Naast de UP een Hyundai Kona Electric 64 kWh

Plaats hier een topic van je andere auto.
Gebruikersavatar
Gerjol
Donateur member
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 02 mei 2016, 20:25
Locatie: Rijssen

Naast de UP een Hyundai Kona Electric 64 kWh

Bericht door Gerjol » za 14 nov 2020, 20:13

Sinds midden september rij ik een Hyundai Kona Electric als lease-auto.
Bij mijn werk is elke nieuwe lease-auto verplicht 100% elektrische te rijden.
Aangezien ik tot op heden allen maar zakelijk reed met de lease-auto, had ik geen bijtelling.
Vanaf 1-1-21 gaan we hier ook prive mee rijden, omdat de bijtelling zo laag is (8%) voor de komende jaren.

Daarom besloten onze Passat de deur uit te doen en voor mijn vrouw een UP te kopen, voor haar woon werk.

Aangezien ik tegénwoordig best redelijk wat kilometers maakt (4 dagen van 325km), betekent dat de kWh meter hier 's nachts bij het laden lekker draait ( ca 55-60 kWh per nacht laden, dik 200kWh per week). Wordt vergoed door de lease maatschappij :D

In het begin is het even wennen elektrisch te rijden, maar ik ben inmiddels gewend. En het bevalt mij prima.
De auto is geen VAG, wat ik de laatste 30 jaar altijd heb gereden, dus het plastic gehalte is aanzienlijk meer.
1.0 60 pk VW Move UP - zwart
VCDS 18.9.1 NL

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1383
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: Naast de UP een Hyundai Kona Electric 64 kWh

Bericht door Up!grade TSI » zo 15 nov 2020, 11:40

Gerjol schreef:
za 14 nov 2020, 20:13
Sinds midden september rij ik een Hyundai Kona Electric als lease-auto.
Bij mijn werk is elke nieuwe lease-auto verplicht 100% elektrische te rijden.
Aangezien ik tot op heden allen maar zakelijk reed met de lease-auto, had ik geen bijtelling.
Vanaf 1-1-21 gaan we hier ook prive mee rijden, omdat de bijtelling zo laag is (8%) voor de komende jaren.

Daarom besloten onze Passat de deur uit te doen en voor mijn vrouw een UP te kopen, voor haar woon werk.

Aangezien ik tegénwoordig best redelijk wat kilometers maakt (4 dagen van 325km), betekent dat de kWh meter hier 's nachts bij het laden lekker draait ( ca 55-60 kWh per nacht laden, dik 200kWh per week). Wordt vergoed door de lease maatschappij :D

In het begin is het even wennen elektrisch te rijden, maar ik ben inmiddels gewend. En het bevalt mij prima.
De auto is geen VAG, wat ik de laatste 30 jaar altijd heb gereden, dus het plastic gehalte is aanzienlijk meer.
Leuk verhaal, heb je er ook een plaatje van? Naast de nieuwe Up! om het compleet te maken :dance:
Groet Erik
bekijk hier mijn vorige Up! GTi >>>https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=8147
bekijk hier mijn vorige Up! TSI >>>
https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=7319
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi] huidig>>>Up! GTi 8-)

Plaats reactie