nog steeds blij dat jullie mijn auto niet wassen ondanks dat je schrijft dat het erger klinkt dan het is. Ik heb er op die manier geen vertrouwen in. En 90% van de mensen is al blij als ze een schone auto zien - die kennen het verschil niet dus logisch dat je geen klachten krijgt.
Ik moet inge gelijk geven, ben zelf ook een detailing fan.
Sowieso is afwasmiddel erg slecht voor de auto.
Maar vooral het droogrijden en het daarna nog nawrijven, je wrijft dan het stof nog eens lekker over de lak, lijkt me niet best! :)

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door JuP ! » zo 09 jun 2013, 16:17

Inge schreef:Goed zo nog een mede-detailer op het forum. Leuk.

Ga je trouwens ook naar de cc-dag? Hebben we weer een gezicht bij een naam. En meerdere van de drieling aanwezig zou ook wel leuk zijn, nietwaar?
Nee, dan ben ik er niet bij. Heb toch (nog) niets van die drieling..... :oops:

Net wel ff de BMW afgespoten. Deze keer niet uitgebreid met de Kärcher en foamlance, maar ff snel in een wasbox. Infoamen en afspuiten, en de auto is gewoon schoon. Ik vermoed dat de eerste eigenaar iets van een lakverzegeling heeft laten doen....zo makkelijk krijg ik hem schoon zonder een washmitt te gebruiken.
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door N!jntje » zo 09 jun 2013, 16:21

Ik heb thuis alle auto's in onderhoud kwa lak... En jammergenoeg is het voor mij ook een verslaving....
Auto met afwasmiddel? Foamen uit de wasstraat?
Ik vind het eerlijk gezegd al raar dat een dealer jullie betaald voor zulk werk.
En dan deze poetsbeurt bij de afleverkosten van de auto erbij oprekenen.

opeen buitenkant van de auto kost me minimaal 10 uur. En dan kan een poetsbedrijf een auto poetsen voor nog geen 100 euro. Plus de auto stofzuigen. :P

Gebruikersavatar
Patrick-Brand
Vagling liefhebber
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 22:59
Locatie: Drechtsteden

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door Patrick-Brand » zo 09 jun 2013, 16:25

Buitenkant van een auto kost je 10 uur? Ik wou dat ik zoveel tijd had ;)
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!

Gebruikersavatar
BarMove(d)Up
Vagling liefhebber
Berichten: 288
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 16:06

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door BarMove(d)Up » zo 09 jun 2013, 17:05

Patrick-Brand schreef:Buitenkant van een auto kost je 10 uur? Ik wou dat ik zoveel tijd had ;)
Als ik alles gedaan wil hebben, kom ik daar ook wel op uit. Niet alles hoeft in een keer als je plek hebt waar je auto overkapt staat.
Move Up 60pK, White Candy, Drive Pakket, Winterpakket, Climatic, Radio 'RCD 215', 4 deuren, Rubber Matten, Luxe kentekenplaten, korte antenne, uitlaat sierstuk, Up! instaplijsten, Dotz Freerider Peak 16", Getinte ramen, Osram Nightbreaker Plus.

Gebruikersavatar
UPyouGO
Vagling liefhebber
Berichten: 208
Lid geworden op: vr 31 mei 2013, 20:08

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door UPyouGO » zo 09 jun 2013, 17:24

N!jntje schreef:Ik heb thuis alle auto's in onderhoud kwa lak... En jammergenoeg is het voor mij ook een verslaving....
Auto met afwasmiddel? Foamen uit de wasstraat?
Ik vind het eerlijk gezegd al raar dat een dealer jullie betaald voor zulk werk.
En dan deze poetsbeurt bij de afleverkosten van de auto erbij oprekenen.

opeen buitenkant van de auto kost me minimaal 10 uur. En dan kan een poetsbedrijf een auto poetsen voor nog geen 100 euro. Plus de auto stofzuigen. :P

+1

Gemiddeld met een binnen en buitenkant....een klein weekend zoet....
Maar als ik zie hoe onze auto is gepoest, springen de tranen in de ogen.....werkelijk zeer slecht.
zelf een niet poetser ziet dat.
bij automuntstad in de Meern doen ze dat bij aflevering voor :o 140,00 euro :shock:
Cross Up! Full Option!
Chip'd and dangerous!!!
Weinig meer aan doen....

Gebruikersavatar
Patrick-Brand
Vagling liefhebber
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 22:59
Locatie: Drechtsteden

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door Patrick-Brand » zo 09 jun 2013, 17:46

Maar balen jullie er dan niet gigantisch van als je net 10 uur je auto hebt gepoetst, je rijdt de straat uit en een reiger leegt zijn darmkanaal over de gehele lengte van je auto? Dat is voor mij al reden genoeg om m'n auto enkel te wassen in max. 2 uur tijd.
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!

