Heb toevallig wat spulletjes gekocht via Carclean. Nadat ik erover had gelezen op dit forum.
Zou wel mooi zijn om wat tips op te doen.
Dacht werkelijk dat ik mijn auto altijd goed deed poetsen maar als ik allemaal lees wat er mogelijk is dan
Hopelijk word alles snel geleverd zodat we aan de slag kunnen,
Inge schreef:Tot nu toe nog steeds vandaag besteld morgen geleverd. Dus ga er maar vanuit dat je mega snel aan de slag kunt.
Inge het is eigenlijk veel te warm en te mooie weer om onze UP! te poetsen
Maar wie weet als ik de spullen heb!!!!!!!! Word ik net zo gek( en dit bedoel ik positief) als sommige op dit forum.
Word nu al voor gek versleten als ik elke week mijn auto poets.
Wasstraat, dan thuis nog even met een licht vochtige doek de insectenresten verwijderen, wieldoppen met een sopje om tussen de randen te poetsen, en klaar.
En ja als ik echt mn best wil doen, black chrome voor de kunstofdelen, en wat vet voor de banden. Ik zeg showroomstaat.
GrijzeUp schreef:Ik heb mijn ramen in de nanolex staan, echt super spul!
Wat is dat precies voor spul, zoek ook iets goeds voor mijn ramen...
Nanolex is in dit geval een coating die je over je ramen heen kunt doen. De standtijd is +- 6 maanden. Als je weet hoe dan is het makkelijk aan te brengen. Als je niet weet hoe dan is de standtijd een heel stuk korter. Niet dagen maar maanden. Deze nanolex coating moet je eerst behandelen met een goeie raamreiniger en daarna de polish. Dan pas kun je aan die 6 maanden komen. Dus in verhouding is deze variant duur. Alleen wel erg goed.
Wil je iets goedkopere voor je ramen hebben... RainX of provision rain repellent gel. De laatste gebruik ik zelf met een glass scrub. Voor 90% van de mensen 100x leuker ivm prijs en hoe niet bewerkelijk het is.
Voor de ramen klinkt dat erg goed een standtijd van ca 6 maanden. Heb hem trouwens in mijn verlanglijstje staan. Je had het ergens over een goede glasreiniger - ik neem aan dat de Megs's condentrate daaronder valt?
Voor 6 maanden is een beetje werk niet erg anders is de rain-x of Reload inderdaad handiger.
Inge schreef:Voor de ramen klinkt dat erg goed een standtijd van ca 6 maanden. Heb hem trouwens in mijn verlanglijstje staan. Je had het ergens over een goede glasreiniger - ik neem aan dat de Megs's condentrate daaronder valt?
Voor 6 maanden is een beetje werk niet erg anders is de rain-x of Reload inderdaad handiger.
Voor de ramen hadden ze het erover dat deze glasreiniger speciaal ontwikkeld is voor dit systeem. Deze reiniger lijkt meer op ipa had ik begrepen. Zelf denk ik dat de megs ook voldoende is... En dat deze glasreiniger gewoon iets is als betere stap voor wanneer je nog geen glasreiniger hebt.
De laatste zin van jou snap ik niet helemaal Inge? Praat je over lak? En/of moet er nog een woord of komma tussen?
Inge schreef:Voor de ramen klinkt dat erg goed een standtijd van ca 6 maanden. Heb hem trouwens in mijn verlanglijstje staan. Je had het ergens over een goede glasreiniger - ik neem aan dat de Megs's condentrate daaronder valt?
Bij dat pakketje zit al een ontvetter.
Daarnaast moet je niet je sproeier gebruiken of iig zo weinig mogelijk omdat dit de laag langzaam aantast(is ook nergens voor nodig, heb hem bij mij al een jaar leeg)
En nee de Reload zit bij mij op de ramen - als je die na aanbrengen heeeel goed uitpoetst zorgt dat ook voor een mooie schone ruit en weinig de ruitenwisser nodig.
Goed te weten dat de meg's vermoedelijk ook kan en dat er een ontvetter in het pakket zit. Wordt ergens voorjaar voor ik het zeer waarschijnlijk ga uitproberen.
De vloeistof leeg vind ik niet prettig zeker niet met al die opspattende muk die van de weg afkomt. Dan maar iets minder lange standtijd - veiligheid en zicht voorop.