Gebruikersavatar
UPyouGO
Vagling liefhebber
Berichten: 208
Lid geworden op: vr 31 mei 2013, 20:08

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door UPyouGO » zo 09 jun 2013, 17:51

Nope....ff de spuitbus uit de kofferbak en de shit is gone.....sowieso...birdshit zal zo snel mogelijk verwijderd moeten worden.
De autolakken kunnen daar niet best tegen.
Cross Up! Full Option!
Chip'd and dangerous!!!
Weinig meer aan doen....

Gebruikersavatar
Patrick-Brand
Vagling liefhebber
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 22:59
Locatie: Drechtsteden

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door Patrick-Brand » zo 09 jun 2013, 18:41

UPyouGO schreef:Nope....ff de spuitbus uit de kofferbak en de shit is gone.....sowieso...birdshit zal zo snel mogelijk verwijderd moeten worden.
De autolakken kunnen daar niet best tegen.
Spuitbus? Wat gebruik jij daarvoor? Ja vogelstront haal ik er ook altijd zo snel mogelijk vanaf. Hebben nog een tweedehands auto waarbij dat schijnbaar niet is gedaan door de vorige eigenaar.. resultaat zijn enkele lelijke vlekken op de motorkap.
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!

Gebruikersavatar
UPyouGO
Vagling liefhebber
Berichten: 208
Lid geworden op: vr 31 mei 2013, 20:08

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door UPyouGO » zo 09 jun 2013, 18:54

Spray&Wipe....van Carclean.
Maar ik had het over verse vogelstront he.....de ingebrande vogelstront gaat daar niet mee weg.
Dan heb je echt een machine nodig....en dan nog....pfffffff.....niets erger dan ingebrande vogelpoep.
Cross Up! Full Option!
Chip'd and dangerous!!!
Weinig meer aan doen....

Gebruikersavatar
BarMove(d)Up
Vagling liefhebber
Berichten: 288
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 16:06

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door BarMove(d)Up » zo 09 jun 2013, 19:53

Patrick-Brand schreef:Maar balen jullie er dan niet gigantisch van als je net 10 uur je auto hebt gepoetst, je rijdt de straat uit en een reiger leegt zijn darmkanaal over de gehele lengte van je auto? Dat is voor mij al reden genoeg om m'n auto enkel te wassen in max. 2 uur tijd.
Nog niet meegemaakt, maar dan nog, spuitbusje met water en schoonmaakmiddel en microvezeldoek en rotzooi is in paar minuten weg.
Move Up 60pK, White Candy, Drive Pakket, Winterpakket, Climatic, Radio 'RCD 215', 4 deuren, Rubber Matten, Luxe kentekenplaten, korte antenne, uitlaat sierstuk, Up! instaplijsten, Dotz Freerider Peak 16", Getinte ramen, Osram Nightbreaker Plus.

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door up! » zo 09 jun 2013, 21:16

Micka schreef:ik werk zelf bij een autopoetsbedrijf in Almere en was mijn auto als volgt:

Spuit de auto voor €1 af met water hogedrukspuit
was de auto op de hand met een spons van de action ala €1 en gebruik als shampoo gewoon afwasmiddel ( niet altijd omdat Teveel gebruik hiervan slecht is voor je lak ) dus soms gewoon autoshampoo.
dan spuit ik de auto weer af voor €1ook de hogedrukspuit.
eventjes droogrijden ( niet helemaal )
en daarna droog ik de auto helemaal af/na met gewoon simpele ( zachte ) thee doeken.
tevens doe ik ook alle deurstijlen/kofferbak/onder de motorkap droogmaken met theedoeken.
en de ramen kan je gewoon met glassex doen waar je thuis de ramen ook mee doet.

Het klinkt misschien allemaal best gek maar geloof het ofniet.. zo doen we dit ook op mijn werk ( op het droogrijden na ) en niet alleen mijn Volkswagens maar we krijgen ook exclusievere auto's zoals bentley's en Ferrari's!
Oei, dat is slechte reclame voor jullie autopoetsbedrijf in Almere! Niet zo handig dat je zelfs de namen van de dealers noemt die klant bij jullie zijn. Zoals jullie auto's schoonmaken, kan echt niet, althans voor een autopoetsbedrijf dat die naam verdient. Schoonmaken met spons en afwasmiddel, hoe verzin je het...

Ik geloof best dat klanten geen klachten hebben. 99 van de 100 mensen zien geen verschil tussen een schone auto en een goed gepoetste auto. En natuurlijk gaat je lak niet meteen stuk na één of twee behandelingen met afwasmiddel. Net zomin als dat een niet-roker ook niet ziek wordt van het eenmalig roken van een pakje sigaretten op een avond. Maar goed is het allemaal niet...
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Plaats reactie